Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ouders denken dat ik te veel werk

 
Profiel   

Hey allemaal,
Omdat ik nu zomervakantie heb werk ik als bijbaan in de horeca. Hier werkte ik eerst alleen in het weekend Maar nu in de zomer dus ook. Mijn ouders vinden echter dat ik teveel werk, in augustus moet ik zo'n 22 dagen werken, dit zijn lang niet altijd dagen van 11 uur maar soms wel. Zelf vind ik het werk echt fantastisch, super gezellig en ik ga er met plezier heen
Mijn ouders zeuren nu echter heel de tijd dat ik te veel werk en om me zelf moet denken. Hoe krijg ik dit weg bij hun?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 23:23 



 
Profiel   

Ga gewoon eens in gesprek met je ouders, stel dan gewoon eens de vraag waarom zij vinden dat je te hard werkt en laat ze dit toe lichten. En leg jij dan gewoon uit waarom jij het prima vind. Lijkt me de simpelste oplossing gewoon in gesprek gaan. Het is toch fijn dat je ouders bezorgt om je zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 23:29 



 
Profiel   

Dat went.

Onze zoon werkt ook al va zijn 16e in de horeca en maakte ook al vaak teveel uren. Daarna 2 horeca baantjes en gaat hij nog steeds van ene door naar de andere en maakt belachelijk veel uren soms.

Het was soms lastig voor ons, vanwege de tijden dat hij thuis kwam en hij wel flink moest uitslapen.

We hebben het er vaak over gehad, maar onze zoon heeft het echt heel erg naar zijn zin en dat is heel veel waard.

EN......wij zijn zelf geen 9tot5 mensen. Mijn man werkt vrijwel altijd wel over en ik ben altijd zelfstandig geweest, dus kijk ook niet naar de uren.

In gesprek blijven is belangrijk. Als hij er slecht of moe uitziet, zeg ik daar wat over. Hij woont al even op zichzelf, maar komt vaak eten bijv.
Hij zou eerst niet op vakantie, toen met vrienden, toen weer niet en nu uiteindelijk met vriendin en familie. Echt ook gezegd dat hij toch even moet gaan.

In welk gebied werken je ouders? Ik heb zelf bijv horeca ervaring en snap waar het vandaan komt. Net als dat ik als zelfstandige het aantal uren dat je werkt niet zo belangrijk vindt.

Luister wel naar je ouders. Begrijp hun bezorgdheid ook. Je bent maar 1x jong, Het is echt goed dat je werkt, dingen leert, verantwoordelijkheid hebt etc. Maar je moet ook kunnen rusten en kunnen genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 23:55 



 

Omdat je topic over werk gaat en je 16 jaar bent, verplaats ik je topic van JH naar STW

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 18:56 



 
Profiel   

Geniet van je jeugd ipv zoveel te werken. Je moet nog zolang werken (met 'n beetje pech tot je 70e)
Als je ouders zelf zeggen dat je teveel werkt maar jij hebt 't geld nodig, dan willen zij wellicht bijdragen zodat je gewoon lekker een paar weken op vakantie kunt gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 19:14 



 
Profiel   

Hier zijn wetten voor waar iedereen zich aan moet houden:

https://www.khn.nl/website/kennispagina ... n-kinderen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 19:59 



 
Profiel   

Gummybear123 schreef
Hey allemaal,
Omdat ik nu zomervakantie heb werk ik als bijbaan in de horeca. Hier werkte ik eerst alleen in het weekend Maar nu in de zomer dus ook. Mijn ouders vinden echter dat ik teveel werk, in augustus moet ik zo'n 22 dagen werken, dit zijn lang niet altijd dagen van 11 uur maar soms wel. Zelf vind ik het werk echt fantastisch, super gezellig en ik ga er met plezier heen
Mijn ouders zeuren nu echter heel de tijd dat ik te veel werk en om me zelf moet denken. Hoe krijg ik dit weg bij hun?


Tsja, horeca is idd lang en hard werken zeker in de vakanties. Het zal even duren voor je ouders dit snappen. Tenzij ze zelf ook horeca werk gehad hebben waarschijnlijk. Goed in gesprek gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 20:01 



 
Profiel   

elnienjo schreef
Geniet van je jeugd ipv zoveel te werken. Je moet nog zolang werken (met 'n beetje pech tot je 70e)
Als je ouders zelf zeggen dat je teveel werkt maar jij hebt 't geld nodig, dan willen zij wellicht bijdragen zodat je gewoon lekker een paar weken op vakantie kunt gaan.

Of je leert zelfstandig worden en kan lekker sparen voor leuke dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 12:26 



 
Profiel   

Als je de tekst op de site leest werk je echt te veel. Je mag maar max 9 uur werken en niet later dan 11 uur.

Jeugdigen van 16 en 17 jaar
Jeugdige medewerkers van 16 en 17 jaar mogen arbeid verrichten op zaterdag en zondag, mits er op de vrijdag ervoor of de maandag erna geen schooltijd is. Schooltijd telt altijd mee als arbeidstijd. Er moet altijd in een periode van 7 dagen een rustperiode van ten minste 36 aaneengesloten uren zijn. De jeugdige werknemer mag tot 23.00 uur werken.

Jeugdigen van 16 en 17 jaar mogen maximaal 9 uur per dag werken en 45 uur per week. In elke periode van 4 achtereenvolgende weken mogen zij niet meer dan gemiddeld 40 uur per week werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 12:54 



 
Profiel   

In de horeca gaat dat nooit zo.

Ik heb in de horeca gewerkt met mensen va 16 en die werkte ook veel. Enige is dat alles onder de 18 wel rond 23 uur naar huis gestuurd werd.

Onze zoon werkte va zijn 16e en eerst in een restaurant, dus vielen de tijden op zich mee. Maar va zijn 19e in een cafe en dan gaat het echt helemaal alle kanten op.
Onze zoon ging van restaurant naar cafe, dus werkt veel teveel vaak. Maar hij is nu 22 en heeft het onwijs naar zijn zin en wil ook verder in de horeca inmiddels.

Hij heeft veel jonge collega's en waar hij werkt hoor je ze weinig klagen en de groep is groot zat om elkaar af te wisselen in toets periodes, vakanties etc.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 22:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen