Chauffeurs van bokt.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 06:42

Gefeliciteerd!

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 07:43

Vanharte!!

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 17:48

Zo eerste week op de weg geweest.
Vanaf maandag officieel alleen op pad :D

Man wat stond er gisteren veel file in NL -O-

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 02:22

Gaaf hoor!! Succes volgende week. Maar gaat wel lukken.
Ja was erg druk op de weg. Heb erg geluk gehad. Meeste files waren aan de andere kant van de weg. Heel vervelend. :+
Net als gister, toen kwam ik van Heerhugowaard richting Utrecht , andere kant stond mega vast, caravan op zn kant. Gelukkig geen gewonden.

hagelslag
Berichten: 9057
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 11:35

Ik meld mij ook als vrachtwagenchauffeuse.
Ik rij voor een duiste werkgever.
Ik heb C-CE. Mag dus "alles" rijden.
Maar ik rij een kleine volvo met 410 pk/ps.
Een 3assige motorwagen.
Aangezien mijn baas liever niet te veel fotos ziet van de vrachtauto op internet plaats ik er geen van.

Ik rij veevoer en kom echt heel vaak op de kleinste bedrijven waar je dus eigenlijk met een vrachtauto niet erin wilt rijden.
Maar juist dat vind ik machtig eraan, daar waar het krap is en het eigenlijk niet echt past heenrijden.
En ondanks dat ik met de kleine auto rijd hebben mijn collega's respect voor mij :D
Vooral degene die weten waar je soms heen moet rijden of die "vroeger" zelf het kleine autotje gereden hebben

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:30

Hoi hagelslag, ik ken het. Het kleine en eigenlijk niet vrachtwagen waardig voor vele chauffeurs. Henzelf op een te heet gewassen vuilniswagen gezeten om in de buitengebieden het vuil op te halen. Paadjes die smaller zijn dan je wielbasis en kilometers achteruitrijden omdat je er toch moet zijn maar nooit kan draaien enzo. Heerlijk en ja stop er maar s een andere chauffeur op die een grote mond heeft..... die piept wel anders na zo’n rit. :D

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:42

dat zijn inderdaad de leuke uitdagingen. Wordt nog mooier met een schamelwagen erachter ;-)

hagelslag
Berichten: 9057
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:47

Ehhh wat is een schamelwagen _O-

Vandaag nog een boer die een compliment gaf.
Ik stapte uit en kreeg, zo jij kunt echt zo veel beter rijden dan die mannen

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:56

hagelslag schreef:
Ik meld mij ook als vrachtwagenchauffeuse.
Ik rij voor een duiste werkgever.
Ik heb C-CE. Mag dus "alles" rijden.
Maar ik rij een kleine volvo met 410 pk/ps.
Een 3assige motorwagen.
Aangezien mijn baas liever niet te veel fotos ziet van de vrachtauto op internet plaats ik er geen van.

Ik rij veevoer en kom echt heel vaak op de kleinste bedrijven waar je dus eigenlijk met een vrachtauto niet erin wilt rijden.
Maar juist dat vind ik machtig eraan, daar waar het krap is en het eigenlijk niet echt past heenrijden.
En ondanks dat ik met de kleine auto rijd hebben mijn collega's respect voor mij :D
Vooral degene die weten waar je soms heen moet rijden of die "vroeger" zelf het kleine autotje gereden hebben


Herkenbaar van dat net niet net wel passen.
Ik rijdt voor kruidvat en midden in jet centrum denk ik soms uhnmmn ja past wel past niet en dat is idd machtig als het je lukt...

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8336
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 23:54

Knap hoor! Wij hebben dat ook soms en dan ben je inderdaad heel trots op jezelf *D

Ik had het van de week in Zeist. Het is toch al niet zo'n brede straat en er stonden ook nog eens 3 vrachtwagens met poten en een trekker met zand te lossen :roll:
Vanaf de andere kant na de bocht kwam nog een vrachtwagen en 2 andere bussen die zich er tegelijkertijd doorheen probeerden te proppen, echt cm werk dus aan beide kanten. Ik verdiende wel een extra koffie daarna vond ik zelf, en toch maar het regie centrum ingelicht dat het daar iet wat smal was die dag en anderen beter om konden rijden. Hoorde later dat er 4 schades door zijn ontstaan :')

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:54

Ik ga morgen naar Eindhoven Airport :) Ga alleen mensen afzetten.
Zijn er bus mensen die daar ervaring hebben?

Leuke uitdagingen hierboven :)
Zo kwam ik bij een camping uit gisteren waar ik dacht uhm hier moet ik niet langs de berm komen en ook geen groot voertuig passeren :o

Merk dat ik eenmaal aan het rijden ben dat de spanning weg is, of nou ja gezonde spanning.
Maar dat ik echt goed voorbereid op pad wil en dat ik ook alles wil weten :+

hagelslag
Berichten: 9057
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:43

Geen ervaring mee.

En qua smalle weggetjes enzo heb ik eigenlijk ook geen problemen meer mee.
1 van beide moet dan aan de kant. Meestal wint de grotere _O-

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:40

Oprecht Eindhoven is beter dan Amsterdam aan te rijden :+
Sta nu op een parking langs de a50 te wachten tot ik straks naar het volgende adres mag.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 13:51

Haha mijn andere adres was erger. Daar sta ik nu.... Dus wie is in Oss bij de voetbal haha

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:04

hagelslag schreef:
Ehhh wat is een schamelwagen _O-

..



Afbeelding

Dit. Officiele naam is autonome aanhangwagen, ook wel genoemd als molenstel of triangelaanhanger.
Dan heb je dus een extra draaipunt wat het achteruit rijden nog moeilijker maakt. Net zoveel draaipunten als bij een LZV. Vooruit rijden is er overigens wel makkelijker mee dan trekker-oplegger. Een schamelwagen volgt beter in het spoor van het trekkend voertuig. Komt dus niet zo ver binnendoor als een oplegger of wipkar.

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:17

Zelf geen chauffeur, maar wel dochter van een trucker. Vindt vrachtwagens erg mooi <3 Ik zou ooit wel eens een proeflesje willen nemen <3

Leuk topic!

@Muiz, ik heb bij jou welleens in de bus gezeten denk ik! Herken je rode haar :Y)

hagelslag
Berichten: 9057
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 00:31

Oh god, derschirmelanhanger.
Met zon ding heb ik gelest.
Pokkeding.
400m recht achteruit geen probleem. Via links aandokken, onmogelijk om de bocht te maken. Via rechts lukte het.
Neeeee met zon aanhanger nooit weer

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:17

En toch leer je daar pas echt mee rijden. Ik heb het ding een jaar vervloekt maar daarna werd het steeds meer uitdaging om hem overal mee naar toe te sleuren. Reed toen afvalcontainers voor particulieren dus kwam heel veel in woonwijken om een 3, 4, 6 of 10 kuubse container neer te zetten.

hagelslag
Berichten: 9057
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:09

Dat geloof ik graag maar euhhh no,
Ik ben blij dat ik zonder aanhanger mag rijden.
Ik kom ook zo goed als alleen op bedrijven waar je met aanhanger niet kunt komen.
Dus om steeds te moeten afkoppelen is niet handig.
Sterker nog we hebben 3 zulke kleine autos en s
Zo uit het hoofd 11 "grote" en dan nog meerdere kipper die dus ook in silos kunnen blazen maar ook gewoo graan etc kunnen afkiepen.
Ik zou niet weten hoe die heten op zn nederlands

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:47

Zittend beroep en eten en bewegen. Wie heeft er tips!

GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:50

Doe je overnachtingen of ben je elke avond thuis?

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:02

Ik probeer minimaal 45 minuten te lopen als ik stil sta. Lukt de ene keer beter als de andere keer.
En veel water meenemen en drinken.
En zelf probeer ik de vette hap te vermijden.

Vandaag wel appeltaart op met slagroom :+ maar heb 1 jaar geregistreerd partnerschap <3

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8336
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 20:09

Horsie84 schreef:
Zittend beroep en eten en bewegen. Wie heeft er tips!


Minder eten en meer beweging pakken :Y)

Nee zonder gekheid, ik vind dit ook een lastig punt hoor. Mijn maag heeft altijd honger maar dat in combinatie met niet veel bewegen op die chauffeursstoel is geen goede combi :')
Ik probeer zo vaak mogelijk even een rondje te lopen tijdens mijn dienst, desnoods vaker hetzelfde rondje. Ik ken chauffeurs die met hun auto naar de bus rijden maar dat die niet dichtgroeien is echt een wonder :(:)
Omdat ik vaak na de nachtdiensten ineens een hype aan energie heb probeer ik dan nog wat te sporten vlak voor het slapen, als mij dat lukt tenminste, want gewoon je bed in na een lange nacht is ook wel heel aanlokkelijk :o

De chauffeurs op de tour en vrachtwagen heb ik vaak een vouwfiets oid in de bagageruimte zien gooien om in de pauzes een rondje te kunnen doen. Nu heb ik daar de ruimte niet voor (en nationale vrachtwagens ook niet lijkt mij) maar zo iets kan je ook nog doen.

Pas vooral op voor de pauze plek killer. De snelle hap zegmaar. Niet met een lege maag het station of een tankstation in scheelt al veel daartegen. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik op pauze plekken alleen fruit mag kopen of koffie in nachtdiensten. Meer mag echt niet anders groei ik dicht.

Gefeliciteerd Jeanine! Dan mag het ook wel lijkt mij :D

hagelslag
Berichten: 9057
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:50

Horsie84 schreef:
Zittend beroep en eten en bewegen. Wie heeft er tips!

Mijn best doen om waar mogelijk te bewegen.
Vandaag een dagje met slechts 4 uurtjes rijtijd.
De rest van de 9.5 uur werktijd.
Dat is voor mij vrij normaal maar alsnog zie ik mijn beroep als zittend omdat ik in de tijd dat ik wat anders doe ook vak stil sta dus niet echt superactief ben.
Dus in mijn vrijetijd doe ik mijn best veel tw bewegen

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:37

Ik haal zwz al niets tussen door.
Chauffeur personenvervoer. Gaten tussen door en soms lang genoeg voor wandelen, huis poetsen, iets bij/met de paarden doen.
Na werk altijd naar de paarden. Probeer in voorjaar-zomer tijd op de fiets heen en weer. Ligt aan de thuiskomst tijd en wat te doen met paarden . Beetje bijtijds thuis voor de katten en optijd naar bed is ook wel prettig.

Eetpatroon
Havermout, 3 snee brood, 2 stuk fruit(valt ook komkommer onder)
Verder alleen thee koffie(zonder suuker) water.
Avondeten alleen groenten met vlees. Heel soms rijst,is niet wekelijks.