Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 16:56

Shaggy09 schreef:
Ik vind het wel een beetje karig hoor.. :o Je moet toch iets warms kunnen eten als je zo lang door moet? Dat al die anderen dat zo lang volhouden.

Hoezo dan? Ik heb jaren van 19.30 tot 19 gewerkt (of 8 tot 18) en had echt niet iedere dag warm eten mee hoor. Meestal gewoon boterhammen en een koek voor tussendoor...

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:02

Uit een koffieapparaat komt toch warm theewater? Kun je daar mee de noodles maken

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:15

Duhelo schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik vind het wel een beetje karig hoor.. :o Je moet toch iets warms kunnen eten als je zo lang door moet? Dat al die anderen dat zo lang volhouden.

Hoezo dan? Ik heb jaren van 19.30 tot 19 gewerkt (of 8 tot 18) en had echt niet iedere dag warm eten mee hoor. Meestal gewoon boterhammen en een koek voor tussendoor...


Nee voor een dagdienst hoeft dat ook niet, maar ik heb het over de avond en nacht diensten. TS geeft aan niet te weten hoe ze het met eten moet oplossen als ze late dienst heeft.
Als ik koopavond had vond ik het zo fijn dat ik even wat kon warm eten. Ik vond het zwaar om van 11 tot 22 alleen maar boterhammen te eten. En behoorlijk eenzijdig.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:18

scooby09 schreef:
Maar als je en kantoor baan hebt moet je toch ook gewoon je lunch van huis uit mee nemen of zelf kopen die krijg je dan toch ook niet van de baas?


Ja, je zegt het heel goed: een kantoorbaan. Van 9 tot 5.
Maar wanneer jij je personeel late diensten laat draaien vind ik dat je voor een magnetron/tosti-ijzer/waterkoker op zijn minst moet zorgen. Je hoeft ze geen eten aan te bieden, maar wel voorzieningen om warm te kunnen eten.
En trouwens je hoort volgens mij ook een vergoeding te krijgen om warm eten te kunnen kopen als jij bijvoorbeeld van 14 tot 21 werkt. Maar dat staat in je cao als het goed is.

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:33

Shaggy09 schreef:
Ja, je zegt het heel goed: een kantoorbaan. Van 9 tot 5.
Maar wanneer jij je personeel late diensten laat draaien vind ik dat je voor een magnetron/tosti-ijzer/waterkoker op zijn minst moet zorgen. Je hoeft ze geen eten aan te bieden, maar wel voorzieningen om warm te kunnen eten.
En trouwens je hoort volgens mij ook een vergoeding te krijgen om warm eten te kunnen kopen als jij bijvoorbeeld van 14 tot 21 werkt. Maar dat staat in je cao als het goed is.


Ik werk in de zorg en wij hebben inderdaad een aantal magnetrons staan voor degenen die tijdens een late dienst graag warm willen eten. Van een vergoeding om wat te kunnen kopen hebben we nog nooit gehoord helaas :\

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:35

enny schreef:
Shaggy09 schreef:
Ja, je zegt het heel goed: een kantoorbaan. Van 9 tot 5.
Maar wanneer jij je personeel late diensten laat draaien vind ik dat je voor een magnetron/tosti-ijzer/waterkoker op zijn minst moet zorgen. Je hoeft ze geen eten aan te bieden, maar wel voorzieningen om warm te kunnen eten.
En trouwens je hoort volgens mij ook een vergoeding te krijgen om warm eten te kunnen kopen als jij bijvoorbeeld van 14 tot 21 werkt. Maar dat staat in je cao als het goed is.


Ik werk in de zorg en wij hebben inderdaad een aantal magnetrons staan voor degenen die tijdens een late dienst graag warm willen eten. Van een vergoeding om wat te kunnen kopen hebben we nog nooit gehoord helaas :


Nee dat is volgens mij niet in alle sectoren.
In de detailhandel hadden wij iig altijd een vergoeding als je een 'avond-eet-dienst' had. Dat verschilde van 5 euro tot 8 euro. Maar vaak was dat maar 1 keer per week. Vond het wel heel netjes altijd. :j

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:39

Shaggy09 schreef:
enny schreef:

Ik werk in de zorg en wij hebben inderdaad een aantal magnetrons staan voor degenen die tijdens een late dienst graag warm willen eten. Van een vergoeding om wat te kunnen kopen hebben we nog nooit gehoord helaas :


Nee dat is volgens mij niet in alle sectoren.
In de detailhandel hadden wij iig altijd een vergoeding als je een 'avond-eet-dienst' had. Dat verschilde van 5 euro tot 8 euro. Maar vaak was dat maar 1 keer per week. Vond het wel heel netjes altijd. :j


Dat is het zeker! Op zich vind ik het ook niet erg om mijn eigen eten mee te nemen hoor en moet zeggen dat wij op zich niet mogen klagen, want er staat genoeg aan cup-a-soup, beschuiten en wat beleg. Andere ziekenhuizen hadden ze ook nog weleens yoghurt staan. Dus allemaal al beter geregeld dan bij ts op het werk..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101748
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 19:16

Toen ik bij de Hema werkte en een koopavond erbij moest draaien (dus van 09.00 tot 21.00) kregen we een uur avond pauze en €5/10 euro om eten te kopen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:43

Is het dan zo’n moeite om een keer smiddags warm te eten en s avonds je boterhammen? Ik heb daar echt nog nooit bij stil gestaan.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:45

poes schreef:
Is het dan zo’n moeite om een keer smiddags warm te eten en s avonds je boterhammen? Ik heb daar echt nog nooit bij stil gestaan.


Is het zo'n moeite om een magnetron in de kantine meer te zetten? :+ Jezus. Voor paar tientjes heb je die op marktplaats staan. Is toch wel het minste wat een werkgever kan doen. En desnoods leg je allemaal 5 euro in ofzo.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:47

Ik heb lang gewerkt in een plek zonder keuken, magnetron, eetplek of wat dan ook. Open van 6:30 tot middernacht. Ja was ook wel blij dat we een keuken kregen maar vond het ook niet zo bijzonder.

Edit: ik gebruik de microgolf op het werk niet zo vaak. Op veel plekken zijn ze zo hoor bah. Of dan gaat er ene vis in opwarmen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101748
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 19:50

Ik heb ook al aangegeven dat ik bij een late dienst als lunch warm eet en dan een boterham meeneem voor daar.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:52

poes schreef:
Ik heb lang gewerkt in een plek zonder keuken, magnetron, eetplek of wat dan ook. Open van 6:30 tot middernacht. Ja was ook wel blij dat we een keuken kregen maar vond het ook niet zo bijzonder.

Edit: ik gebruik de microgolf op het werk niet zo vaak. Op veel plekken zijn ze zo hoor bah. Of dan gaat er ene vis in opwarmen.


Niet iedereen hecht er misschien waarde aan, maar het hoort wel vind ik. Je moet gewoon fatsoenlijk kunnen eten op je werk. Dat is belangrijk anders val je om.

nimbletje
Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:02

Ik werk sinds anderhalf jaar ook bij een benzinepomp aan een drukke snelweg locatie. Wij hebben geen kantine maar wel een magnetron staan om ons eigen eten in op te warmen. Deze is niet voor klanten. Wij regelen onderling dat iedereen ongeveer 15 minuutjes tijd heeft om te eten. Mocht het erg druk zijn dan is het even snel een paar happen van een broodje tussendoor. Meestal zijn we met 3 personen dus meestal is het wel te regelen.
Wij kunnen ook broodjes kopen met personeelskorting. Dan betalen we 1,75 ipv 5 euro voor het broodje.

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:15

Ik werk bij mijn ene baan alleen maar late diensten. 7 tot 2 of 8 tot 3. Ik sta altijd alleen dus geen pauze. Daar staat tegenover dat ik eigenlijk altijd wel een momentje kan vinden om rustig wat te eten. Pauzes kunnen dan wel wettelijk verplicht zijn, maar ik kan moeilijk de deur een half uur dicht doen.

Qua eten zou ik het gewoon doen zoals je voor ogen hebt. 'S middags warm eten en dan op het werk nog een broodje ofzo.
Denk er wel aan dat je goed eet, op 1 stuk fruit ga je het niet redden.

Zelf ga ik na een late dienst niet meteen slapen, meestal blijf ik ongeveer een uurtje wakker en slaap dan ongeveer 7 uur als ik de avond erna weer moet. Als ik merk dat ik moe ben ga ik voor het avondeten nog een uurtje liggen. Als ik de dag erna vrij ben slaap ik meestal Wat korter anders kan ik die avond niet goed slapen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:18

TS er is trouwens ook een topic voor mensen die nachtdiensten hebben. Misschien kun je daar nog om wat tips vragen? Zal 'm even opzoeken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101748
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 20:19

Thanks, ga ik daar es kijken. :j

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:20


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101748
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 08:48

Bedankt!

Er staat dus wel een magnetron op mijn werk. :+ Dat ding had ik helemaal niet zien staan. _O-

Gisteren dus mijn eerste late dienst gehad. Ik wilde als lunch warm eten maar ik had niet eens honger. 2 beschuitjes gegeten, dat ging er wel in. En op mijn werk rond 18.00 een broodje maar eigenlijk had ik toen ook niet eens trek. Dus ik heb gisteren op heel weinig geleefd. :\

Vandaag vrij en morgen weer vroeg.

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:51

Soms moet je jezelf er ook even toezetten om te eten. Op zo weinig kun je niet elke keer leven...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101748
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 08:52

Nee dat weet ik maar die happen gaan dan echt tegen heug en meug. :\

Alja

Berichten: 25597
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:59

Bij ons zijn de personeelsbroodjes een euro ongedacht wat je erop doet

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101748
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 09:00

Wij krijgen geen korting op de broodjes, gisteren gevraagd.
Alleen op benzine en dan ook alleen als je een vast contract hebt.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:17

Wellicht een thermosbox om je salade warm te houden? Kan je het thuis warm in het bakje doen en dan later opeten? Sommige houden eten echt voor een goed aantal uur warm :)
Maar je had de magnetron al ontdekt :)

Voor salades vind ik broodtrommels met meerdere vakjes/bakjes handig. Sla in het ene vakje, toppings in de andere vakjes. Saus in een los potje met deksel :)

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8309
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:38

Vind je soep lekker? Goed gevulde tomatensoep/kippensoep/groentesoep in een goede thermosfles blijft zeker warm. Je kan zelf bedenken of je veel wilt kauwen of niet. Evt kan je het zelfs opwarmen in je magnetron :)

Dat je nu wat minder eet is heel normaal hoor met spanning van je nieuwe baan. Maar wat hierboven ook word gezegd, als je je niet dwingt gaat het niet lukken en de hele dag staan op wat beschuit is echt niet praktisch.