Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 13 [ 304 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Werken als consultant - wil ik dit wel?

 
Profiel   

Eens met Mkango, podcasts en audioboeken nog even een kans geven.
Ik luister veel naar podcasts over Gamen,en uiteraard de beroemdste podcast ooit : Serial ( ik ken niemand die dat geen geweldige podcast vindt ) . Serial heeft er bv voor gezorgd dat een moordzaak weer heropend is ( iemand levens lang, misschien wel onschuldig vast )


Ik vind de engelse audioboeken van Audible heel vaak er goed , maar er zit soms eentje tussen waarbij je door de stem al in slaap valt : Next ....( je kan bij audible zelfs zoeken op boeken van een specifieke voorlezer :) , Audible is van Amazon )
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 09:24 



 
Profiel   

Maar TS heeft aangegeven dat podcasts haar alsnog niet zo van het autorijden afleiden dat ze het ineens leuk vindt. En om nu appen en bellen en mails checken achter het stuur aan te raden, dat vind ik persoonlijk eigenlijk helemaal van de zotte, zelfs in een file. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 17:37 



 
Profiel   

Dank allemaal voor de reacties weer.
Ik wil een luisterboek best proberen, maar twijfel of die gaat helpen - wil namelijk wel mijn focus op de baan houden.

Mailtjes nakijken, videobellen, etc doe ik niet. Handsfree bellen vind ik vaak al niet te doen, je bent toch aan het nadenken en niet aan het opletten.
Ff zoeken naar die lolly... nou 5 min zoeken naar een appel in mijn tas die op de passagiersstoel staat en dat is al een crime.
Kortom, ik doe het liefst zo min mogelijk van die handelingen achter het stuur.

Ik ga het er zo meteen nog eens met vriend over hebben, hoe die het ziet, maar ik denk dat dit gewoon niet de baan is. Ook merk ik dat het bedrijf zelf best veel sociale engagement verwacht, en daar heb ik geen behoefte aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 19:20 



 
Profiel   

Het klinkt inderdaad alsof dit dan niet de baan is, wel goed dat je je proefperiode hebt geprobeerd. Als ze ook veel sociale engagement verwachten (naast je reistijd?!) gaat dit wel een groot deel van je leven opslokken de komende jaren.. Succes met je uiteindelijke keuze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 21:07 



 
Profiel   

Oke, nou, best wel een domper.
heb het gisteren aangehaald bij vriend, dat 3u rijden wellicht niet dé baan is voor mij. Zijn reactie had ik dus even niet verwacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 13:38 



 
Profiel   

Tisser gebeurd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 13:40 



 
Profiel   

_mexx_lady_ schreef
Oke, nou, best wel een domper.
heb het gisteren aangehaald bij vriend, dat 3u rijden wellicht niet dé baan is voor mij. Zijn reactie had ik dus even niet verwacht.


O jee, inderdaad. Wat is er gebeurd..?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 13:45 



 
Profiel   

Oei, hij begrijpt jouw struggle niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 13:45 



 
Profiel   

_mexx_lady_ schreef
Oke, nou, best wel een domper.
heb het gisteren aangehaald bij vriend, dat 3u rijden wellicht niet dé baan is voor mij. Zijn reactie had ik dus even niet verwacht.


Gatsie, hij vind blijkbaar dat je je aanstelt?

Even laten bezinken en dan nog een keer over praten?
Neem aan dat jouw vriend er ook geen belang bij heeft, dat jij ongelukkig bent in je werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 13:45 



 
Profiel   

Net je topic gelezen, en lastige situatie zeg. Ben wel benieuwd wat je vriend gezegd heeft :(:)

Op zich hink ik bij het lezen van je topic op 2 gedachtes: je vindt dit werk blijkbaar echt leuk! Dan zou ik zeker denken aan de toekomst, wil je dit ècht graag doen zo: zoek een manier om het te laten werken.

Hetzij bij een andere werkgever / andere studie doen (als dat lukt...) hetzij bijt die 3 jaar op je tanden en zie het als een investering in je toekomst MITS je met deze ervaring dan wel makkelijker een andere werkgever zou kunnen vinden waarbij je meer zekerheid hebt van weinig reistijd. En als je maar zeker bent dat je niet moet betalen als je ziek of ontslagen zou worden zeg maar.

Maar nu je het hebt over dat ze nòg meer tijd van je verlangen....dan lijkt me dat wel een beetje de druppel zeg maar. Hopelijk vind je een manier om over een paar jaar een fijne job te hebben zonder dat je je tot die tijd vreselijk zit op te vreten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 13:52 



 
Profiel   

Kortom, weinig begrip...
Wil per PB best meer uitleg doen, maar liever niet openbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 14:01 



 
Profiel   

Stille meelezer.. Maar weinig begrip van je vriend is nou ook niet waarop je zit te wachten zeg. :\
Hij zou toch ook moeten snappen dat je iets moet doen waar je energie uit haalt ipv dat het je energie kost?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 14:04 



 
Profiel   

Al vanaf het begin meegelezen en nooit gereageerd.
Maar nu wil ik toch wat kwijt over je laatste berichten.

Jij moet je goed voelen bij een bedrijf en je werk. Zit er ergens een kink in de kabel (reistijd, uitdagingen of wat je omgeving ervan vind) dan is dit niet het pad dat je moet kiezen. Je bent een heel groot gedeelte van de dag/wek/jaar bezig met je werk en dat moet 100% goed voelen no matter what.
En als je vriend (of iemand anders in je omgeving) zegt: je stelt je aan en het valt toch allemaal wel mee. Nee dat valt niet mee en je stelt je niet aan. Het zijn JOUW!!!! gevoelens en die moet je niet aan de kant schuiven. Hier word jouw humeur niet beter van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 14:11 



 
Profiel   

Jammer dat er nu geen begrip is voor je

Succes met de keuze, die kun je alleen zelf maken

Ik zou het niet gek vinden als je de kans toch gewoon neemt en het gaat proberen! Drie jaar een baan is tegenwoordig ook wel wat waard en aan de andere kant is drie jaar zo om
Dan heb je wel een ervaring en opleiding erbij op je cv

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 14:53 



 
Profiel   

_mexx_lady_ schreef
Kortom, weinig begrip...
Wil per PB best meer uitleg doen, maar liever niet openbaar.

Ik ben wel benieuwd naar de reactie van jouw vriend.

Als ik lees waar jij over nadenkt tijdens het auto rijden is het vooral een mindset.
Ik zit dagelijks in de auto, en ja, dagelijks in een file die mijn reistijd verdubbelt.
En ja, ook ik heb echt wel betere dingen te doen met mijn leven dan in die file te staan.
Punt is, ik kan het niet veranderen, let it go :o

Vaak is met spits de trein een goede optie, scheelt je veel tijd en je kan tijdens die tijd iets nuttigs met je leven doen.
Als dit de baan is die jij leuk vind, dan zou ik de reistijd voor lief nemen.
Daar waar mogelijk met de trein gaan en anders de file voor lief nemen.
Ik maak tegenwoordig van de nood een deugt en bel met mijn dinnetje (die ik niet meer zo vaak zie of spreek vanwege verhuizing) of mijn ouders tijdens de file.
Of ik bel met een van de bedrijven die ik nog moet bellen voor werk of prive :)
(dit alles handfree natuurlijk :j )

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 15:01 



 
Profiel   

Kan je de emoties (mijn vriend steunt me niet) loskoppelen van wat hij inhoudelijk heeft gezegd. Waarom gaf hij een andere reactie, welke inhoudelijke argumenten had hij daarvoor en kan je daar misschien iets mee.

In eerste instantie wil je graag gesteund worden in je gevoel, want daar is je vriend voor ;) . Maar hij kent je waarschijnlijk ook heel goed, misschien zei hij wel dingen (over jou) waar je zelf nog niet aan gedacht had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 15:08 



 
Profiel   

Het is jouw baan he, niet die van een ander. Wat voor de een zn droombaan is is voor de ander vreselijk. Dus luister naar je eigen gevoel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 15:35 



 
Profiel   

M_D_H schreef
_mexx_lady_ schreef
Kortom, weinig begrip...
Wil per PB best meer uitleg doen, maar liever niet openbaar.

Ik ben wel benieuwd naar de reactie van jouw vriend.

Als ik lees waar jij over nadenkt tijdens het auto rijden is het vooral een mindset.
Ik zit dagelijks in de auto, en ja, dagelijks in een file die mijn reistijd verdubbelt.
En ja, ook ik heb echt wel betere dingen te doen met mijn leven dan in die file te staan.
Punt is, ik kan het niet veranderen, let it go :o

Vaak is met spits de trein een goede optie, scheelt je veel tijd en je kan tijdens die tijd iets nuttigs met je leven doen.
Als dit de baan is die jij leuk vind, dan zou ik de reistijd voor lief nemen.
Daar waar mogelijk met de trein gaan en anders de file voor lief nemen.
Ik maak tegenwoordig van de nood een deugt en bel met mijn dinnetje (die ik niet meer zo vaak zie of spreek vanwege verhuizing) of mijn ouders tijdens de file.
Of ik bel met een van de bedrijven die ik nog moet bellen voor werk of prive :)
(dit alles handfree natuurlijk :j )


In de spits met de trein vind ik helemaal niet relaxed: hutje mutje de hele reis staan of op de trap zitten terwijl je eigenlijk je kleding graag schoon wil houden. Dagelijks vertraging en daardoor missen van aansluiting en nog langer onderweg zijn. Regelmatig rijdt er helemaal geen trein of moet je een heel eind om-treinen. In de trein werken kan ik alleen buiten de spits, als het rustiger is. Geen aanrader hoor :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 18:34 



 
Profiel   

Spits in de trein is niet altijd op hetzelfde moment als spits met de auto :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 20:40 



 
Profiel   

Had je je vriend al eerder wat verteld over je twijfels of kwam dit echt uit de lucht vallen voor hem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 10:27 



 
Profiel   

M_D_H schreef
Spits in de trein is niet altijd op hetzelfde moment als spits met de auto :')


Misschien niet, in de trein is het in elk geval van 16:00 tot 19:00 uur. Hoe is dat dan met de auto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 16:39 



 
Profiel   

Op de baan waar ik zit, 15 tot 19u ongeveer.
OV is vrijwel niet te doen qua overstappen etc.

Poes, ik heb wel vaker aangehaald dat het rijden me zwaar valt. Maar nog niet echt dat ik zeg goh misschien moet ik maar stoppen.
Wel dat ik niet weet of ik dit 3 jaar ga volhouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 17:22 



 
Profiel   

Het is jouw leven, jij moet daar de komende drie jaar daar aan de slag en niet jouw vriend. Jammer dat hij zo negatief reageerde. Ik raad je aan om verder te kijken. De reistijd valt je nu al tegen + ze verwachten meer sociale engagement wat jij niet wil. Het gaat om een groot geldbedrag en als dit nu al tegenstaat, zou ik de gok niet nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 17:46 



 
Profiel   

Als ik jou zo hoor zou ik heel snel gaan opzeggen voordat je proeftijd erop zitten en die 50000 boven je hoofd hangt .
Als ik lees hoe de reistijd je nu al tegen staat dit ga je niet 3 jaar volhouden . En dan is november qua weer nog niet slecht geweest .

1 voordeel je weet nu dat je het werk leuk vindt en dat het je ligt dus nu kan je gericht gaan zoeken . En tja je vriend die heeft Péch jij hoeft de reis niet te maken en wilt vast ook dat je goed in je vel zit

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 18:01 



 
Profiel   

TS, ik heb je topic al een paar keer voorbij zien komen. Het is jammer dat er een tijdsdruk op staat of je wel of niet door gaat.
Als je er echt voor wil gaan, dan geef jezelf even een schop onder je achterste. Niet omdat jij je aanstelt (!), maar wat eerder is genoemd, het is ook een mindset. Vanaf het eerste moment is het autorijden/de reistijd jouw twijfelpunt. En bij elke vertraging bevestig jij jezelf in deze twijfel en ben je hier continue (negatief) mee bezig.
Wil je deze baan een kans geven, stel je anders in, accepteer dat je lang onderweg bent en probeer je ontspanning te vinden tijdens het rijden. Anders ga je er niet achter komen of je het autorijden anders kunt ervaren.
Goed te lezen dat je jezelf wil blijven focussen en niet in de valkuil van telefoongebruik ed wil vallen, maar mijn ervaring is dat er naast een stuk automatisme samen met opletten echt wel ruimte is om een gesprek te voeren, naar een verhaal te luisteren, energie uit muziek te halen.

Ik heb ook wel mijn twijfels of je dit jezelf aan moet doen. Niet iedereen heeft het in zich om zoveel op de weg te zitten. Autorijden is 15 jaar mijn werk geweest en ik heb alles mee gemaakt wat iedereen op de weg mee maakt, maar ik heb mij zelden druk gemaakt om andermans rijgedrag. Je hebt alleen jezelf ermee.
Autorijden blijft een risico (net als vele andere dingen), maar gelukkig zijn veel 'bijna' ongelukken, ook 'bijna'-ongelukken, omdat jij (of een andere partij) wel oplet en kunt anticiperen. Meestal is andermans ongelukkige actie niet expres en en de echte aso's ga je vanachter je stuur toch niet veranderen.

Ik krijg ook het gevoel dat de privé tijd die je inlevert vooral een grote rol speelt. En daar is niks mis mee en is zeker belangrijk in jouw keuze. Prima die mensen die het niet erg vinden elke week langer dan 50 uur van huis te zijn voor werk, maar ik zal daar ook nooit voor kiezen.

Geef je vriend de ruimte om aan het idee te wennen, zo te lezen ben je tegen hem niet zo duidelijk geweest als vanaf je eerste bericht in dit topic. Als hij jou het beste gunt, zal hij hopelijk wel gaan begrijpen hoe zwaar dit voor jou weegt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 18:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 13 [ 304 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen