Marktonderzoek paardrijden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Corelle
Berichten: 4
Geregistreerd: 28-12-16

Marktonderzoek paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 14:08

Ik wil graag wat marktonderzoek doen voor mijn bedrijf.

Mijn bedrijfsconcept is gebaseerd op begeleiding van angstige en gevoelige ruiters.
Met poetsen, grondwerk, longeren en rijden het vertrouwen herstellen zodat men weer kan genieten van deze mooie dieren.

Ik wil graag weten waar de verschillende behoeftes liggen.
Mijn werkterrein is een heel rustgevende basic locatie midden in het bos in Zeewolde (Flevoland)
Waar ik de beschikking heb over super brave pony's en paarden .

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties. Dit zijn mijn vragen:
1 geniet je van een rustige omgeving midden in het bos? (of voelen je je happy bij een drukke manege)
2 kun je genieten van een basic en eenvoudige omgeving? ( of is een luxe omgeving voor jouw belangrijk)
3 heb je behoefte om in een kleine groep ( 2 tot4) personen vertrouwen op te bouwen met grondwerk en rijden?
4 heb je behoefte aan een zachte en rustige begeleiding ,omdat je de huidige ( directe en snelle) instructie niet prettig vind?

xChanelx
Berichten: 1919
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Marktonderzoek paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:38

Zelf geen onderdeel van je doelgroep, maar wel een paar tips. Je hebt nu namelijk erg sturende vragen. Of je zou moeten vragen: Heb je behoefte aan zachte/rustige begeleiding in een kleine groep op een eenvoudige en rustige omgeving? of: Wat voor omgeving heb je behoefte aan?/Wat voor begeleiding? enz.

En dan een gokje: ik denk dat er veel vraag is naar 1 op 1 begeleiding die aansluit bij het tempo van de ruiter met brave paarden en wellicht later de mogelijkheid om samen met het eigen paard te komen en de begeleiding te krijgen met het eigen paard. Ik denk dat de omgeving/faciliteiten hierbij minder belangrijk zijn dan de kunde van de begeleider/instructeur en de geschiktheid van de paarden.

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Re: Marktonderzoek paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:40

Klinkt goed. Ik ben zelf wel onderdeel van je doelgroep. Waar ik rustig van word als ik angstig ben is heel bewust het paard poetsen. Mindfull bezig zijn met alles dus. En inderdaad, voldoende rust. Voor sommige mensen is prive juist ook weer niet fijn omdat dan alle "druk" en aandacht op jou komt. Dan is een groepje van 2 a 3 veel fijner.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Marktonderzoek paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:43

Ik verplaats dit topic naar School, studie en werk.