Wat eet jij op werk of school?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Wat eet jij op werk of school?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 15:34

Heyhoi!

Omdat mijn school binnenkort weer begint ben ik aan het nadenken over hoe ik ga lunchen op school. Ik vind een simpel sneetje brood met chocopasta echt niet meer te eten nadat het een halve dag in mijn tas, buiten de koelkast heeft gezeten.

Daarom dus mijn vraag, wat eet jij als lunch op je werk of op school?

Ben heel benieuwd naar jullie recepten en ideeën! :D

Laurievc

Berichten: 4415
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Wat eet jij op werk of school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:35

Ik nam wel eens een wrap mee met alles wat ik erop wilde in potjes, zodat het niet 'zacht' werd. Heerlijk :) Koude pasta, koude rijst, overschotjes die ik kon opwarmen.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:39

Heb je tijd om even naar je kluisje te lopen voor de pauze?
Dan kun je een koeltasje meenemen met een koelelement erin. Heerlijk koele lunch 's middags :9
Er zijn heel wat handig draagbare en hippe koeltasjes te koop. Ik heb er een die hier heel veel op lijkt: klik

Dan kun je ook makkelijk een bakje met salade meenemen, of een wrap met groente, of yoghurt, of een fruitsalade bv.

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 15:43

Laurievc schreef:
Ik nam wel eens een wrap mee met alles wat ik erop wilde in potjes, zodat het niet 'zacht' werd. Heerlijk :) Koude pasta, koude rijst, overschotjes die ik kon opwarmen.

Hele goede! Een koude pastasalade lijkt me idd ook wel wat!


8nnemiek schreef:
Heb je tijd om even naar je kluisje te lopen voor de pauze?
Dan kun je een koeltasje meenemen met een koelelement erin. Heerlijk koele lunch 's middags :9
Er zijn heel wat handig draagbare koeltasjes te koop. Ik heb er een die hier heel veel op lijkt: klik

Dan kun je ook makkelijk een bakje met salade meenemen, of een wrap met groente, of yoghurt, of een fruitsalade bv.

Dit is ook een goed idee! Moet even kijken of ik dan een kluisje kan huren, maar dit ga ik zeker onthouden!

MissCharlie

Berichten: 1438
Geregistreerd: 11-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:44

Koelelementen gebruikte ik ook toen ik nog studeerde. Dan nam ik yoghurt met granola mee. Bij Hema heb je saladebakjes met koelelement erin. Heel handig, wel aan de grote kant voor je rugzak.

Sinds ik werk heb met een koelkast en magnetron zijn de mogelijkheden eindeloos. Ik neem vaak restjes mee van het avondeten van de dag ervoor. Bijvoorbeeld quiche. Of een gekookt ei. En ik haal zo'n 2x per week een soepje voor 70 cent bij de kantine.
Verder toch wel heel vaak brood met roomkaas of saladesmeerseltje. Een broodloze dag tusssendoor kan ik dan enorm waarderen.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Wat eet jij op werk of school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:49

Ik ben zo blij nu met een volledige keuken op mijn werk. Als student ging ik heel vaak broodjes halen, omdat dat net iets verser was dan wat ik van thuis meenam.

Geen tips hier, maar ik snap wel enorm je frustratie.

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wat eet jij op werk of school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:04

Als ik brood eet, neem ik gewoon losse boterhammen mee. Beleg staat op mijn werk in de (koel)kast. Boterhammen haal ik sochtends uit de diepvries en die zijn ontdooit als ik op mijn werk ben. Zo heb ik altijd vers brood :D

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:33

Meestal heb ik altijd brood mee naar het werk, maar je zou dat ook kunnen afwisselen met een stokbroodje/pistolet oid.

Je hebt ook van die Yogurt bekers welke heel handig zijn! Dus bijvoorbeeld yogurt + muesli, of vers fruit. Wel inderdaad kijken of je dat dan in een koeltasje kunt bewaren tot je pauze.

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Re: Wat eet jij op werk of school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:35

Ik volg ook even, lunch is voor mij op de uni altijd erg problematisch.

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 16:43

MissCharlie schreef:
Koelelementen gebruikte ik ook toen ik nog studeerde. Dan nam ik yoghurt met granola mee. Bij Hema heb je saladebakjes met koelelement erin. Heel handig, wel aan de grote kant voor je rugzak.

Sinds ik werk heb met een koelkast en magnetron zijn de mogelijkheden eindeloos. Ik neem vaak restjes mee van het avondeten van de dag ervoor. Bijvoorbeeld quiche. Of een gekookt ei. En ik haal zo'n 2x per week een soepje voor 70 cent bij de kantine.
Verder toch wel heel vaak brood met roomkaas of saladesmeerseltje. Een broodloze dag tusssendoor kan ik dan enorm waarderen.

Zo'n saladebakje met koelelement er in is ook een goede! Ik hoef gelukkig niet veel boeken in mijn tas te hebben dus misschien past het wel.


Seltje schreef:
Ik ben zo blij nu met een volledige keuken op mijn werk. Als student ging ik heel vaak broodjes halen, omdat dat net iets verser was dan wat ik van thuis meenam.

Geen tips hier, maar ik snap wel enorm je frustratie.

Heel frustrerend idd :') Ik haal meestal ook iets in de kantine maar dat begint zo duur te worden, al helemaal als ik veel geld wil gaan sparen.


Amyyy schreef:
Als ik brood eet, neem ik gewoon losse boterhammen mee. Beleg staat op mijn werk in de (koel)kast. Boterhammen haal ik sochtends uit de diepvries en die zijn ontdooit als ik op mijn werk ben. Zo heb ik altijd vers brood :D

Boterhammen bevroren meenemen is een hele goede! Bedankt :)


Drico schreef:
Meestal heb ik altijd brood mee naar het werk, maar je zou dat ook kunnen afwisselen met een stokbroodje/pistolet oid.

Je hebt ook van die Yogurt bekers welke heel handig zijn! Dus bijvoorbeeld yogurt + muesli, of vers fruit. Wel inderdaad kijken of je dat dan in een koeltasje kunt bewaren tot je pauze.

Yoghurt bekers zijn ook slim inderdaad, dankjewel!

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Wat eet jij op werk of school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:52

Ik heb van mepal zo’n lunchpot waar ik kwark in doe met een bakje erop voor havervlokken/blauwe bessen/ed. Makkelijk mee te nemen en lekt niet. Ik bewaar het zelf nooit in de koelkast, omdat ik niet zo gek ben van koude kwark :o Nog nooit daardoor ziek/ misselijk geweest :D

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Wat eet jij op werk of school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:55

Heel simpel: 2 sneetjes brood met hagelslag :')

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Wat eet jij op werk of school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:55

ik vondt brood op een gegeven moment niet meer te eten. Dus nam ik maar koude pastas salades mee. maakte ik dan voor een paar dagen. Of spring Rolls

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 17:03

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 08:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Boterbloem90

Berichten: 558
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 17:04

Ik maakte vaak goed gevulde wraps die ik dan in een folie rolde. Ik moest altijd staand eten op mijn school en dan kon ik geen brood smeren/uit een bakje eten. Verder ook gedaan met pannenkoeken/smoothie uit een beker.

Dus het ligt eraan wat je kan maken met de mogelijkheden die je hebt :D

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 17:15

Freekieee schreef:
ik vondt brood op een gegeven moment niet meer te eten. Dus nam ik maar koude pastas salades mee. maakte ik dan voor een paar dagen. Of spring Rolls

Heb je ook recepten voor koude pasta salades? :D


merel_gomez schreef:
Ik heb een mepal lunch pot beker , daar stop ik van alles in yoghurt met fruit, havermout, salades etc.
Heb zelf 2 bekers dus kan nog 2 verschillende dingen mee nemen ook.

Daarnaast maak ik smoothies, heb bij de action van die ideale flessen voor gevonden met een schroefdop en lekken niet.

Ik loop de hele dag met met mijn eten in mijn rugzak door de wijk en ben ook nog nooit ziek geworden. Nu houd ik ook niet van koud eten..

Passen er salades in zo'n lunch pot beker? Heel slim idee!


Boterbloem90 schreef:
Ik maakte vaak goed gevulde wraps die ik dan in een folie rolde. Ik moest altijd staand eten op mijn school en dan kon ik geen brood smeren/uit een bakje eten. Verder ook gedaan met pannenkoeken/smoothie uit een beker.

Dus het ligt eraan wat je kan maken met de mogelijkheden die je hebt :D

Wraps is idd ook een goede, heb je suggesties voor recepten? :)

Boterbloem90

Berichten: 558
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 17:31

Mijn favoriete recept was een krokante kipschnitzels bakken en in reepjes snijden. Deze op de wrap met wat reepjes paprika/komkommer/sla wat je zelf lekker vindt. En een sausje erover heen van (griekse) kwark met een kneepje honing, wat zout en peper.

Simpelere kan ook met wat roomkaas, plakjes kipfilet en wat (ijsberg) sla erover.

Genoeg recepten te vinden en gewoon uitproberen :D

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Wat eet jij op werk of school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:48


Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:54

Koude pastasalades kan je ook kant-en-klaar kopen bij de AH bijvoorbeeld :).

Verder hetzelfde als Amyyy.
Bevroren broodjes meenemen, beleg staat in de koelkast (kipfilet) op werk.
In de middag broodjes in het tosti-apparaat roosteren, kipfilet, komkommer erop en zo een prima lunch

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:57

Autumnn schreef:
Koude pastasalades kan je ook kant-en-klaar kopen bij de AH bijvoorbeeld :).

Verder hetzelfde als Amyyy.
Bevroren broodjes meenemen, beleg staat in de koelkast (kipfilet) op werk.
In de middag broodjes in het tosti-apparaat roosteren, kipfilet, komkommer erop en zo een prima lunch




kost meestal wel veel meer geld, als dat je kwijt bent om het zelf te maken :Y)

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: Wat eet jij op werk of school?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 20:20

Ah oke, bedankt allemaal! Nu heb ik tenminste inspiratie :D

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:24

Wrap met een beetje roomkaas, Gerookte kip, Komkommer en rucola sla :9

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:42

Wat betreft pasta salades is dit onze favoriete

Vlindertjes pasta
Mozzarella
Cherry tomaatjes
Gedroogde tomaten in olie
Olijven
Komkommer

Edit: koude quinoa en couscous salades zijn ook heel erg lekker. Bijvoorbeeld het verspakket van de AH.