Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 13 [ 304 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Werken als consultant - wil ik dit wel?

 
Profiel   

Je hebt eerder iets geschreven over geen opgever zijn. In hoeverre beïnvloed dit de keus om ondanks wat het van je vraagt geen nee meer te zeggen. Dat je dit voelt als dé kans is duidelijk. Maar maakt deze gedachte nog wel dat je reëel kunt besluiten.

De echte doorzetter durft nee te zeggen als het niet goed voelt. Dat heeft niks met opgeven van doen. Als je ergens voor gaat, en helemaal als je voor werkelijk gaat wat om gevoel draait. Is verstand maar ondergeschoven.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 23:53 



 
Profiel   

Ik snap ergens nog steeds niet dat je zo krampachtig vasthoudt aan deze (bizarre) werkgever. Hier vandaag 3.5 uur gedaan over nog geen 200 km, donker, regen en giga file op de a50. Dat zijn de mindere dagen, gelukkig voor mij een uitzondering op de regel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 23:54 



 
Profiel   

senna21 schreef
Ik moet voor mijn werk ook bijna dagelijks reizen.
Wanneer het gunstig is qua verkeer/weer ruim 2 uur per dag, anders langer.
Soms ben ik enkele reis wel eens 2 uur onderweg. (veelal vaste route) Dus dan ben ik zomaar 3,5 uur kwijt op een werkdag. Dan blijft er weinig 'vrije tijd' over.
Het winterseizoen is inderdaad wat lastiger qua reizen; vaker files, ongelukken, slechte weersomstandigheden, gladheid, in het donker rijden.
Autorijden is voor mij vrij ontspannen. Leuk werk maakt veel goed, maar de reistijd en de benodigde concentratie blijft. Een volgende baan zoek ik zeker dichter bij huis. Vooral vanwege de 'vrije tijd'.


Maar jij hebt (hoop ik) tenminste geen wurgcontract a 50.000 eurowat als een zwaard boven je hangt als je het toch zat zou zijn....

Dat is eigenlijk de hele discussie.... durf men zo'n wurg verbintenis aan te gaan met zulke nadelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 14:23 



 
Profiel   

Nieuwsgierig vraagje TS, hoe zijn de eerste weken bevallen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 18:54 



 
Profiel   

Ja ik ben ook benieuwd. Al heb ik zo'n gevoel dat deze werkgever de 1ste paar weken (in de opzegtermijn) niet te hard van stapel loopt en daarna flink aan de gang gaat. (want ja dan zit TS al gevangen in het web van 50.000 euro)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 20:09 



 
Profiel   

Wat een wantrouwen. :') Als zoiets bekend wordt krijgt zo’n werkgever nooit meer personeel.

Desalniettemin ben ik ook wel benieuwd naar je ervaring!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 20:39 



 
Profiel   

In een woord, leuk.
Ik heb het getroffen met de manager waar ik mee samen werk op opdracht, ze begrijpt het volledig dat alles nieuw is - alsook het vak - en staat echt enorm open voor vragen vanuit mijn kant.
De grootste maar, er gaat geen autorit voorbij dat ik denk 'jezus, deze tijd had ik wel in iets anders kunnen steken'.
Ik vind het echt lastig, als ik niet gebonden was aan het contract van 3 jaar - bleef ik zeker. Vooral door en voor mijn opdrachtgever.
Nu, grootste deel van mijn brein is al om dat ik dan maar genoegen moet nemen met 'minder' maar dat dit wellicht niet de uitdaging voor mij is.
Moest ik daar mogen komen, met voldoende ervaring om er te werken maar niet gebonden te zijn aan dat traineeship - zeker weten dat dit een erg fijne werkgever is.

Laatst had ik een gesprek met een nieuwe collega, sinds 2 weken aan het werk maar meer ervaring dus die hoeft niet doorheen de traineeship.
OF ik al ooit een auto-ongeluk heb gehad. Nee - en ik klop af op de houten tafel.
'Oh, dan heb je geluk gehad, komt vast wel een keer'.
Later die avond naar huis gereden, en bijna 2x van de weg afgereden door een paar gekken die niet kunnen rijden in de regen.
En ja als consultant zit je net wat meer op de baan, en heb je net wat meer kans dat je hier of daar een keer ertussen zit. Moest er toch even serieus over nadenken of ik daar maar het genoegen mee moet nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 21:15 



 
Profiel   

Tja.. ik rijd al vier jaar 40.000-50.000 km per jaar. Nog geen enkel ongeluk gehad. Paps heeft jarenlang rond de 80.000 km gereden. Ook nooit een ongeluk. Zelf goed op blijven letten en je wordt er ook gewoon handiger in, naarmate je meer kilometers maakt. Maar zowel paps als ik vinden autorijden niet erg. Als het je nu al tegen staat, dan staat je nog wel wat te wachten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 21:21 



 
Profiel   

Het ding is, ik vind autorijden prima en doe het ontzettend graag.
Ik kan gewoon niet om met files. Mijn humeur, stresslevel en hart doen rare dingen in files.

En de afgelopen weken steeds op verschillende tijdstippen vertrokken om te testen wat handig is, tenzij ik om 5.20 ten laatste aanrij ben ik overal (ongeveer) voor de file.
Maar ja, dan sta ik op het werk in het donker te koekeloeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 21:23 



 
Profiel   

Je hebt nog even, eigenlijk jammer dat het zo goed bevalt want dat maakt de keus nog moeilijker. Maar max drie uur heen en terug heb je het wel gehad, groter is Nederland niet. Maar snap je wel, autorijden is ook iets om te wennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 21:33 



 
Profiel   

Ik ken deze afstanden en files maar al te goed. Bij mij duurde het jaren voor het echt ging tegensteken maar het raakt wel een keertje op is mijn gevoel.

Ik ben inmiddels ook best handig als chauffeur maar idd, je ziet zoveel nare ongevallen (en veel blikschades, toch elke dag wel enkele) dat je er op een gegeven moment toch over gaat denken.

Ik heb nu dus een nieuwe baan, dichter bij huis. Met spijt in het hart, want ik ben dol op dit bedrijf maar het is gewoon te veel in de auto zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 21:42 



 
Profiel   

En stel stel dat je de files voor bent..... en je zometeen nog maar 100 mag rijden |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 21:43 



 
Profiel   

Hahaha ik ben al lang blij als ik 100 kán rijden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 21:46 



 

har166 schreef
En stel stel dat je de files voor bent..... en je zometeen nog maar 100 mag rijden |o

Je komt zeker uit het oosten des lands? :')

TS: wat voor gedachten spelen er door je hoofd als je in de file staat en zou je die kunnen ondervangen met bijvoorbeeld wat mindfulnessoefeningen of een podcast of audioboek of zo? Filerijden is ook niet mijn hobby, maar als ik naar een leuke podcast luister, vind ik het een stuk minder erg dan wanneer er bijvoorbeeld gewoon muziek op staat. Ondanks dat ik eerst ook dacht: hard wegrennen, denk ik, na het lezen van je laatste reacties dat het zonde zou zijn als je deze kans laat lopen. Je vindt het werk leuk, je vindt auto rijden an sich niet vervelend, dus daarom vraag ik wat je gedachten zijn als je in de file staat, want ik denk dat als je dat wat draaglijker voor jezelf kunt maken, je in elk geval die paar jaar wel volhoudt. Daarna kun je altijd kijken naar iets anders waarbij je minder tegen het verkeer aan hikt. :)

Ongelukken zou ik me niet al te druk over maken. Het zwaarste ongeluk waarbij ik ooit betrokken ben geweest, is als kleuter toen er een auto frontaal op de onze knalde op de provinciale weg nog geen 5km van ons huis. Mijn vader was erbij, en hij zit ook vrij veel op de weg, maar dat is ook zijn zwaarste ongeluk geweest, en zowel mijn ouders als ik rijden overal ter wereld en op wegen die een stuk gevaarlijker zijn dan de Nederlandse snelwegen. ;) Er kan altijd wat gebeuren, maar zolang jij een sensible bestuurder bent, verklein je die kans wel. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 00:11 



 
Profiel   

Ik heb tot 2005 in Zuid Holland gewoond en woon nu in Drenthe, werk in Groningen. Jij dacht dat in die drie provincies geen files zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 08:03 



 
Profiel   

har166 schreef
Ik heb tot 2005 in Zuid Holland gewoond en woon nu in Drenthe, werk in Groningen. Jij dacht dat in die drie provincies geen files zijn?


Overal zijn files, alleen in bepaalde delen meer.
Ik verwacht dat ze bedoelen, dat 130 in de Randstad sowieso al jaren een lachertje is, dat haal je nergens en al helemaal niet in de spits. Dan is alles op 100 gezet en verandert er niet veel.

De mensen die het meeste last van de verlaging zullen hebben, zijn de mensen buiten de grote steden en drukke verkeersknooppunten.

TS, als het rijden je zo tegen staat, en zoveel stress geeft. Dan zou ik het niet doen.
Hoe leuk het werk ook is, het rijden is een groot deel van je werk wat je niet zo weg kan poetsen. Stress is voor geen enkel mens op dagelijkse basis gezond.

Mooi dat de manager zo goed aansluit, maar wat als die wegvalt? Is het werk dan nog zo leuk?
Ik mis de intrinsieke motivatie een beetje bij jou of het komt niet over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 08:15 



 
Profiel   

Is er geen mogelijkheid om over je contract te onderhandelen? De meeste bedrijven staan te springen om personeel. Ik werk zelf ook als consultant (ander vakgebied) en meestal kan je wel onderhandelen over de (standaard) voorwaarden van een contract (opzegtermijn, concurrentiebeding, opleidingskosten % wat je terug betaald).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 08:30 



 
Profiel   

Je hebt blijkbaar een leuke manager. Is het een idee om je twijfels te bespreken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 08:43 



 
Profiel   

Heb het jaren gedaan zoveel gereden. Veel audioboeken ( Over werk of persoonlijke groei vooral ) en podcasts geluisterd, of BNR om weer helemaal bij te zijn.
Files blijven vreselijk, maar met fijne boeken erbij scheelt het heel veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 08:58 



 
Profiel   

Zwijg me van die 100. Klopt dat je die in de spits nooit haalt, zelfs 100 nog niet :D Maar in de avond- erg vroege ochtend of juist in de middag zijn de wegen hier redelijk en kan je lekker rijden.
Ben ik al lang blij dat de auto cruise control en limiter heeft.

Bianca: er is geen/weinig ruimte om te onderhandelen. Ik weet dat je als ervaren consultant daar wél wat in de pap te brokken hebt. Maar als trainee niet. We zijn met 8 en hebben hetzelfde contract, wat ze voor mij zouden doen, moeten ze voor iedereen gaan doen.
En qua personeel... Sinds oktober zijn er ongeveer 6 nieuwe medewerkers (ervaren) bijgekomen en nog geen gaan lopen. Ze hebben constante vacatures open staan en krijgen best wat animo.
De trainee's zijn leuk voor hun - maar geen inkomstenbron om het zo maar te noemen.

Marlies, het is de manager van de locatie - die valt sowieso weg als de opdracht is afgesloten. Wat ik daarna ga krijgen is een raadsel.
Veelal zijn die mensen blij dat wij er zijn om te ondersteunen, en gaat de samenwerking ook gewoon goed. Maar ja, de volgende keer kan ik minder geluk hebben... Of net zo veel.

Mkango: goh wat denk ik...
- gaan we weer
- serieus, het is nog niet eens 15u - hoe kan het nu al zo druk zijn!
- Oke, in deze tijd had ik de was al gevouwen en het appartement al gemopt
- Idioot, ik weet dat ik een kleine auto heb, maar dan hoef je me nog niet zo af te snijden!
- Is dit het serieus, 8u werken, anderhalf uur rijden en totaal kapot thuis aankomen?
- In de tijd dat ik hier sta aan te schuiven had ik dat document af kunnen maken, was het klaar en kan het de deur uit! Weer een goal gehaald
- Deze tijd kan ik beter besteden om na te denken hoe ik wél kan bijdragen aan efficiënte en effectieve zorg te bieden - en dat doe ik dan ook- en conclusie is dat ik dat niet kan vanuit mijn autootje.
- Deze tijd kan ik beter gebruiken om te leren, dan kan ik tenminste weer naar school.
- Afspraak gemaakt - ruim op tijd vertrokken (dik half uur extra) en nog te laat komen voor mijn afspraak in de avond.
Klinkt allemaal niet zo erg, maar door het stilstaan/aanschuiven hou ik tijd over om me druk te maken over deze dingen. Ik wéét eigenlijk niet zo goed wat ik precies denk dat mijn gevoel zo schommelt op dat moment. Maandag avond bv. 30 min gedaan over 600m - het gaat, steeds meer 'waarom gaat dit niet vooruit', rusteloos worden. En uiteindelijk heeft het geresulteerd dat ik in tranen ben uitgebarsten. Nu is dit wel extreem en niet dagelijks, maar ik weet niet wáárom, ik word rusteloos en dat gaat van kwaad naar erger.
Ik heb al een keer een podcast geprobeerd - nu ging die wel over effectief leiderschap - dus valt te betwisten of dat heel interessant is, maar na verloop heb ik geen letter onthouden van het ding. Omdat ik bezig ben met de auto en de rijbaan let ik eigenlijk niet op hetgeen die lieve mevrouw me vertelt.
Ja, dat je vaak een extra diploma nodig hebt om promotie te kunnen maken naar die baan :D
Maar dat lijkt me niet de essentie van haar verhaal.

Muziek daarentegen lijdt me niet meer af van mijn gedachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 09:04 



 
Profiel   

TS als ik dit zo lees zou ik stoppen. Dit ga je echt geen jaar volhouden zo. Sommige mensen hebben nou eenmaal een file allergie en zo te lezen jij ook.
Ik heb een jaar of 4 in de detachering gezeten en die files pfffff en idd bovenop die 8,5 uur werken dus je bent kapot als je thuis bent en een sociaal leven of zelfs tijd voor huishouden en gewoon normale zaken als winkelen of ff iets regelen op het gemeente huis of bij de dokter kun je gewoon op je buik schrijven. Ik woon in Almere en moest toen dagelijks naar Den Haag dat zou makkelijk kunnen in 45 minuten, dagelijkse praktijk was het 1,5 uur enkele rit en in de wintermaanden vaak zelfs 2 - 3 uur enkele rit. En dan heb ik elke creatieve route incl. via Utrecht al geprobeerd. dat is dus op de slechte dagen zo'n 6 uur bovenop je werktijd.. dus bij thuiskomst eten en gelijk naar bed en de volgende dag het zelfde verhaal. Dan kan het werk nog zo leuk zijn, dit houd je niet vol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 10:00 



 
Profiel   

Mijn vriend kan zich wezenloos druk maken om file...
Ik snap dat écht, oprecht, niet. Ik zoek mijn cd map (jaaaa oude auto) erbij, zoek een leuk cd'tje uit, kacheltje aan, raampje open (warm en frisse lucht), muziek wat harder. Hoppa. Weer een kwartier voorbij.
''Oh wat een leuk restaurantje daar! Hmm even kijken wat het menu zegt.. oo ja ziet er leuk uit. ''
(om ook gelijk weer te vergeten.)
Sta toch stil, even snel mn gmail checken.. ooo nou niet zoveel. Lekker rustig.

''hmm zo lekker stamppot eten''..
- neemt een slokje water.

Moeder appt; ''kind hoe gaat het?''
''goed, autorijden. doei''.

''ik heb ergens nog een lolly in mn tas................ 10 minuten later gevonden!''

He, oliebol man, ik zit al een uur in de auto...
Zo das snel gegaan..

Bovenstaande is, serieus, geen grap. Zo gaat dat.
Ik maak me niet druk. Overdenk de dag, nieuwe CD aan.
Schoenen uit, whahaha.

Je komt vanzelf thuis. En als ik me echt verveel (soms duren ritten 3 uur) dan ga ik mn mama Videobellen.
:) ik kijk vooral naar de weg maar dan ben ik even haar praatpaaltje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 10:08 



 
Profiel   

Met je telefoon in de file is echt het domste wat je kunt doen, dus zou dat echt niet als oplossing geven :+
TS ik snap je file-frustratie en ik zou dan ook liever geen baan willen waar ik überhaupt de snelweg voor op moet. Ik rij liever binnendoor waardoor ik langer onderweg ben.
Een baan vinden is tegenwoordig niet super moeilijk, ik zou dan nu het nog kan lekker kritisch zijn en op zoek gaan naar wat anders. Zoveel frustratie gaat je op lange termijn kapot maken (of je moet iets doen aan de frustratie.. )

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 11:18 



 
Profiel   

pjer schreef
TS als ik dit zo lees zou ik stoppen. Dit ga je echt geen jaar volhouden zo. Sommige mensen hebben nou eenmaal een file allergie en zo te lezen jij ook.
<knip>
Dan kan het werk nog zo leuk zijn, dit houd je niet vol.


Dit!
TS, je gaat hier echt niet gelukkig van worden helaas. Hoe leuk het nu ook is, collega's komen en gaan, werk komt en gaat maar helaas zal een file en een flinke reistijd niet komen en gaan. Dat is er, als je daar mee om kan gaan, top en doen. Zo niet, ga iets zoeken waar je net zo gelukkig van wordt maar niet zoveel reistijd hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 12:01 



 

MarliesV schreef
har166 schreef
Ik heb tot 2005 in Zuid Holland gewoond en woon nu in Drenthe, werk in Groningen. Jij dacht dat in die drie provincies geen files zijn?


Overal zijn files, alleen in bepaalde delen meer.
Ik verwacht dat ze bedoelen, dat 130 in de Randstad sowieso al jaren een lachertje is, dat haal je nergens en al helemaal niet in de spits. Dan is alles op 100 gezet en verandert er niet veel.

Maar vooral liep ik har166 een beetje te stangen, en dat lukte aardig. :+ Overigens gaat die 130 echt significant wat uitmaken als je langere afstanden rijdt én constant met 130 door kunt rijden. Stel je rijdt een stuk alleen snelweg van 20km en je kunt op een constante snelheid blijven rijden, dan ben je, als je 130 rijdt, nog geen 3 minuten sneller dan wanneer je 100 rijdt. In de praktijk, echter, moet je altijd wel ergens vaart minderen voor ander verkeer, dus die 3 minuten voordeel ben je zo weer kwijt. Vaak genoeg dat iemand als een razende voorbij komt scheuren en ik uiteindelijk pal achter diegene zit bij de afrit. Het hard rijden is meer iets wat tussen mensen hun oren zit dan dat het in de praktijk écht een verschil maakt in de meeste gevallen, zeker in Nederland.

TS: haha, je hoefde niet per se al je gedachten op Bokt te gooien hoor, het was meer iets voor jezelf. :P Ik herken je gedachten ook wel, ik ben ook geen groot fan van filerijden en muziek wekt bij mij op den duur alleen maar ergernis op, maar Vumana89 doet eigenlijk precies wat ik als tip gaf: zichzelf bezighouden en focussen op andere dingen het feit dat ze in de file staat (maar blijf alsjeblieft wel gefocust op het verkeer :') ). Mezelf comfortabel maken (in mijn geval jas en schoenen uit) vind ik inderdaad ook een stuk schelen, evenals even iets eten en/of drinken onderweg. Als het écht niet doorrijdt, ga ik meestal gewoon de auto's om me heen uitvoerig bestuderen en ontzettend judgen over andere mensen hun rijgedrag zonder me er boos over te maken. :))

Overigens zou ik, als je het nog een keer een kans wilt geven, een podcast kiezen over iets wat je gewoon leuk vindt, en dan hoef je niet alles ervan te onthouden. Mijn favoriet is bijvoorbeeld 'We Would Have Burned' met twee historici die allerlei lugubere en macabere verhalen uit de geschiedenis onderzoeken en daar dan aan elkaar verslag van uitbrengen - ik vind podcasts met meer dan één persoon sowieso interessanter dan wanneer iemand gewoon een monoloog zit te houden - en als je van Harry Potter houdt, kan ik je 'Witch, Please' van harte aanbevelen. Heb ik alles van die series onthouden? Bij lange na niet, maar het was wel leuk om naar te luisteren terwijl ik onderweg was. :)

Mocht het allemaal echt niet helpen om jezelf een beetje af te leiden van de gedachten die je zo van streek maken, dan ga ik idd ook mee met pjer, MarliesV en Macs (zo even snel), en zou ik ermee stoppen. Iets wat je zoveel frustratie oplevert dat je zelfs in huilen uitbarst, ga je niet een aantal jaar, dag in, dag uit volhouden, hoe jammer het ook is. :(:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 00:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 13 [ 304 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen