Welke tablet voor oudere ZEVB cliënt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hesterve

Berichten: 1928
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Welke tablet voor oudere ZEVB cliënt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-19 10:38

Dag Bokkers,

Sinds een aantal maanden werk ik in de zorg( doe ook de opleiding MZ) als zij-instromer. Nu heb ik een vraag waar mijn collega's ook niet echt een antwoord op hebben maar het wel een goed idee vonden en aangezien hier vast ook mensen werken in de gehandicaptenzorg vraag ik het hier (google bracht geen uitkomst)
Wij zijn op zoek naar een tablet die simpel te bedienen is en waar we filmpjes (van bijvoorbeeld YouTube) en foto's op af kunnen spelen, heel veel meer hoeft het eigenlijk niet te kunnen. Simpel zou je zeggen maar er zijn nog wat praktisch dingen:

-De tablet moet hufterproof zijn(of er moet een goede hoes omheen kunnen die vallen op kan vangen. Bij spanning van de cliënt wil hij nog weleens wat op de grond "leggen".

-Zou je touchscreen ook tijdelijk uit kunnen zetten? Zodat als hij het scherm aanraakt het filmpje gewoon doorspeelt of een hoes die dat voorkomt?

- moet op wifi kunnen werken

- mag niet te klein zijn (min. de grote van een standaard i-pad maar liefst iets groter ( a4 formaat?)

- prijs: tja... wat nodig is maar t liefst wel onder de €300

Weten jullie een tablet of andere oplossing? Goede ervaringen delen met de tablets die bij jullie gebruikt worden mogen natuurlijk ook gedeeld worden. Voor een andere cliënt willen we over een poosje ook een tablet aanschaffen.

Ik zie graag jullie reacties tegemoet :)

Storm

Berichten: 20857
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Welke tablet voor oudere ZEVB cliënt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:44

Qua tablet denk ik dat een tweedehands iPad prima moet voldoen. Enkel is het vaak de batterij die niet zo lang werkt, maar als dat niet erg is, is dat de goedkoopste optie. Bij de iPad kun je ook het touchscreen uitschakelen.
En een hoes die ik voor mijn kinderen heb, is er een die van hetzelfde materiaal is gemaakt als crocs. Oersterk!
Afbeelding

sofieiets
Berichten: 86
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: Egmond

Re: Welke tablet voor oudere ZEVB cliënt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:00

Precies wat storm zegt. Wij hebben voor onze cliënten ook ipad's in dezelfde hoezen. Werkt als een trein!

manonutjuh

Berichten: 3013
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:00

ik heb een app waarmee je het touchscreen uit kan zetten, Lock screen.

ik heb de soortgelijke hoes als storm.

Verder maakt het denk ik niet zoveel uit welke tablet je neemt, meeste zijn wel op Wi-Fi.
Ik heb een Samsung tab A, en die bevalt prima.

Duhelo

Berichten: 28564
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Welke tablet voor oudere ZEVB cliënt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:03

Ik zou ook voor samsung of ipad gaan met een hoes als hierboven of een otterbox bv. Krijgen ze niet kapot. En zijn simpelst te bedienen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34689
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:03

Idd zo'n hoes :j

Of via een tv YouTube af spelen. Doen wij ook geregeld. Voordeel als je Jan Smit aan zet dat je een afspeellijst kan kiezen en dan uren Jan Smit kan luisteren als je zou willen.

manonutjuh

Berichten: 3013
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Welke tablet voor oudere ZEVB cliënt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:05

Overigens wordt een belevenis tafel ook neer gebruikt in de zorg, maar daar hangt wel een ander prijskaartje aan.

8nnemiek

Berichten: 43424
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke tablet voor oudere ZEVB cliënt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:31

Inderdaad een flinke hoes, en een (tweedehands) iPad :j Bij de iPads kunnen ze wat minder verkloten als ze in het instellingen menu op allerlei random knopjes drukken :+ En er zijn allerlei extra mogelijkheden voor ouderen en mensen met beperkingen. Je kan simpel de tekst laten vergroten bv, of een voice-over instellen, of touch screen uitzetten (die werkt dan alleen nadat je 3x achter elkaar op de home button klikt)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34689
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:17

manonutjuh schreef:
Overigens wordt een belevenis tafel ook neer gebruikt in de zorg, maar daar hangt wel een ander prijskaartje aan.


Wij hebben er laatst 1 uitgeprobeerd, voor onze doelgroep minder geschikt maar kan me voorstellen dat het voor een andere doelgroep wel heel leuk kan zijn. Wij hebben maar een handvol clienten die er -mondjesmaat- gebruik van zal maken en dan is het echt te duur.

hesterve

Berichten: 1928
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-19 23:56

Bedankt voor al jullie reacties!! Heek blij mee! Voornamelijk iPads dus en die hoes ziet er inderdaad lekker stevig uit. Ga t denk ik op die manier doen, iPad van marktplaats en dan zo’n hoes. Kan ik zelf ook regelen dan gebeurt t iig.

Bedoel je met de belevenis tafel een tovertafel?
Ik heb in juli via t welzijnbudget er 1aangevraagd en ook toegewezen gekregen. Heel blij mee.! ( en een electrische duifiets en een dagje uit, wat je niet vraagt krijg je sowieso niet)

Zo’n otterbox ziet er ook goed uit zeg!! Misschien wel de beste optie

Duhelo

Berichten: 28564
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Welke tablet voor oudere ZEVB cliënt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 00:49

Moet je wel de otterbox defender nemen.
Wij hebben die al jaren voor onze telefoons en voor de ipad van vriend die meegaat naar werven. Dingen overleven zelfs een val van het tweede verdiep met zo een ding er rond :D.m

Hutcherson

Berichten: 7378
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 02:08

Ik denk dat je beter opzoek kunt gaan naar software of apps waar je dit makkelijk in kunt programmeren.
Dan kun je feitelijk iedere tablet pakken met een goede hoes.

XxLMMxX
Berichten: 3127
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Welke tablet voor oudere ZEVB cliënt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 03:40

Wij hebben binnen de organisatie voornamelijk iPads voor bewoners, en een speciaal personeelslid die de bewoners de vaardigheden aan komt proberen te leren en meedenkt over welke apps wel/niet.
Ik werk ook binnen een hele grote organisatie.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Welke tablet voor oudere ZEVB cliënt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:27

Wij hebben een Kurio tab voor een client. Dit is een kindertablet en werkt perfect.

manonutjuh

Berichten: 3013
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:35

hesterve schreef:
Bedankt voor al jullie reacties!! Heek blij mee! Voornamelijk iPads dus en die hoes ziet er inderdaad lekker stevig uit. Ga t denk ik op die manier doen, iPad van marktplaats en dan zo’n hoes. Kan ik zelf ook regelen dan gebeurt t iig.

Bedoel je met de belevenis tafel een tovertafel?
Ik heb in juli via t welzijnbudget er 1aangevraagd en ook toegewezen gekregen. Heel blij mee.! ( en een electrische duifiets en een dagje uit, wat je niet vraagt krijg je sowieso niet)

Zo’n otterbox ziet er ook goed uit zeg!! Misschien wel de beste optie


https://belevenistafel.nl/

hesterve

Berichten: 1928
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-19 12:51

Olympia schreef:
Wij hebben een Kurio tab voor een client. Dit is een kindertablet en werkt perfect.



Een andere cliënt heeft ook een kurio , voor haat prima maar voor deze cliënt wat klein

Bedankt voor het delen van je ervaring!

Die belevenis tafel ziet er ook goed uit. Denk wel dat het veel weg heeft van een tovertafel alleen wordt dat op een bestaande tafel geprojecteerd .

hesterve

Berichten: 1928
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-19 12:56

Duhelo schreef:
Moet je wel de otterbox defender nemen.
Wij hebben die al jaren voor onze telefoons en voor de ipad van vriend die meegaat naar werven. Dingen overleven zelfs een val van het tweede verdiep met zo een ding er rond :D.m



Die had ik inderdaad gezien fijn om te horen dat ze echt een flinke smak kunnen maken

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 12:59

Afbeelding

Deze hebben mijn cliënten. Gewoon een iPad, al heb ik liever een Android oid.
Ik zet YouTube filmpjes gewoon op het bureaublad.

hesterve

Berichten: 1928
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-19 12:59

XxLMMxX schreef:
Wij hebben binnen de organisatie voornamelijk iPads voor bewoners, en een speciaal personeelslid die de bewoners de vaardigheden aan komt proberen te leren en meedenkt over welke apps wel/niet.
Ik werk ook binnen een hele grote organisatie.



Ook met name IPads, goed om te weren Weet eigenlijk niet of er bij onze organisatie( Reinaerde) iemand voor het aanleren is. Al is het voor deze client niet van toepassing , ben bang dat hij t nooit zal leren maar voor een andere client is t wel een goeie. Bedankt voor je input, ga eens rondvragen

hesterve

Berichten: 1928
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-19 13:04

Nabster schreef:
[ [url=m/Ejwifj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze hebben mijn cliënten. Gewoon een iPad, al heb ik liever een Android oid.
Ik zet YouTube filmpjes gewoon op het bureaublad.



Bedankt voor t laten zien , die otterbox is voor deze client denk ik de beste optie. Voor een andere client is deze wel geschikt. Bedankt ook voor de tip om de YouTube filmpjes op t bureaublad te zetten , over het algemeen houden ze er wel van om een filmpje meerdere keren te bekijken

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 14:09

hesterve schreef:
Nabster schreef:
[ [url=m/Ejwifj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze hebben mijn cliënten. Gewoon een iPad, al heb ik liever een Android oid.
Ik zet YouTube filmpjes gewoon op het bureaublad.



Bedankt voor t laten zien , die otterbox is voor deze client denk ik de beste optie. Voor een andere client is deze wel geschikt. Bedankt ook voor de tip om de YouTube filmpjes op t bureaublad te zetten , over het algemeen houden ze er wel van om een filmpje meerdere keren te bekijken


Yup, plus dat je een beetje kunt controleren wat ze kunnen kijken.