HBO 2019/2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:50

xpattystagor schreef:
boeken zijn binnen, laptop gescored, 27 aug introweek! superveel zin in! :D


Ik heb ook mijn boeken en laptop binnen :D welke laptop heb jij gekocht? Ben heel benieuwd naar de studie. Heb er ook veel zin in! :D

xpattystagor

Berichten: 541
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:10

Celine_Famke schreef:
xpattystagor schreef:
boeken zijn binnen, laptop gescored, 27 aug introweek! superveel zin in! :D


Ik heb ook mijn boeken en laptop binnen :D welke laptop heb jij gekocht? Ben heel benieuwd naar de studie. Heb er ook veel zin in! :D


ik heb de macbook pro 2018 13” ! jij? can’t wait! misschien ff pb’tje sturen als we de klassenindeling weten? zou toevallig zijn als we bij elkaar in de klas zitten!

aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:51

Hoi iedereeen!
Ik heb dit jaar mijn havo diploma gehaald. September begin ik met Bedrijfskunde aan de hoge school Rotterdam. Ik vind het best spannend haha :o

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 23:14

aman2002 schreef:
Hoi iedereeen!
Ik heb dit jaar mijn havo diploma gehaald. September begin ik met Bedrijfskunde aan de hoge school Rotterdam. Ik vind het best spannend haha :o


Studiegenoot! Ik ga dezelfde studie doen maar dan aan Avans Breda :)

98xsophiex98

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: naast de buren

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:15

Hier ook een nieuwe laptop, en een nieuwe tas. Boeken zijn ook al binnen dus ik ben helemaal klaar voor het nieuwe schooljaar

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 16:32

Laptop had ik al, heb alleen nog niet echt een goeie tas.. heb nog niet echt iets gevonden wat ik mooi vind waarvan ik denk dat zowel mijn laptop als mijn boeken erin gaan passen

xhanneadje

Berichten: 144
Geregistreerd: 11-12-12
Woonplaats: Goirle

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:39

Ik meld me!
Ik begin in september aan HRM in Tilburg bij Fontys! Heb 2 tussenjaren gehad na het halen van mijn havo diploma en ben heel benieuwd hoe het is als ik dus weer naar school ga. Boeken en laptop heb ik ook al gehaald. Zie hier al meer mensen die dezelfde studie gaan doen, leuk!

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 16:47

xhanneadje schreef:
Ik meld me!
Ik begin in september aan HRM in Tilburg bij Fontys! Heb 2 tussenjaren gehad na het halen van mijn havo diploma en ben heel benieuwd hoe het is als ik dus weer naar school ga. Boeken en laptop heb ik ook al gehaald. Zie hier al meer mensen die dezelfde studie gaan doen, leuk!


Tof! Ik overweeg na een half jaar ook over te stappen naar HRM, is een optie bij het Avans.

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:14

Hoi!
Afgelopen jaar heb ik m'n havo diploma gehaald en ik ga nu hbo-rechten studeren. Ik heb heel erg getwijfeld over een tussenjaar en eerlijk gezegd twijfel ik nog steeds een beetje maar ik heb besloten om het toch gewoon te gaan proberen! Ik hoop dat ik mezelf genoeg kan motiveren om me in te gaan zetten voor school.
Ook hoop ik dat ik er dit jaar achter kom of deze opleiding bij me past en zo niet, welke opleiding ik dan wel wil gaan volgen.

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:05

deksel schreef:
Nice!

Mijn boeken zijn ook binnen. Vind het alleen wel lastig om een goede laptop te vinden.. ik heb niet super veel budget maar wel veel eisen :+.


Oh same, echt een gedoe haha! Helemaal omdat mijn laptop op de batterij en zijn gewicht na eigenlijk nog prima is, maar wel te oud om te verkopen.. :=

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:01

Hoi!

Ik meld mij ook! Op dit moment ben ik bezig met mijn intake voor de HBO docent Engels. Ik hoop dat ik wordt aangenomen, maar ik vind het wel spannend. :))

Het lijkt mij een ontzettend leuke opleiding. Een beetje jammer dat ik dat pas bedacht toen ik nog maar een week had om mij in te schrijven. :')

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 11:06

Docent Engels, megatof! Ik hou echt van Engels.

Hier ondertussen aan het aftellen, nog minder dan 2 weken tot ik begin. Denk dat dat voor meer mensen hier wel zo is.

Ik heb er echt heel veel zin in. Eindelijk weer aan mijn toekomst werken. Ik heb nu echt het gevoel dat ik gevonden heb wat ik graag wil doen!

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:31

Ik ook. _O- Nu nog aangenomen worden. :))

MenteamJoey

Berichten: 105
Geregistreerd: 25-09-17

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 10:31

Hallo allemaal,

Ik meld mij ook even! Ga in september beginnen met de HBO Opleiding Diermanagement aan het Van Hall Larenstein in Leeuwarden.. Ben heel benieuwd of er op Bokt nog meer mensen zitten die dat gaan studeren :)

IIII
Berichten: 136
Geregistreerd: 30-01-15

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:19

Hoi allemaal. Wat grappig dat veel van ons ongeveer het zelfde gaan doen. Ik ga volgend jaar beginnen aan de opleiding business studie aan Hogeschool Zuyd. Dat is een opleiding waar ik na edn jaar een richting moet kiezen en dan heb ik de keuze uit bedrijfskunde en HRM.

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 22:43

IIII schreef:
Hoi allemaal. Wat grappig dat veel van ons ongeveer het zelfde gaan doen. Ik ga volgend jaar beginnen aan de opleiding business studie aan Hogeschool Zuyd. Dat is een opleiding waar ik na edn jaar een richting moet kiezen en dan heb ik de keuze uit bedrijfskunde en HRM.


Ja die keuze heb ik ook! Ik begin met 4 opleidingen, na het eerste kwartaal kies je dan voor finance & control en accountancy of bedrijfskunde en HRM, en na een half jaar kies je dan binnen die twee voor een richting. Ik ga sowieso richting bedrijfskunde en HRM, neig momenteel ernaar om daarna voor HRM te gaan. Maar we zullen zien!

Twee vriendinnen van mij zitten ook op Hogeschool Zuyd, maar die studeren allebei Creatieve Therapie.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 23:44

Celine_Famke schreef:
Ik heb ook mijn boeken en laptop binnen :D welke laptop heb jij gekocht? Ben heel benieuwd naar de studie. Heb er ook veel zin in! :D
xpattystagor schreef:
ik heb de macbook pro 2018 13” ! jij? can’t wait! misschien ff pb’tje sturen als we de klassenindeling weten? zou toevallig zijn als we bij elkaar in de klas zitten!


Beetje late reactie, dacht dat ik al geantwoord had! Niet dus. Maar ik heb de macbook pro 15" gekocht. Super blij mee tot nu toe. Adobe pakketje staat er ook al op :D
Heb je al gezien in welke klas je zit?

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 23:58

Ik kom ook gezellig meepraten haha. Ik ga nu naar mijn derde jaar lerarenopleiding wiskunde maar ga per 2 september ook beginnen aan de (deeltijd) lerarenopleiding Nederlands aan de HU. En vind het gezellig om mee te praten haha

AmberRomeex

Berichten: 107
Geregistreerd: 24-01-15
Woonplaats: Voorschoten

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:30

Hallo allemaal!

Ik ga aankomende week starten met de opleiding Creative Business aan de hva. Wat grappig dat er meer mensen in dit topic zitten die daar mee gaan beginnen!
Ik zit in klas groen105B.

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:35

Ik meld mij ook! Ik begin 26 augustus, na 4 jaar MBO juridisch administratief dienstverlener op het Horizon college in Alkmaar, aan HBO Sociaal Juridische Dienstverlening op het Saxion in Deventer. Héle héle grote stap om uit huis te gaan en gelijk aan de andere kant van het land te gaan wonen maar ik geniet ervan nu ik mijn eigen stekkie heb en zelf alles kan en mag bepalen. Meer mensen die voor hun studie op zichzelf gaan/verhuizen?

AmberG
Berichten: 197
Geregistreerd: 29-01-15

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:11

Ik meld mij ook! Ik begin 2 september aan de lerarenopleiding Nederlands op de Fontys. Na een P in Toegepaste Psychologie en daarna een BA en (bijna) MA op de uni had ik toch behoefte aan iets waar ik praktisch aan de slag kon, en dit sprak me wel aan :)

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:53

Leuk Amber!

Ik heb pas op 27-8 een intake. Ik heb me al goed voorbereid door een pinguïn classic te kopen. Goede reden vond ik zelf. :+ (Engelse klassieker)

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 18:14

Ik ben nu al aan het werk voor school. Heb maandag introdag en moet een moodboard over mezelf maken. Zo'n rotopdracht :') heb geen idee hoe ik in hemelsnaam een sfeer over mezelf neer moet zetten. Iemand tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:21

AmberRomeex schreef:
Hallo allemaal!

Ik ga aankomende week starten met de opleiding Creative Business aan de hva. Wat grappig dat er meer mensen in dit topic zitten die daar mee gaan beginnen!
Ik zit in klas groen105B.



Wat leuk! Wat doe je bij Creative business?


Ik start volgende week met m'n derde jaar Advertising... is vooral creative concepting, art direction en creatieve probleemoplossing! :) Ik denk ergens dat het wel lijkt op creative business, maar wij werken later bijna allemaal bij een ad agency in het creatieve team om campagnes te ontwikkelen. Komend jaar een half jaar naar Stockholm om bij B-Reel stage te lopen; die werken oa met nike, google, louis vuiton, android, fenty, storytell, volvo, etc...

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 21:50

En, hier al eerste dagen achter de rug? :)