Havo thuisstudie LOI

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Havo thuisstudie LOI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 10:25

Heeft iemand ervaring met de thuisstudie Havo bij LOI?
Ik zat eerst naar de VAVO te kijken maar dan moet ik elke dag met het OV naar Groningen en dat is helaas echt niet te betalen.
Thuisstudie lijkt me ook wel wat omdat ik op dit moment ivm gezondheid niet naar school kan.
Maar toch hoor je dat veel mensen dat afraden.

Iemand die ervaring heeft met een thuisstudie?

Matheno

Berichten: 7949
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Havo thuisstudie LOI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:27

Een thuisstudie kan prima werken als je zelf veel discipline hebt.

Sintara

Berichten: 7430
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Havo thuisstudie LOI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:32

Soms heb je een thuisstudie waarbij je toch nog, bijvoorbeeld elke 2 weken een contactdag hebt. Ik heb dat gedaan (maar dat was een vervolgstudie, geen havo) en dat beviel mij heel goed. Op die manier heb je namelijk wel regelmatig een deadline en wordt je op de feiten gedrukt als je alleen maar dácht dat je het wel wist.

bonnie1998
Berichten: 552
Geregistreerd: 08-01-12

Re: Havo thuisstudie LOI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:37

Ik zou niet voor de LOI gaan. Ze komen hun afspraken niet na. De lesstof is niet op to date en komen niet over één met de examens. Vervolgens kun je het contract niet ontbinden en zul je ze dus het volle bedrag wel moeten betalen. Helaas krijg je hier niks voor terug. En de stages zijn zo waar nog onduidelijker stage plek krijgt andere informatie als leerling. Als je ze hier over op belt (na een uur in de wacht) zeggen hun ook niet te weten hoe dat kan en dat ik met de stage plek maar een oplossing moet bedenken.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23484
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Havo thuisstudie LOI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:53

Ik heb prima ervaring met de NTI.
Snelle reacties op contactverzoeken, examens zijn regelmatig in te plannen en uitslag is er vlot.

Autumnn

Berichten: 8058
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Havo thuisstudie LOI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:59

Momenteel doe ik VWO nederlands bij het NHA en goede ervaringen mee. Huiswerk wordt binnen 1 dag nagekeken en wanneer ik een vraag heb wordt het ook dezelfde dag nog beantwoord.

huricane
Berichten: 793
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Havo thuisstudie LOI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:01

Ik had prima ervaring met de LOI, maar dat is wel al 10 jaar geleden.

NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 10:15

Nog even een schopje.
Kan iemand mij uitleggen hoe een thuisstudie precies gaat? Krijg je ook boeken of gaat alles digitaal? Heb je gewoon dezelfde vakken als bij een normale opleiding?

Autumnn

Berichten: 8058
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Havo thuisstudie LOI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:35

Ik heb alles op papier en digitaal. Boeken heb ik niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:37

Helemaal afhankelijk van waar je je opleiding doet. Bij NTI krijg je wel boeken in ieder geval :) (Toegepaste Psychologie). Ook vakken wisselen per aanbieder, maar ik denk dat dat voor Havo niet zal verschillen.

NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Re: Havo thuisstudie LOI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 17:58

Ik twijfel nog een beetje tussen de havo en het mbo..
Is voor mij op dit moment helaas niet mogelijk om naar school te gaan maar ik mis het leren best wel.
En ik vind het ook gewoon jammer dat ik nu “niks” doe dus vandaar dat ik kijk naar een thuisstudie.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Havo thuisstudie LOI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 18:20

Ik heb 13-14 jaar geleden mijn Havo diploma gehaald via de LOI. Ik heb de vakken die ik nodig had om een diploma te halen (wat bij mij iets anders lag omdat ik VWO5 had gedaan) verdeeld over twee jaar. Overigens Duits wel op VWO niveau gedaan, destijds hoefde je dan alleen te lezen, terwijl Havo Duits ook spreken / luisteren / schrijven omvatte. Dat is nu volgens mij anders.
Ik was 18 toen ik de eerste vakken haalde en 19 toen ik mijn diploma behaalde.

Destijds had ik zowel studieboeken als mappen met daarin een studiewijzer en aanvullende informatie en opdrachten.
Je opdrachten kon je opsturen, waarna je feedback kreeg van een docent. Heb ik nooit gedaan, er zaten antwoordenboekjes bij en het internet bevat ook veel info :D