Hoe ben jij erachter gekomen wat je ideale baan is?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Hoe ben jij erachter gekomen wat je ideale baan is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:35

Na het VMBO ben ik naar MBO onderwijsassistent gegaan, dit omdat mijn zus die richting deed. Tijdens mijn 1e stage merkte ik dat het werken in het basisonderwijs mij wel lag. Na het MBO naar de pabo doorgestroomd, keurig binnen 4 jaar afgestudeerd en alweer 8 jaar aan het werk als juf.

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 13:53

Rakkie123 schreef:
djodjodjo
Op de motor naar Nieuw Zeeland?
Ik ben erg nieuwsgierig naar de route en hoe lang je reis duurt en of je werkt onderweg, niet cynisch bedoelt maar ik weet ff niet hoe ik de rit moet plaatsen.
En dol op die reizen.


Haha, meer mensen keken me heel raar aan hoor. We rijden overland tot zuid oost azie, motoren verschepen we straks naar Australië en daarna naar Nieuw-Zeeland. We zijn waarschijnlijk langer dan een jaar onderweg, en willen waarschijnlijk in Australië en nz gaan werken. Tot die tijd genoeg gespaard. Mocht je het leuk vinden, je kunt ons volgen op http://www.globethrottling.com

moonsparkle schreef:
Wat geweldig, aan de ene kant vindt ik het eng omdat we alle zekerheid kwijt zouden raken, en ons werk is specifiek dus kunnen we niet zomaar ergens anders gaan doen. Aan de andere kant what's the worst that can happen? Binnen tien jaar kunnen we een mooie buffer hebben als ons huidige huis is verkocht. Ik ben wel echt aan het kijken naar landen waar je mogelijk een verblijfsvergunning kunt krijgen.


Ja, je hebt groot gelijk. Het leven is zo kort, en ik begrijp dat het lastig is om zekerheden op te geven, maar juist dat kan je ook zoveel brengen.

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 23:39

Dit is zo lastig! Ik wist het ook nooit, totdat mijn huidige baan mij in de schoot geworpen werd. Ik wist niet eens dat dit was wat ik wilde worden.
( :D ik wilde vroeger prinses worden of dierenarts. Maar ik begon op Mn 34ste met een opleiding tot tattoo artiest)
Maar nu ik hiermee bezig ben, weet ik dat ik dit ga doen totdat ik niet maar kan.

Love my job. <3

In mijn geval ben ik teruggevallen op iets wat ik als kind graag deed (tekenen) en waar ik eigenlijk later nooit over heb nagedacht om wat mee te gaan doen.

Maar ik denk dat het allerbelangrijkst is, dat je mensen om je heen hebt waar je een klik mee hebt, en die je graag mag. Een droombaan met mensen waar je niks mee kan, gaat na een tijd ook tegenstaan. Terwijl minder leuk werk met geweldige collega’s een stuk beter te doen is.

joyce83

Berichten: 5210
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:03

Hier is mijn man beland in de twijfel over zijn werk. Hij is chefkok en 42 jaar. Heeft altijd hard gewerkt, maakt veel uren, veel werken als anderen vrij zijn, laag sociaal leven buiten het werk en veel werkstress welke wel,steeds meer lijkt te worden. Tel erbij op dat hij workaholic is en ik hem dus bijna niet zie. Maar goed ben niet anders gewend en ik ben in de avonden ook veel weg.

Hij heeft er hard voor gewerkt om chef te worden, nu is hij het en ik denk dat doordat hij zijn doel heeft bereikt hij nu gaat nadenken. Hij zegt dit niet tot pensioen vol te houden, wat ik ook logisch vind. Maar ja wat dan? Hij is gewend aan een bepaalde druk en stress, ben bang bij een andere baan dat het saai gaat worden. Maar goed we kijken om ons heen. En hierin is idd moeilijk hulp te vinden als je nog werk hebt.