Wo 2019/2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 16:25

Pauley schreef:
Ik meld mij ook.
Ik ga in september beginnen met de bachelor Spatial planning and design in Groningen.
Nog meer mensen die naar de RUG gaan?


Ja ik ga ook naar de RUG!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 16:27

Zijn er ook mensen die in Leiden gaan studeren? Zoja, welke locatie? :)

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Wo 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 17:04

Voor degene die van het hbo komen:
Hoe verwachten jullie dat de overgang zal zijn? Ik ben aan de ene kant erg bang dat het tegen gaat vallen en ik m'n draai moeilijk kan vinden ofzo.

Pauley

Berichten: 688
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 17:06

san4nie schreef:
Pauley schreef:
Ik meld mij ook.
Ik ga in september beginnen met de bachelor Spatial planning and design in Groningen.
Nog meer mensen die naar de RUG gaan?


Ja ik ga ook naar de RUG!


Leuk! :D
Op welke locatie zit je?

Roos_Duke

Berichten: 61
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 22:41

FlameHorse schreef:
Hoihoi, ik begin aankomend academisch jaar aan de bachelor diergeneeskunde in Gent! Ben voorlopig nog hard op zoek naar een kot maar dat moet wel goedkomen denk ik. Ik ga in de weekenden wel naar huis.


Heb je inmiddels al een kot gevonden? Ben wel benieuwd of je ervoor gekozen hebt om direct al in de buurt van Merelbeke te gaan wonen, of toch meer bij de stad voor het eerste jaar? :)

fleurvosje

Berichten: 378
Geregistreerd: 07-05-14

Re: Wo 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 22:56

Hoii, ik ga in september beginnen aan de bachelor Medische Natuurwetenschappen aan de VU :)

Leuke studies komen er al voorbij idd!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 22:57

Roos_Duke schreef:
Wat leuk!,
ikzelf ga aankomend jaar in Gent diergeneeskunde doen :) Vandaag mijn kamer/kot geregeld en mij ingeschreven :D

Leuk ik ga ook!
Neem je ook je paard mee? :)
Ik heb gekozen voor de dichterbij Merelbeke, jij?

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 23:14

Roos_Duke schreef:
FlameHorse schreef:
Hoihoi, ik begin aankomend academisch jaar aan de bachelor diergeneeskunde in Gent! Ben voorlopig nog hard op zoek naar een kot maar dat moet wel goedkomen denk ik. Ik ga in de weekenden wel naar huis.


Heb je inmiddels al een kot gevonden? Ben wel benieuwd of je ervoor gekozen hebt om direct al in de buurt van Merelbeke te gaan wonen, of toch meer bij de stad voor het eerste jaar? :)


Ik heb ongeveer 2 weken geleden een kot gevonden. Ga in de Strop wonen in Gent. Als het me bevalt blijf ik daar ook lekker zitten voor het jaar daarna.

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 23:16

Ik ga volgend jaar beginnen aan de bachelor taalwetenschap in Leiden :D

_mjwb schreef:
Zijn er ook mensen die in Leiden gaan studeren? Zoja, welke locatie? :)


Ik dus, denk misschien wel dezelfde locatie als jij als je Engelse taal en cultuur gaat studeren? :)

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Wo 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 23:19

Leuk topic!

Ik ga na een tussenjaar starten met de opleiding communicatiewetenschappen aan de VUB.

Heb al een kamer maar moet nog even kijken wat ik allemaal moet regelen. Ga namelijk van NL naar BE. Maar eerst even genieten van mijn vakantie.

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 23:29

Pauley schreef:
Leuk! :D
Op welke locatie zit je?


Sorry, heel late reactie.

In principe heymansgebouw. Maar de colleges zijn door de hele stad heb ik al gezien.

Jij dan?

Ik heb trouwens nog een verzoek ingediend bij de toelatingscommissie.. wil toch wel graag een andere richting gaan doen dan ik me voor heb ingeschreven. Dus even afwachten!

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 23:36

Nathalie18x schreef:
Voor degene die van het hbo komen:
Hoe verwachten jullie dat de overgang zal zijn? Ik ben aan de ene kant erg bang dat het tegen gaat vallen en ik m'n draai moeilijk kan vinden ofzo.


Ik reageer eventjes! Ik heb hbo leerkracht basisonderwijs gedaan. 4 jaar lang en dit zo goed als afgerond. Vorig jaar ben ik gestart aan de rug met de opleiding applied mathematics. Het is heel, heel hard werken geweest maar ik ben ontzettend blij met de keuze. Ik heb nu een jaar gehad en heb 50/60 punten behaald. Het is wel heel anders dan het hbo maar in mijn geval heb ik ook een hele andere studie gekozen!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 05:35

Felicxa schreef:
_mjwb schreef:
Zijn er ook mensen die in Leiden gaan studeren? Zoja, welke locatie? :)


Ik dus, denk misschien wel dezelfde locatie als jij als je Engelse taal en cultuur gaat studeren? :)


Klopt! Alle opleidingen die enigszins met taal te maken hebben zitten in het Lipsius. Het is wel het lelijkste gebouw, maar wel midden in de stad en je hebt echt een leuk koffietentje om de hoek en een lekkere plek om te lunchen in dezelfde straat :)

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 17:52

_mjwb schreef:
Felicxa schreef:

Ik dus, denk misschien wel dezelfde locatie als jij als je Engelse taal en cultuur gaat studeren? :)


Klopt! Alle opleidingen die enigszins met taal te maken hebben zitten in het Lipsius. Het is wel het lelijkste gebouw, maar wel midden in de stad en je hebt echt een leuk koffietentje om de hoek en een lekkere plek om te lunchen in dezelfde straat :)


Het is idd geen mooi gebouw, maar verder klinkt de omgeving wel goed! Dan zie ik je denk ik nog wel een keer als het jaar begint :)

Roos_Duke

Berichten: 61
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:26

SBravour schreef:
Roos_Duke schreef:
Wat leuk!,
ikzelf ga aankomend jaar in Gent diergeneeskunde doen :) Vandaag mijn kamer/kot geregeld en mij ingeschreven :D

Leuk ik ga ook!
Neem je ook je paard mee? :)
Ik heb gekozen voor de dichterbij Merelbeke, jij?


Leuk! :D
Ik heb geen eigen paard, maar stop wel met het paardje waar ik nu verzorg. Dat wordt onhaalbaar, ondanks dat het alleen in het weekend is. Zijn jullie van plan elk weekend naar huis te gaan?
Ik heb gekozen voor een kamer het eerste jaar dichter in het centrum, ongeveer 20 min fietsen van de locaties waar we het eerste jaar veel zijn en 40 min fietsen naar Merelbeke..

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 21:22

Ik ga wel heen en weer in de weekenden, of in ieder geval 2x per maand (als ik een kamer vind natuurlijk, want nu heb ik nog niks) . Is in goed overleg met de eigenaresse van mijn drie verzorgpaarden, want zeker de nieuwe heeft ze ook voor mij gekocht en ik 'moet' haar in ruil af en toe rijden :D Maar ik wil daarnaast in Nijmegen wel weer gaan rijden op een manege denk ik, of in ieder geval wil ik iets met paarden gaan doen!

Zijn er geen mensen hier die naar Nijmegen gaan?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Wo 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 23:06

Ik ga niet heen en weer, is 4 u enkele reis voor mij... denk eens in de een/twee maanden dagje NL :)

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Wo 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 23:07

Ik blijf thuis wonen dus blijf mn bijrijdpaardje wel gewoon doen, wil daarnaast wel ook studentenwedstrijden gaan starten

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Wo 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 08:16

Ik blijf ook thuis wonen gelukkig, 1.5u enkele reis is op het randje voor mij, maar dan kan ik wel met mn 3 bijrijdpaardjes bezig blijven gelukkig

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Wo 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 09:00

Ik ga wel elk weekend naar huis, ben toch maandag en vrijdag vrij in het eerste semester. Heb ook nog een hele hoop vrienden en een vriend thuis dus die zou ik wel graag elke week nog even willen zien. :)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wo 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 09:17

Ik blijf ook thuis. Vorig jaar was het reizen wel vreselijk want het is toch dik 2 uur, maar aankomend jaar scheelt het al een half uur omdat de bussen nu rechtstreeks naar de metro rijden.

Ik zou mijn paard niet mee kunnen verhuizen en ik wil mijn familie en vriend ook gewoon blijven zien. Gelukkig hebben we maar 2/3 uurtjes les per dag en zijn we op vrijdag vrij.

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Wo 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 10:25

Hebben jullie je roosters al dan? Die van mij komt pas half augustus.
Ook een vraagje mbt boeken bestellen, ik heb hier geen mail ofzo van gekregen, kan ik er vanuit gaan dat de info op de site van de studentenvereniging van de studie correct is? Je kunt daar periode en jaar aanvinken en krijgt dan een lijst te zien.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Wo 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 10:47

Ik heb mijn beide roosters al ja.. Wat een drama. Heel veel colleges overlappen, was natuurlijk wel te verwachten maar toch.
Ik moet nu zelf gaan kijken hoe ik toch de meeste colleges van beide opleidingen kan gaan volgen. Het is echt een puinhoop :+

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wo 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:00

Ik heb ook al de roosters en de tentamen roosters. De boeken zijn ook al te vinden op Studystore. Als het goed is kan je op die site je opleiding invullen en komt er dan een boekenlijst tevoorschijn.

Pauley

Berichten: 688
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:05

san4nie schreef:
Pauley schreef:
Leuk! :D
Op welke locatie zit je?


Sorry, heel late reactie.

In principe heymansgebouw. Maar de colleges zijn door de hele stad heb ik al gezien.

Jij dan?

Ik heb trouwens nog een verzoek ingediend bij de toelatingscommissie.. wil toch wel graag een andere richting gaan doen dan ik me voor heb ingeschreven. Dus even afwachten!


Hier nog een hele late reactie :+

Sowieso op het Zernike maar de
exacte gebouwen ben ik vergeten.

Spannend, hoop je voor dat het mag