Werken als consultant - wil ik dit wel?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 18:18

Nou vandaag belde mijn unitmanager met de vraag of ik geen zin had om mee te helpen op applicatiebeheer van een organisatie die Nedap gebruikt. JA maar ehhhh
Hoge woord eruit gegooid dat ik enorm twijfel doordat ik 3 jaar vastzit aan een contract.
Hij bracht het dan 'nou ja als je geen zin hebt in de Academy dan valt er zeker wat anders te verzinnen om je binnen het bedrijf te houden'.
Duidelijk aangegeven dat het hem zeker niet in ZIN zit, maar verbondenheid.

Morgen een gesprek met de overall manager die over de trainee's gaat, en dan zien we weer

Hoge woord is er in ieder geval uit. Vrees dat hij gaat zeggen, dan stopt het hier, wegens de ervaring die ik (niet) heb, en dus echt wel dat traineeship nodig heb. Maar het is eruit. En het voelde goed om het kwijt te zijn.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Werken als consultant - wil ik dit wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 18:21

Dat is natuurlijk super +:)+

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Werken als consultant - wil ik dit wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 18:27

Ze slaan in ieder geval niet meteen de deur dicht en er is een groot tekort aan vakmensen dus dat heb je al mee, succes morgen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Werken als consultant - wil ik dit wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 18:34

Succes morgen! Denk oog goed na over jouw verwachtingen en kansen die je ziet, dat helpt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 18:44

bigone schreef:
Ze slaan in ieder geval niet meteen de deur dicht en er is een groot tekort aan vakmensen dus dat heb je al mee, succes morgen.

Precies, het is in elk geval een goed teken dat je unitmanager je graag binnen het bedrijf wil houden! En wie weet, als zij niets voor je hebben, weten zij wellicht wel een bedrijf waar je terecht kunt.

Vergeet ook niet dat zij nu weten wat voor iemand je bent, hoe je werkt, waar je sterke punten liggen etc., dus zelfs als je elders zou solliciteren, kunnen zij wellicht een aanbeveling o.i.d. voor je schrijven en begin je dus niet meer helemaal vanaf 0. ;) Goed dat je het in elk geval gezegd hebt, kan me voorstellen dat het een opluchting voor je is.

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 18:52

bigone schreef:
Ze slaan in ieder geval niet meteen de deur dicht en er is een groot tekort aan vakmensen dus dat heb je al mee, succes morgen.


Dit! Succes!

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Werken als consultant - wil ik dit wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:27

Wauw wat een positieve update! Hopen maar dat meer mensen binnen het bedrijf het hier mee eens zijn, dat ze je graag willen behouden +:)+

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:59

Een bedrijf komt veel verder met iemand die van haar hart geen moordkuil maakt, en duidelijk is over mogelijkheden en wensen.
Bij gezonde werknemersvaardigheden hoort ook het opkomen voor jezelf.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Werken als consultant - wil ik dit wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 11:25

Okay, zojuist gesprek gehad met overall manager.
Wil de details best op PB zetten, liever niet online, maar het komt erop neer dat ze best genuanceerd reageren.
Ze willen niet dat ik ga, geven ook aan dat er altijd wel grijs gebied is... Inderdaad een happy medewerker is productiever als een unhappy.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:36

Fijn, TS! Hoe voel je je er zelf nu onder? :) Details gaan mij verder niet aan, maar ik hoop van harte voor je dat je kunt blijven!

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Werken als consultant - wil ik dit wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:40

Is het wel duidelijk voor je? Een grijs gebied klinkt zo onduidelijk.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Werken als consultant - wil ik dit wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:41

Ik hoop dat ze je ook een aantal concrete oplossingen aangeboden hebben.

M_D_H
Berichten: 17476
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:45

_mexx_lady_ schreef:
Okay, zojuist gesprek gehad met overall manager.
Wil de details best op PB zetten, liever niet online, maar het komt erop neer dat ze best genuanceerd reageren.
Ze willen niet dat ik ga, geven ook aan dat er altijd wel grijs gebied is... Inderdaad een happy medewerker is productiever als een unhappy.

Wordt het reis probleem aangepast of wordt je op een andere functie gezet?

wel positief dat het ze niet willen dat je gaat :j

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Werken als consultant - wil ik dit wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 11:57

Mkango, dubbel. Langs de ene kant fijn dat ze wel wat nuance erin willen zien en het geeft me wel het gevoel dat ze écht inzitten met de medewerker. Het voelt fijn dat ik er tussentijds eventueel tóch weg kan, wil je best het verhaal pbén.

Boras, ik heb je PB gedaan

Gini, geen concrete oplossingen, wel een nuance toezegging.

MDH, geen van beide maar ze willen wel duidelijkheid scheppen over die 3 jaar dat ik 'vast' zou zitten

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Werken als consultant - wil ik dit wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:11

Ik zou wel alles op papier laten zetten, zeker wat betrefd wat als je eerder wilt stoppen. Ze kunnen nu dit wel zeggen maar als t puntje bij paaltje komt kunnen ze van kromme haas spelen omdat er niets op papier staat.

M_D_H
Berichten: 17476
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Werken als consultant - wil ik dit wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:51

Ik ben nu wel benieuwd naar die eventuele duidelijkheid. zou ik ook een pb mogen?
En idd wat dromertje ook zeg, laat alles vast leggen!

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:21

Inderdaad laat alles op papier zetten. Spreek helaas uit ervaring, als het niet op papier staat dan heb je geen poot om op te staan.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Werken als consultant - wil ik dit wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 15:12

Vandaag gesprek gehad met de eigenaar van het bedrijf en mijn unitmanager, zijn weer wat dingetjes uit gekomen...
Komt erop neer dat ik nog een maand bedenktijd krijgt, staat op papier... En dat ik mag meedenken over de inrichting.

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Werken als consultant - wil ik dit wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 16:45

Super!

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Werken als consultant - wil ik dit wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:33

1 maand langer bedenk tijd is mooi meegenomen. Maar jouw zorgen gaan over die 50.000 euro als je het na een x aantal maanden niet meer zou trekken.

Zolang ze daar niets van op papier zetten zijn de beloftes ook geen cent waard. En kunnen ze gewoon eisen waar ze recht op hebben.

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Werken als consultant - wil ik dit wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:34

Stille meelezer meldt zich toch een keer... TS hoe sta je er nu, een week later, in? Nog steeds twijfels?

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 19:31

Dank je voor het vragen!
Ik begin mijn weg en mijn weet te vinden in het project, dat is wel fijn. Geeft toch iets meer vertrouwen dat ik niet als een kip zonder kop erbij loop.

Ondertussen houdt ik wel goede contacten met mijn unitmanager. Die weet wat er speelt en doet nog steeds alles om me daar te houden.
Is ook vastbesloten, om me vast in de unit te halen en uit het traineeship zodat ik met een 'gerust' hart kan werken en wel weg kan wanneer ik dat wil.
Alleen hij doet me al twijfelen, ik heb het gewoon naar mijn zin daar. Alleen in de auto niet zo :+

Trouwens.... weet iemand waarom vrachtwagens met hun lichten/groot licht flashen? Het is me vaker opgevallen maar kan er geen link in leggen.
Ik weet dat ze dat vaker doen wanneer vrachtwagen een vrachtwagen passeert, als teken dat hij weer veilig naar de rechts baan kan. Maar dat is steeds niet het geval...
:+

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:08

_mexx_lady_ schreef:
Dank je voor het vragen!
Ik begin mijn weg en mijn weet te vinden in het project, dat is wel fijn. Geeft toch iets meer vertrouwen dat ik niet als een kip zonder kop erbij loop.

Ondertussen houdt ik wel goede contacten met mijn unitmanager. Die weet wat er speelt en doet nog steeds alles om me daar te houden.
Is ook vastbesloten, om me vast in de unit te halen en uit het traineeship zodat ik met een 'gerust' hart kan werken en wel weg kan wanneer ik dat wil.
Alleen hij doet me al twijfelen, ik heb het gewoon naar mijn zin daar. Alleen in de auto niet zo :+

Trouwens.... weet iemand waarom vrachtwagens met hun lichten/groot licht flashen? Het is me vaker opgevallen maar kan er geen link in leggen.
Ik weet dat ze dat vaker doen wanneer vrachtwagen een vrachtwagen passeert, als teken dat hij weer veilig naar de rechts baan kan. Maar dat is steeds niet het geval...
:+


Dan seinen ze naar een andere vrachtwagen die ze tegemoet komt op de tegenliggende baan. Die zien ze al heel in de verte aankomen en daar seinen ze naar.
Of inderdaad om jou te laten weten dat je naar rechts kan als je ingehaald hebt.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Werken als consultant - wil ik dit wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 20:15

Het zijn altijd vrachtwagens die op mij af rijden en op de highway (sorry kom ff niet op het Nederlands woord). Dus zij helemaal rechts op hun vakje en ik rechts op de tegenovergestelde weg.

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:17

Misschien heb je een kapotte voorlamp? Een waarschuwing.
Ik check altijd even na de autorit als er wordt geknipperd.
Je ziet nu ook weer best veel auto's met kapotte lampen.