Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101801
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 13:21

Ik ga per 1 aug bij de Total werken. Heel blij dat ik ander werk heb kunnen vinden na het niet verlengen van mijn contract maar ik zit met wat dingetjes. :=

Ik ga onregelmatig werken en dat heb ik nog nooit gedaan. Ik heb altijd in dagdienst gewerkt. Wel om 06.00 begonnen of tot half 10 's avonds maar nog nooit nachten gedraaid. Gelukkig zijn we met 20 man personeel en hoef je niet elke week nachtdienst te draaien maar hoe doen jullie dat met slapen? Ga je na je nachtdienst naar huis en gelijk slapen? Of eet je dan eerst wat? En hoe lang slapen jullie dan? Hopelijk kan ik overdag slapen. :') Nog tips daarvoor?

Echt ritme heb je dus niet...de ene week werk ik van 6 tot 2 ofzo en de andere van 2 tot 11 en dan een keer nachtdienst van 11 tot 6 tussendoor. Ik weet nog niet of ik tussendoor 1 dag vrij ben of wel 2 achter elkaar. (rooster voor de komende weken krijg ik nog)

Hoe plannen jullie dingen?
En ik wil zelf ook mijn uren gaan bijhouden, is daar een handige app voor?
Mijn rooster gaat wel 2.5 maand van te voren bekend zijn dus dat is wel prettig.

Ik vind het wel heel spannend weer allemaal...weer je collega's leren kennen, nieuwe werkzaamheden waar je in het begin niet goed/traag in bent. Ander ritme...er gaat weer veel op me af komen.

Gelukkig heb ik nog een week om van mijn vakantie te genieten en mijzelf voor te bereiden op mijn nieuwe werk.

Ook weer werkkleding. := Zelfs een sjaaltje. _O- Scheelt wel dat je niet hoeft te kijken wat je aantrekt. :D

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:31

Onregelmatig moet je zelf spelenderwijs denk ik achter komen wat het beste werkt. Na een nacht dienst ga ik meestal wel direct mijn bed in. Als ik daarop geen nachtdienst meer heb voor een uur of 4/5 zodat ik savonds makkelijker in slaap kom. Als ik wel een nachtdienst heb nog dan probeer ik wel een uurtje of 8 te maken.

Zelf vind ik het prettig om te zorgen dat de kamer goed donker is. Dus wellicht verduisterend gordijn of iets?

Om uren bij te houden gebruik ik urenregistratie timesheet.

Veel plezier en succes op je nieuwe werk!

Koper

Berichten: 30277
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:31

Ik heb een tijdje onregelmatig gewerkt, meestal nachtdiensten maar soms ook ineens een ochtenddienst (vanaf 5 uur). Als je de hele week 's nachts werkt heb je daar een soort ritme in uiteindelijk. Nadeel vond ik dat je overdag toch actiever bent dan je 's nachts zou zijn als je overdag werkt en 's nachts slaapt. Waardoor ik overdag een paar uur sliep -eerst paarden verzorgen, uiteraard eten want ik heb altijd trek :D en daarna slapen- en op vrijdagavond en -nacht heel moe was en dan zaterdag bijna de hele dag sliep :+ Maar dat is heel persoonlijk, er zijn ook mensen die prima overdag kunnen slapen.

Wat voor mij in elk geval niet werkt is 's ochtends een paar uur slapen en begin van de avond een paar uur. Maar er zijn ook mensen die het wel zo kunnen. Je komt er vanzelf achter wat voor jou prettig werkt :)

Momenteel werk ik ook onregelmatig, alleen dan niet meer 's nachts. Ik werk rond de 30 uur per week, meestal 2x een middag/avond en 2x een ochtend en middag. Bij ons is het heel makkelijk om te ruilen. Maar dat is natuurlijk per bedrijf verschillend.

Heel veel succes bij je nieuwe baan!
Laatst bijgewerkt door Koper op 24-07-19 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:32

Ik kon wel wennen aan nachtdiensten alleen het slapen overdag was vreselijk. Ik sliep niet meer als 5 uurtjes en stond op met het gevoel van een kater. Ik ging eerst de hond uitlaten en at wat en ging daarna douchen en dan slapen. Onregelmatig werken vind ik wel fijn. Vooral late diensten omdat je de ochtend lekker kan rommelen.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 24-07-19 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:32

Ten eerste van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan.
Ik heb een tijd wisselende diensten gewerkt. Van 6 tot 15 of van 14 tot 23. En dan elke week wisselen.
Voor mij was het heel moeilijk, had wel een paard dagen nodig om aan de nieuwe tijd te wennen en dan was de week alweer voorbij.
Ook moest ik af en toe een nachtdienst, maar dat was meestal donderdag op vrijdag en dan weekend vrij.

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:33

Even zitten, wat eten als je daar behoefte aan hebt en gaan slapen. Je moet daar echt je eigen draai in gaan vinden. Uren bijhouden is toch niet nodig, je werkt als het goed is volgens je rooster en een extra dienst kun je toch opschrijven?

Moet je nu ook weekenden gaan werken?

Onali

Berichten: 18469
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:34

Ik slaap de dag dat ik de nacht in ga niet. Dat lukt me niet, maar ik houd me wel rustig. Geen drukke dingen doen.
Na mn nachtdienst ga ik naar huis en val direct in slaap.
Ik slaap met een slaapmasker op omdat het vrij licht is in mijn slaapkamer.

Kwa eten en drinken, na een uur of 4 heb ik geen trek of dorst meer. Drinken doe ik soms bewust niet meer omdat ik anders tijdens mn slaap steeds naar de wc moet :+

Ik slaap vaak tot een uur of 15, maar heb wel uitschieters van 17-18 uur gehad. Weg is je dag dan.

Als ik uit de nacht kom slaap ik wat minder lang.
Maar gezien ik alleen maar nachtdiensten draai hoef ik niet te switchen naar dag- of avonddiensten.

Ik slaap trouwens veel minder tijdens mn nachtdiensten dan wanneer ik vrij ben.

karin30
Berichten: 162
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:35

Ik draai 3 ploegendiensten, met de nachtdienst ga ik eerst even wat eten dan naar bed tot ong half 11 en daarna rond 16.00 uur weer even liggen tot 20.00 dan eten koken. Maar ik slaap daarin tegen slecht s ochtends collega's blijven ook wel tot 15.00 slapen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101801
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 13:35

Ja, ik heb dan wel 2 dagen vrij na de nachtdiensten...

Ilona, alleen maar nachtdiensten? Dat wil je dus ook zelf? Wij hebben ook een collega die alleen maar nacht draait, die draait er elke week dus 3 achter elkaar en de rest wordt verdeeld onder de overige collega's.

Hmm, ik denk dat 2x slapen na mijn nachtdienst niet gaat werken voor mij...ik denk dat ik gewoon 8 uur achter elkaar moet hebben...
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 24-07-19 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:35

Succes met je nieuwe baan :)
Ik heb alleen nog maar onregelmatig gewerkt en zou niet meer anders kunnen. Ik heb het idee meer vrij te hebben dan mensen die van 8 tot 5 werken. Alleen soms balen van weekend diensten terwijl er een feestje oid is.
Wel merk ik dat ik altijd en overal wel kan slapen en met periodes niet voor 10 uur mijn bed uit kom.
Maar ik werk dan ook niet in ploegen en kan van vroeg naar laat tot aan nacht in 1 week hebben.

Nachtdiensten moet je zelf kijken wat het prettigste voor jou werkt. Wel even wat eten voordat je gaat slapen, anders word je wakker van de trek.
Ik was altijd om 8 uur thuis, at een paar boterhammen en ging direct mijn bed in. Sliep tot +- 14u waarna ik ging lunchen. Ene keer kroop ik direct weer in bed tot het avond eten. andere keer bleef ik wakker en ging ik na het eten weer even het bed in.

niet teveel koffie drinken, verdeeld over de nacht goed eten (Ik nam altijd een banaan, boterhammen, yoghurtje en 1 blikje cola voor midden in de nacht )

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101801
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 13:41

En ja, ik moet dan ook weekenden werken. Het is niet anders. Maar je kan altijd wel iets regelen met collega's.

Heb wel voor volgende week zaterdag vrij geregeld (koeien clinic bij Wendy) en 14/15 sept. (Paint show fotograferen)

Onali

Berichten: 18469
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:42

Bellatrix schreef:
Ja, ik heb dan wel 2 dagen vrij na de nachtdiensten...

Ilona, alleen maar nachtdiensten? Dat wil je dus ook zelf? Wij hebben ook een collega die alleen maar nacht draait, die draait er elke week dus 3 achter elkaar en de rest wordt verdeeld onder de overige collega's.

Hmm, ik denk dat 2x slapen na mijn nachtdienst niet gaat werken voor mij...ik denk dat ik gewoon 8 uur achter elkaar moet hebben...


Je moet even kijken wat verstaan wordt onder 2 dagen vrij.

In de zorg wordt namelijk de dag dat je uit je nachtdienst komt als "vrije" dag gezien.


Ja ik werk alleen maar nachtdiensten, ik kan 's morgens gewoonweg niet mn bed uitkomen.
Dus mijn baan is ideaal. Verder levert het meer ORT op en uren.


Maar er zijn genoeg collega's die een heel ander ritme dan mij hebben kwa slapen.
Het is dus echt helemaal afhankelijk van je eigen gesteldheid en voorkeuren.

Koper

Berichten: 30277
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:42

Onali schreef:
Ik slaap de dag dat ik de nacht in ga niet.

Ik ook niet. Ben een avond/nachtmens, pas rond een uur of 1:00 word ik moe en als ik al aan het werk ben dan heb ik daar pas 's ochtends last van.

Ochtenddiensten vond ik juist vreselijk. Om 5 of soms 6 uur beginnen, blehh. Nu moet ik soms rond 8 uur beginnen, dat is niet zo grappig omdat ik pas vanaf op z'n vroegst half 9 aanspreekbaar ben. 8 a 9 uur vind ik in de zomer een heel geschikt tijdstip om op te staan. In de winter is het dan nog donker en dan ben ik gewoon niet zo heel actief, ik word echt pas wakker als het licht is :+

Weer ik 's nachts werkte hadden we wel een team wat elkaar wakker hield. Gesprekje hier en daar, en luide muziek. Voornamelijk Franse rap en discopolo *\o/* :Y) Aan licht was ook absoluut geen gebrek, was een heel sfeervolle omgeving van beton met tl-licht.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:47

Gv heeft heel regelmatig nachtdienst. Die gaat meteen slapen als hij om 6.15 thuiskomt. En slaapt dan door tot pakweg 1400. Dan eea doen en na het avond eten weer even slapen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101801
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 13:50

Ik moet dus maar gewoon es wat gaan proberen. Geen idee wanneer mijn eerste nachtdienst is, voorlopig niet geloof ik.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:52

Ik werk ook onregelmatig. Maar nachtdiensten vind ik echt hemels. Ik ben na een dagdienst vaker nog moeier dan na een nachtdienst.

Ik ga na een nachtdienst wel direct naar bed en dan uiterlijk om 2 uur op. Als ik nog meer nachten heb dan slaap ik in de avond nog 2 uurtjes.

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:54

Ik draaide 4 nachten per week op de taxicentrale maar at wel wat op mijn werk, is in feite gewone werkdag.
Als ik huiskamer hielp ik de kinderen naar school, dronk een beker koffie en ging slapen tot bij twaalven want dan kwam mijn jongste thuis. Ik kon ook niet langer slapen.
Na het avondeten ging ik dan nog paar uurtjes liggen, dan douchen en weer aan de slag.
Heb het altijd leuk gevonden, ook beter voor mijn kinderen maar je moet het echt zelf aanvoelen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23458
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:56

Ik ga na de nacht meestal thuis negen naar bed tot een uur of 13-1330.
Maar wij mogen als het rustig is op het werk ook snachts slapen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101801
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 14:00

Slapen op het werk wordt voor mij lastig als mensen hun getankte benzine willen betalen. _O-

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23458
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:03

Dat snap ik maar ik zet het er wel bij omdat anders mensen denken dat ik zo weinig slaap ;)
We slapen ook weleens niet snachts en dan blijf ik wat langer liggen.
Nu het zo heet is ben ik er juist weer eerder uit

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101801
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 14:05

Ja, die hitte heb je nu ook nog. Maar ik denk niet dat ik al zo snel een nachtdienst moet draaien en dan in de hitte moet slapen...ik hoop het niet iig. :+

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23458
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:15

Slaapt goed hoor, bij ons is het smorgens koeler. Ik heb gelukkig komende dagen alleen maar nacht, heerlijk!

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:42

Ik heb heimwee naar de tijd dat ik nog blokken nachtdiensten mocht werken.
De eerste nacht was altijd even doorhalen, dan sliep ik de dag erna overdag altijd 6-8 uur aan een stuk (als ik niet teveel koffie had gehad tussen 4 en 8, want dan moest ik uit bed om te plassen := ).
De nachten erna ging ik uit het werk eerst naar stal om de paarden te doen, dan na de lunch op bed en dan sliep ik tot 20 uur. Heerlijk! Had met nachtdiensten meer sociaal leven dan als ik overdag werkte.

Tegenwoordig heb ik diensten van 16.30 tot 8.30, waarbij je meestal wel wat kunt slapen, maar niet altijd en soms ook met veel onderbrekingen. Dat vind ik veel minder dan die echte nachtdiensten van een paar jaar geleden, want dan heb je echt helemaal geen ritme meer in je dag een paar diensten :o

Alja

Berichten: 25616
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:53

Pompoloog zijn is zo leuk :+
Werk al bijna 20 jaar aan de pomp en zou niks anders willen

Nu wel de luxe dat het station om 20 uur sluit dus toch nog wat aan mijn avonden hebben en geen nachtdiensten meer

Nachtdiensten waren goed te doen maar het weer terug draaien kost echt wel 1,5/2 dagen voordat je weer in je ritme bent.

Ga je langs de snelweg werken ?
Succes in ieder geval :)

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:58

Hé wat fijn Marlies dat je een nieuwe baan hebt!

Ik draai dan niet echt nachtdiensten maar werk tot 24:00. Meestal slaap ik dan pas een uur of 03:00 snachts en sta ik tussen 10 en 11 op. Soms iets later.

Ik denk dat je zelf moet kijken wat voor jou fijn is. Want voor iedereen is het ritme aanpassen weer anders.