studie/loopbaanadvies

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 14:45

Hanmar schreef:
De reden dat ik het vraag, is dat een studie als Psychobiologie wel een vrij duidelijke focus heeft: namelijk om je op te leiden als wetenschapper. Natuurlijk kun je er uiteindelijk ook andere kanten mee op, maar het kan geen kwaad om je daar wel van bewust te zijn en te bedenken of dat een richting is die jij jezelf wellicht op ziet gaan - dat is namelijk best een specifiek soort baan/'wereldje'. :j Ik vraag het zeker niet om je te ontmoedigen, want uiteindelijk is ergens heel geïnteresseerd in zijn de beste reden om iets te gaan studeren ;) maar het is wel iets waar veel mensen zich uiteindelijk toch op verkijken.


Alleen maar goed om te weten!
Het lijkt mij heel interessant, maar voor dat ik überhaupt naar de universiteit mag heb ik nog een lange weg af te leggen, de vraag is sowieso of ik dat haalbaar is en of hbo geen betere optie is.

Ik heb ontdekt dat je bij een NHA bijvoorbeeld ook je vwo kan behalen en dan in losse vakken, dit is ook gewon officieel erkend net als wanneer ik het bijvoorbeeld op een vavo school zou gaan doen, maar dan is er geen vooropleiding vereist.
Ik vind dit wel echt het overwegen waard, ik zit er aan te denken dan te beginnen met bijvoorbeeld 2 vakken die ik sowieso zal moeten behalen als deelkwalificatie als ik van het hbo door zou willen naar de universiteit, dat is in ieder geval een begin en ondertussen kan ik dan gewoon blijven werken en inkomen behouden. indien dit goed gaat zou ik andere vakken toe kunnen voegen, of er eventueel een volledig vwo diploma van maken als ik tegen die tijd nog steeds liever naar de universiteit wil, als het te zwaar is of als ik ondertussen toch iets op hbo vind kan dat natuurlijk ook altijd nog en als ik dan na het hbo nog weer door wil naar de uni heb ik in ieder geval vast wat deelvakken op zak, ga ik uiteindelijk niet door dan is het pech van die deelvakken, maar dommer word je er niet van zullen we maar zeggen en dan heb ik gewoon een mooi hbo diploma :j