HBO 2019/2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:49

Pindakaa7 schreef:
Ik heb er al weer een aantal lesdagen op zitten. Ben telkens echt heel moe na een dagje school, hoop dat dat wat minder gaat worden maar dat zal denk ik wel.
Werkcolleges heb ik nog niet gehad, hoorcolleges wel. Tot nu toe vind ik ze weinig inhoud hebben maar dat zal ook wel veranderen.

De leeftijden in m'n klas liggen erg uit een, de jongste is 16 en de oudste 25.


Vandaag had ik mijn eerste dag en holy oliebol, ik ben kapot :oo
Morgen lekker vrij (op werk en sport na dan) en woensdag een hoorcollege en leergemeenschap. Ik ben benieuwd

xhanneadje

Berichten: 144
Geregistreerd: 11-12-12
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:14

Gister mijn eerste dag gehad, soort van introductie en de klas leren kennen.. Ik vond het echt onzin :')
Gelukkig vandaag de eerste echte les gehad, beviel goed. Duurde ook maar een uurtje en toen kon ik al weer naar huis. Ben benieuwd naar de rest van de week.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:52

Gister mijn eerste lesdag, maar ben alweer derdejaars dus inmiddels wel gewend. Heel leuk semester uitgekozen en de docent + studenten blijken ook erg leuk. Erg tevreden voor nu :D

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:46

Ik heb vandaag ons eerste hoorcollege en werkcollege gehad. Interessant :) Morgen pas om 17:00 uur op school zijn! Laat man.

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:47

Jeetje om 17:00 pas.

Vandaag had ik allerlei vage dingen. meer pauze dan introductie :+

aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 21:04

Ik heb morgen mijn eerste echte lesdag. Ik had vorige week de introductiedagen maar die hoefde niet perse van mij. De eerste dag was prima, een beetje de klas leren kennen en het gebouw. Maar de tweede dag deden we een speurtocht door de stad. Dat voelt dan weer een beetje nutteloos of zo hahaha. Toen dacht ik wel van, het echte werk mag nu wel komen. Maar, daar zal ik wel de enige in zijn hahah. Kortom, ik heb zin in morgen en ik ben vooral heel benieuwd!

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 21:23

aman2002 schreef:
Ik heb morgen mijn eerste echte lesdag. Ik had vorige week de introductiedagen maar die hoefde niet perse van mij. De eerste dag was prima, een beetje de klas leren kennen en het gebouw. Maar de tweede dag deden we een speurtocht door de stad. Dat voelt dan weer een beetje nutteloos of zo hahaha. Toen dacht ik wel van, het echte werk mag nu wel komen. Maar, daar zal ik wel de enige in zijn hahah. Kortom, ik heb zin in morgen en ik ben vooral heel benieuwd!


Nee hoor. Ik had precies dezelfde ervaring. _O-

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:10

Vandaag de eerste lesdag, maar ik weet nog steeds niet in welke klas ik zit. Dus ik lig nog in bed. :)) Het semester begint altijd met een kick off. Die was er vanochtend, en vanmiddag is er ook 1. Ik ga wel naar die in de middag en zie dan wel verder.

Baal hier wel heel erg van. Ik ben heel erg van alles inplannen en op tijd voorbereiden enzo. En nu loopt het zo poedersuiker...

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:52

__Sannne schreef:
Vandaag de eerste lesdag, maar ik weet nog steeds niet in welke klas ik zit. Dus ik lig nog in bed. :)) Het semester begint altijd met een kick off. Die was er vanochtend, en vanmiddag is er ook 1. Ik ga wel naar die in de middag en zie dan wel verder.

Baal hier wel heel erg van. Ik ben heel erg van alles inplannen en op tijd voorbereiden enzo. En nu loopt het zo poedersuiker...


Oh dat is vervelend inderdaad. Heb je inmiddels al wat meer informatie?

Vandaag heb ik mijn eerste lesdag gehad met mijn eerste huiswerk. Ik heb alleen vandaag al meer gedaan dan ooit op mijn hele MBO opleiding. :')

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:04

Yes, weet nu gelukkig in welke klas ik zit.

Dat grote verschil tussen mbo en hbo merkte ik ook direct. Op mbo deed ik echt belachelijk weinig behalve 1 dag voor de toets de stof doornemen. Op het hbo moet ik echt wekelijks alles bijhouden :))

Hoe is jullie indeling qua tentamens /projecten? Wij hadden vorig jaar 2 grote projecten van 5 credits per stuk en daarnaast losse tentamens van 2 a 3 credits per stuk en kleinere groepsopdrachten. Dit jaar hebben we elke periode 1 groepsproject van 5 credits, 1 tentamen van 5 credits, en nog wat losse projecten. Blugh. Vind 5 credits echt heel erg veel voor 1 tentamen.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 20:52

Bij ons zijn alle vakken behalve eind assessment en LKT 5ec. Dus zowel vakken met alleen tentamen, als vakken met 2 grote verslagen en een tentamen :')

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:49

Hoe gaat het met jullie allemaal? :))

aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:04

Het gaat wel goed bij mij. Ik snap gelukkig wel veel dingen. Wel vind ik dat de docenten niet helemaal op de hoogte zijn van alles. Ik moet dus projecten doen die door andere docenten verzonnen zijn. Maar, als we vragen hebben, weten ze op de helft geen antwoord te geven en zijn ze weer een half uur weg om het te vragen. Beetje vervelend. Dan denk ik van: ja als ik hier toch geen vragen kan stellen en het meest van de tijd alleen in het lokaal zit, kan ik net zo goed thuis blijven. Maarja, misschien zijn het een beetje opstart problemen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 14:45

Hier gaat het ook prima. Structuur wat betreft groepsprojecten is al 20 keer beter dan in jaar 1. Mensen zijn ook veel gemotiveerder. Prima projectgroepje. Tis wel weer chaotisch veel wat betreft losse opdrachten. Maar goed.

Sterre98

Berichten: 6326
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 14:55

Hier gaat het ook goed! Veel interessante vakken, en al mijn eerste presentatie gehad, goed voor een 8 :D
Verder leuke klas, 2 al gestopt ivm verkeerde studiekeuze. Wel prettige projectgroep. Heb wel op de maandag 3 (en soms 4) hoorcolleges. Merk dat ik na nummer 2 al vermoeid begin te worden. Gelukkig kan ik alle sheets nog terug vinden en zijn sommige colleges ook opgenomen :)

aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:24

En, hoe gaat het bij jullie na een aantal weken? Hebben jullie al cijfers of iets dergelijks?

xPabloBokt

Berichten: 9448
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 16:31

Jazeker! Beroepsvraagstuk afgerond met een mooie 7, net nog een 7,7 terug gehad voor een groot verslag. 21 t/m 25 oktober tentamens :)

Sterre98

Berichten: 6326
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:36

Hier gaat het lekker, veel stof, maar wel interessant.

Over 3 weken tentamens, ben nu voorbereidend werk aan het doen.

Amyy_
Berichten: 668
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:56

Oh wat tof dat er een topic gestart is!

Hier nog een HBO-starter. Social work deeltijd aan de Hogeschool Rotterdam. Bij mij is het de bedoeling dat ik donderdagen naar school ga en daarnaast 16u aan zelfstudie besteed.

Ik heb een klein beetje gelezen en tot nu toe enkel voltijddeelnemers gevonden. Ook mensen die deeltijd doen?
Heb nu een aantal lesdagen gehad en vind het echt super leuk! Bij deeltijd zitten mensen die al jaren in het vakgebied werken, dus je kan ontzettend veel leren van elkaar.

Voor mij is het vooral de kust om goed bij te blijven. Ik vind alles leuk en heb een druk leven, dus ik moet goed opletten dat ik voldoende studietijd inplan. :j

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:01

Ik doe zowel voltijd als deeltijd en moet zeggen dat ik er vooral moeite mee heb om "opnieuw" in het eerste jaar te zitten. Alle praktische zaken (hoe lever je dingen in) worden herhaald etc. En merk dat deeltijders heel veel praktijkervaring hebben maar oneindig erover doorpraten en dat ten koste gaat van de les soms

Amyy_
Berichten: 668
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:04

theadora99 schreef:
Ik doe zowel voltijd als deeltijd en moet zeggen dat ik er vooral moeite mee heb om "opnieuw" in het eerste jaar te zitten. Alle praktische zaken (hoe lever je dingen in) worden herhaald etc. En merk dat deeltijders heel veel praktijkervaring hebben maar oneindig erover doorpraten en dat ten koste gaat van de les soms


Wauw 2 opleidingen? Zit er bij deeltijd geen eis aan dat je minimaal 16u werkzaam moet zijn of stage moet lopen binnen het vakgebied? Hoe combineer jij het allemaal?

Dat laatste is inderdaad wat veel gebeurd. Bij lange verhalen haak ik zelf meestal af en werk ik door aan opdrachten zodat dat thuis niet meer hoeft, dus in dat opzicht komt het wel goed uit haha. Maar die verhalen kunnen echt oneindig zijn :')

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:10

Ik volg een speciaal traject, waarbij ik een voltijdopleiding doe tot docent wiskunde en deeltijd tot docent Nederlands. Ik loop 16 uur per week stage voor wiskunde, voor Nederlands hoef ik geen stage te lopen etc tot mijn eindstage. Ik heb maandag nu 3 uur les, dinsdag en woensdag stage, donderdag 10-14 les (eigenlijk 10-20 maar die laatste les is van 18.30-20.00 en die vind ik niet nuttig dus ga ik niet) en vrijdag les van 12-16. Dus heb niet heel veel contacturen. Verder werk ik veel onderweg (halfuurtje reistijd, zonder overstap). En voor wiskunde heb ik weinig zelfstudie tijd nodig momenteel, en Nederlands is tot nu vooral lezen en paar vragen beantwoorden. Dus tot nu toe red ik het prima. Heb volgende periode nog maar 1 vak voor wiskunde en dan vanaf januari alleen nog maar vakken voor Nederlands en stage (en ga dan extra stage lopen om ervaring op te doen)

Amyy_
Berichten: 668
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:40

theadora99 schreef:
Ik volg een speciaal traject, waarbij ik een voltijdopleiding doe tot docent wiskunde en deeltijd tot docent Nederlands. Ik loop 16 uur per week stage voor wiskunde, voor Nederlands hoef ik geen stage te lopen etc tot mijn eindstage. Ik heb maandag nu 3 uur les, dinsdag en woensdag stage, donderdag 10-14 les (eigenlijk 10-20 maar die laatste les is van 18.30-20.00 en die vind ik niet nuttig dus ga ik niet) en vrijdag les van 12-16. Dus heb niet heel veel contacturen. Verder werk ik veel onderweg (halfuurtje reistijd, zonder overstap). En voor wiskunde heb ik weinig zelfstudie tijd nodig momenteel, en Nederlands is tot nu vooral lezen en paar vragen beantwoorden. Dus tot nu toe red ik het prima. Heb volgende periode nog maar 1 vak voor wiskunde en dan vanaf januari alleen nog maar vakken voor Nederlands en stage (en ga dan extra stage lopen om ervaring op te doen)


Aah zo! Op deze manier klinkt het wat minder intens. :) Vind het wel erg knap van jou!

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:42

theadora99 schreef:
Ik volg een speciaal traject, waarbij ik een voltijdopleiding doe tot docent wiskunde en deeltijd tot docent Nederlands. Ik loop 16 uur per week stage voor wiskunde, voor Nederlands hoef ik geen stage te lopen etc tot mijn eindstage. Ik heb maandag nu 3 uur les, dinsdag en woensdag stage, donderdag 10-14 les (eigenlijk 10-20 maar die laatste les is van 18.30-20.00 en die vind ik niet nuttig dus ga ik niet) en vrijdag les van 12-16. Dus heb niet heel veel contacturen. Verder werk ik veel onderweg (halfuurtje reistijd, zonder overstap). En voor wiskunde heb ik weinig zelfstudie tijd nodig momenteel, en Nederlands is tot nu vooral lezen en paar vragen beantwoorden. Dus tot nu toe red ik het prima. Heb volgende periode nog maar 1 vak voor wiskunde en dan vanaf januari alleen nog maar vakken voor Nederlands en stage (en ga dan extra stage lopen om ervaring op te doen)


Wat klinkt dat gaaf! Leuk hoor. En knap hoe je het allemaal combineert :j

aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 20:14

O wat goed iedereen! Mijn opleiding werk niet met schriftelijke tentamens maar assignments. Ik moet dus een presentatie geven over mijn projecten. Die projecten moet ik wel 1 x tussendoor inleveren en tussenopdrachten. Hiervoor moet ik dan een voldaan halen anders mag ik mijn assignment niet doen. Maar tot nu toe heb ik alles voldaan dus hopelijk haal ik over 3 weken een voldoende!