Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Master in totaal andere richting + werken = hoe?

 
Profiel   

Beetje een rare titel, maar zoals je ziet - zitten mijn wiskundevaardigheden wel goed :+

Het zit zo.
Ik ben nu 2 jaar afgestudeerd als Bachelor in de Verpleegkunde (Belgisch diploma, gelijkgesteld met niveau 6) en werkzaam als wijkverpleegkundige.
In eerste instantie al nooit met mijn volle hart voor verpleegkunde gekozen, wat niet weghoudt dat ik het werk toch leuk vindt. Ik blijf dit werk niet doen, zeker niet, en ben nu op een punt gekomen dat ik echt wat anders wil.

Wat wil ik dan wel? Een master, om een managementfunctie aan te nemen. Vrij specifiek - een master in innovatie en als het even kan, iets gericht op medische technologie.
HAN biedt de Master innovatiemanagement aan, maar hiervoor moet je al werkzaam zijn in deze functie, en dat ben ik niet. Huidig werk biedt deze optie ook niet, dus dan maar op zoek naar iets anders.

Waar ik vaak tegenaan loop. Je moet al een bepaalde functie beoefenen, alvorens je de master kan doen. Maar om die functie te kunnen bekleden, moet je een diploma in die richting hebben.
Ik ben me nu dus aan het oriënteren om eerst een bachelor te gaan doen, maar die is deeltijd vaak 4 jaar. Om daarna dan nog eens een Master te doen... Is toch weer 6 jaar of meer studeren...

Ik heb een appartement om te betalen, woon op mezelf, etc. Dus moet tussendoor echt nog ruimte hebben om te kunnen werken.

En dan vaak... wát wil ik. HRM is het net niet, bedrijfskunde eigenlijk ook niet,... en het voelt alsof ik als Belgje de juiste zoekfuncties op google niet krijg gevonden voor Nederland.
Er zijn zo veel scholen, zo veel opleidingen met steeds een iets ander traject,... Waar ik me gewoon geen raad in weet.
Er is zó veel, en naar mijn gevoel ligt het toch telkens weer buiten mijn bereik. Het voelt een beetje alsof ik maar moedeloos in de verpleging moet blijven en me binnen dit vaak bijscholen. Wat gewoon niet helemaal mijn wens is.

Al bij al, hoe pak ik dit aan?
Waar vindt ik een overzicht van alle scholen, opleidingen?
Hoe gaat het allemaal in zijn werk,...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 15:39 



 
Profiel   

Tja, mij heb je al gesproken. Bachelor verpleegkunde drukt je in zo'n vervelend hoekje waar je moeilijk uitsukkelt. Maar jij wil precies wel in de medische wereld blijven, ik wil daar zo ver mogelijk vandaan.

Maar hoe je het ook wilt doen, of welke opties je kiest: DOEN! Niet blijven hangen in een job waar je je niet goed voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 15:47 



 
Profiel   

Ik studeer nog dus heb geen directe tips of adviezen voor jouw situatie.
Je zei dat je niet goed op internet Nederlandse studies en scholen vindt, hier zijn een paar sites die je kan gebruiken waar toch wel veel studies en scholen op staan.

https://keuzegids.nl/
Zie helaas dat deze geld kosten. Mijn school had hier een licentie op en kon dat online inzien.
Of
https://www.studiekeuze123.nl/
http://www.kiesjestudie.nl/allehboopleidingen.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 15:51 



 
Profiel   

Ik weet dat de technische universiteiten minder strengere toelatingseisen hebben (over het algemeen). Ik heb snel even gegoogeld (een technische universiteit + het woord verpleegkunde) en vond bijvoorbeeld deze master; https://www.utwente.nl/onderwijs/master ... ic-health/

Volgensmij ben je dan in maximaal 2 jaar klaar (pre-master en master).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 15:58 



 
Profiel   

Dank je Setjeslover, hoewel ik die wel interessant vind klinken sluit hij niet volledig aan.
Wat ik er misschien had moeten bij zeggen is dat ik in Limburg woon, en tot anderhalf uur reizen wel voldoende vindt...
Rotterdam/Amsterdam/Utrecht kan nog wel.

Seltje, ik wil niet per se zo ver weg mogelijk, ook niet per se eruit.
Maar áls ik dan in de gezondheidszorg blijf, meer op gebied van innoveren/aansluiten bij medische hulpmiddelen/medische technologie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 16:14 



 
Profiel   

Bmg in Rotterdam?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 16:50 



 
Profiel   

Master healthcare policy, innovation and management (hpim) aan de universiteit van Maastricht al overwogen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 23:18 



 
Profiel   

Heb je contact gehad met de HAN? Misschien eens overleggen of je toch kan deelnemen aan de master? Bijv door het doen van een toelatingstoets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 23:44 



 
Profiel   

Corien, die ben ik nog niet tegen gekomen! Ga ik zo meteen even naar kijken.

Ievie, ik ben destijds op gesprek geweest, en specifiek gevraagd of ik alsnog niet gewoon kan starten en dat ik de opdrachten op een andere manier kan afronden.
Door bv. gewoon mijn functie als wijkverpleegkundige uit te oefenen, maar mijn opdrachten in overleg met teamleider maak (dat teamleider me meetrekt in deze casussen en mijn opdracht daarop kan baseren).
Maar nee, ik moet écht een functie hebben in die richting.

Ik vind het lastig.

Je hebt een opleiding nodig om een functie uit te oefenen, maar je moet een functie uitoefenen om die opleiding te volgen.

Het voelt echt alsof ik een volledige bachelor opnieuw moet doen om 'uit' de verpleegkunde te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 11:27 



 
Profiel   

Misschien deze studie? https://www.wur.nl/en/Education-Program ... iences.htm

Het is idd mogelijk om een premaster te volgen zodat je wel de juiste criteria hebt om de master te kunnen volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 11:36 



 
Profiel   

Bmg is wel een serieuze optie hoor. Ik heb na de hbo-v een schakeljaar en de master hier gedaan in totaal 2 jr tijd. En heb daarna bij een technologiebedrijf gewerkt. Je wordt breed opgeleid en tegenwoordig is er in iedere studie wel nadruk op technologie. Als je vragen hebt kan je mij pb en. Ik vind trouwens helemaal niet dat je na de hbo-v weinig mogelijkheden hebt. Op de UT kan je ook nog gezondheidswetenschappen doen en dat is ook erg op techniek gericht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 13:27 



 
Profiel   

_mexx_lady_ schreef
Beetje een rare titel, maar zoals je ziet - zitten mijn wiskundevaardigheden wel goed :+

Het zit zo.
Ik ben nu 2 jaar afgestudeerd als Bachelor in de Verpleegkunde (Belgisch diploma, gelijkgesteld met niveau 6) en werkzaam als wijkverpleegkundige.
In eerste instantie al nooit met mijn volle hart voor verpleegkunde gekozen, wat niet weghoudt dat ik het werk toch leuk vindt. Ik blijf dit werk niet doen, zeker niet, en ben nu op een punt gekomen dat ik echt wat anders wil.

Wat wil ik dan wel? Een master, om een managementfunctie aan te nemen. Vrij specifiek - een master in innovatie en als het even kan, iets gericht op medische technologie.
HAN biedt de Master innovatiemanagement aan, maar hiervoor moet je al werkzaam zijn in deze functie, en dat ben ik niet. Huidig werk biedt deze optie ook niet, dus dan maar op zoek naar iets anders.

Waar ik vaak tegenaan loop. Je moet al een bepaalde functie beoefenen, alvorens je de master kan doen. Maar om die functie te kunnen bekleden, moet je een diploma in die richting hebben.
Ik ben me nu dus aan het oriënteren om eerst een bachelor te gaan doen, maar die is deeltijd vaak 4 jaar. Om daarna dan nog eens een Master te doen... Is toch weer 6 jaar of meer studeren...

Ik heb een appartement om te betalen, woon op mezelf, etc. Dus moet tussendoor echt nog ruimte hebben om te kunnen werken.

En dan vaak... wát wil ik. HRM is het net niet, bedrijfskunde eigenlijk ook niet,... en het voelt alsof ik als Belgje de juiste zoekfuncties op google niet krijg gevonden voor Nederland.
Er zijn zo veel scholen, zo veel opleidingen met steeds een iets ander traject,... Waar ik me gewoon geen raad in weet.
Er is zó veel, en naar mijn gevoel ligt het toch telkens weer buiten mijn bereik. Het voelt een beetje alsof ik maar moedeloos in de verpleging moet blijven en me binnen dit vaak bijscholen. Wat gewoon niet helemaal mijn wens is.

Al bij al, hoe pak ik dit aan?
Waar vindt ik een overzicht van alle scholen, opleidingen?
Hoe gaat het allemaal in zijn werk,...


Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten als jij. Dit heeft tot gevolg dat ik nu fulltime werk en daarnaast een bachelor bedrijfskunde volg.

In nederland heb je de HBO opleiding Management in de Zorg. Dit kan je bij de meeste scholen online of deeltijd volgen. Vanuit die opleiding kan je doorstromen in een management functie. Als je die management functie hebt kan je weer de Master doen. (werkplek)



Ikzelf heb nu wel een plek waar ik zou kunnen afstuderen echter wil ik dit niet. Daarom zet ik nu maandelijks bijna €600,00 opzij zodat ik over 2 jaar kan gaan afstuderen op een plek waar ik dat wil en ik niet afhankelijk ben van mijn baas.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 13:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen