Chauffeurs van bokt.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:37

Als iemand koerierswerk (B rijbewijs) zoekt in de omgeving Den Bosch kun je mij een PB sturen.
Het zijn werkdagen van gemiddeld 10 uur (ook in het weekend). Wellicht dat alleen weekenden ook mogelijk zijn, dat weet ik niet zeker.

De starttijd begint tussen 7 en 11 uur 's ochtends. Je krijgt je starttijd pas rond 3 uur 's nachts (!) via een sms. In theorie kun je dus om 3u s nachts te horen krijgen dat je route om 7u begint. Voorwaarde is dus dat je op je werkdagen erg flexibel bent wat betreft werktijden.
Je moet het leuk vinden om klantcontact te hebben, dienstverlenend en vriendelijk ingesteld zijn en je 'mannetje' kunnen staan bij chaos, tijdsdruk en de minder prettige klantcontacten. Eenmaal op je route moet je zelfstandig en zelfoplossend dealen met eventuele tegenslagen, uiteraard altijd met telefonische back-up. Je komt echt overal met je auto, van een hutje op de hei tot de grachten in Amsterdam, in villawijken, maar ook in de wijken waar je liever weg blijft.

Klinkt misschien wat zwaar, maar de ervaring is dat de meeste vrouwen afhaken vanwege bovenstaande punten. Meer dan 95% van de koeriers bij ons blijven toch mannen, terwijl het werk fysiek niet zwaar is. Schrikt het je niet af, mooi :D

De eerste werkdagen zullen pittig zijn, maar heb je eenmaal de routine dan begint het plezier. Wat het werk leuk maakt is dat je elke dag in een ander werkgebied zit en zo wat van Nederland te zien krijgt, je bent eigen baas in je auto, luistert naar de muziek die je wilt en de klantcontacten zijn kort, maar gezellig. Ik doe dit werk nu 11 jaar met plezier.

tabaflab

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:10

corine1981 schreef:
Dat zou niets voor mij zijn, teveel stress waar ik terecht kom, haha.
Ik heb ook altijd een hekel gehad aan omleidingen. Zeker met een gelede of dubbel gelede bus, achteruit is op straat vaak geen optie. Straatje keren ook niet...:o

[ Video ]


:brr: Dit ziet er gewoon voor mij uit als horror, zo'n lange bus en dan ergens vaststaan.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 14:53

Muiz schreef:
Wil je persé bij vrachtwagen blijven pipo? Zand lijkt me ook best zwaar hoor, die maken volgens mij ook best lange dagen.

En leuk Jeanine, zo komt het toch steeds dichterbij :D
Heb je iedere ochtend 1 blok? Ik had steeds 2 blokken op een dag, dat was in het begin best pittig.


Deze week 2 blokken van 4 uur.
Volgende week 3 blokken van 4 uur en dan 1 week rustig en dan weer een blok en dan 7 maart afrijden dacht ik :o

Wel iets verspreid :)
Had leuke route vandaag en geleerd te halteren.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:03

Die is echt lang... De Capacity hier is 21 meter maar mag de stad niet uit. Het is een soort veevervoer naar de MBO's. Achterste deuren open en voordeur dicht met instappen want anders krijg je ze niet meer achter de lijn. Bus voel je ook zakken van alle gewicht. Gelukkig ligt er een lomp sterke motor in dus komt ie wel goed van de plek. Ik ben wel benieuwd of een oude MAN (18 meter) hier volgeladen over de nieuwe busbrug komt. Hoop dat ik daar niet als eerste vol mee over moet. Er is er eentje bij die in Arnhem richting Sonsbeek al behoorlijk moeite heeft...

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:30

De 25 meters mochten eerder officieel utrecht ook niet uit (ze rijden daar al jaren).
Ze reden met speciale ontheffing omwille van hun lengte. Inmiddels zie je natuurlijk wel meer van die extra lange transporten.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 00:06

LZV is wat anders dan zo'n bus natuurlijk... haha moet er ook niet aan denken dat ik met een capacity lijn 112 moet rijden... dat is met 18 meter al best een leuke uitdaging. Wel mooi toeren over de heide en door de bossen die lijn. Ik hou d'r van <3

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:24

Vandaag afgereden voor D :D
Nu op voor Code95 eind van de maand :)

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:56

Gefeliciteerd!!!

blackstar

Berichten: 3190
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:11

Gefeliciteerd

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:13

Mooi Jeanine! Gefeliciteerd!

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8336
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 14:47

Tof! Gefeliciteerd! Code 95 is goed te doen :)

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:33

Thanks allemaal :D
Ben heel benieuwd naar Code95

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:32

Zo nieuwe baan gevonden. Zonder teveel lichamelijke belasting. Ik ga bedrijfswagens ophalen, omruilen, wegbrengen ect. Van hondenhok tot vrachtwagen. Van ouder model tot demo. Maandag beginnen, helemaal zin in!!

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 23:04

Gefeliciteerd Pipo klinkt leuk!

blackstar

Berichten: 3190
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 23:17

Wat leuk!!! Gefeliciteerd

daiswees

Berichten: 1158
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 23:44

Mag ik mij hier ook melden als studentchauffeur? Ooit begonnen als studentchauffeur en vervolgens doorgestroomd naar kantoor en de planning van de ritten en chauffeurs , nu door ziekte hopelijk afentoe nog een ritje te kunnen gaan rijden.
Zal wel weer even wennen zijn om zelf weer te gaan rijden in plaats van dagen op kantoor te zitten!

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8336
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 23:46

Klinkt ook lekker afwisselend!

Zitten er hier toevallig tour chauffeurs die eens willen delen hoe een dag/ week er uit ziet? Ben ik wel benieuwd naar :)

Studentchauffeur is prive chauffeurs toch? Ooit een gymdocent in opleiding gehad die dat deed geloof ik, klonk leuk!

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 09:24

Muiz, ik wil straks achter de pc wel uitgebreid verslag doen van mijn meekijkdag op de touringcar :)

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8336
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 10:47

Graag!

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 14:24

Okidoki vanaf de laptop :)

7.00 op de zaak, bus controleren, papieren etc pakken, plastic zakjes ophangen, wc rollen controle etc
7.30 vertrek vanaf de zaak
8.25 eerste locatie tot 12.15 (Ochtend schoolzwemmen, van school - zwembad en weer nieuwe klas halen)
Tussen door sta je af en toe te wachten en rusttijd van je max rijtijd was ingepland.
13.30 Vertrek naar nieuwe locatie. Wij hadden de bus geparkeerd vlakbij de nieuwe locatie 5 minuten rijden Toen was het vertrek naar een indoor skihal. Daar hebben wij 'vrije tijd' gehad. Nadat de passagiers uit de bus waren, rondje bus gemaakt eventuele rotzooi in de zakjes gedaan. Toen zijn wij daar naar binnen gegaan om te kijken, te eten en te drinken.

Vervolgens weer zorgen dat je optijd bij de bus bent, bus laten draaien en wachten tot je compleet bent.
Vertrek terug naar de locatie van de passagiers en vanaf daar terug naar de zaak geloof dat wij 21.00 ongeveer op de zaak waren. Dan de bus door de wasstraat en jezelf even opsluiten in de bus om de bus weer klaar te maken, plastic eruit, stoelen rechtop, gordijntjes open etcetc. Daarna bus aftanken en weer inparkeren, Sleutels etc weer inleveren en dan ben je klaar.
Ligt er natuurlijk wel aan hoeveel bussen erin de rij staan voor de wasstraat. :+ Dus waren denk ik 21.30 uur klaar.

Dit was mijn meeloop dag dus kan best zijn dat ik wat vergeten ben etc.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:36

Zo gisteren ook mijn pasfoto en handtekening op de post gedaan voor het Kiwa, digitale tacho :)
Ben benieuwd hoelang dat gaat duren vanaf nu.
Ook mijn nieuwe werkgever gebeld en heb een startdatum gekregen, mits ik Code95 heb gehaald. Nu nog mijn huidige werkgever aan de telefoon zien te krijgen....

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:48

Haha geregel allemaal hè.

Ik mag morgen met een nieuwe Renault op pad. Staat 77 km op de teller haha.
Is toch wel een erg leuke baan hoor. Vandaag eerst naar Amsterdam toen door naar Beerse in België. We rijden veel voor Truckland. En ik mag t rijwerk doen wordt je niet moe van haha echt geweldig!

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:40

pipo schreef:
Zo nieuwe baan gevonden. Zonder teveel lichamelijke belasting. Ik ga bedrijfswagens ophalen, omruilen, wegbrengen ect. Van hondenhok tot vrachtwagen. Van ouder model tot demo. Maandag beginnen, helemaal zin in!!


*\o/* gaaf! Zo klinkt het tenminste. Veel succes ben benieuwd hoe het je bevalt.

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:46

Jeanine, vind jij dat wachten niet vervelend?
Ik vaak wel, vind het altijd zo nutteloos.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:49

Horsie84 schreef:
Jeanine, vind jij dat wachten niet vervelend?
Ik vaak wel, vind het altijd zo nutteloos.


Uhm dat weet ik nog niet :Y)
Ik zal het vast ergens nutteloos vinden, maar opzicht houd ik ook wel van een rondje wandelen, boek lezen of vermaak ik mij denk ik wel :)