Wat is jouw ervaring met straatverkoop?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:46

Macs schreef:
Omdat ze gebruik maken van mensen die iets minder stevig in hun schoenen staan, niet assertief genoeg zijn of heel impulsief met hun aankopen zijn. Ik geloof niet dat iemand achteraf 100% achter hun keuze staat na een spontane koop op straat.


Vind ik ook heel kwalijk, daarbij is opzeggen vaak lastig of gaat niet goed en kunnen die "zwakkere" mensen er echt in de problemen mee komen

Ik zeg zelf altijd dat ik binnenkort naar het buitenland vertrek werkt prima :')

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Wat is jouw ervaring met straatverkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:03

Ze zouden dit soort geleur met abonnementen/goede doelen (met afschrijving) moeten verbieden.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:03

Ik heb daar zo'n hekel aan. Als ik iets wil kopen/abonnement/ goed doel steunen of wat dan ook. Ben ik capabel genoeg om zelf de weg te vinden. Verkoop: goede producten verkopen zichzelf. Die hoeven niet opgedrongen. Abonnement idem. Goed doel: als je mensen betaald om lidmaatschappen aan te smeren geef je naar mijn mening geld uit wat niet naar dat doel gaat maar aan salariskosten. Als ik doneer, wil ik dat zoveel mogelijk van dat bedrag bij de zielige ezeltjes of wat dan ook komt....

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Wat is jouw ervaring met straatverkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:11

Ooit in een vorig leven zoiets gedaan voor de telegraaf, was vlak de de Olympische spelen, of wereldkampioenschappen voetbal of iets dergelijks, proefabonnement voor drie weken heel goedkoop, liep als een tierelier. Vond het ook best leuk. Deden huis aan huis, wat ik het opvallendste vond waar ik nog wel eens aan denk ook, is dat mensen zo op elkaar lijken en dat ik het gevoel had om steeds tegen dezelfde mevrouw te praten :') dat was echt heel gek. Maar proefabonnement verkopen was leuk en ging heel erg makkelijk, hoewel ik het nu heb over om en nabij de 30 jaar geleden of iets dergelijks

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Wat is jouw ervaring met straatverkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:15

Ik negeer de straatverkopers.
Nou ja gedag zeggen en dan snel doorlopen.

Geen zin om aan een abonnement vast te zitten.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:49

Ook ik vind het verschrikkelijk als weer iemand staat bij de ingang van de winkel. Ga toch weg, ik kom voor boodschappen, niet de krant of een goed doel. Die weet ik wel te vinden op een andere manier.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Wat is jouw ervaring met straatverkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:53

Inderdaad zwaar irritant dat soort lui.
Als ze me toch aanspreken zeg ik standaard dat ik niet in NL woon (wat overigens ook zo is)

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:59

Als ze zich beperken tot krant verkopen op straat en niet te opdringerig zijn, vind ik het allemaal best.

Maar als die jamaaralsjes, maken dat ik er met een boog omheen loop, tenzij ik weer eens zin het in een confrontatie/discussie :+

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Wat is jouw ervaring met straatverkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 09:55

Ik word nooit aangesproken en dat bevalt meer dan goed. Als ik een abonnement wil weet ik zelf de weg.

Art_ofLiving

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:24

elnienjo schreef:
Ze zouden dit soort geleur met abonnementen/goede doelen (met afschrijving) moeten verbieden.


Precies. Bij goede doelen zeg ik altijd gelijk nee (ga ik niet op straat afsluiten) en als ze op blijven dringen vraag ik altijd: "Dus jij bent vrijwilliger voor de organisatie?". Dan moeten ze toegeven: 'nee dit is m'n bijbaan', dan vraag ik: "Steun je de organisatie zelf dan wel?". "Nee." Nou doei. :D

Eigenlijk alles wat er op straat wordt aangeboden zit ik niet op te wachten..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:27

Voor mij is het 1 grote frustratie :') ik ontwijk ze zoveel mogelijk, en word daardoor gelukkig ook nauwelijks aangesproken. Als ik toch word aangesproken zeg ik nee bedankt en loop ik door. Ik heb echt een hekel aan straatverkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:41

Ik heb ook niets met straatverkopers. Vaak is het stevig doorlopen zonder twijfel en een 'nee, bedankt', of 'ik moet de trein/bus halen' als ze me aanspreken. Werkt beiden prima. De laatste tijd hebben ze me niet eens meer aangesproken. Even afkloppen.

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:47

Ik kijk ze niet aan, loop stug door.
Vroeger wel eens de fout gemaakt om uit beleefdheid hun verhaal aan te horen.
Maar dan krijg je ononderbroken verhaal waar je zelf gewoon niet tussen kunt komen om te zeggen dat je geen interesse hebt.
Dus uit goed fatsoen hoor je een heel verhaal aan, om dan uiteindelijk te zeggen dat je geen interesse hebt.
En dan krijg je opnieuw vragen, dus voordat je er vanaf bent, vreselijk...
Maakt mij ook niet wat ze verkopen, kranten of een doel zijn waar ik achter zou staan of een product wat ik ik graag zou hebben.

Dus vandaar dat ik ze negeer en ze ook niet aan wil horen.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 22-10-19 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:49

rien10 schreef:
Ik vind het vervelend, dwingend. Ik doe er dus nooit iets mee.
Ze beginnen vaak met:
“Mag ik u wat vragen?”
Mijn antwoord is dan: “ wat wil je me verkopen?” Dan kijken ze zo gek ;)


Ik zeg altijd "dat heb je zojuist al gedaan, fijne dag nog" en dan weglopen :D

Anoniem

Re: Wat is jouw ervaring met straatverkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:59

Mijn zusje kan zo'n dodelijke blik opzetten, dat ze haar nooit aanspreken:') Ben daar zo ontzettend jaloers op.

Ik probeer er altijd met een boog omheen te lopen.

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:00

Ik zeg altijd dat ik nog minderjarig ben :D Dan druipen ze ook wel af.

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wat is jouw ervaring met straatverkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:54

Een beroep wat van mij per direct mag worden verboden en verbannen.
Ze verstaan heel vaak het woord nee niet en zijn opdringerig.

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Re: Wat is jouw ervaring met straatverkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 11:00

Dit is voor mij ook reden om in de stad gewoon een andere route te nemen omdat ik weet dat ze op bepaalde plekken altijd staan en ik weet dat ik uit de omliggende winkels niks nodig heb of er via een sluiproute kan komen. Ik heb er echt een vreselijke hekel aan, en dan vooral omdat ze zoals eerder gezegd gewoon voor je gaan staan en tegen je gaan praten ook al ben je in gesprek. Dat kan je gewoon echt niet maken en vind ik ronduit asociaal.

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:10

Paarddopette schreef:
Voor mijn opleiding heb ik een opdracht voor het NRC.

Hierbij wil ik uitzoeken wat de ervaring is met straatverkoop van kranten.

Dus bij deze: Wat is jouw ervaring met straatverkoop? Wat zijn je frustraties? Of heb je zelf wel eens een abonnement afgesloten via straatverkoop?


Ik denk dat je het NRC maar kan laten weten dat er tot zo ver geen positieve ervaringen zijn ghehehe

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:11

Ik loop liever om als ik ze zie staan, of ik lieg gewoon dat ik al een abbo heb :=

fjordjes

Berichten: 12034
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Wat is jouw ervaring met straatverkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:14

Heel irritant, ik ontwijk ze altijd

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:15

Greenpeace die komt vragen of je wil helpen... aka betalen. Hoe kun je je daar nou goed bij voelen om mensen zo in een abbonement of iets te praten :( Ik heb wel wat vrienden die gevoelig voor dit soort dingen zijn, en van mij mag het dan ook verboden worden :o

Zoolgangster

Berichten: 9597
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 00:29

nova_zodiax schreef:
De enige krant verkoper die niet vervelend is, is de straatkrant verkoper. Verder super irritant ik negeer het zoveel mogelijk en ontwijk het ook.


Hier wel eens een Oostblokker meegemaakt die de krant vasthoudt, terwijl je al betaald hebt... maakt gewoon misbruik van de officiele straatkrant zonder die echt te verkopen dus.

Die mensen zijn altijd net weg als de politie een wandelingetje maakt in het winkelcentrum. >;)

Lizz

Berichten: 8893
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 09:21

pien2010 schreef:
Ik zeg altijd dat ik nog minderjarig ben :D Dan druipen ze ook wel af.

Ja dit werkt!

Overigens vind ik het totaal niet meer van deze tijd om de krant (oid) op deze manier aan de man te brengen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 09:33

Lizz schreef:
pien2010 schreef:
Ik zeg altijd dat ik nog minderjarig ben :D Dan druipen ze ook wel af.

Ja dit werkt!

Overigens vind ik het totaal niet meer van deze tijd om de krant (oid) op deze manier aan de man te brengen.


Steeds meer mensen willen niet meer benaderd worden via telefoon. En steeds minder mensen lezen de krant. Ze moeten dus wat.

Enne, zeggen dat ik minderjarig ben gaat bij mij niet meer werken ben ik bang :')