Woon werkverkeer: welk trein abonnement?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Woon werkverkeer: welk trein abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 18:02

Dal vrij inchecken kan tot 6:35 en vanaf 8:55 , er zit altijd een 5 minuten marge op :j

Lucifertje, hoe kom je erbij dat altijd voordeel geen korting geeft in de zomermaanden? Alleen als je het abonnement uitzet hoor :o Snap niet waarom je dat zou doen.
Daluren korting kost in NS Flex overigens 5 euro in de maand, ik zelf heb dat altijd wel, want dat heb je er eigenlijk altijd wel uit met een retour.

Vergeet wel niet dat je dus altijd minimaal voor 1 maand een aanpassing moet maken. (Al kun je soms door te bellen en lief te vragen ze wel zo ver krijgen om je abonnement uit te breiden.)(Bijvoorbeeld: je hebt een dal vrij abo op je flex abonnement staan en besluit na een week dat je liever altijd vrij hebt.)

Misschien kun je dal vrij ook nog combineren met spitskorting, dat weet ik niet eigenlijk

Anoniem

Re: Woon werkverkeer: welk trein abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 18:05

Kan je niet even met je werkgever overleggen of ze regelingen hebben voor een business card? Hangen ze daar je reiskostenvergoeding lekker aan en kan je de rest vrij gebruiken. Is een stuk makkelijker en omdat zij het fiscaal kunnen aftrekken ook voor je werkgever handiger.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 22:16

Magrathea schreef:
Lucifertje, hoe kom je erbij dat altijd voordeel geen korting geeft in de zomermaanden? Alleen als je het abonnement uitzet hoor :o Snap niet waarom je dat zou doen.
Daluren korting kost in NS Flex overigens 5 euro in de maand, ik zelf heb dat altijd wel, want dat heb je er eigenlijk altijd wel uit met een retour.


Dat is niet wat ik zeg, ik zeg alleen dat je geen 40% korting in de zomermaanden hebt gedurende de spits en zeg dit alleen ter info. Verder had TS in haar eerdere berekening gerekend met 40% en niet met 20% korting.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 22:47

Dat voordeelabonnement zou voor de ochtend inderdaad prima zijn maar 's middags ga ik dat niet redden. Ik redt het niet om 16:00 in te checken (ik werk in het onderwijs) en ga ook niet wachten tot na 18:30 dus dat wordt hem helaas niet. -O-

Emma, bedankt voor de tip! Dat kan op mijn werk niet, maar ik kan aan het eind van het jaar de cafetariaregeling invullen, daar krijg je ook een leuke vergoeding van terug van ongeveer een volledig maandloon en daarnaast krijg ik dus per maand €75,- aan tegemoetkoming.

emr, bedankt voor de heads up. Ik heb een directe NS verbinding tussen Zwolle en Almere-Buiten maar het is zeker goed om rekening mee te houden, mocht ik een keer via een andere vervoerder reizen.

Karlijn, zoals hierboven gaat het dus via een cafetariaregeling, maar voor de zekerheid zal ik de afschriften bewaren en eens vragen aan iemand die er verstand van heeft of het zin heeft om dit ook bij mijn belastingaangifte aan te geven. :j

lucifertje, het punt is een beetje dat er maanden bij zitten dat het vakantie is en dan haal ik het er wellicht niet uit en dan zou het misschien handiger zijn om die maand een ander abonnement te nemen.
Het gaat om de volgende maanden:
oktober 1 week herfstvakantie.
december 2 weken kerstvakantie.
februari 1 week voorjaarsvakantie.
mei 2 weken meivakantie.

Maar als ik zo naar de bedragen kijk dan is Altijd Vrij volgens mij nog steeds het goedkoopst in die maanden.