Wanneer je je grens hebt bereikt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Wanneer je je grens hebt bereikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 13:31

Wauw bedankt voor jullie reacties en pb’s. Ik had niet gedacht zoveel reacties te krijgen. Ik zal straks jullie berichten beantwoorden.

Anoniem

Re: Wanneer je je grens hebt bereikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:42

Ik heb al jullie reacties eens even rustig doorgelezen. Een aantal dingen die jullie noemen kloppen inderdaad. Werk is leuk, ik ben perfectionistisch en misschien daardoor ook faalangst. Ik heb duidelijk op mijn sollicitatiegesprek aangegeven dat ik prefectionistisch was en toen stelde zij al de vraag of ik dan langer met bepaalde klussen bezig was. Ik het daar eerlijk op geantwoord met ja.

Minder werken is denk ik niet echt een optie. Ik Denk zelf niet dat ik mijn werk dan wel los kan laten.

Praten heb ik al gedaan met 3 verschillende collegas/leidinggevende. Maar bij mijn leidinggevende heb ik vaak het gevoel dat ze soms snel van mijn vragen af wil zijn en het mij zelf laat uitzoeken. Daar kom ik geen steek mee verder. Ook dit heb ik aangekaart en ze zouden mij intensiever gaan begeleiden.

1,5 dag per week zit ik gedetacheerd bij een klant en daar is echt een 8 tot half 5 cultuur en geen minuut langer. Ik kom daar echt tot rust. Zij zijn heel blij met mij en ik ben heel blij met de opdracht.

Over welk kantoor het gaat ga ik niks over zeggen. Diegene die een vermoeden hebben mogen mij een pb sturen.

Op de pb’s ga ik vanavond even in!

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:27

Snorlex schreef:
Polly schreef:
Heb je dit al eens met je werkgever besproken? Dat lijkt me stap 1


Ook mijn eerste gedachte.


Omdat dit niet in je openingspost stond kwam bovenstaande als eerste in mij op maar ik zie nu dat je het reeds met je werkgever/leidinggevende besproken hebt.

Ten eerste: de noodzaak om structureel over te werken is niet normaal. Dan is er gewoon te weinig fte op de werkvloer aanwezig, of je hamstert zelf teveel werkzaamheden. Het hamsteren van werkzaamheden moet je echt leren loslaten. Je bent vervangbaar ;)

Is er de mogelijkheid om dossiers uit handen te geven? Of wordt dat afgekaatst door collega’s? Op het kantoor waar ik werk plannen we werkbesprekingen. Wie heeft wat liggen, waar loop je tegenaan en op basis daarvan worden dossiers (her)verdeeld.

Ik werk met een planning, gebaseerd op prioriteiten. Het eerste punt in de planning komt ook het eerste aan de beurt, en bij onverwachte zaken geef ik de werkzaamheden op basis van prioriteit een plekje op mijn planning. Ik laat mij niet verleiden door klanten die aan de telefoon alle emotie er in gooien tot het snel tussendoor “fixen” van bepaalde zaken. Zet het op de mail, ik ga er mee aan de slag. Mijn motto is tegenwoordig: gewoon rustig doorwerken. Wanneer je stress ervaart, kun je ook niet meer efficiënt werken.

Het kan best zo zijn dat overwerken eens nodig is, maar nogmaals, structureel overwerken is niet normaal. Tenzij je echt als een kip zonder kop aan het werk bent, maar dat maak ik absoluut niet op uit je berichten. Je vertrouwt jezelf alleen nog niet helemaal met de werkzaamheden (alles continue opnieuw controleren). Compleet foutloos werken is echter een utopie ;) Is het heel erg wanneer je leidinggevende een verbeterpunt terugkoppelt? Is het soms niet sneller om een ervaren collega te vragen even mee te kijken?

Ik plan 1 dag per week in voor overwerk. Na werktijd plan ik die dag geen afspraken. Zo kan ik rustig mijn takenlijstje afmaken (ook weer op basis van: wat kan echt niet wachten tot morgen). Vaak eet ik die dag een maaltijdsalade op kantoor, dus ook geen “ik moet nog eten, wat moet ik eten” perikelen.

Probeer echt voor jezelf je werkdag te kaderen. Je werkt om te leven, niet andersom.