Thuis helpdeskmedewerker worden, ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Thuis helpdeskmedewerker worden, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 22:53

Hooihooi!

Ik ben benieuwd hoe het is om thuis helpdeskmedewerker te zijn. Waar zou je je kunnen aanmelden? En zit er een minimale leeftijd aan vast? Ik ben erg benieuwd. :)

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Thuis helpdeskmedewerker worden, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:06

Thuis helpdeskmedewerker? Bestaat dit echt of is dit een idee?
Lijkt me niet zo handig eerlijk gezegd

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Thuis helpdeskmedewerker worden, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:11

Ik ken wel mensen die dit doen. Dit meisje doet het voor Apple via Teleperformance geloof ik. :) Ik zou er niet willen werken. Is mijn type bedrijf niet. Maar je kan het altijd opzoeken.

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 23:17

Een vriend vertelde me erover. Niet in de zin van dat hij iemand kent die het doet, maar gewoon of ik het leuk zou vinden. Nooit aan gedacht om te kijken of het uberhaupt bestaat. :')
Hij zag het in iedergeval voor zich als dat ik een mapje krijg waar alle stappenplannen in staan. Dus dat een beller bijv. een vraag heeft over het internet. Dan blader ik naar 'internet' en volg het stappenplan/de vragen wat er op die blz staat. Gewoon, wat een normale helpdeskmedewerker ook doet, maar dan met mappen die je mee naar huis kan nemen. Je kan je bijvoorbeeld beschikbaar stellen voor een paar uur per dag.
Zo vertelde hij mij het, maar ben nou benieuwd of het ook echt bestaat. Lijkt me een top bijbaantje, het zal vast niet de jackpot zijn wat je verdient, maar je verdient wel geld terwijl je op de bank zit. :D

Edit: Enquêtes invullen lijkt me overigens ook interessant, maar volgensmij is het best moeilijk zoeken naar een bedrijf/website die er ook echt geld voor overschrijft naar je bankrekening.

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Thuis helpdeskmedewerker worden, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:27

Ik heb wel een poos bij een klantenservice gewerkt waar je ook een verplichte thuiswerkdag had. Maar dat is niet lekker op de bank zitten hoor. Alles moet digitaal geregistreerd worden, je hebt een goede telefoon en internet verbinding nodig en een vrij stille ruimte. En je moet gewoon je aantallen gesprekken enzo halen.

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:28

Dit bestaat idd. Ik heb ooit gesolliciteerd voor zoiets voor een energiebedrijf, om hulp te bieden bij storingen oid. Anwb heeft ook thuiswerkplekken, alleen dat is voor mensen mrt een vast contract.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Thuis helpdeskmedewerker worden, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 00:36

Uhm... als technische dienst medewerker kan ik echt wel aangeven dat je het zeer rooskleurig ziet.
Het is niet zomaar even tabje internet opdoen en klaar is kees.
Je hebt zeer veel geduld nodig. En kennis ...Wij hebben ook regelmatig opleiding en meetings. En die dagen kan je al niet thuis werken.
Ook moet je al x aantal tijd daar werken. Voor je zelfstandig thuis kan zitten :')

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 10:23

Dat klinkt toch wat ingewikkelder dan ik dacht. Ik bedoelde het niet vervelend tegenover mensen die dit beroep uitoefenen, ik zie het inderdaad wat te rooskleurig in dan helaas. Ik dacht dat het iets was zoals enquêtes invullen, gewoon met iets simpels een klein beetje geld bijverdienen. Dat is het dus blijkbaar niet, excuses.

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Thuis helpdeskmedewerker worden, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:29

Je hebt deze mogelijkheid bij Eneco (gaat via uitzendbureau, project Toon). Dan krijg je een computer en moet je binnen 3 weken thuisstudie alles onder de knie hebben. Dan ga je 1x per week naar kantoor voor training. Uurloon was miezerig, maar dan zit je wel thuis..

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Thuis helpdeskmedewerker worden, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:37

Ik vraag me uberhaupt af wat er rooskleurig is aan (altijd) thuiswerken? Het leuke aan werk is toch juist de interactie met collega's, samenwerken met verschillende afdelingen, beetje afwisseling en aanspraak?

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:40

Bij enquetes heb je niet te maken met andere mensen. ;) Mensen die een helpdesk bellen zijn niet altijd aardig en geduldig en hun probleem is ook niet altijd op te lossen met een stappenplan. Je hebt dus de nodige kennis nodig en je moet stevig in je schoenen staan als iemand bijvoorbeeld begint te schelden.

Voor enquetes heb je bijvoorbeeld Euroclix, die betalen netjes maar je moet dat meer zien als leuk extraatje dan als serieus inkomen.

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Thuis helpdeskmedewerker worden, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:16

Ik heb zelf voor UPC en later Ziggo gewerkt als helpdeskmedewerker, wel via een callcenter. Maar dat was niet met een mapje en dingetjes zo opzoeken, dat was via een systeem waarbij je de vraag aanklikte, dan kreeg je een rij met dingen die je moet vragen of die de klant moet proberen en zo steeds een stapje verder. Maar technische helpdesk is best iets waar je echt training voor moet hebben en regelmatig even bijspijkeren.
Nu zit ik voor een zorgverzekering op de klantenservice, en dit doe ik ook 2 dagen per week thuis, maar ook hier moet je eerst een training volgen om de systemen te leren kennen en hoe je een gesprek moet voeren.
En ik ga sowieso 1x per week op kantoor werken, ook voor de interactie en voor eventuele dingen die je anders mist als je nooit daar bent.

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Thuis helpdeskmedewerker worden, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 12:26

@dani; Ik zoek inderdaad juist iets als leuk extraatje. Ik zal Euroclix eens proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 02:05

Ik heb hiervoor een sollciitatie gehad hoor.. ging telefonisch. Je moest alleen een telefoonlijn hebben en die had ik niet- naast dat ik dacht; hmm bestaat dit echt? Teleperfomance klinkt mij ook bekend. Vacature heb ik volgens mij toen op indeed gevonden. Als je het echt wil weten kan ik even in mijn sollicitatiebrieven kijken op mijn laptop van de week welk bedrijf het was.

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Thuis helpdeskmedewerker worden, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 13:27

Teleperformance heb ik bij gewerkt toen ik voor Ziggo werkte. Nu voor Cendris. Echt een wereld van verschil, nu zit ik echt veel meer op mijn plek.