Werkverhalen, let's go

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:39

Ik werk bij een incassokantoor, nou de dagelijkse bakken stront die je dan over je heen krijgt zijn ook niet mals :oo Mensen die alleen maar schreeuwen en je familie er bij betrekken, mensen die naar kantoor toe komen om je te bedreigen, mensen die echt tonnen en tonnen schulden hebben, sommige heb je huilend aan de telefoon en vertellen hun hele levensverhaal omdat ze nog geen regeling van €5,00 kunnen treffen :(:) Dan is het incassotraject en de gerechtelijke procedure opeens echt uitzichtloos en hard...

Maar het is ook dankbaar. Wat me het meest is bijgebleven is een oudere vrouw welke ik een regeling had aangeboden (niets bijzonders) voor haar vordering en ze later een brief naar kantoor stuurde dat we haar zo lief hadden geholpen <3

VenoSnorlax

Berichten: 4520
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 10:40

Het is zo mooi en wat ik ook geleerd heb, door mensen speciaal te laten voelen kan het meest vervelende nieuws top ontvangen worden. Ipv maar 20 euro creditatie, mn uiterste best gedaan en mag u 20 euro creditatie geven.

Dreigen met zelfmoord 1x meegemaakt, mevrouw kon geen nieuwe regeling krijgen omdat ze enorme kosten bleef maken en niet kunnen betalen het houd een keer op. En die betaalde gesprekken waren voor haar gezondheid en hoe zou ik het vindden als zij zich nu van een brug zou gooien omdat ik niks kon regelen. Heb in mijn naaste omgeving mensen verloren door zelfmoord en had mezelf ook niet meer in de hand en schrok mevrouw echt van. Pittig gesprek gehad met mn TM toen maar mevrouw doet t denk ik nooit weer

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:23

Bijzonder om verhalen van de andere kant van de telefoon gelezen te hebben
Daardoor heb ik me gisteren met voor de zoveelste x bellen naar de belasting erg Inge houden _O-
Heb meermaals doordat iedereen steeds wat Anders zegt en doet, scheldend en tierend aan de lijn gehangen. :=
Maar nu heb ik me ernstig ingehouden en ben ik vriendelijk gebleven ondanks dat er weer een ander verhaal werd verteld :+

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:04

MarjanB schreef:
Een klant nabellen voor een offerte. Zijn vrouw aan de telefoon krijgen, die zegt ja ik loop wel ff naar hem toe...
Ik hoor water en gedrup en een echo, ja jan die mevrouw van de bank belt over de offerte. Oh hoor ik, ik zet de douche wel even uit.

En daar zit je dan met je goede gedrag met een klant aan de telefoon waarvan je gewoon weet dat ie naakt in de douche staat _O-

Ook een keer iemand gehad die met zelfmoord dreigde omdat ik aangaf dat hij geen financiering kreeg. Hij zei je weet hoe m’n broer aan z’n einde is gekomen.. tja en wat moet je dan.


Dan zeg je dat je niet meedoet aan dat soort manipulatie.

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:05

Nabster schreef:
MarjanB schreef:
Een klant nabellen voor een offerte. Zijn vrouw aan de telefoon krijgen, die zegt ja ik loop wel ff naar hem toe...
Ik hoor water en gedrup en een echo, ja jan die mevrouw van de bank belt over de offerte. Oh hoor ik, ik zet de douche wel even uit.

En daar zit je dan met je goede gedrag met een klant aan de telefoon waarvan je gewoon weet dat ie naakt in de douche staat _O-

Ook een keer iemand gehad die met zelfmoord dreigde omdat ik aangaf dat hij geen financiering kreeg. Hij zei je weet hoe m’n broer aan z’n einde is gekomen.. tja en wat moet je dan.


Dan zeg je dat je niet meedoet aan dat soort manipulatie.


Oh dat is ook wel gebeurt hoor :) maar wel even na overleg met manager. (Zat een hele geschiedenis aan vast)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:12

LukieBradley schreef:
Bijzonder om verhalen van de andere kant van de telefoon gelezen te hebben
Daardoor heb ik me gisteren met voor de zoveelste x bellen naar de belasting erg Inge houden _O-
Heb meermaals doordat iedereen steeds wat Anders zegt en doet, scheldend en tierend aan de lijn gehangen. :=
Maar nu heb ik me ernstig ingehouden en ben ik vriendelijk gebleven ondanks dat er weer een ander verhaal werd verteld :+


Hoop dat je begrijpt dat die klantenservice mensen er echt 0 aan kunnen doen als de administratie het verneukt? Iets met don't shoot the messenger.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:26

Jóh de klantenservice verteld mij anders steeds andere verhalen :')

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:28

@sanne : ook niet volledig waar, bepaalde acties van collegas kunnen de admin omzeep helpen _O-

Altijd heerlijk de disscusies mevrouw steekt de kabel in?
Denk je dat ik achterlijk ben !!!!!!
En dan ga ik stapje voor stapje ... Voelt u de kabel met een hoekje aan ?
Kabel met een hoekje aan :o? die voel ik niet...
Dan zitten de daar met een probleem. Stroomkabel steekt niet in.
Oh dan is dat de poetsvrouw geweest. Okey bedankt doei.
-Dan zijn ze rap weg.


Ik heb toch medelijden met de poetsvrouwen of katten die krijgen altijd de schuld _O-

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:28

LukieBradley schreef:
Jóh de klantenservice verteld mij anders steeds andere verhalen :')


Doen ze vast met opzet. :j

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:38

__Sannne schreef:
LukieBradley schreef:
Jóh de klantenservice verteld mij anders steeds andere verhalen :')


Doen ze vast met opzet. :j


Ms niet met opzet, maar dan wel met domheid.
Vooral bij zorgverzekeringen. Heel bijzonder is dat ze tegen klanten wat anders zeggen dan tegen zorgverleners :roll: of ze kennen hun eigen regels niet.

Maar goed, dat is mijn frustratie :Y)

Dreigen met zelfmoord ken ik hier ook. Afkappen die handel, laat me echt niet manipuleren :n

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:04

Of misschien luisteren mensen gewoon niet goed, geven er hun eigen draai aan, of beweren gewoon onzin om hun zin te krijgen?

Heb in mijn tijd bij de overheid behoorlijk wat mensen aan de telefoon gehad van "ja maar jouw collega zei..." uhm nee, dat is wat je wilde horen. :')

Tuurlijk, er zullen echt wel fouten gemaakt worden, maar klanten zijn ook echt niet heilig. Mensen horen wat ze willen horen. En gaan schelden aan de telefoon tegen een medewerker? Dan is er echt iets misgegaan in je opvoeding. Tokkie gedrag.

VenoSnorlax

Berichten: 4520
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 14:23

Hier ook hoor regelmatig dat collega's wat anders zeggen, procedures veranderen en als die niet eerst kijken hoe het loopt nu maar van het oude uitgaan creer je dat.

Zit nu met een man aan de lijn die alles ook uit 2017 gecorrigeerd wil hebben nou sorry hoor er staat in verband met inflatie gaat het met 34 CENT omhoog en als andere providers dat denkt u niet doen succes daar (kan ik nou al vertellen gebeurd wel )

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:22

Hier eens een klacht dat een klant zijn lip had gesneden aan het lipje van een blikje Coca Cola _O-

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:40

Ik werk sinds kort voor een klantenservice. Nog in training maar door meeluisteren al veel bijzonders gehoord.

Zelf enorm angstig om iemand aan de lijn te krijgen die hem compleet flipt en dan dicht te slaan.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:41

Ik ben trots dat ik een tokkie kan zijn hoor :)
Gelukkig word ik nooit persoonlijk tegen mensen zelf :)
En nee het is niet dat ik hoorde wat ik wilde horen :')
Maar als ik 3 verschillende procedures te horen krijg over een betalingsregeling en gisteren is het weer anders... ja dan heb ik het wel even gehad ja _O-
Dan word je wel kwaad over het hele gedoe -:)
Maar goed daar was het topic niet voor, adem in en adem uit *\o/*

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 23:10

Twilight schreef:
Ik werk sinds kort voor een klantenservice. Nog in training maar door meeluisteren al veel bijzonders gehoord.

Zelf enorm angstig om iemand aan de lijn te krijgen die hem compleet flipt en dan dicht te slaan.


Snap ik, is ook spannend. Mensen kunnen echt naar zijn en denken dat boos worden en schelden de oplossing is. :roll: Helaas lopen er flink wat van die aso's op de aardbol rond.

Hoe is het bedrijf tegenover zulke mensen? Bij ons mocht je gewoon zeggen van: ik wens niet zo aangesproken te worden dus bij deze beëindig ik het gesprek. Fijne dag nog verder. (En dan dus gewoon ophangen)

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 23:22

Kan er een boek over schrijven. Werk zelf in een hotel en krijg dagelijks bagger over mij heen. Telefonisch of face to face. Ik zou zo graag eens mensen eens echt willen zeggen wat ik denk... En ja, sommige flippen al de pan uit als ze een kamer hebben met een uitzicht wat ze niet zint, geur van het zeepje wat niet lekker is of het ontbijt is niet uitgebreid genoeg. Dan moet ik echt regelmatig even tot 10 tellen.

Vandaag nog iemand die iets vergeten was vorige week. Bij gevonden voorwerpen nemen wij altijd zelf contact op. Die mevrouw wist voor 100 procent zeker dat ze iets had laten staan. Wij hadden niks gevonden, we werden voor grof vuil uitgemaakt en ze zou wel even aangifte doen. Toen ze begon over het feit dat er zeker alleen buitenlanders in de huishouding werken die het wel achterover gedrukt zouden hebben, heb ik het gesprek beëindigd. Het ging letterlijk om een geurtje.. Ik hoop dan altijd dat zo iemand 3 dagen later alsnog het item terug vind en zich de ogen uit de kop schaamt.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 23:40

Ik ken er nog wel een. Klant wil evaluatie gesprek. Het contract loopt af en er moet een nieuw contract komen. Inmiddels zijn de prijzen verhoogd en hierover wil ze praten. Tijdens het gesprek een berg met klachten over de diensten die we leveren. Ze wil een korting op het maandbedrag en als we dat niet geven zal ze naar een ander gaan want daar had ze al offertes opgevraagd en die was goedkoper.

Uiteindelijk ben ik gaan onderzoeken waar al die klachten vandaan kwamen en ik kwam erachter dat het helemaal niet waar was. Een blufspelletje werd er gespeeld in de hoop op een lager maand bedrag.

Dus ik heb een brief geschreven met wat ik had geconstateerd en dat wij het contract niet verlengen. Volgende dag aan de telefoon excuses en een hoop gedraai. Ik heb mijn poot stijf gehouden en daarna begonnen de mailtjes. Bedreigingen, slecht over ons praten tegen anderen, etc etc. Blijkt dus dat ze helemaal geen goedkopere offertes had kunnen krijgen en dus hoopte dat we lager zouden gaan zitten.

Ik kom haar wekelijks tegen maar ik kan heel overdreven aardig doen. Zij vliegt het eerste beste kantoortje in als ze me aan ziet komen :Y)

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 23:50

Ik heb sindskort een nieuwe bijbaan administratie op een kantoor. Onze verdieping zit op 2 hoog en je komt van -1 dus de meeste pakken de lift. Ik sta alleen in de lift en ik zie iemand (onbekende collega van den andere afdeling) naar me glimlachen en gehaast naar de lift lopen. Dus ik lach terug en steek mijn hand op, in een gebaar van dat ik de lift wel tegen hou. Die liftdeuren gingen dus dicht, en ik een paar keer op dat deur knopje drukken terwijl ik haar aankijk met een lach. Bleek dat ik verwoed op het ‘deuren dicht’ knopje aan het drukken was.. :o Met het schaamrood op mijn kaken op het ‘deuren open’ knopje gedrukt en gelukkig kon ze erom lachen.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 00:23

Tussen mijn 18e en 21e werkte ik bij de Mediamarkt als verkoopster. Je wil niet weten hoe veel onzin en rare fratsen medewerkers over zich heenkrijgen.. := Zowel van interne collega's/directie die er een zooi van maken, als klanten, is soms echt niet te filmen..

Toen ik dat laatste jaar op krukken liep door een ongeluk moest ik een middagje meedraaien bij de servicebalie. Telefoons opnemen.. Hartstikke leuk: Meteen de eerste dame die ik aan de lijn had begon over een kapot apparaat e.d. waarvan ik de service niet kende. Dus mijn eerste vraag aan mijn inwerkende collega was "Bij welke afdeling hoort onderdeel X?" Mijn tweede vraag was wat je moest doen als mensen begonnen te schreeuwen en vloeken omdat ze helemaal opgefokt werden van hun eigen verhaal.. :')

Een dag tot laat op mijn eigen afdeling gedraaid. Komt twintig minuten voor sluitingstijd een man aan die een specifiek navigatie-apparaat wil, want hij rijdt naast een personenauto ook vrachtwagen (voor zijn werk.) Nu hadden we enkel een Tomtom die dat kon, meneer moest en zou Garmin.. Eindelijk met flink wat charme en geruststelling overgehaald, blijkt dat het showmodel te zijn.. Meneer natuurlijk terug bij af, maar moest en zou ook niet met lege handen naar buiten gaan. (Wat sowieso al een rare soort druk op mij legde wat ik nu nooit meer zou accepteren.. Maar ik voelde me verantwoordelijk.) Dus vooruit, na onderhandelen met mijn leidinggevende en drie keer bellen, zou de beste man korting krijgen. Ik dat ding proberen van de stelling af te halen, hebben ze het hele ding vastgelijmd aan de stelling! :wow: Hele onderdeel onbruikbaar en niet passend met andere modellen natuurlijk. Mijn leidinggevende wist daar al van bleek en was plotseling spoorloos.. Ik alleen op die achterlijke afdeling.. Toen de man echt boos werd heeft de beveiliging hem erbij weten te halen. Maar de man wilde kostte wat kost dat mijn leidinggevende dat apparaat zou losmaken ipv ik. En die leidinggevende maar roepen "nee meneer, dat gaat zij mooi voor u doen, ik niet." Ondertussen waren we 20 minuten ná sluitingstijd en stond iedereen glazig te staren naar wat er gebeurde terwijl de man naar die leidinggevende bleef wijzen en mijn leidinggevende naar mij.. Ik wist niet wat me overkwam.. 18 jaar en vastgenageld aan de grond staan staren. :evaw: Onwijs kinderachtig en vervelend dat die leidinggevende zich zo gedroeg en mij er alleen voor liet opdraaien, heb het hem nooit vergeven. Heb uiteindelijk die klant tóch nog blij gekregen door zonder overleg kosteloos een nieuw bevestigingsdeel en ander accessoire (als cadeautje) te hebben besteld voor meneer. Net goed voor ze, ik was dat management zo zat. :=

Ik ga eens goed graven wat voor herinneringen ik daar nog meer aan over heb gehouden, maar wat was ik blij toen in iets anders kon doen dan daar werken. :') Wat een vreselijke plek was dat.. Hoewel Client-stories ook alle kanten op kunnen gaan, ben ik veel blijer als freelancer nu! :D



PS: Ik vind dit nu al een heerlijk topic om te lezen! _/-\o_

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 01:01

Ik werk bij een mc donalds, sowieso bij ons al bizar hoe vaak mensen dienbladen ed laten staan, als je om een momentje vraagt in de drive omdat je staat af te rekenen of een bestelling meegeeft dat je uitgescholden wordt en nog wel meer van dat soort dingen.
Laatst waren we net dicht binnen en liepen mensen die nog wat lieten staan naar de deur, dus ja dan vraag ik netjes of ze t willen opruimen, maar nee dan is t niet van hun (uhm zie je weglopen ervandaan 8)7 ) en dan verandert t weer dat zij t wel hebben opgeruimd maar een ander niet, en dat ging dus zo ver dat ze zelf op de knop van de deur wilden klikken, en omdat ik ze blokkeerde wilden ze gaan vechten, bijna op mn bek geslagen maar waren gelukkig andere gasten die wel normaal waren die ertussen kwamen ~~}>

Maar was vanavond aan t werk in ander filiaal omdat ze daar personeelsfeest hadden, ook personeel van andere vestigingen, vertelde er 1 dat ze bij hen de sausjes als eerste mee moeten geven in zicht van de camera omdat gasten dus zo vaak claimen hun sausjes niet gehad te hebben terwijl ze die wel hebben gekregen, dan valt mn mond toch wel open van verbazing.

Ook hoe vaak mensen niet terug komen, kwarier geleden eten gehad, en dan terug komen ja is koud, goh hoe zou dat nou komen _O-

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 01:51

Oh, de Mac :') Manager is ooit naar buiten gegaan toen hij zag dat een auto zakken uit het raam flikkerden, waar nergens een prullenbak in zicht was. Met notitieblok en pen in de hand erheen gegaan om te melden dat er een boete staat op milieuvervuiling en dat hij hun kenteken heeft genoteerd voor de milieupolitie.

Ook wel eens een vent schreeuwend en zwaaiend met z'n vuisten naar binnen gekomen, manager had 'm verwacht want net daarvoor aan de telefoon gehad. Was toch wel blij dat er toen nog een dichte balie was. Uiteindelijk kwam eruit dat hij die dag net z'n nieuwe auto total loss had gereden en toen er ook nog een burger in z'n bestelling mistte... tja :')

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 06:45

Twilight schreef:
Ik werk sinds kort voor een klantenservice. Nog in training maar door meeluisteren al veel bijzonders gehoord.

Zelf enorm angstig om iemand aan de lijn te krijgen die hem compleet flipt en dan dicht te slaan.


Zou dan gewoon zeggen dat ze terug mogen bellen als ze een fatsoenlijk gesprek kunnen voeren en de verbinding verbreken :=

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:22

Wat ik bij mijn vorige baan, in de klantenservice, veel had was: ouders die zich voordoen als hun kinderen. Als moeder/vader zijnde ben je niet gelijk gemachtigd. "Ja maar ik ben zijn MOEDER!" Ja, nou chapeau dat je ooit een baby hebt uitgepoept, maar je hebt nog steeds een machtiging nodig als je persoonlijke info wil. Boos dat ze altijd waren. Wat een volk.

En dan dus heel vaak ouders die bellen en doen alsof ze hun zoon of dochter zijn. Soms echt gewoon volwassen mannen die zich voordoen als hun 19 jarige dochter. :') En dan ook nog denken dat je ermee weg komt. Ooit een meneer erop aangesproken dat hij identiteitsfraude aan het plegen was. Zei die letterlijk "boeit me niks". Lekkere vader heb je dan.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:49

__Sannne schreef:
volwassen mannen die zich voordoen als hun 19 jarige dochter. :') En dan ook nog denken dat je ermee weg komt. Ooit een meneer erop aangesproken dat hij identiteitsfraude aan het plegen was. Zei die letterlijk "boeit me niks". Lekkere vader heb je dan.

Ik ga werkelijk stuk om deze _/-\o_ weet nog niet of ik "wat een held" of "wat een mafkees" moet zeggen.. Maar hij spant wel de kroon in wtf-situaties. :=