Van uitzendbureau wisselen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Van uitzendbureau wisselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 11:27

Ik werk via Uitzendbureau A bij een bedrijf, nu zie ik bij een ander uitzendbureau een vacature voor dezelfde functie, maar voor 30 cent per uur meer salaris en een eindejaar bonus.
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om over te stappen van uitzendbureau?
Ik ben dit een beetje aan het uitzoeken en ga ook nog contact opnemen met dat uitzendbureau, maar omdat ik nu aan het werk ben en toch wel nieuwsgierig ben of er mensen zijn die dit al eens hebben gedaan, ga ik het toch eerst eens hier vragen.
Ik verdien niet veel, dus die 30 cent is op mijn uurloon behoorlijk wat.

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Van uitzendbureau wisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:32

Waarom zou dat niet kunnen? Je bent altijd vrij om voor een andere werkgever te werken. Zoek wel even uit of je nog iets van een opzegtermijn hebt. Meestal is dat niet zo bij een uitzendcontract, maar als je via het uitzendbureau 1 vaste werkplek hebt is dan soms anders.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Van uitzendbureau wisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:34

Hou ook rekening met je opgebouwde pensioenrechten. Weet niet of dat ook meegenomen kan worden.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:34

Vaak heeft het bedrijf waar je werkt een concurrentie beding met het uitzendbureau dat zij jou niet opnieuw via een ander uitzendbureau mogen aannemen binnen bepaalde tijd.
Maar je kan het uiteraard navragen en zeggen dat het prijsverschil wel vreemd is!

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:39

Meestal hebben die een concurentie beding, zeker binnen hetzelfde bedrijf.

Maar navragen kan altijd.

Edit: zoals hierboven gezegd word dus.. :o

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Van uitzendbureau wisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:43

Indien die functie bij hetzelfde bedrijf is en alle voorwaarden zijn gelijk dan is het misschien ook een optie om dit voor te leggen aan je uitzendbureau en eventueel bij de recruiter die de mensen inhuurt via die bureaus .

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Van uitzendbureau wisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 12:27

Ik werk voor meerdere uitzendbureaus en bij hen is het zo dat het ene uitzendbureau je niet plaatst op een plek wat het andere uitzendbureau ook heeft. Zoek dat goed uit.

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Van uitzendbureau wisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 13:29

Waarschijnlijk zit het andere uitzendbureau dan met opvolgend werkgeverschap, omdat je bij hetzelfde bedrijf blijft werken. Dit betekent dat ze dan jouw werkhistorie bij jouw huidige uitzendbureau (voor het werk bij het bedrijf waar je nu werkt). Het ligt er aan hoe lang je al in dienst bent en in welke fase je zit, maar nieuwe uitzendbureaus zitten hier niet altijd op te wachten om dit over te nemen. Dit vraag dit even na :)
En stel dat je over gaat naar een ander uitzendbureau, let dan ook goed op of dat je pensioen ook mee wordt overgedragen (mits je al langer dan een half jaar in dienst bent).

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Van uitzendbureau wisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 13:31

Voor 30 hele centen per uur zou ik niet wisselen, die eindejaarsbonus kan een ander verhaal zijn. Overigens als het een bonus is betaal je met een beetje pech een hoop belasting en blijft er weinig over.

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Van uitzendbureau wisselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 13:56

Nou ja een uurloon van 10,71 of 11,- vind ik toch wel de moeite waard. Het is op een hoger salaris misschien niet zoveel, maar ja ik kan elke cent wel gebruiken.
Eindejaar bonus zou tussen €100 en €200 liggen. Dus ook geen megabedragen, maar voor ons gezin zijn alle beetjes welkom.
Ik zou dus eigenlijk gewoon even met beide uitzendbureaus contact moeten opnemen.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 14:13

rockwitch schreef:
Nou ja een uurloon van 10,71 of 11,- vind ik toch wel de moeite waard. Het is op een hoger salaris misschien niet zoveel, maar ja ik kan elke cent wel gebruiken.
Eindejaar bonus zou tussen €100 en €200 liggen. Dus ook geen megabedragen, maar voor ons gezin zijn alle beetjes welkom.
Ik zou dus eigenlijk gewoon even met beide uitzendbureaus contact moeten opnemen.


Het antwoord van Annikoe is helemaal correct. Ik snap verder niet helemaal waarom je niet zou kunnen wisselen? Daar sta je vrij in. Net als bij een regulier bedrijf. Concurrentiebeding heeft hier helemaal niks mee te maken, enkel wat Annikoe al zei wel met opvolgend werkgeverschap. Dat houdt in dat je werkverleden meegaat naar het volgende uitzendbureau en je dus eerder in een andere fase terechtkomt terwijl je pas "net" bij het nieuwe uzb werkt.

Waarom ga je niet met het hogere salaris naar jouw uitzendbureau? Ikzelf werk als intercedent en ik geef mijn medewerkers liever €0,30 hoger dan dat ze vertrekken.
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 20-08-19 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Van uitzendbureau wisselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 14:15

Ik ga het sowieso daar ook even voorleggen. Heb verder geen problemen met mijn UZB, maar als ik ergens anders meer kan verdienen voor precies dezelfde functie, tja als het kan en mijn UZB zou niet mee willen werken, dan ga ik.
Zit nu in een fase B contract.

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Van uitzendbureau wisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 14:22

Het kan ook best zijn dat het andere uitzendbureau voor de vacature het bedrag naar boven heeft afgerond, terwijl hun in werkelijkheid ook €10,71 hanteren. Maar daar kom je pas achter als je het vraagt :) Ik zou het ook gewoon bij jouw eigen uitzendbureau aankaarten, wat Autumn inderdaad zegt, wij behouden liever onze uitzendkrachten dus gaan graag met ze in overleg i.p.v. dat ze zonder iets de zeggen overstappen naar een ander.
Daarnaast zijn veel uitzendbureaus ook niet erg happig op het over nemen van iemand die in fase B zit, dus het kan zijn dat ze het misschien niet eens willen.