Ultimatum aan mijn baas gegeven, wat nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
landvrouw

Berichten: 1797
Geregistreerd: 03-02-09
Woonplaats: Daar waar mijn kat is

Ultimatum aan mijn baas gegeven, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 16:22

Helaas zit het me niet helemaal mee op werk gebied. Al paar keer een slechte werkgever gehad, maar denk dat mijn huidige werkgever alles hiervoor doet verbleken helaas.
Ik heb gewoon een beetje advies nodig en/of een luisterend oor.

Ik heb een contract van 36 uur, maar maak geregeld weken van 60 uur. Nu werk ik 16 dagen achter elkaar zonder een pauze. Deels komt dit door nachtdiensten en dagdiensten, maar het is nog altijd 16 dagen zonder een dag dat ik niet op mijn werk ben. Heb al meerdere keren aangegeven dat ik dit niet wil en minder uur wil draaien. Helaas zegt mijn baas dan steeds ja te weinig personeel ben er mee bezig. Dus wordt er van haar probleem mijn probleem gemaakt. Maar echt iets er tegen doen is niet mogelijk. Mijn rooster voor komende week is ook nog niet bekend, terwijl ik daar ook al meerdere keren naar heb gevraagd.

Ten tweede werk ik hier nu 4 maanden maar heb nog steeds geen loonstrook ontvangen. Ik vraag er bijna dagelijks na maar er komt altijd wel een een excuus. Mijn loon krijg ik ook steeds te laat betaald en moet er meerdere malen naar vragen. Geen idee of het klopt wat ik krijg, denk het niet namelijk, maar dat kan ik niet nagaan zonder loonstrook. Ook hier is natuurlijk weinig aan te doen.

Ten slotte kwam ik er vorige week achter dat ik niet sta ingeschreven als werkende bij de UWV en belastingdienst. Dus het komt er feitelijk op neer dat ik op dit moment zwart werk, terwijl ik er alles aan heb gedaan om gewoon legaal bezig te zijn.

Vorige week vrijdag ben ik letterlijk in elkaar gezakt, helemaal kapot! Kapot van al het werken en de stress eromheen. Ik heb dit aan mijn baas aangegeven, mondeling, en gezegd wat er moet veranderen. Dit heb ik al meerdere keren mondeling aangegeven voor afgelopen vrijdag. Daarnaast heb ik 4 punten op papier gezet voor mijn baas om in orde te maken binnen 7 dagen. Dat is dus aanstaande vrijdag.
Tot nu toe is nog geen van mijn punten aangepakt en ben ik een beetje ten einde raad.
Wat doe ik als deze 7 dagen om zijn? Wat is wijsheid?

Ik ben nu sowieso aan het kijken om het bedrijf aan te geven bij de fraudedesk van de belastingdienst. Maar verder weet ik het allemaal niet zo goed.

Hopelijk is mijn verhaal een beetje duidelijk en wie weet is er hier iemand die me kan helpen met mijn volgende stap. Ik ben sowieso al op zoek naar een andere baan, het vertrouwen in dit bedrijf is totaal weg.

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:25

Het slimste wat je kunt doen is je rechtsbijstandverzekering bellen. Heb je die niet, dan het juridisch loket.

En verder inderdaad ander werk zoeken. In welke regio en branche wil je werken? Misschien dat er een bokker is die met je mee kan kijken voor een nieuwe baan.
Laatst bijgewerkt door meintje op 24-07-19 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:26

Wat vervelend!

Het eerste en eigenlijk enige wat er in mij opkomt is: weg daar! Andere baan zoeken. Zo ga je niet met mensen om. Daarnaast, als er zo'n personeelsgebrek is, heb je daar nog wel een drukmiddel mee. Zeggen dat je weggaat... Maar of je dat moet willen, weet ik niet

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ultimatum aan mijn baas gegeven, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:29

Ik geloof dat ik daar heel simpel in ben geworden. Als ik een contract heb van 36 uur, ga ik dus ook naar huis na 36 uur. Dat betekent niet dat ik me niet extra wil inzetten indien nodig, maar enkel na overleg.
Ik raad je aan je 36 uur te werken en het daar bij te houden.

Diddykong

Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Ultimatum aan mijn baas gegeven, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:36

Solliciteren naar een andere baan. Dit komt niet meer goed. En je moet dadelijk steeds strijd gaan leveren om iets te bereiken. Dat geeft nog meer stress. Het feit dat je werkgever al niet serieus met je over de punten wil spreken en met oplossingen komt zegt genoeg. Tot die tijd, neem wekelijks overuren op. Dus de uren die je teveel werkt, gewoon de eerstvolgende mogelijkheid een vrije dag voor vragen. Ik weet niet hoever je dat vooruit moet aanvragen bij je bedrijf

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:37

Ga ook maar eens bellen met het UWV, dat je al vier maanden werkt maar dat je erachter gekomen bent dat dat nog helemaal niet bekend is bij het UWV...

MissNienke1

Berichten: 151
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:37

Als je rooster van volgende week nog niet bekend is, kun je misschien aangeven welke dagen jij van plan bent om te komen, en verder niet. Kennelijk wordt je nu steeds voor meer uur ingeroosterd en kom jij dan ook. Ik zou aangeven dat je een paar dagen gereserveerd hebt voor werk, en de rest voor andere dingen. Dan moet je baas maar zien hoe ze daar mee omgaat.
Dat je geen loonstrook krijgt, en niet staat ingeschreven als werkende, ruikt inderdaad naar foute boel.
Je kunt ook aangeven dat je na vrijdag van plan bent om je overuren op te nemen. Heb je zelf bijgehouden hoeveel uur je steeds hebt gewerkt? Dan weet je ook hoelang je weg kunt blijven.
En in de tussentijd op zoek naar een baan.
Succes ermee.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:40

ik zou ook weg gaan daar. dat er een te kort is aan personeel is niet jou probleem he. ik vind het ook best schokkend dat je baas verwacht dat je uren draait voor twee.... Bovendien hoort zowel baas/bedrijf en jij je te houden aan het toegewezen CAO. Jij hebt dus RECHT op je pauze uren, een baas dient je daar ook op te wijzen. je moet zelfs worden aangesproken als je je pauzes niet neemt.

Dit begint nu z'n tol te eisen van jou TS. kies voor jezelf. het is het niet waard om een burn-out te krijgen omdat een bedrijf z'n zaakjes niet op orde heeft. geen idee in welke branche je werkt, maar over het algemeen liggen de banen momenteel voor het oprapen.

Dat bedrijf aangeven kun je doen, maar dat raad ik niet aan. als eenmaal bekend wordt dat jij de ''klikspaan'' bent, dan kan het nog eens moeilijk worden om een andere baan te vinden. bedrijven praten namelijk ook flink onder elkaar hoor. ik zou zeggen: hou de eer aan je zelf en zoek een bedrijf wat graag jou in dienst heeft, wat graag bespreekbaar maakt wat jou wensen zijn, en wat graag een blij/tevreden en hard werkend persoon rond heeft lopen.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ultimatum aan mijn baas gegeven, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:41


Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:43

ZSM juridisch loket of rechtsbijstand contacteren en verder solliciteren. Afhankelijk van je situatie en mogelijkheden die je hebt zou ik eigenlijk per direct ontslag nemen, maar dat moet maar net haalbaar zijn.

Het is verder niet jouw schuld dat je werkgever alle regels aan z'n laars lapt maar ik zou je wel op het hart willen drukken voortaan wat meer/sneller voor jezelf op te komen. Als je dit soort dingen maar laat doormodderen heeft dit type werkgevers binnen no-time door dat ze bij jou eigenlijk alles wel kunnen maken want je accepteert het toch wel, en dan is het einde zoek. Maar ook dit snap ik wel als de situatie dusdanig is dat je verder heel erg afhankelijk bent van deze baan oid.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ultimatum aan mijn baas gegeven, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:44

En als je ingestort bent: ziek melden. Heb je eigenlijk een arbeidscontract?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:45

Wat naar voor je dat je nieuwe baan zo'n tegenvaller is. Om er maar een dooddoener tegenaan te gooien: het is overal weleens wat. Maar hier lijkt het altijd wel wat te zijn en ook niet zomaar wat. Wat je noemt zijn wel serieuze dingen en je krijgt de indruk dat het helemaal niet pluis is daar.

Je hebt hierboven al goede adviezen gekregen. Ik zou wel een melding maken bij het UWV en ook bij de arbeidsinspectie. Wat andere werkgevers daar van vinden moeten ze zelf weten, maar dit gaat ook om jouw belangen en daar mag je voor opkomen. Je werkt tenslotte niet voor niets.

In jouw geval zou ik ook zeker proberen om zoveel mogelijk bewijs te verzamelen van je gewerkte uren. Dat kan op verschillende manieren natuurlijk, maar je werkrooster is er eentje van. Als je dat per mail krijgt dan heb je het al in handen, maar als het bijv. ergens aangeplakt hangt dan kun je er ook een foto van maken zodat je in elk geval wat hebt als het nodig zou zijn om je uren uitbetaald te gaan krijgen.

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Ultimatum aan mijn baas gegeven, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:51

Als je zwart werkt zou dat ook wel eens de reden kunnen zijn dat je geen loonstrookjes ontvangt. Volgens mij staan hier al een hoop goede tips.
Ik zou je eerst op jezelf focussen en pas daarna stappen maken naar arbeidsinspectie e.d. Dus eerst aan de slag met het UWV en rechtsbijstand.

landvrouw

Berichten: 1797
Geregistreerd: 03-02-09
Woonplaats: Daar waar mijn kat is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 18:49

Allereeest super bedankt voor al jullie fijne berichten! Ga nu even proberen op wat berichtjes te reageren.

meintje schreef:
Het slimste wat je kunt doen is je rechtsbijstandverzekering bellen. Heb je die niet, dan het juridisch loket.

En verder inderdaad ander werk zoeken. In welke regio en branche wil je werken? Misschien dat er een bokker is die met je mee kan kijken voor een nieuwe baan.

Ik ga morgenvroeg inderdaad even langs bij het juridisch loket. Ben erg benieuwd wat ze te zeggen hebben.
Ik zoek iets in de regio zuid-limburg, sector zorg of management.


Goof schreef:
Ik geloof dat ik daar heel simpel in ben geworden. Als ik een contract heb van 36 uur, ga ik dus ook naar huis na 36 uur. Dat betekent niet dat ik me niet extra wil inzetten indien nodig, maar enkel na overleg.
Ik raad je aan je 36 uur te werken en het daar bij te houden.


Probleem is dat dat als werkweigering gezien wordt en dat kan leiden tot ontslag, dus dat heb ik tot nu niet aangedurft.
Denk dat ook de kanttekening is dat ik in de zorg werk met geweldig leuke deelnemers. Als ik dus niet kom opdagen zitten deze ook met de gebakken peren, daar ben ik te gevoelig voor. Daar ben ik me ook bewust van dat dat niet mijn pakkie an moet zijn, maarja iets met zorgzaam zijn enzo..


Diddykong schreef:
Solliciteren naar een andere baan. Dit komt niet meer goed. En je moet dadelijk steeds strijd gaan leveren om iets te bereiken. Dat geeft nog meer stress. Het feit dat je werkgever al niet serieus met je over de punten wil spreken en met oplossingen komt zegt genoeg. Tot die tijd, neem wekelijks overuren op. Dus de uren die je teveel werkt, gewoon de eerstvolgende mogelijkheid een vrije dag voor vragen. Ik weet niet hoever je dat vooruit moet aanvragen bij je bedrijf


Ik krijg, als het goed is, elke maand mijn overuren uitbetaald. Dus bouw niet extra verlof of iets op. Alleen kan ik dat dus nergens controleren..
Prrrr schreef:
Ga ook maar eens bellen met het UWV, dat je al vier maanden werkt maar dat je erachter gekomen bent dat dat nog helemaal niet bekend is bij het UWV...

Ja dat heb ik vrijdag dus gedaan, die adviseerde gesprek. Ga morgen formulier invullen om correctie aan te vragen van mijn dossier. Kijken wat daar uitkomt.

BlackBeautyZ schreef:
ik zou ook weg gaan daar. dat er een te kort is aan personeel is niet jou probleem he. ik vind het ook best schokkend dat je baas verwacht dat je uren draait voor twee.... Bovendien hoort zowel baas/bedrijf en jij je te houden aan het toegewezen CAO. Jij hebt dus RECHT op je pauze uren, een baas dient je daar ook op te wijzen. je moet zelfs worden aangesproken als je je pauzes niet neemt.

Dit begint nu z'n tol te eisen van jou TS. kies voor jezelf. het is het niet waard om een burn-out te krijgen omdat een bedrijf z'n zaakjes niet op orde heeft. geen idee in welke branche je werkt, maar over het algemeen liggen de banen momenteel voor het oprapen.

Dat bedrijf aangeven kun je doen, maar dat raad ik niet aan. als eenmaal bekend wordt dat jij de ''klikspaan'' bent, dan kan het nog eens moeilijk worden om een andere baan te vinden. bedrijven praten namelijk ook flink onder elkaar hoor. ik zou zeggen: hou de eer aan je zelf en zoek een bedrijf wat graag jou in dienst heeft, wat graag bespreekbaar maakt wat jou wensen zijn, en wat graag een blij/tevreden en hard werkend persoon rond heeft lopen.


Pauze heb ik nog nooit gehad, sta vaak alleen dus dan is pauze in deze niet mogelijk. Heb dit ook al bespreekbaar gemaakt maar dat wordt gewoon afgedaan als niet belangrijk.
Ik ben de enige werkgever, dus wordt sowieso bekend als ik zou klikken. Twijfel daar zelf ook enorm over.
Prrrr schreef:
https://www.inspectieszw.nl/melden

En o ja: de arbeidsinspectie, voor de overtredingen van de arbeidstijden.

Daar ga ik eens even naar kijken hoe dat zit. Bedankt voor de link!
Memories schreef:
ZSM juridisch loket of rechtsbijstand contacteren en verder solliciteren. Afhankelijk van je situatie en mogelijkheden die je hebt zou ik eigenlijk per direct ontslag nemen, maar dat moet maar net haalbaar zijn.

Het is verder niet jouw schuld dat je werkgever alle regels aan z'n laars lapt maar ik zou je wel op het hart willen drukken voortaan wat meer/sneller voor jezelf op te komen. Als je dit soort dingen maar laat doormodderen heeft dit type werkgevers binnen no-time door dat ze bij jou eigenlijk alles wel kunnen maken want je accepteert het toch wel, en dan is het einde zoek. Maar ook dit snap ik wel als de situatie dusdanig is dat je verder heel erg afhankelijk bent van deze baan oid.

Daar heb je helemaal gelijk in. Heb het nu te lamg doorrlaten gaan. Gewoon door de drukte binnen t bedrijf en de hoop dat t goed zoi komen. Vind t werk heel leuk, dusja lang hoop gehouden. Nu is het gewoon te laat.
Prrrr schreef:
En als je ingestort bent: ziek melden. Heb je eigenlijk een arbeidscontract?

Ik heb een contract, maar geen idee of dat nu uberhaupt rechtsgeldig is omdat ik toch nergens ben aangemeld..


Oscar schreef:
Wat naar voor je dat je nieuwe baan zo'n tegenvaller is. Om er maar een dooddoener tegenaan te gooien: het is overal weleens wat. Maar hier lijkt het altijd wel wat te zijn en ook niet zomaar wat. Wat je noemt zijn wel serieuze dingen en je krijgt de indruk dat het helemaal niet pluis is daar.

Je hebt hierboven al goede adviezen gekregen. Ik zou wel een melding maken bij het UWV en ook bij de arbeidsinspectie. Wat andere werkgevers daar van vinden moeten ze zelf weten, maar dit gaat ook om jouw belangen en daar mag je voor opkomen. Je werkt tenslotte niet voor niets.

In jouw geval zou ik ook zeker proberen om zoveel mogelijk bewijs te verzamelen van je gewerkte uren. Dat kan op verschillende manieren natuurlijk, maar je werkrooster is er eentje van. Als je dat per mail krijgt dan heb je het al in handen, maar als het bijv. ergens aangeplakt hangt dan kun je er ook een foto van maken zodat je in elk geval wat hebt als het nodig zou zijn om je uren uitbetaald te gaan krijgen.


Heb inderdaad alle roosters net bewaard en naar mezelf gestuurd. Daarnaast hou ik netjes zelf al mijn uren bij aangezien er veel veranderd buiten het rooster.
Ga morgen melding maken bij het uwv en moet eens kijken hoe dat zit bij de arbeidsinspectie.

Voor nu heb ik het plan om me vanaf zaterdagavond ziek te gaan melden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:54

Waarom vanaf zaterdagavond ziek melden? Als je ziek bent zou ik dat meteen doen.
En in het geval je niet ziek bent zou ik me ook niet ziek melden want daar is het niet voor bedoeld, maar wel per direct een gesprek eisen met je leidinggevende.
En idd zsm melding maken bij het UWV.

landvrouw

Berichten: 1797
Geregistreerd: 03-02-09
Woonplaats: Daar waar mijn kat is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 18:57

Cayenne schreef:
Waarom vanaf zaterdagavond ziek melden? Als je ziek bent zou ik dat meteen doen.
En in het geval je niet ziek bent zou ik me ook niet ziek melden want daar is het niet voor bedoeld, maar wel per direct een gesprek eisen met je leidinggevende.
En idd zsm melding maken bij het UWV.

Vanaf zaterdag pas omdat ik dat ook aan haar zo heb meegedeeld. Dat ik deze week nog uithoud maar dan is t klaar. Loop op mijn tandvlees en stort letterlijk in de avond in. Wil maandag ook naar de huisarts.
Ik ben echt niet iemand die zich ziek meld als ik niet ziek ben, werk juist vaak te lang door. Heb in april mijn ribben en pols zwaar gekneusd, dag erna stond ik alweer op mijn werk.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:58

Dat niet anderen in de steek willen laten en ten koste van jezelf doorbikkelen en hopen op betere tijden, dat ken ik helaas maar al te goed. In mijn geval werd daarbij ook steeds beterschap (vervangende collega) beloofd maar dat gebeurde maar niet. Zij vonden het natuurlijk wel best dat ik dan toch maar doorbikkelde.

Achteraf gezien is het makkelijk praten, ik kan me zó goed je gevoel voorstellen :(:)
Maar het enige dat hier ècht helpt is zelf heel duidelijk een grens trekken en daar niet vanaf wijken.

Het zal van de exacte omstandigheden afhankelijk zijn waar je een grens denkt te kunnen trekken: dat is aan jezelf om te bepalen waar je je nog redelijk okee bij kan voelen. Maar wees duidelijk en geef aan dat je bvb. bepaalde dagen / middagen of wat dan ook vrij neemt en dat ze daar omheen kunnen plannen omdat dit zo ècht niet langer kan.

En laat je niet verleiden tot het toezeggen dat je de komende weken nog wel door zal bikkelen want dikke kans dat ze dan daarna nog geen oplossing hebben, maar jouw batterij wel ver in het rood staat....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:01

landvrouw schreef:
Cayenne schreef:
Waarom vanaf zaterdagavond ziek melden? Als je ziek bent zou ik dat meteen doen.
En in het geval je niet ziek bent zou ik me ook niet ziek melden want daar is het niet voor bedoeld, maar wel per direct een gesprek eisen met je leidinggevende.
En idd zsm melding maken bij het UWV.

Vanaf zaterdag pas omdat ik dat ook aan haar zo heb meegedeeld. Dat ik deze week nog uithoud maar dan is t klaar. Loop op mijn tandvlees en stort letterlijk in de avond in. Wil maandag ook naar de huisarts.
Ik ben echt niet iemand die zich ziek meld als ik niet ziek ben, werk juist vaak te lang door. Heb in april mijn ribben en pols zwaar gekneusd, dag erna stond ik alweer op mijn werk.


Zou idd zeker naar de huisarts gaan. Ik heb ook altijd veel meer uren gemaakt als dat mijn 32 urige contract aan gaf.
Mede daarom liep ik dan ook een burn-out op (maar dat was ook deels door andere klachten die opstapelden).

landvrouw

Berichten: 1797
Geregistreerd: 03-02-09
Woonplaats: Daar waar mijn kat is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 19:11

pmarena schreef:
Dat niet anderen in de steek willen laten en ten koste van jezelf doorbikkelen en hopen op betere tijden, dat ken ik helaas maar al te goed. In mijn geval werd daarbij ook steeds beterschap (vervangende collega) beloofd maar dat gebeurde maar niet. Zij vonden het natuurlijk wel best dat ik dan toch maar doorbikkelde.

Achteraf gezien is het makkelijk praten, ik kan me zó goed je gevoel voorstellen :(:)
Maar het enige dat hier ècht helpt is zelf heel duidelijk een grens trekken en daar niet vanaf wijken.

Het zal van de exacte omstandigheden afhankelijk zijn waar je een grens denkt te kunnen trekken: dat is aan jezelf om te bepalen waar je je nog redelijk okee bij kan voelen. Maar wees duidelijk en geef aan dat je bvb. bepaalde dagen / middagen of wat dan ook vrij neemt en dat ze daar omheen kunnen plannen omdat dit zo ècht niet langer kan.

En laat je niet verleiden tot het toezeggen dat je de komende weken nog wel door zal bikkelen want dikke kans dat ze dan daarna nog geen oplossing hebben, maar jouw batterij wel ver in het rood staat....

Dat laatste vind ik inderdaad enorm lastig. Ben inderdaad bang dat ze me nog gaat overhalen. Maar mijn batterij staat inderdaad ver in t rood.
Is zo lastig allemaal. Ik denk dat als ik gewoon normale uren zou draaien het wel aan zou kunnen.
Maar ik zit ook gewoon met het feit dat ik nu zwart werk en daar totaal niet achter sta en mijn baas gewoon recht in mijn gezicht liegt.
Ze heeft me deze week dus wijsgemaakt dat het komt doordat het loonheffingskorting formulier niet is verwerkt bij de belasringdienst. Maar dat is dus helemaal niet wat er moet gebeuren.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ultimatum aan mijn baas gegeven, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:18

Juist dat je tegen je baas hebt gezegd dat het zaterdag geregeld moet zijn en jij je dan ziekmeld kan als werkweigering worden gezien. Morgen alles met het uwv rondbreien, zorgen dat je je werkroosters en alles bij de hand hebt, vermelden dat je de indruk krijgt dat je blijkbaar zwart werkt en aangeven die hap. Zorgbureaus liggen onder een vergrootglas tegenwoordig dus doe er je voordeel mee en dan vrijdag ziekmelden, er word aan alle kanten met je rechten gefraudeerd als ik het zo lees. Werk genoeg in de zorg dus een ander plekje moet te vinden zijn, en als het daar zo slecht geregeld is zal er zeer waarschijnlijk ook geen ziektegeld betaald worden, zoek even uit waar het bedrijf de ziekmelding moet melden en meld dat ook zelf.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:20

Ik heb geen ervaring met UWV dus weet niet hoe ver hun kennis reikt, maar kunnen zij je niet adviseren hierin, hoe je dit het beste aan kan pakken? Zij zitten er vast ook niet op te wachten dat je je over de kop werkt en straks een poos met een burn-out thuis zit :(:)

landvrouw

Berichten: 1797
Geregistreerd: 03-02-09
Woonplaats: Daar waar mijn kat is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 19:22

bigone schreef:
Juist dat je tegen je baas hebt gezegd dat het zaterdag geregeld moet zijn en jij je dan ziekmeld kan als werkweigering worden gezien. Morgen alles met het uwv rondbreien, zorgen dat je je werkroosters en alles bij de hand hebt, vermelden dat je de indruk krijgt dat je blijkbaar zwart werkt en aangeven die hap. Zorgbureaus liggen onder een vergrootglas tegenwoordig dus doe er je voordeel mee en dan vrijdag ziekmelden, er word aan alle kanten met je rechten gefraudeerd als ik het zo lees. Werk genoeg in de zorg dus een ander plekje moet te vinden zijn, en als het daar zo slecht geregeld is zal er zeer waarschijnlijk ook geen ziektegeld betaald worden, zoek even uit waar het bedrijf de ziekmelding moet melden en meld dat ook zelf.

Heb je enig idee waar ik dit kan vinden? Het is zo'n klein bedrijf en ze geeft aan dat ze dat allemaal geregeld heeft via verzekeringen enzo. Maar geen idee hoe of wat.
Heb aangegeven dat t vrijdag geregeld moet zijn.
pmarena schreef:
Ik heb geen ervaring met UWV dus weet niet hoe ver hun kennis reikt, maar kunnen zij je niet adviseren hierin, hoe je dit het beste aan kan pakken? Zij zitten er vast ook niet op te wachten dat je je over de kop werkt en straks een poos met een burn-out thuis zit :(:)

Tja, voor t uwv is t nu heel makkelijk. Sta nu niet als werkende ingeschreven dus ik kost hen ook helemaal niets mocht ik ziek worden.

landvrouw

Berichten: 1797
Geregistreerd: 03-02-09
Woonplaats: Daar waar mijn kat is

Re: Ultimatum aan mijn baas gegeven, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 19:23

Probleem qua baan zoeken is mijn opleiding. Ik heb niet een standaard zorgopleiding gedaan, dus vandaar dat de banen absoluut niet voor mij voor het oprapen liggen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:24

Een loonheffingskortingsformulier is inderdaad niet iets waar de Belastingdienst iets mee doet of nodig heeft. Of je loonheffingskorting toe wilt laten passen is in eerste instantie iets tussen jou en de werkgever. Pas veel later, bij de aangifte, checkt de Belastingdienst of het allemaal correct verwerkt is, maar dat is pas achteraf.

Heb je toevallig weleens contact met collega's en weet je of die soortgelijke ervaringen hebben?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:27

Er is een basisprincipe dat je bij wat voor onderhandelingen in de gaten moet houden; Je moet altijd de optie hebben "nee" te zeggen en weg te lopen. Anders ben je zo goed als machteloos.