Afstuderen 2020

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roxiie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 13:20

Ik heb 2 weken terug mijn scriptie ingeleverd! Over ca een week hoor ik of ie voldoende is en wanneer ik hem dan mag verdedigen.

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 12:55

roxiie schreef:
Ik heb 2 weken terug mijn scriptie ingeleverd! Over ca een week hoor ik of ie voldoende is en wanneer ik hem dan mag verdedigen.


Spannend!

Weet je wat ik wel merk uit dit topic. Bij iedereen heet het weer anders :') vriendin van me heeft het hele tijd over thesis schrijven, dacht de eerste paar keren echt: eh het zal wel :')

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 13:07

Milando schreef:
Ik meld me ook! Volgende week mn projectstage afronden en dan begin ik 10 februari met afstuderen. Ik doe de opleiding Voedingsmiddelentechnologie en wij doen ik koppels een opdracht voor een bedrijf :)


Hee leuk ik studeer dit jaar ook af voor voedingsmiddelentechnologie! Ik neem aan dat je op de HAS zit, want ik begin dezelfde datum :Y) Welke richting heb je gekozen?

Leuke studies allemaal! Wat zijn jullie plannen hier na? Werken/doorstuderen/ reizen?

Ik ga als ik afgestudeerd ben op zoek naar een baan. Aan de ene kant vind ik het onwerkelijk en aan de andere kant ben ik er ook erg aan toe. :D

Sanne_com

Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 13:12

Ik meld me ook!
Ik ben dit jaar aan het afstuderen! Wij hebben een stage + thesis in 1 jaar zeg maar, en schrijven de thesis dan ook over onze stage (of in mijn geval, mijn stage opdracht is mijn thesis xD)
Ik studeer Safety and Security Management Studies (SSMS) en als alles goed gaat moet ik op 1 mei inleveren, dan ergergens een keer verdedigen en that's it!

Als ik de juiste cijfers haal ga ik voor een master (Crisis and security management), maar daar moet ik een 7,4 voor mijn scriptie/stage halen dus we gaan zien of dit gaat lukken!

Piekosjj

Berichten: 5477
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 13:12

Ik dacht ook nooit verder te gaan na mijn bachelor, had veel zin om aan het werk te gaan, maar plannen liepen toch anders :+ Ben hier in Zweden de master gestart met het idee 'we zien wel' (ben niet zo'n al te beste student!) maar heb het toch zo ver gekregen dat ik nu bijna klaar ben :))

Ik denk dat ik na mijn master eigenlijk eerst wat 'handenwerk' wil ga doen, ik ben nog jong en wil me ook graag storten op ervaring en praktische kennis krijgen. Ik zou erg graag zelf iets op willen starten, maar ik zie wel hoe alles loopt. :)

Oshaa
Berichten: 1052
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 13:54

Felien_Kyra schreef:
roxiie schreef:
Ik heb 2 weken terug mijn scriptie ingeleverd! Over ca een week hoor ik of ie voldoende is en wanneer ik hem dan mag verdedigen.


Spannend!

Weet je wat ik wel merk uit dit topic. Bij iedereen heet het weer anders :') vriendin van me heeft het hele tijd over thesis schrijven, dacht de eerste paar keren echt: eh het zal wel :')


Bij ons is een thesis maar 7,5 studiepunten. De scriptie is 20 studiepunten. Het research project is 30, waarvan een groot deel dus onderzoek is. Snap ook niet precies de verschillen tussen de drie...

Citaat:
Werken/doorstuderen/ reizen?


Eerst nog tot de herfstvakantie werken (heb al 4 jaar gewerkt, ook tijdens studie (geen bijbaan, maar als docent). Daarna reizen en dan doorstuderen :)

Milando

Berichten: 165
Geregistreerd: 08-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:12

ArankaM schreef:
Milando schreef:
Ik meld me ook! Volgende week mn projectstage afronden en dan begin ik 10 februari met afstuderen. Ik doe de opleiding Voedingsmiddelentechnologie en wij doen ik koppels een opdracht voor een bedrijf :)


Hee leuk ik studeer dit jaar ook af voor voedingsmiddelentechnologie! Ik neem aan dat je op de HAS zit, want ik begin dezelfde datum :Y) Welke richting heb je gekozen?

Leuke studies allemaal! Wat zijn jullie plannen hier na? Werken/doorstuderen/ reizen?

Ik ga als ik afgestudeerd ben op zoek naar een baan. Aan de ene kant vind ik het onwerkelijk en aan de andere kant ben ik er ook erg aan toe. :D


Nee, niet op de HAS! Ik heb de opleiding gedaan op het Van Hall Larenstein in Leeuwarden!

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:14

Hierna lekker werken en sparen voor O.a. een reis, huis en misschien ooit een bruiloft :D .

Dromen mag toch :)?

roxiie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:38

Ik werk al een aantal jaar in mijn vakgebied. Ben daar na mijn stage blijven hangen en vervolgens is het afstuderen er een hele lange tijd bij ingeschoten. :+

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:18

Ik meld me ook!
Ik ben dit jaar ook aan het afstuderen. Ik doe de opleiding mondzorgkunde, heb nu in het eerste semester mijn scriptie al afgerond, nu bezig met kliniek af te ronden en dan het volgende semester beginnen met een minor toegepaste psycologie. Ik hoop ook in juli klaar te zijn.
Ben er nu dan ook echt wel klaar mee :')

Eelmo

Berichten: 2955
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:06

Mag ik ook meepraten? Ik ben nu 2e jaars Master Biologie in Nijmegen :)

Ik begin 3 februari aan mijn afstudeerstage (scriptie), maar ik moet ook nog een paar vakken doen in Q1 volgend jaar. Dus ik hoop december 2020 mijn laatste punten binnen te halen :)

linnnde

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:20

Oeh spannend Roxiie!!

Ik ben net begonnen aan mijn cursus voor de GMAT. Wil graag doorstuderen.. (Pre)master Business Administration. Waar maakt me niet zo veel uit, zolang ik maar toegelaten wordt haha. Dus het wordt de komende periode lekker druk...

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:02

Vrijdag alles ingeleverd voor meewerkstage. Als dat voldoende is heb ik groen licht voor afstuderen *\o/* !

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:14

Ik meld mij ook. Ben momenteel bezig met de laatste loodjes.
Officieel had ik in december moeten afstuderen alleen mijn opleiding werkt niet mee.

Ik studeer nog Trade Management gericht op Azië die sinds dit schooljaar International Business Asia heet.

Ik ben vorig jaar april begonnen en had 9 december klaar moeten zijn.
Op dit tempo verwacht ik rond maart toch echt wel klaar ermee te zijn. Had dit liever eerder gewild maar ja als school niks doet wordt het lastig -O-
Ik merk ook dat ik het zat word om zo in onzekerheid te moeten leven. Ik heb geen idee wanneer ik daadwerkelijk klaar kan zijn :(

Geen plannen om verder te studeren. Ik doe al te lang om deze opleiding af te ronden dus mijn zin hebben ze goed verprutst. Ik wil nu echt aan het werk gaan en een beetje mijn toekomst kunnen inplannen.

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:21

Jaa ik meld me ook! Ga in Februari beginnen aan het schrijven van bachelor thesis (doe Amsterdam University College) en moet die eind mei inleveren, heb dan ook nog twee vakken ernaast en een vak in Juni. Dus als het goed is begin Juli mijn diploma *\o/* Hier heet het trouwens “capstone” wat nog erger is dan thesis haha

Sannens
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:40

Ik wil me hier ook graag melden! Ik ben sinds 2 weken bezig aan mijn Wetenschapsparticipatie van de Master van Geneeskunde. Dit duurt 18 weken en betekent dus dat ik halverwege mei door mag naar mijn laatste coschap. In Juli ben ik daarna afgestudeerd!

Mijn onderzoek gaat over leerklimaat in coschappen en ik merk dat ik het aan het begin van een dag nogal lastig vind om te starten. Ik sog best wel veel. Maar op het moment dat ik eenmaal echt bezig ben, dan zit ik ook zo in de flow en gaat het erg vlot.

Iemand tips hoe ik sneller in die flow kom?

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:06

Hier nog iemand die graag meepraat! :D Ik studeer de Bachelor Communicatie en Multimedia Design aan de Han in Arnhem en hoop na dit half jaar eindelijk klaar te zijn. := Vorig jaar is mijn afstudeerproduct in de bewustmaking van de veiligheid in de klimhal op het laatste moment afgekeurd, dit terwijl het bedrijf er mega veel aan had. Maar mijn opleiding dus blijkbaar niet.. -O-

Dus ik heb een half jaar pauze genomen voor mijzelf en ga in februari beginnen bij een sportbond om het trainingsproces van sporters en scheidsrechters te verbeteren door middel van E-learning. Superveel zin in! ook al voel ik mij nu een beetje uit mijn studie-conditie gevallen na een half jaar enkel werken en ik ben bang straks een oververmoeidheid op te lopen met alles wat ik ernaast nog doe.. :')

Ik ben ook best wel benieuwd naar tips om sneller aan de slag te kunnen! :)) Maar ook om een goede planning aan te houden die mij rust geeft.. Ik leg de lat in processen vaak héél hoog en dat heeft mij de laatste keer ook genekt.. Daarnaast sport ik veel en heb ik een eigen bedrijf.. Dus die planning moet deze keer echt eens goed staan.
Zou mooi zijn dat eindelijk eens goed op te lossen en af te studeren. :D

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:44

Canon schreef:
Hier nog iemand die graag meepraat! :D Ik studeer de Bachelor Communicatie en Multimedia Design aan de Han in Arnhem en hoop na dit half jaar eindelijk klaar te zijn. := Vorig jaar is mijn afstudeerproduct in de bewustmaking van de veiligheid in de klimhal op het laatste moment afgekeurd, dit terwijl het bedrijf er mega veel aan had. Maar mijn opleiding dus blijkbaar niet.. -O-

Dus ik heb een half jaar pauze genomen voor mijzelf en ga in februari beginnen bij een sportbond om het trainingsproces van sporters en scheidsrechters te verbeteren door middel van E-learning. Superveel zin in! ook al voel ik mij nu een beetje uit mijn studie-conditie gevallen na een half jaar enkel werken en ik ben bang straks een oververmoeidheid op te lopen met alles wat ik ernaast nog doe.. :')

Ik ben ook best wel benieuwd naar tips om sneller aan de slag te kunnen! :)) Maar ook om een goede planning aan te houden die mij rust geeft.. Ik leg de lat in processen vaak héél hoog en dat heeft mij de laatste keer ook genekt.. Daarnaast sport ik veel en heb ik een eigen bedrijf.. Dus die planning moet deze keer echt eens goed staan.
Zou mooi zijn dat eindelijk eens goed op te lossen en af te studeren. :D


Ik herken me zo erg in je verhaal. Hier 2 andere scripties afgekeurd en toen ook pauze genomen. Had heel veel moeite om er terug in te komen. Hier ook een fanatiek sporter. maar het volgende heeft mij geholpen:
- Minstens 1x per week bij het bedrijf mee te lopen mits dit mogelijk is. Ik zelf zat 2 dagen in de week op 'kantoor' om aan scriptie te werken. Dit zorgde voor regelmaat.
- Ik heb geminderd in sporten; ben van 5 á 6 x per week terug gegaan naar 2x per week en soms zelf helemaal niet. Het is maar voor even en na afstuderen heb ik alle middelen om weer naar 5 x per week te gaan.
- Planning loslaten. Ik plan vrij ruim en probeer niet alles tot in de detail te plannen. Voorheen deed ik dit wel maar ik ben te afhankelijk van anderen die niet naar mijn planningen luisteren. Door dat wat meer los te laten heb ik meer rust gekregen.

Anoniem

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:02

*Komt binnenvallen*

Wat mij tijdens stage heeft geholpen zijn blokuren. Dan blok je enkele uren in, en dan houd je je alleen met het onderzoek bezig. Mailtjes etc beantwoord je daarna wel weer. Als je bij een bedrijf stageloopt en op kantoor kunt zitten... Doen ;) Al... Het moet niet te gezellig worden _O-

Ook ik studeer dit jaar af dmv een afstudeerstage met scriptie ;)
Meer verklap ik niet ivm privacy.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:31

Ik ga ook 40 uur naar stage.
Ik ga terug naar mn eerste meewerk stage (heb stage moeten herkansen ivm verslag, 20 weken stage...). Vond het zo leuk en ze hadden een toffe opdracht, dus waarom niet :D?

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:06

Es_ther schreef:
Ik ga ook 40 uur naar stage.
Ik ga terug naar mn eerste meewerk stage (heb stage moeten herkansen ivm verslag, 20 weken stage...). Vond het zo leuk en ze hadden een toffe opdracht, dus waarom niet :D?


Dat scheelt weer als het een leuke stage is! :) Wanneer hoop je afgestudeerd te zijn?

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:02

Eind juni! We moeten 12(?) juni alles inleveren en tussen 15 en 26 moet je ergens verdedigen. Je krijgt dan een bericht met de datum en tijd.

Dus hopelijk kan ik zowel mn verjaardag als slagen vieren *\o/*

blacky15

Berichten: 134
Geregistreerd: 01-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 01:33

Hi,

Ik studeer bedrijfskunde en ook ik studeer dit jaar af.
Volgende week begint mijn afstudeerstage, hier zal ik beginnen met een theoretisch onderzoek. Hieropvolgende zal ik (waarschijnlijk) een adviesrapport schrijven voor het bedrijf.

Enerzijds kijk ik er erg naar uit om te beginnen, ik had een goed gevoel bij het bedrijf. Anderzijds kijk ik er erg tegenop, voornamelijk omdat mijn vorige stage niet leuk was. Ik wil proberen mijn studie cum laude af te ronden, maar dat is nog een beetje afhankelijk van welke toetsen ik dan moet herkansen.
Overigens hier ook een fanatiek sporter, ik sport nu zo een 6x per week en zou dat graag blijven doen.

Verder wil ik graag een master gaan doen, maar weet ik nog niet exact wat. Nog veel onzekerheden dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 07:21

Gekke ingeving mbt sport.
Maar zijn er geen bokkers die voor of na stage kunnen sporten op de route naar stage/huis, zoals hardlopen/racefietsen?
Als je van tevoren sport, is een douche op stage wel essentieel :+

Kun je waarschijnlijk niet zoveel als nu, maar kun je wel even je ei kwijt ;)

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 07:53

Naar stage hardlopen of fietsen wordt wel fanatiek :+.
Zit wel een sportschool in het gebouw, maar ik vind de sportschool stom :+.
Ik klim nu 2/3 keer in de week en met stage ging dat prima. Ook als ik in de avond nog doorwerkte.