Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:17

Dan heb je geen waterkoker nodig voor je cupasoup of noedels :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101724
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 18:20

Nee maar ik wil échte soep zeg maar. :') Als ik elke dag cup a soup eet word ik dat heel snel zat. Noodles is wel slim, kan ik wel een zooi van inslaan en zorgen dag ik die altijd bij me heb.

Ik ga toch een thermosfles aanschaffen zodat ik daar mijn zelf gemaakte soep in kan doen.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:26

Cup a soup is ook niet te vergelijken met eigen gemaakte soep, die zoute zooi :n

Ik had nog niet voor je gekeken, als ik het onthoud zal ik zo naar een merkje zoeken

Dit is mijn werk <3 Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101724
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 18:28

Aha, jij rijdt op de bus. :D Mag ik vragen wat voor werktijden jij hebt? En eet jij in de bus of mag dat niet?

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:38

Maak een bakje met wat hapklaar fruit. Als je aan de kassa zit zet je die gewoon in de buurt dan kan je nu en dan een hapje fruit wegeten.
Eventueel een koekje of van die zakjes kleine koekjes ernaast. Maak een smoothie of een drinkyoghurt (al dan niet gekocht).
Zolang je de rest van de dag dan wel genoeg eet raak je die 8 uur wel door op een halve liter smoothie/yoghurt,vers fruit en een koek.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:19

Zelfgemaakte soep in een thermoskan is een goeie :j
Voor de tussendoortjes kun je idd ook een smoothie maken, lekker vullen met fruit/yoghurt e.d
dat je genoeg binnen krijgt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101724
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 19:28

Ik moet dus een blender aanschaffen? :+

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:30

Uhm weet ik niet. Ik doe het meestal met de staafmixer, of blender idd..
Tja, je moet iets hé. Je kan niet vanaf nu al je werkdagen maar leven op een beschuit en een appel.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:32

Jep :D

Dat ding vind ik zalig. Je mikt er wat fruit in et voila. Een smoothie. Fruit met melk of yoghurt en je hebt drinkyoghurt. (Doe er een bol ijs bij en je hebt milkshake). Als je eerst een hand havermout blendt, dan melk en fruit (bv banaan) erbij dan heb je een supervullende gezonde shake.

Maar ik geef toe dat ik altijd flessen drinkyoghurt staan heb (de goedkope van de aldi gewoon) en die ook prima voldoen

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:52

Gefeliciteerd met je nieuwe baan.

Er bestaan ook soepbekers (soepmokken) voor in de magnetron. Daar warm ik mijn zelfgemaakte soep in op.
Eet ook vaak pasta uit de magnetron, van de vorige dag over ofzo.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:21

Als je de rest van de dag wel goed kunt eten hoef je tijdens je dienst niet tegen je zin te eten e!

Verder herken ik mezelf er niet in: tussendoor eten, alleen eten: heb dit vaak gedaan en ik eet veel te graag dus ik vergeet het zelden. En als ik het wel vergat door drukte haalde ik het later wel in. Niet te druk in maken. Vertrouw op je lijf :j

Fruit aan de kassa eten, of eten aan de kassa tout court vind ik echt vies en mag bij ons op het werk niet. Snel 3 minuutjes naar achter kan meestal wel om de zoveel uur en in die tijd heb ik een pistolet op.

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:05

Bellatrix schreef:
Ik moet dus een blender aanschaffen? :+



Die dingen kosten praktisch niks.
Staafmixer vanaf €9,99 tot €500,- voor de ietwat luxere varianten.


Geloof dat de mijne iets van 20 euro was.

Media Markt, Action, Blokker.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 23:29

poes schreef:
Als je de rest van de dag wel goed kunt eten hoef je tijdens je dienst niet tegen je zin te eten e!

Verder herken ik mezelf er niet in: tussendoor eten, alleen eten: heb dit vaak gedaan en ik eet veel te graag dus ik vergeet het zelden. En als ik het wel vergat door drukte haalde ik het later wel in. Niet te druk in maken. Vertrouw op je lijf :j

Fruit aan de kassa eten, of eten aan de kassa tout court vind ik echt vies en mag bij ons op het werk niet. Snel 3 minuutjes naar achter kan meestal wel om de zoveel uur en in die tijd heb ik een pistolet op.

Hoezo vies? Klein vorkje erin en je hoeft niks aan te raken. En uiteraard niet terwijl je klanten bedient maar tussen klanten door/als er even geen klanten aan de kassa komen...

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 06:13

Och, vies is relatief. Ik ben de eerste 2 maanden alleen maar ziek en verkouden geweest als ik gewerkt had en nu heb ik een weerstand als een huis :+
Gewoon niet over na denken.

@Bella, mijn thermosfles is niet meer verkrijgbaar. Of je moet hem uit Engeland halen. Er is wel een opvolger maar die kon ik gister zo snel voor het slapen niet vinden. Vanmiddag weer een kans :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:33

Duhelo: ik vind het niet kunnen. Heb het nooit gedaan, zitten eten waar klanten me konden zien. Niet in de horeca, niet in de traiteurwinkel en niet op mijn huidige baan. Even naar achter lopen en paar hapjes en eventueel weer in de koeling zettten en handen wassen kan altijd wel ergens even. En anders wacht ik wel.

Ik vind het niet smakelijk dat achter een balie een open bak eten staat en het eindigt ermee dat mensen dan toch voor je zitten na te smakken of nog snel een hapje nemen.

Zuur ik weet het maar ik vind het echt niets :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101724
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 08:36

Er zitten ook veel vliegen dus ik wil ook geen eten van mijzelf open en bloot zetten waar alle vliegen op gaan zitten. Collega's zie ik wel tussendoor een broodje eten of een appel op de werkvloer maar daar voel ik mij niet lekker bij. Vind dat eigenlijk geen gezicht voor de gasten. Dus dan ga ik liever even 5 min naar achteren om te eten. En zo heb je ook echt even pauze en kan je zitten...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:45

poes schreef:
Duhelo: ik vind het niet kunnen. Heb het nooit gedaan, zitten eten waar klanten me konden zien. Niet in de horeca, niet in de traiteurwinkel en niet op mijn huidige baan. Even naar achter lopen en paar hapjes en eventueel weer in de koeling zettten en handen wassen kan altijd wel ergens even. En anders wacht ik wel.

Ik vind het niet smakelijk dat achter een balie een open bak eten staat en het eindigt ermee dat mensen dan toch voor je zitten na te smakken of nog snel een hapje nemen.

Zuur ik weet het maar ik vind het echt niets :D


eens hoor, ik heb ook nog nooit gegeten in het zicht van klanten, altijd even achter de schermen.
Soms als ik nu alleen met een collega in de auto zit wil ik weleens een broodje pakken (als we al de hele dag onderweg zijn) maar ook hier weer: niet waar klanten/patiënten bij zijn

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:57

Bellatrix schreef:
Aha, jij rijdt op de bus. :D Mag ik vragen wat voor werktijden jij hebt? En eet jij in de bus of mag dat niet?


Zekers, mijn dagen lopen heel erg uit een. Meestal zijn het diensten van 8 uur met uitschieters tot 9 uur (mits het verkeer mee zit).
De vroegste dienst voor mij begint om 05:15 en de laatste is klaar rond 02:00, tenzij er een nachtdienst tussen zit maar die worden meestal door een andere vervoerder gereden.
Met gebroken diensten ga ik altijd thuis een ei bakken voor ik nog wat ga slapen en weer aan de bak mag.

Meestal eet ik op een pauze plek en buiten de bus voor de rommel en kruimels (moet ook van de baas door de rommel die sommige er van maken). Incidenteel komt het voor dat ik in de bus wat naar binnen werk. Meestal komt dat dan door vertraging of gewoon ineens gruwelijke honger, dan heb ik liever dat ik wat eet dan dat ik gaar of flauw word. Dan vaak een stukje fruit zoals druiven of een liga, iets wat klein en makkelijk te eten is zonder rommel, dat heb ik dus ook standaard in mijn tas zitten. Ik heb ook altijd een flesje water en dan een mini flesje AA bij voor een suiker dipje.

Polly, kan me inderdaad goed voorstellen dat je niet bij patiënten wilt eten. Dat moet er een beetje stom uit zien ook :') "sorry mevrouw, even mijn broodje op eten voor ik u kan helpen"

Een tijd terug werkte ik ook in een horeca/ retail zaakje waar pauzes op sommige dagen echt niet konden. Ook daar werd ik snel heel makkelijk om wat onder de neus te duwen. Uiteraard uit het zicht van klanten.

Edit; ik had de outwell agita als thermosfles. In Engeland nog te krijgen maar hier niet meer. Echt super blij mee.

scooby09

Berichten: 2207
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:12

Bellatrix schreef:
Er zitten ook veel vliegen dus ik wil ook geen eten van mijzelf open en bloot zetten waar alle vliegen op gaan zitten. Collega's zie ik wel tussendoor een broodje eten of een appel op de werkvloer maar daar voel ik mij niet lekker bij. Vind dat eigenlijk geen gezicht voor de gasten. Dus dan ga ik liever even 5 min naar achteren om te eten. En zo heb je ook echt even pauze en kan je zitten...

Eten achter de counter in zicht van de gasten is bij ons not done...
Ik neem meestal de medewerkster even over zodat die even wat kan eten en kan zitten kleine moeite voor mij en hun kunnen gewoon even eten.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:23

Polly schreef:
poes schreef:
Duhelo: ik vind het niet kunnen. Heb het nooit gedaan, zitten eten waar klanten me konden zien. Niet in de horeca, niet in de traiteurwinkel en niet op mijn huidige baan. Even naar achter lopen en paar hapjes en eventueel weer in de koeling zettten en handen wassen kan altijd wel ergens even. En anders wacht ik wel.

Ik vind het niet smakelijk dat achter een balie een open bak eten staat en het eindigt ermee dat mensen dan toch voor je zitten na te smakken of nog snel een hapje nemen.

Zuur ik weet het maar ik vind het echt niets :D


eens hoor, ik heb ook nog nooit gegeten in het zicht van klanten, altijd even achter de schermen.
Soms als ik nu alleen met een collega in de auto zit wil ik weleens een broodje pakken (als we al de hele dag onderweg zijn) maar ook hier weer: niet waar klanten/patiënten bij zijn

Tuurlijk, ook mee eens dat je niet in het zicht van de klanten eet. Maar zoals je kan lezen heb ik al meerdere keren aangegeven dat je dan snel een hapje kan binnenwerken tussen de klanten door / als er even geen klanten zijn.
ik bedoel daarmee uiteraard niet "tussen klanten door die al in de rij staan te wachten", maar uiteraard wel op een moment dat het iets rustiger is/ er niemand staat aan te schuiven en uit het zicht van de klanten.
Ikzelf heb 10 jaar in een winkel gewerkt waarvan 4 jaar constant aan de kassa. Ik had ofwel aan de kassa ofwel aan een andere balie altijd iets te eten liggen waar ik in het voorbij gaan iets kon uitnemen, maar heb nooit gegeten in het zicht van een klant.

Daarnaast, een fles drinkyoghurt of een smoothie is gewoon drinken en heeft evenveel impact als een flesje limonade, als eten echt geen optie is tussendoor (en je kan geen pauze nemen, of de pauzes zijn te kort, of je kan niks opwarmen of je hebt geen honger), maak dan gewoon een vullende shake en neem dat mee. Je hoeft dan enkel te drinken, niks in het zicht van de klanten en je gaat niet van je stokje omdat je te weinig binnenkrijgt.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:10

Duhelo: bij ons blijft het no go omdat het er altijd mee eindigt dat sommigen gewoon wel in het zicht gaan zitten eten/nasmakken. Ook maximaal enkel water achter de counter, in geen geval zichtbaar voor de klant en niets anders dan water.
Bij de traiteur/horeca stond water ook altijd achter. Dus ook smoothie zou even achter moeten bij ons.

Ik kan me inbeelden dat een klant bij jou nooit wat zag, maar ik zie helaas te vaak dat mensen hier geen maat in houden en dus is het gewoon duidelijk nee.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:41

Als de bedrijfsregels zo zijn dan is dat natuurlijk in een lijn door te trekken.
Wij moesten drankjes bv ook aan de kassa/counter laten en niet door de winkel meelopen.
Bij de slagerij waar ik werkte moest het zelfs buiten de keuken blijven ivm hygiene wat uiteraard logisch is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101724
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 15:14

Ik heb mijn eerste nachtdienst overleefd. :D Vanavond mijn 2e. Voordeel van de nacht is dat je wel tijd hebt om even een kwartiertje te gaan zitten en eten. :)