Motivatie topic; studeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:55

Interaction design student meldt zich!
Minor toegepaste psychologie aan het afronden, met 2 tentamens en 3 verslagen.

Maar kan me er gewoon niet toe zetten :') . Zelfs her huishouden is dan nog boeiender dan verslagen maken.. best erg toch?

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:56

Overigens gisteren gewoon iets van 2 uur aan een heel taai deel van een verslag gezeten... _O- Ik was na anderhalf uur eigenlijk al op een dood punt maar ach.

En achterlopen doe ik door omstandigheden toch al. :')

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:17

@Siamsmeesje: wat voor ASMR-geluiden luister je dan vooral? Tips voor bepaalde afspeellijsten op Spotify? Ik vind het vervelend als er gepraat wordt namelijk haha, dus ik weet niet of er nog andere vormen zijn die wel een focus opwekken?

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:21

Kan ik me hier ook melden? Zit in m'n examen jaar van de havo.
Ik heb echt tijdsdruk nodig haha, een week van te voren beginnen lukt niet. Ik begin meestal de avond van te voren (of helemaal niet) en ga als het nodig is snachts door, maar ik zou liever gewoon optijd beginnen.
Ik probeer wel eens om na elk half uur een korte pauze te nemen maar dat werkt echt absoluut niet voor mij! Dan heb ik elke keer weer moeite om te beginnen.
En ik stel alles uit.. Ben zo'n beetje heel de vakantie boos op mezelf geweest omdat ik 12 onderwerpen voor m'n Engels mondeling moet voorbereiden, maar het steeds niet doe _O-

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:45

Ik heb eigenlijk altijd een game of film soundtrack aanstaan tijdens het studeren. Stardew Valley of LOTR/The Hobbit vind ik hele fijne muziek als ik me moet concentreren.

Geen idee wat er van waar is, maar game soundtracks schijnen ook gemaakt te worden met het idee dat je je goed moet kunnen concentreren. Los daarvan, ze zijn bijna altijd instrumentaal en dus geen afleidende stemmen :D

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:47

De app 'Calm' heeft ook muziek, gesorteerd op categorie. Onder andere focus. Daarmee leer ik nog veel beter dan de focus muziek op spotify, youtube en dergelijke.

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:48

Ik luister op het moment veel naar peaceful piano van spotify, maar als ik stress heb wil ik ook nog wel eens harde muziek opzetten. :=

Horsiegek, in welk jaar zit je? :D

Firelover96
Berichten: 130
Geregistreerd: 13-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 17:14

Ja, ik meld me ook hoor! Vierdejaars Watermanagement, nu de minor aan het afronden en voorbereidingen aan het doen voor mn afstuderen.

Aan het begin van de minor een opdracht gekregen, en afgelopen week pas een begonnen. Wel vandaag af kunnen maken, maar deze opdracht staat dan ook redelijk hoog in vervelendste opdrachten.

Wat bij mij heel goed helpt is om mn hele bureau leeg te vegen, muziekje aan, telefoon op stil, alle niet nuttige tabbladen afsluiten en gaan. En iedere drie kwartier mag ik even weg en verplicht een kopje thee of wat lekkers gaan halen beneden.
Paard doe ik op vrije dagen dan altijd in de ochtend, zodat ik in de middag met een leeg hoofd kan beginnen.

Succes allemaal met de tentamens aankomende tijd! (ik heb gelukkig geen tentamens meer *\o/* )

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 17:20

horsiegek schreef:
@Siamsmeesje: wat voor ASMR-geluiden luister je dan vooral? Tips voor bepaalde afspeellijsten op Spotify? Ik vind het vervelend als er gepraat wordt namelijk haha, dus ik weet niet of er nog andere vormen zijn die wel een focus opwekken?

Geen Spotify hier (iets met bijna-dinosaurus := ), maar via youtube luister ik graag naar SensorAdi. Die heeft een afspeellijst van ruim 70 filmpjes (variërend van een kwartiertje tot 3 uur) zonder gepraat :)
Die lijst wordt trouwens met regelmaat nog aangevuld met nieuwe filmpjes.
En anders Made In France ASMR, ook veel filmpjes zonder gebabbel, maar geen speciale afspeellijst helaas.
ASMR Rooms kan soms ook wel werken, zijn vaak een uur of langer, maar eigenlijk altijd zonder gepraat. ASMR Rooms kan je ook via de app Tingles vinden, handig als ik geen computer/laptop aan wil zetten.

Gepraat moet ik ook niet hebben, net zo min als de zgn role playing asmr, doet voor mij helemaal niets :+

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 17:22

Fellow schreef:
Ik luister op het moment veel naar peaceful piano van spotify, maar als ik stress heb wil ik ook nog wel eens harde muziek opzetten. :=

Horsiegek, in welk jaar zit je? :D


3e bachelor :) jij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 17:30

Ik meld me hier ook maar :o

Mijn tips zijn:
- studeren volgens de pomodoro methode
- de app forest gebruiken, ik vind het vreselijk als mijn boompjes doodgaan :')
- Ik heb 3 spotifty lijsten waar ik goed op kan studeren, ik heb er een voor blokken, een voor practica en een voor papers/verslagen
- samen studeren met andere studenten, hoeft niet perse hetzelfde onderwerp te zijn
- alles samenvatten direct na de colleges

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 17:43

Ik ben begonnen met mijn verslag *\o/* !
Eindelijk!

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:02

Ik gebruik ook Forest idd :j Voelt zo goed altijd om je productiviteit echt te kunnen zien :D

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:58

Forest vond ik ook altijd leuk ja! Heb vandaag 6 blokken van 25 minuten gedaan en ben er wel klaar mee eigenlijk :+ Ben er wel achter gekomen dat hij je een lange pauze geeft na een x aantal blokken.

Anoniem

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:56

Wie wil er Forest vriendjes worden :+?

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:05

Mediavormgever-Crossmedia student meldt zich!
Ik ga straks alle pagina’s doorlezen.. op zoek naar tips :’)

Ik zit in mijn laatste schooljaar van deze opleiding. Volgend jaar loop ik een heel jaar stage en daarna ben ik volledig klaar.
Voor mij is deze opleiding te makkelijk en heb ik totaal geen motivatie, dat zorgt ervoor dat ik inmiddels 2 brieven van de leerplicht en een waarschuwingsbrief van school heb mogen ontvangen.
Nouja euh nog ff doorzetten dus. Over een maandje beginnen mijn examens, welke examens en wanneer ik wat heb? Geen idee. Welkom op mijn school, waar alles enorm onduidelijk is (werkt ook niet mee in motivatie)

Dus ik ben opzoek naar wat ideeën om mn motivatie terug te vinden om deze opleiding af te maken.
Mijn grootste motivatie is dat ik door wil naar het hbo en dus een mbo4 diploma nodig heb. Maargoed, deze motivatie sleept me ook maar net een mm over de sloot

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:41

Ik meld mij hier ook!
Ik ben 2e jaars verpleegkunde student en volg er nog een honoursprogramma bij. Momenteel loop ik stage, ik moet nog 1 maand en dan ben ik klaar. Dan begin heb ik weer voor een halfjaar theorie, grote omschakeling dus.
Morgen een tentamen en over een maand nog 3. Verder moet ik nog het een en ander aan stage opdrachten doen, dus genoeg te doen.
Wat voor mij altijd goed helpt is om naar de bibliotheek te gaan. Soms vind ik het fijn om met een studiegenoot te leren en elkaar te helpen en soms zit ik in de stilte ruimte.
Als het leren niet lukt ga ik vaak wat anders doen, anders ga ik mij super ergeren terwijl het op een later moment prima gaat :)

RoronaZorro

Berichten: 146
Geregistreerd: 21-06-15

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:42

Ik meld mij hier ook!
Ik ben een eerstejaars geneeskunde student. Moest behoorlijk wennen aan de hoeveelheid stof, die veel meer is dan wat ik was gewend.
Ik gebruik ook Forest als motivatie, dat bos geeft een goed gevoel. :)

Gisteren wel een verslag met mijn groepje ingeleverd, dus dat is ook lekker klaar. Verslag al heel lang geleden ingeleverd, toen feedback gekregen en die nu eindelijk verwerkt en kan dus ook weer van mijn to-do lijstje af.

Chocoladeijs

Berichten: 75
Geregistreerd: 30-05-11

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:33

Ik kom me hier ook maar melden, want ik zit nu gezellig met mn boeken voor m'n neus toch op bokt. := Ik zit nu in het tweede jaar hbo, en mijn motivatie is een beetje verdwenen dit jaar. Wat inderdaad wel werkt is om niet thuis maar ergens anders gaan zitten om te werken.

Maartje9

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:12

Het enige wat ik jammer vind van Forest, is dat hoe langer je ''sessie'' is, hoe mooier/groter je boompje is :+. Bij heel vaak 25 minuten heb je wel veel boompjes, maar niet de mooie haha. Ik deed vaak sessies van 45 minuten maar ik merk dat dat toch te lang is. Ga nu dus 25 minuten proberen! Dan maar geen mooie boompjes :') -O-

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:14

Maartje9 schreef:
Het enige wat ik jammer vind van Forest, is dat hoe langer je ''sessie'' is, hoe mooier/groter je boompje is :+. Bij heel vaak 25 minuten heb je wel veel boompjes, maar niet de mooie haha. Ik deed vaak sessies van 45 minuten maar ik merk dat dat toch te lang is. Ga nu dus 25 minuten proberen! Dan maar geen mooie boompjes :') -O-

:(:)

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:14

Wow door jullie heb ik ook maar forest gedownload vandaag, wat is dit leuk :+ :D
Hoe satisfying. Kan niet wachten tot ik nieuwe bomen kan kopen _O-
Afbeelding

Maartje9 schreef:
Het enige wat ik jammer vind van Forest, is dat hoe langer je ''sessie'' is, hoe mooier/groter je boompje is :+. Bij heel vaak 25 minuten heb je wel veel boompjes, maar niet de mooie haha. Ik deed vaak sessies van 45 minuten maar ik merk dat dat toch te lang is. Ga nu dus 25 minuten proberen! Dan maar geen mooie boompjes :') -O-

Ja I feel you. Die mooiste boompjes zijn eigenlijk net wat te lang :')

Maartje9

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:02

Fellow schreef:
Wow door jullie heb ik ook maar forest gedownload vandaag, wat is dit leuk :+ :D
Hoe satisfying. Kan niet wachten tot ik nieuwe bomen kan kopen _O-
[ [url=m/wgeqJ7.png]Afbeelding[/url] ]

Maartje9 schreef:
Het enige wat ik jammer vind van Forest, is dat hoe langer je ''sessie'' is, hoe mooier/groter je boompje is :+. Bij heel vaak 25 minuten heb je wel veel boompjes, maar niet de mooie haha. Ik deed vaak sessies van 45 minuten maar ik merk dat dat toch te lang is. Ga nu dus 25 minuten proberen! Dan maar geen mooie boompjes :') -O-

Ja I feel you. Die mooiste boompjes zijn eigenlijk net wat te lang :')

:')
Jeetje 430 minuten, waar haal je de concentratie vandaan :wow:. Ik heb nog (lang niet) eens de helft vandaag. :O

Anoniem

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:05

Haha die boompjes :') Ziet er grappig uit, misschien ga ik t ook wel doen.

Ik ben trots op mezelf, zou eigenlijk naar school samenwerken maar ik had een onwijze offday, dus niet gegaan. Maar wel met de belofte dat ik iets zou doen. Nou dat lukte me dus niet, ik was zo moe, mijn hoofd ging niet aan. Ik merkte al dat ik er stress van kreeg en ervan baalde, maar toen om 21 uur kreeg ik een opleving en ben ik toch aan de gang gegaan tot net :P Dus mooi ff een prezi in elkaar gedraaid. Iets wat relatief makkelijk en leuk is, maar veel werk vraagt(2 uur dus :P )
Dus dat was een mooi compromis :) Nu lkker slapen :P

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:14

Maartje9, stress doet rare dingen met je. :') Had de laatste dagen echt bijna niks uitgevoerd dus ik moest even een inhaalslag maken. Nu kon ik wel mooi direct een heel regenwoud aanleggen in 1 dag. _O-

Joolien, super goed toch! Kun je met een tevreden gevoel slapen :D