Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 13 [ 304 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Werken als consultant - wil ik dit wel?

 
Profiel   

Wat erg die opleidingskosten. Ik heb ook als consultant bij een ecd leverancier gewerkt maar zonder opleidingskosten! Je mag me altijd pb-en over het werk, ik heb er een leuke tijd gehad. Maar op basis van die 50000 euro zou ik er niet aan beginnen...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 23:29 



 
Profiel   

Niet doen, zeker niet met die evt boete boven je hoofd. Je geeft nú al irritaties aan na je 1e dag. Die worden niet vanzelf minder. Tenminste, je kan vast aan het een of ander wennen maar bv de avondjes thuis kunnen je echt opbreken.

Volgens mij is er zat werk in die wereld dus ik zou doorzoeken en beter naar je gevoel luisteren. Dit is namelijk wel een beslissing die internetmensen niet voor je kunnen maken maar jij echt op je gevoel (en stuk verstand met die 50.000 in je achterhoofd) moet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 23:35 



 
Profiel   

Met dat risico van 50000 ging ik er niet eens aan beginnen. Er zijn wel andere banen met minder risico.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 23:38 



 
Profiel   

Ik zit ook veel op de weg, ik rijd tussen de 40.000 en 50.000 km per weg. Ik ben adviseur in de buitendienst. Ik vind het heerlijk, ik ben elke dag wel weer ergens anders en met 40 uur tussen vier muren zou ik gillend gek worden :))

Máár, ik heb een agenda die ik redelijk vrij in kan delen, bij mij is reistijd wel degelijk werktijd én zou ik zelf nooit akkoord gaan met een dergelijke boete. Klopt dat bedrag wel? Het is echt idioot hoog, ik kan me niet voorstellen waarom een opleiding zo ontzettend veel zou moeten kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 07:14 



 
Profiel   

Ik ben na mijn studie gestart als consultant. En mij is de reistijd zodanig gaan opbreken, dat ik inmiddels nauwelijks meer durf auto te rijden. Psycholoog en alles is er aan te pas gekomen, maar autorijden is niet meer mijn hobby. Snelweg ga ik niet meer op. Nou is dat een extreme situatie, maar als je nu al opziet tegen de reistijd, als er nu al haken en ogen aan zitten: gewoon niet doen.
Het leven bestaat uit zoveel meer dan werken...

Als je je uren kunt indelen zoals jij wil, is dat misschien anders, of als je reistijd bij je werktijd hoort, of als je een maximum regio rondom woonplaats als werkgebied krijgt toegewezen...

In mijn geval was dat allemaal niet zo. Fulltime werken, hele flinke afstanden (wonen in Brabant, werken tot Heerlen en Amsterdam - dat laatste deed ik voor mijn eigen rust met de trein).

Uiteindelijk is het jouw leven, jouw carrière, maar bij flinke twijfels én lastige condities: ik zou het niet doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 07:19 



 
Profiel   

Ik zou het ook niet doen. Je voelt je nu al niet gelukkig ermee.
Er is een kans dat je eraan went maar er is ook een kans dat je het alleen maar erger vind worden.
Daarnaast is 50k natuurlijk teveel om risico mee te nemen. Echter denk ik dat elke rechter dit van tafel veegt omdat het niet billijk is. Maar dat dénk ik.

Ik ben tegenwoordig veel blijer met de baan die ik nu heb. iets onder mijn niveau, maar het voelt zeker niet als werk.. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 07:27 



 
Profiel   

_mexx_lady_ schreef
Lindy, dat zou 2 jaar opleiding en 1 jaar bij dat bedrijf zijn of 1 jaar bij een bedrijf dat me ‘overkoopt’. In totaal dus 3 jaar.



Laat me raden.......YC misschien?
Ik zou het contract nog eens heel goed lezen en overwegen. En dan vooral bedenken wat het je kost als je er uit wil, maar ook als zij na een jaar van jou af willen.... Wat moet je dan betalen?

Vooral dat laatste heb ik in mijn omgeving nu twee keer gezien en dat is niet fraai. Mensen wiens contract om aparte redenen niet verlengd werd, maar wel fors moesten terug betalen. Wel als bedrijf profiteren van een opgeleide medewerker en die er dan zelf voor laten betalen als de werkgever besluit je contract niet te verlengen


Mocht je het wel doen, maak dan in ieder geval hele goede afspraken op papier hier over. Want het is een duur geintje

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 07:36 



 
Profiel   

Ik reis ook veel voor mijn werk, ambulant dus ik zit veel bij mensen thuis, maar reistijd is werktijd en wordt goed betaald. Ik doe ook een studie op kosten van de zaak, wel een erkende dan. Logischerwijs moet ik dat terugbetalen als ik besluit te stoppen maar dat gaat niet om zulke bedragen. Volgens mij rond de 9000 en het is een particuliere opleiding dus wat duurder.
Ik vind je niet klinken alsof je erg enthousiast bent en ik denk dat het je ook tegen gaat staan, daarbij vraag ik me af waarom reistijd niet tenminste deels werktijd is? Dat ben ik uit mijn vakgebied niet gewend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 20:32 



 
Profiel   

Als de reistijd niet vergoed wordt dan zou ik er geen minuut over hoeven denken, dikke vinger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 20:37 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Als de reistijd niet vergoed wordt dan zou ik er geen minuut over hoeven denken, dikke vinger.

Dat inderdaad.
Enne dat verhaal over niet in regio's werken heeft vooral te maken met dat de werkgever zo efficient mogelijk zijn medewerkers kan inzetten, maar niets met jouw kennis en ervaring...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 20:49 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Een opleiding is op zich ok, maar dit is absurd veel hoor, een masters of een MBA kun je nog goedkoper krijgen.
Hier gaat het om een interne opleiding, ik neem aan zonder erkend diploma. Daar zou ik mezelf nooit zo voor vast zetten :n


Eens, 50.000 euro voor een interne opleiding vind ik te belachelijk voor woorden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 21:01 



 
Profiel   

Even los van contracten, te dure opleidingen en boetes enzo. Bedenk goed dat als je zoveel moet reizen naast je werk, dit heel veel van je sociale leven vraagt. Nooit meer spontaan een borrel oid savonds, of bij mensen langs. Want vroeg opstaan om files te omzeilen. Of in het geval dat je na de spits rijd, savonds weer laat thuis en daardoor dus geen tijd. Nooit tijd over om een keer wat nuttigs te doen zoals huishouden of de tuin of wat ook. Want ja, je verspilt een soort van 3 uur per dag dat je werkt... in het begin hou je dat vol, maar na een jaar is t echt wel pittig.

Anderzijds, ja er zijn banen die het waard zijn. Ik rij zelf ook erg veel. Tot ca 2 uur reistijd enkele reis. Maar ik heb wel een soort modus kunnen vinden tussen buiten de spits rijden, thuis werken, verschillende werklocaties door t land waar ik terecht kan. En ik ben een dag minder gaan werken (beste keus ever, iedere woensdag miniweekend). Als je dat allemaal niet zo flexibel in kan delen. En gewoon 5 dagen in de week de reisuren weg moet stampen, ook nog eens naast je werk. Poeh ik was er niet aan begonnen. Maargoed iedereen is anders en ervaart het anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 21:11 



 
Profiel   

Precies zoals jij het zegt. Altijd overal te laat ook als je wel eens afspreekt. Maak je een afspraak bij de veearts voor je kat, vertrek je drie u op voorhand voor 65km, mag je alsnog je vent bellen of hij aub wil gaan.

Ik vind dat het na 6 jaar wel begint te wegen hoor, ook al is het nu veel flexibeler.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 22:02 



 
Profiel   

Dank jullie wel voor de antwoorden allemaal. Vandaag weer training gehad op locatie, en gewoon weer een top dag. De inhoud aan zich spreekt me dus wel erg aan.
Ik heb het contract even nagekeken.
Het gaat om een contract van 22 maanden, 48.000 aan opleidingskoste intern. Een fixed maandelijks bedrag voor de komende 2 jaar, reistijd wordt niet vergoed en voor zover ik vandaag even heb nagevraagd doen ze ook niet aan onderhandeling hierin. Dus half-half of een dag vrijaf om de reistijd te compenseren doen ze niet aan, althans niet voor trainee's.
Sociaal leven is een no-go. Aantal van mijn startende collega's geven het nu ook aan... Opstaan om 5 om de file voor te zijn, 3 uur rijden op de terugweg door drukte, etc.
Ik weet nu dus wel dat het werk mij wel enorm aanspreekt en ik het echt in die richting moet/wil zoeken.

Ik vind het lastig. Ik ben nu aan het uitwerken op mijn huidig werk, start per 1 nov en ga dan ook in die eerste maand proeftijd.
Ik heb wel besloten om mijn KVK als verpleegkundige nog niet op te zeggen, voor geval dat, dan kan ik alsnog aan de slag als ZZP.
Rekeningen moeten uiteindelijk ook betaald worden..

Ik vind het zo dubbel. Het team is geweldig, het werk is leuk, een uurtje in de auto vind ik goed te doen. 3 uur gaat me te ver, dat heb ik al gemerkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 16:15 



 
Profiel   

Heel eerlijk? Je bent blijkbaar verpleegkundige, dat betekent dat jij overal aan de slag kunt in de zorg, maar ook in de consultancy. Je kunt echt beter krijgen dan dit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 16:18 



 
Profiel   

Poeh, ik zou er inderdaad nog eens heel goed over nadenken. Het is én de uren én die idiote kosten én dus zoveel reistijd in eigen tijd.. ik zou ervoor bedanken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 16:20 



 
Profiel   

Er zijn toch zat andere bedrijven die dit type werk verkopen? Volgens mij schreeuwen ze om consultants zoals jou. Ik zou heel snel verder gaan kijken. Traineeship is ook niet altijd handig (meestal slechter betaald en meer eisen dan een startersfunctie).

Bij één google zoekopdracht zie ik al zoveel bedrijven op m'n scherm.

Echt die kosten dat is niet normaal, dat moet bij andere bedrijven beter kunnen. En onthou ook dat je onderhandelingspositie het beste is als je ergens nieuw binnenkomt. Je weet nu waar je tegenaan loopt, leg dat op tafel, wees duidelijk en vraag goed door.

Je bent echt veel meer waard dan zo'n wurgcontract.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 16:20 



 
Profiel   

48.000 opleidingskosten en 22 maanden contract/opleiding...
Is dat niet eenvoudig weg je eigen loon wat je dan grotendeels terug zou betalen als je er eerder de brui aan wil geven?

-terug in meeleesmodus-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 16:25 



 
Profiel   

Varekaj schreef
48.000 opleidingskosten en 22 maanden contract/opleiding...
Is dat niet eenvoudig weg je eigen loon wat je dan grotendeels terug zou betalen als je er eerder de brui aan wil geven?

-terug in meeleesmodus-

Inderdaad, vind dit een absurd hoog bedrag. Je gaat je incl die reiskosten uit de naad werken en dan 2200 per maand als opleidingskosten rekenen. Ga je met een oudere consultant mee om te leren of word je gewoon in het diepe gegooid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 16:34 



 
Profiel   

Lieve TS als een deel van je nu al roept "wat doe ik hier?" luister dan alsjeblieft gewoon naar jezelf.
Een baan als IT consultant kan je echt wel onder betere voorwaarden vinden.

Ik ben niet zo van het aanbevelingen doen, maar je wurgcontract in combinatie met wat je schrijft over hoe je je erbij voelt maakt dat ik redelijk zeker durf te stellen: Doe dit niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 16:39 



 
Profiel   

Achterom, ik ben inderdaad verpleegkundige niveau 6, maar heb voor de verdere rest geen ICT achtergrond of diploma. Iets wat een functie zoals deze wel vereist. Ik heb vanuit mijn werkveld wel ervaring met 1 softwareprogramma, als gebruiker. That's it. Ik leer wel snel en ben wel technisch aangelegd, dat scheelt maar dat is vaak niet genoeg voor zo een functie.
Ik kom nu uit fysieke zorg, maar daar ligt mijn hart niet. Daar wil ik eigenlijk niet meer in terug.

Sakura, mag ik vragen hoe/wat jij googled?

Varekaj, laten we het erop houden dat het inderdaad mijn loon is op bijna anderhalf jaar.

En ik wil nog even zeggen dat ik jullie mening en advies echt waardeer. Het doet me zelf ook veel meer nadenken over wat er nu eigenlijk effectief op papier staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 16:56 



 
Profiel   

Kan je geen bijscholing in ICT doen en tot dan als ZZP'er werken? In ieder geval zou ik niet bij dit bedrijf aan de slag gaan.
Reistijd hoort gewoon vergoed te worden. Krijg je wel benzinegeld? Bedrijfswagen? Zoniet plukken ze je echt wel helemaal kaal hoor, want dat moet al bij al dan wel van je loon af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 17:00 



 
Profiel   

_mexx_lady_ schreef
Achterom, ik ben inderdaad verpleegkundige niveau 6, maar heb voor de verdere rest geen ICT achtergrond of diploma. Iets wat een functie zoals deze wel vereist. Ik heb vanuit mijn werkveld wel ervaring met 1 softwareprogramma, als gebruiker. That's it. Ik leer wel snel en ben wel technisch aangelegd, dat scheelt maar dat is vaak niet genoeg voor zo een functie.
Ik kom nu uit fysieke zorg, maar daar ligt mijn hart niet. Daar wil ik eigenlijk niet meer in terug.

Je bent een verpleegkundige die blijkbaar affiniteit heeft met ICT, die zijn zeldzaam... en goud waard in dat wereldje, echt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 17:03 



 
Profiel   

Dit bedrijf heeft het handig geregeld. Zij de lusten, jij de lasten.
Hoe zit het met studietijd? Krijg je daar nog wel wat uren voor?
En ik zou het kostenplaatje van de opleiding wel eens willen zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 17:15 



 
Profiel   

Schoonzus van onze zoon heeft HBO opleiding gedaan, kreeg ook een baan, incl leaseauto, laptop en telefoon en heeft het eerste jaar veel gereisd en daarna veel opdrachten op max een half uur maar die had zeker geen wurgcontract, ik vind dit echt veel te ver gaan. Waar bestaat je opleiding uit??
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 17:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 13 [ 304 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen