Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Zij-instroom Pabo (vragen)

 
Profiel   

:wave: Hi Bokkers,

Een vriendin van mij wil graag in het onderwijs aan de slag, iets waarvan ik wel durf te zeggen dat zij er zeker geschikt voor is.
Omdat ze gewoon haar gezin moet onderhouden zijn we aan het kijken naar een zij-instroom traject (Pabo). Volgende week heeft ze een gesprek bij een school daarover.
Nu heb ik enkele vragen (waarvan ik van sommige het antwoord niet duidelijk kan vinden).

- De dagen dat een zij-instromer op school zit, wordt deze zij-instromer dan ook betaald?
Ik zag bijvoorbeeld dat je soms 2 dagen zelf op school zit en bijvoorbeeld 1 dag werkt (de HvA raadt het zelfs af om heel veel meer te werken i.v.m. studiebelasting). Worden deze twee dagen school dan ook betaald of niet? Oftewel krijgt een zij-instromer in een dergelijk geval 1 of 2 dagen salaris. Dit i.v.m. het wel kunnen onderhouden van haar gezin.

- Behalve het mailen van schoolbesturen, zijn er verder nog tips om een plek te vinden? Of weet iemand een plek (Regio Amsterdam/Amstelveen/Hoorddorp evt. kan Hilversum o.i.d. ook een optie zijn.

- Welk boek is het beste om te oefenen voor de wiskundetoets bijvoorbeeld?

- Zijn er nog bokkers met nog meer tips/adviezen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Milou
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 22:56 



 
Profiel   

Bij de stichting waar ik werk, wordt de zij-instromer betaald als (startende) leerkracht. Mijn stichting werkt samen met de Ipabo Amsterdam en Alkmaar. Er is begeleiding van buitenaf.

Bij mij in de klas loopt een zij-instromer mee. Zij gaat gedurende het jaar steeds meer lesgevende taken op zich nemen. Ik begeleid haar, spreken haar lessen door om haar klaar te stomen tot een goede leerkracht.

Het is wel een heftig traject hoor, studie is best veel en het voorbereiden van de lessen en een goede les geven gaat niet vanzelf. Er komt natuurlijk veel meer bij kijken dan den uitleg geven, dat leren de meeste niet binnen een paar weken.

PB gerust als je nog meer wilt weten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 12:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen