FVT vaardigheids test politie/jid/dv&o

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

FVT vaardigheids test politie/jid/dv&o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 03:04

Ik heb binnenkort een selectiedag en hier valt de FVT (politietest) ook onder. Nou heb ik een beetje hectisch jaar achter de rug gehad waardoor ik dus veel aangekomen ben, nu alweer bezig met afvallen maar het belemmerd mij wel, verder een overbelaste pols momenteel waar ik dus wel last van heb.

Nou heb ik dus die selectiedag , door de eerste 2 rondes dus gekomen en wil wel echt graag door met de sollicitatieprocedure maar weet niet of het verplicht is om mee te doen aan die test of dat dit ook evt later kan mocht ik verder wel door de selectie komen? Mocht dit niet kunnen wil ik het alsnog proberen maar wil het natuurlijk liever doen wanneer ik gewoon een heel stuk fitter ben :7 ik ben nu wel bezig met sporten maar ben er nog lang niet en deze selectiedag is over ca 1,5 week. Toevallig iemand hier die het antwoord weet?

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: FVT vaardigheids test politie/jid/dv&o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 06:13

Op de selectiedag word van je verwacht dat je dit doet, of niet deelneemt aan de selectiedag. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik heb met mijn 27 jaar 3.50 min de tijd om die fittest te halen. Kan hem bijna lopen :') Maak je niet te druk over die FVT, die red je wel zelfs als je conditie niet helemaal op peil is. Wat je niet moet doen is alles geven in de eerste twee ronden, je moet er dan nog drie zeg maar en dan ben je wel helemaal gesloopt. Hou een constant tempo aan van 8 a 9 km/u en blijf laag met je lichaam bij de ballen. Beweeg ook zijwaarts/crabwalk ipv turn and run. Dit zijn dingen die je nu gewoon kan oefenen tijdens het cardio aspect van je sporttijd.

Heel veel succes!

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Re: FVT vaardigheids test politie/jid/dv&o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 08:51

Heb je de politie conditie app al gedownload? Dan weet je wat je kunt verwachten. Of is het niet voor de politie? De sporttest moet je wel meteen al doen en kun je niet uitstellen, het is onderdeel vd procedure.
En hoewel minimus zegt dat het goed te doen is, vliegen er toch veel mensen uit op de sporttest. Je geeft aan dat je een overbelaste pols hebt, kun je dan wel dingen tillen?

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:58

Je moet hem gewoon op de afgesproken dag doen, en niet gehaald is helaas ook gelijk klaar dan.... Dan mag je uit m'n hoofd na 3 maanden weer opnieuw solliciteren.

En ik zou hem ook niet onderschatten hoor, wordt hierboven wel gezegd dat het goed te doen is, maar en vallen ontzettend veel mensen uit op deze test

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: FVT vaardigheids test politie/jid/dv&o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:35

Ik vind de sporttest ook goed te doen, ik haast me nooit en red het zeer ruim binnen de tijd.
Wat de anderen hier ook zeggen: je moet hem de dag van de selectie doen, het is nou eenmaal onderdeel van de selectie.

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 12:35

Ben 30 jaar, 20 kilo overgewicht nu en dat voel ik wel aan mn gewrichten en dingen vastpakken heb ik al last van :7 maar dat word het gewoon uitvoeren, eff op mn tanden bijten := is voor de dv&o overigens

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: FVT vaardigheids test politie/jid/dv&o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:49

Leuk lifaya, hier nog een dv&o'er!

Zorg er wel voor dat je op conditie bent voor je de opleiding in gaat. Je kunt beter de tijd nemen nu, dan kapot gaan in de opleiding :7 Ervaring hier hahah!

Als je nog niet helemaal goed in je vel zit, kun je beter volgend jaar nog eens solliciteren. De fvt is de basis fittest, maar in de opleiding borduren ze erop verder en testen ze je limiet. Het stopt hier niet, word alleen maar zwaarder. Reken erop dat als je nu niet echt op peil bent, je het heel moeilijk gaat (kunnen) krijgen in de opleiding.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Re: FVT vaardigheids test politie/jid/dv&o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 21:26

Ik weet niet of de selectieronde voor dv&o anders zijn dan voor de politie, maar je moet de fvt inderdaad lopen. Als je hem niet haalt, dan stopt de procedure verder ook. Tenminste. 13 jaar geleden wel :-) Succes iig. Je gaat hoe dan ook stuk op die baan, maar hij is hoed te doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: FVT vaardigheids test politie/jid/dv&o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 21:30

Een vriendin van mij heeft hem een paar jaar geleden ook gedaan. Zij heeft een conditie van een bezopen vlo, maar het is zelfs haar gelukt.
Idd niet meteen voluit gaan maar blijven doseren. En blijf vooral ook goed op je ademhaling letten.

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 02:11

Minimus schreef:
Leuk lifaya, hier nog een dv&o'er!

Zorg er wel voor dat je op conditie bent voor je de opleiding in gaat. Je kunt beter de tijd nemen nu, dan kapot gaan in de opleiding :7 Ervaring hier hahah!

Als je nog niet helemaal goed in je vel zit, kun je beter volgend jaar nog eens solliciteren. De fvt is de basis fittest, maar in de opleiding borduren ze erop verder en testen ze je limiet. Het stopt hier niet, word alleen maar zwaarder. Reken erop dat als je nu niet echt op peil bent, je het heel moeilijk gaat (kunnen) krijgen in de opleiding.

Bedankt voor je reactie! Ja ik ben al wel heel wat actiever nu dan ik was, heb een jaar in de ziektewet gezeten en werk nu bijna weer 100% (ook onregelmatige diensten) sinds begin januari begonnen met het opbouwen. Dus dat ik nog niet fit ben is wel logisch hihi. Werk nu 5 jaar in de beveiliging en heel veel actiever dan voertuigen controleren is het niet (al is dat ook al wel een taak hoor haha, zeker in vrachtwagens klimmen) Is de opleiding heel actief van de dv&o en hoe gaat het precies in zn werk? Is het werken en leren tegelijk? Krijg je een volwaardig salaris meteen of niet? Ik had daar nog weinig informatie over kunnen inwinnen.

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:52

De opleiding is vooral intensief. Je hebt vrij weinig tot geen vrije tijd meer tijdens de opleiding, maar dat is het zeker waard als je erop terug kijkt later. Ik mag er niet veel over kwijt, maar hou er rekening mee dat na je theoretische gedeelten (het word opgesplitst in delen van 8 weken die elkaar opvolgen) en bij de praktijk zelfs je spierpijn, spierpijn heeft :') Het is heel leuk, op sommige momenten zwaar maar leuk! Het ligt ook aan je groep hoor, als je een leuke groep hebt met een goede onderlinge sfeer redt je het wel. Ik was de enige vrouw in mijn groep (en vond het heerlijk :D ) en we waren er echt voor elkaar!

Edit: qua salaris moet je me even pm'en, dat gooi ik niet zo op internet :)

0000
Berichten: 5483
Geregistreerd: 04-06-10

Re: FVT vaardigheids test politie/jid/dv&o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 18:40

Ik heb je ook wat info gestuurd in pb. De fvt gaat meer over doorzettingsvermogen dan over conditie maar is wel peanuts vergeleken met de verdere opleiding.