Enquete LHBTers op de werkvloer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elle108030

Berichten: 831
Geregistreerd: 20-08-11

Enquete LHBTers op de werkvloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 14:02

Voor mijn opleiding doe ik onderzoek naar de acceptatie van LHBTers in verschillende werkvelden. Voor een van mijn subvragen heb ik een enquête gemaakt en ik vroeg me af of jullie die wouden invoeren.
Hij is compleet anoniem. alvast bedankt :D

https://forms.gle/hAuhywK6pL7gyAqT8

ps. ik weet niet of dit de goede plek is op het forum, zo niet laat even weten.

Saintelette

Berichten: 3183
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Enquete LHBTers op de werkvloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:24

Ik heb hem zojuist willen invullen voor je, maar twijfel nav je vragen heel erg. Ik ken, ondanks dat ik in een heel groot bedrijf werk, geen LHBT-collega’s.. Ik vind het daardoor super lastig om de vragen over promotie e.d. in te vullen.

mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Enquete LHBTers op de werkvloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:06

Ik kan je als student (kwam ik na vraag 3) helaas niet helpen, maar je topic moet op STW staan. Je zou een mod kunnen vragen om te helpen :) Succes!

MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Enquete LHBTers op de werkvloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:15

Ingevuld, werk bij een groot internationaal bedrijf met meerdere collega's uit de LHBT gemeenschap.

Dat is hier geen issue en daar wordt hier ook niet anders over gedaan.
Zoals ik aan heb gegeven in het de enquete, mensen worden hier naar persoonlijkheid en niet naar geaardheid behandeld.

Roodvos

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:16

Welk woud wil je ingevoerd hebben en wat heeft dat te maken met LHBTers :o?

Princesj

Berichten: 4551
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:27

Moderatoropmerking:
Ik heb dit topic verplaatst naar [STW], daar past deze beter.

DeEenhoorn
Berichten: 2941
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Enquete LHBTers op de werkvloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:03

Ik vind het een verwarrende enquête, bij de vragen om te beoordelen van 1 tot 5 betekent een 1 dat iets fantastisch is en een 5 betekent juist slecht. Ik zou het andersom makkelijker lezen vinden.

nine1987

Berichten: 8346
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Enquete LHBTers op de werkvloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:14

Ik vind ook de volgende stellingen zo na elkaar een beetje verwarrend (ik weet niet meer hoe 't er letterlijk stond, hopelijk klopt 't)

"LHBT collega's krijgen vaker complimenten"

Volgende stelling:

"ik krijg vaak complimenten over mijn werk"

Dit vind ik lastig beantwoorden.. Ja ik krijg vaak complimenten.. Maar mijn LHBT collega's ook.. Maar niet vaker dan een ander..

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:42

nine1987 schreef:
Ik vind ook de volgende stellingen zo na elkaar een beetje verwarrend (ik weet niet meer hoe 't er letterlijk stond, hopelijk klopt 't)

"LHBT collega's krijgen vaker complimenten"

Volgende stelling:

"ik krijg vaak complimenten over mijn werk"

Dit vind ik lastig beantwoorden.. Ja ik krijg vaak complimenten.. Maar mijn LHBT collega's ook.. Maar niet vaker dan een ander..


Je kan dan toch kiezen voor nr. 3, wat staat voor neutraal?

Ik vond de enquete prima in te vullen. Bij ons zijn er best een aantal, vooral lesbiennes. Maar iedereen is gelijk. Er is bij ons op de werkvloer totaal geen sprake van een andere behandeling, of negatieve sfeer. Bij ons kan echt iedereen zichzelf zijn.
Het is een heel gevarieerde groep mensen. Leeftijd loopt vanaf 20 jaar tot aan de pensioen leeftijd (en mensen daarboven die in drukke tijden nog bijspringen)
Veel mensen met een verschillende afkomst, een andere geaardheid. Mensen die uit een totaal andere sector komen. Ook mindervalide mensen, of 'kleine' mensen.

Wel heel leuk om te zien wat een bijzondere groep dit maakt, en hoe iedereen op een respectvolle manier met elkaar omgaat. En je hoeft elkaar echt niet allemaal aardig te vinden, maar er zal zelden een negatief woord over iemand vallen. En dan is het eerder de persoonlijkheid op zich, dan dat het met je achtergrond te maken heeft.

Fijn om in zo'n omgeving te mogen werken. Maar ik geloof ook dat dit lang niet overal zo is. Goed om dit in beeld te brengen!

TS, wat ga je met de uitkomst van dit onderzoek doen?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Enquete LHBTers op de werkvloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:58

Heel lastig in te vullen als je zelf de enige bekende LGBTer bent op werk. Dan zijn al een aantal vragen niet echt van toepassing

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:16

Ik kan driekwart van de vragen niet invullen omdat ik LHBTI ben. Ik kan geen objectief antwoord geven op een aantal vragen over LHBT'ers.