Wat is jouw ervaring met straatverkoop?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanet

Berichten: 7940
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 09:40

Ik ben als student eens ingetrapt om het gesprek met zo’n goede doelen man aan te gaan. Zijn conclusie was dat ik dan maar moest bijlenen om te kunnen doneren...
Uhhh, nee!

Ik hou niet van straatverbod of verkoop aan de deur. Als ik iets wil, dan kan ik het zelf wel vinden.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 09:57

Lizz schreef:
pien2010 schreef:
Ik zeg altijd dat ik nog minderjarig ben :D Dan druipen ze ook wel af.

Ja dit werkt!

Overigens vind ik het totaal niet meer van deze tijd om de krant (oid) op deze manier aan de man te brengen.


Ook als je 33 bent en met twee mama roepende kids loopt? :')

Ik zeg altijd dat ik al lid ben :+

@sanet: lenen om te doneren..? :') :')

Ibbel

Berichten: 49114
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 10:28

NRC zal niet echt ongelukkig zijn met een conclusie dat straatverkoop irritant is. Ze kampen al heel lang met teruglopende abonnementen (net als alle kranten in NL) en willen eigenlijk best wel van de papieren krant af en alleen nog maar online abonnementen verkopen. Argumenten dat straatverkoop ook niet werkt kunnen de directie misschien overhalen dat (vergaande) besluit eindelijk eens te nemen.

Jammer wel dat de 'bonus' voor alleen online zo klein is. Het scheelt nauwelijks iets met de papieren versie. En ik snap best wel dat je betaalt voor de journalisten en de redactie etc, maar die hele logistiek kost toch echt wel een paar centen. Bereken dat nou eens eerlijk door, schrap die drukkerij gewoon en kom eens met een concurrerende aanbod voor een online abonnement.

Mijn standaardantwoord op krantenwerving is trouwens óf: ik heb al een abonnement (als het NRC is) óf: ik lees al een kwaliteitskrant (als het de Telegraaf is :+ )

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 10:46

Sanet schreef:
Ik ben als student eens ingetrapt om het gesprek met zo’n goede doelen man aan te gaan. Zijn conclusie was dat ik dan maar moest bijlenen om te kunnen doneren...
Uhhh, nee!

Ik hou niet van straatverbod of verkoop aan de deur. Als ik iets wil, dan kan ik het zelf wel vinden.

Jezus _O- Bijlenen om te doneren. Dat is denk ik wel het domste wat ik heb gehoord. Dan denk je als straatverkoper bij je zelf toch ook van dit is onzin en op deze manier verkoop ik niks? :')

Elinexx
Berichten: 1093
Geregistreerd: 20-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:19

Ik heb er ook een gruwelijke hekel aan. Loop zelfs om, omdat ik weet op welke plekken ze staan in onze stad. Toch kom je ze altijd tegen, dan loop ik er met een boog omheen, dit wordt alleen niet altijd begrepen.
Ik ben ook nog eens uitgescholden toen ik zei dat ik geen interesse had. :+ Die deed echt het verkeerde beroep als je daar al niet tegen kan.

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Wat is jouw ervaring met straatverkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:23

Ik vind het afschuwelijk, heb er een hekel aan sinds ik door die lui een keer mijn trein heb gemist.

Vooral´s zomers staat er bij het station een soort muur van abbo aansmeerders, sample gevers en tafeltjes stoeltjes terrasjes waar je je in de ochtendspits langs moet wringen met zn allen..

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:42

Sanet schreef:
Ik ben als student eens ingetrapt om het gesprek met zo’n goede doelen man aan te gaan. Zijn conclusie was dat ik dan maar moest bijlenen om te kunnen doneren...
Uhhh, nee!

Ik hou niet van straatverbod of verkoop aan de deur. Als ik iets wil, dan kan ik het zelf wel vinden.

Jep, hier ook, voor een stichting. Wat denk je nou zelf :')