Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 9 [ 221 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ultimatum aan mijn baas gegeven, wat nu?

 
Profiel   

Fijn dat er in ieder geval iets gebeurd! Jammer dat er alleen niks klopt van die loonstroken.. Goed dat je er bovenop zit. Sta je nog op ziekgemeld? En wat voor boeken en sleutels zijn teruggebracht, die snap ik even niet helemaal :Y)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 18:00 



 
Profiel   

Ladyson schreef
Fijn dat er in ieder geval iets gebeurd! Jammer dat er alleen niks klopt van die loonstroken.. Goed dat je er bovenop zit. Sta je nog op ziekgemeld? En wat voor boeken en sleutels zijn teruggebracht, die snap ik even niet helemaal :Y)

Ik sta nog op ziekgemeld, wacht nog op bericht van bedrijfsarts.
Ik had wat boeken meegekregen om te lezen en 2 sleutels van de locatie. Ze hadden in mail gezegd dat ik afspraak moest maken om ze voor afgelopen vrijdag af te leveren. Die mail heb ik geatuurd met drie mogelijkheden erin maar daar heb ik nooit reactie op gehad. Dus is mijn vriend maar gewoon langsgereden

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 18:47 



 
Profiel   

Hahaha oh! Dat had ik even gemist, sorry. Ik kan haar verbazing mij goed voorstellen _O- Jij hebt je in ieder geval aan de afspraken gehouden :D

De afspraak met de bedrijfsarts zal wel even gaan duren denk ik? Dat zal ook wel niet zijn geregeld gok ik zo >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 20:32 



 
Profiel   

Ladyson schreef
Hahaha oh! Dat had ik even gemist, sorry. Ik kan haar verbazing mij goed voorstellen _O- Jij hebt je in ieder geval aan de afspraken gehouden :D

De afspraak met de bedrijfsarts zal wel even gaan duren denk ik? Dat zal ook wel niet zijn geregeld gok ik zo >;)

U

Gok zomaar dat ze helemaal geen contract hebben met een arbodienst. Dus dat zullen ze eerst moeten regelen.
Ts misschien UWV daar eens over bellen dat je ziek gemeld bent en wat te doen als er geen arbo dienst bij betrokken is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 21:02 



 
Profiel   

Oooh ja, nog een update omtrent het uwv. Ik heb mijn correctieverzoek loongegevens ingestuurd. Daarop heb ik al antwoord gehad dat dit nu bij de fraude afdelijg van de belastingdienst ligt (weet ik dan weer van mijn oom die daar werkt) en dat ze er dus werk van gaan maken. :D

Tjaa dat van de arbodienst ben ik ook erg benieuwd naar. Vrijdag gaven ze aan antwoord te hebben gehad van de bedrijfsarts en dat die contact zou gaan opnemen en dat ik daar verplicht op moet reageren.. ik zie t wel komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 22:39 



 
Profiel   

Mooie update! En ja dat zie je dan inderdaad wel komen.. Eerst zien dan geloven bij jouw werkgever pff!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 12:28 



 
Profiel   

Boooh dit slaat echt werkelijk alles!
Heb vandaag mail gekregen over mijn salaris. Had hierin aangegeven dat ze uitgegaan zijn van een te laag bruto salaris ten opzichte van het brutosalaris uit mijn contract. Krijg ik terug dat ze uitgegaan zijn van een netto-uurloon van (te weinig), maar op de loonstrook gaat er wel nog van alles af van dat Netto uurloon. Daarnaast zeggen ze dit:
Bovenstaand bedrag komt inderdaad niet overeen met het contractueel vastgelegd salaris. Ook dit zal verrekend worden en dus lager uitvallen, houd hier rekening mee in de komende salarisstroken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 20:59 



 
Profiel   

Echt naar de rechtsbijstand en het UWV hiermee hoor. Dit mag niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 21:02 



 
Profiel   

Ik denk dat ze bruto-netto niet goed begrijpen...

Alle gekheid op een stokje. Inderdaad, op naar volgende stappen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 21:16 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Echt naar de rechtsbijstand en het UWV hiermee hoor. Dit mag niet!

Ja het UWV heeft me een bericht gestuurd dat het bij de belastingdienst ligt. En van een insider heb ik gehoord dat ze er achteraan gaan.
Tieneke schreef
Ik denk dat ze bruto-netto niet goed begrijpen...

Alle gekheid op een stokje. Inderdaad, op naar volgende stappen!

Ja dat is toch gewoon absurd.. Ik zal jullie nog even een mooie zin laten lezen (Brief is vorige week maandag gestuurd, ben natuurlijk al sinds 1 mei aan t wachten op loonstrook):
Citaat
Zoals je weet zijn wij allemaal genoodzaakt meer uren te maken na jou ziekmelding, hierdoor is het zeker niet mogelijk om direct een antwoord van ons te verlangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 21:18 



 
Profiel   

OMG.

Dus:
-lesje bruto-netto
-lesje spelling
-lesje algemeen fatsoen

Foei foei zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 21:19 



 
Profiel   

He, wat een prutsers... zou idd de hele boel maar eens goed laten doorlichten, klopt echt geen hout van.

Hahahaha die laatste zin :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 21:20 



 
Profiel   

Haha keihard lachen om die laatste zin!

Als zij hun zaakjes op orde hadden gehad had jij je nu niet door alle stress etc ziek hoeven melden :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 21:23 



 
Profiel   

Ze zijn gewoon verplicht je maandelijks een loonstrookje te geven, ongeacht hoeveel uren ze moeten maken doordat jij ziek bent :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 21:28 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Ze zijn gewoon verplicht je maandelijks een loonstrookje te geven, ongeacht hoeveel uren ze moeten maken doordat jij ziek bent :+


Zou helemaal goeie grap zijn. "Door jouw ziek zijn hebben we geen uren over om aan het loonstrookje te besteden" :+ :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 22:05 



 
Profiel   

Ik zou toch nog even teruggaan naar het juridisch loket. Denk niet dat het UWV iets te maken heeft met een verkeerd uurloon?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 22:05 



 
Profiel   

Echt he. Dit is zo zielig dat het grappig zou zijn als je er zelf geen last van had. :') Wat denken ze nou helemaal te bereiken met zo'n bericht, dat jij denkt 'Oh ja, tuurlijk, ik heb het altijd verkeerd begrepen hoe dat werkt met netto en bruto, en de rest van Nederland met mij'? En dan nog even zo'n mega-doorzichtige steek onder water dat ze zo hard moeten werken 'omdat jij ziek bent'.


Ik ben wel heel benieuwd wat er allemaal uit komt als dat bedrijf wat onderzocht wordt. Je werkte met kwetsbare mensen/zorgvragers toch? Als ze dit al durft te wagen met jou als gezond, welopgeleid mens, wat flikt ze dan met mensen die minder vaardig zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 22:07 



 
Profiel   

julius_juut schreef
Echt he. Dit is zo zielig dat het grappig zou zijn als je er zelf geen last van had. :') Wat denken ze nou helemaal te bereiken met zo'n bericht, dat jij denkt 'Oh ja, tuurlijk, ik heb het altijd verkeerd begrepen hoe dat werkt met netto en bruto, en de rest van Nederland met mij'? En dan nog even zo'n mega-doorzichtige steek onder water dat ze zo hard moeten werken 'omdat jij ziek bent'.


Ik ben wel heel benieuwd wat er allemaal uit komt als dat bedrijf wat onderzocht wordt. Je werkte met kwetsbare mensen/zorgvragers toch? Als ze dit al durft te wagen met jou als gezond, welopgeleid mens, wat flikt ze dan met mensen die minder vaardig zijn?


Dat laatste vooral ja... daarom zo belangrijk dat dit goed gecontroleerd wordt :\ zal niet de eerste keer zijn helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 22:13 



 
Profiel   

landvrouw schreef
Zoals je weet zijn wij allemaal genoodzaakt meer uren te maken na jou ziekmelding, hierdoor is het zeker niet mogelijk om direct een antwoord van ons te verlangen.


Het bedrijf was natuurlijk veel beter af geweest als je nooit voor ze gewerkt had zeker? Whahaha echt te dom dit! Stelletje droeftoeters |o

Laat je niet gek maken, hopelijk heb je snel je geld en hop hop naar iets beters!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 22:16 



 
Profiel   

foxy80 schreef
landvrouw schreef
Zoals je weet zijn wij allemaal genoodzaakt meer uren te maken na jou ziekmelding, hierdoor is het zeker niet mogelijk om direct een antwoord van ons te verlangen.


Het bedrijf was natuurlijk veel beter af geweest als je nooit voor ze gewerkt had zeker? Whahaha echt te dom dit! Stelletje droeftoeters |o

Laat je niet gek maken, hopelijk heb je snel je geld en hop hop naar iets beters!

Jaaa, ik slaap gewoon zo slecht door dit gezeik. Waardoor ik ook totaql niet kan opknappen van alle stress die mijn lichaam heeft moeten verduren tijdens mijn werk daar.
Heb al koorts gehad, nu al 4 dagen enorme hoofdpijn en rugpijn. Wordt gewoon zo moe hiervan, maakt het zoeken naar iets nieuws ook extra lastig. Ben gewoon helemaal op :z en voel me zo zwak terwijl ik normaal altijd de sterke ben.
Dan zo'n opmerking, van de vriend van mijn baas, komt enorm hard binnen merk ik..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 22:38 



 
Profiel   

Ik snap heel goed dat je hier wakker van ligt...wat een toestand -O- .

Probeer het een beetje van je af te zetten. Is er misschien iemand die het van je over kan nemen. Brieven open maken en ze doorsturen naar het uwv of waar ze dan ook naar toe moeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 16:34 



 
Profiel   

Ik snap idd ook heel goed dat je hier niet van opknapt, pff! Wat een belachelijke situatie inderdaad.. Goede tip van cowgirl! Misschien helpt dat je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 17:36 



 
Profiel   

Jaa is een super tip. Ik heb gelukkig mijn vader die me hier heel goed bij helpt! Maar mijn baas is er heel stellig in, ze heeft geen contact met andere alleen met mij.
Dus ik probeer het wel zoveel mogelijk los te laten en me te focussen op mijn herstel. Dat gaat de meeste dagen ook goed, maar soms hakt het er even keihard in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 17:38 



 
Profiel   

Ben je lid van een vakbond?
Anders lekker de communicatie via hen laten lopen. Kan jij het overlaten aan mensen die er verstand van hebben en de rust pakken die je nodig hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 19:42 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Ze zijn gewoon verplicht je maandelijks een loonstrookje te geven, ongeacht hoeveel uren ze moeten maken doordat jij ziek bent :+


Heel veel sterkte ts, wat een rot situatie. Ik hoop dat er snel duidelijkheid is.

Ik wil nog wel even reageren op bovenstaande zin. Een werkgever is nml niet verplicht om maandelijks een loonstrook aan te leveren. Alleen bij een salaris wijziging is een salarisstrook verplicht.

Stel dat je vaste uren werkt en daarvoor een vast maandbedrag afspreekt, dan volstaat één salarisstrook en uiteraard een jaaropgave. Het is netjes van de werkgever om dit elke maand te doen en gebeurd ook eigenlijk altijd wel, maar is dus geen verplichting.

Misschien dat dit vroeger wel zo was, dat weet ik niet. Heb net mijn HR opleiding afgerond en ken alleen de regels zoals ze gelden in 2019.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 20:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 9 [ 221 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen