MBO 2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

MBO 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:27

Hoi allemaal,
Als vervolg op het MBO 2019 topic, hier de 2020 variant.
Wie gaat er allemaal in september naar school en welke opleiding ga je volgen/volg je?
Lijkt me leuk om ervaringen te delen en elkaar te motiveren.
Ik ga zelf tandartsassistente BBL doen, heb er veel zin in en ben ook erg benieuwd naar het MBO, want ik kom uit een hele andere hoek.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en verhalen!

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: MBO 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:32

Ik ga voor poging nummer 3 :')
Ik haak altijd halverwege het jaar af dus als ik niet meer mee klets ben ik gestopt met mijn opleiding :+

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:33

Leuk!!

Ik ben bezig met thuis studie doktersassistente. De opleiding is voor mij meer een formaliteit, ik ben al enkele jaren werkzaam in de spoedzorg. Tijdens een dienst gevraagd of ik niet wilde komen werken en dus ook al aan het werk in de praktijk (naast mijn werkzaamheden in de spoedzorg die ik blijf doen).
Ik ben in januari begonnen, al 2 medische examens afgerond, in mei begonnen met stage en 3/4 van de opdrachten afgerond, examen loopbaan en burgerschap is ook al afgerond.
In augustus heb ik voor nu 4 medische examens gepland.
Na de zomer wil ik dan nog graag m'n stage afronden en de praktijkdagen plannen (ben nog bezig met vrijstellingen).
En dan nog de algemene vakken.
Dus ik denk een bedrijvig zomertje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:37

Leuk Polly! Zit je dan op poli spoedzorg in het zh, of hoe moet ik dat voor me zien?
Ik heb trouwens ook getwijfeld over thuisstudie, maar toch gekozen voor het ROC. Ik ga er alleen de maandag naar toe dus dat scheelt, want het is 1,5 uur enkele reis voor mij.

Lau, komt vast goed! Zou het echt proberen af te maken, al is het alleen maar om trots op jezelf te zijn dat je dat diploma krijgt :)

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:39

@polly wat een geluk dat je al ergens dan terecht kon qua stage en dan werk je er denk ik bij? Ik wil misschien in het nieuwe jaar gaan starten met de opleiding doktersassistente (als het kan januari /februari) maar ik mag wel op tijd beginnen met solliciteren want er zijn heel veel vacatures maar van wat ik lees heel weinig leer/werk plekken.

Anoniem

Re: MBO 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:40

@moonsparkle, gewoon overal gaan vragen.
Mijn leerwerkplek stond ook niet open, maar er was wel plek!

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:44

brokjes schreef:
Leuk Polly! Zit je dan op poli spoedzorg in het zh, of hoe moet ik dat voor me zien?
Ik heb trouwens ook getwijfeld over thuisstudie, maar toch gekozen voor het ROC. Ik ga er alleen de maandag naar toe dus dat scheelt, want het is 1,5 uur enkele reis voor mij.

Lau, komt vast goed! Zou het echt proberen af te maken, al is het alleen maar om trots op jezelf te zijn dat je dat diploma krijgt :)


Eerst zien dan geloven ik ken mezelf een beetje. Het begint met 100% dan 90% 80% etc tot ik binnen het halfjaar op 0 zit. En dan stop ik weer..

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:14

Ik ben ooit opgeleid als rij-instructeur en toen aangenomen part-time op de ambulance.
Ik heb daar de opleiding gedaan maar wegens onregelmatige diensten van mijn partner en een zoontje (van toen 4-jaar) was het voor mij niet mogelijk om fulltime op de ambu te rijden.

Ik werk in de ANW-feestdagen op de ambulance van de HAP. Ik werkte daarnaast nog als rij-instructeur (motor-auto-brommer. In loondienst maar dat is echt geen vetpot zeg maar).
Tijdens een dienst op de HAP heb ik toen een avonddienst gewerkt met een huisarts die aan het einde van de dienst (hele drukke dienst met veel echte spoed waar we best wel serieus aan de bak moesten zeg maar) vroeg of ik niet in haar praktijk wilde komen werken. Juist omdat ik zoveel ervaring heb met echte spoedsituaties en als chauffeur zie en hoor je echt heel veel (zowel op de HAP als op de ambu) en daarnaast was ik toen bezig met een basisopleiding doktersassistente thuisstudie, ter kennisverbreding.
Toen ik de basisopleiding gehaald had heb ik haar een berichtje gestuurd en mocht de dag erna al op gesprek en aan het einde van dat gesprek had ik al een contract op zak.
Ik werk nu 20u in een huisartsenpraktijk en tijdens mijn werkuren mag ik mijn stageopdrachten maken. Dingen als oren uitspuiten had ik nog nooit gedaan maar dat is niet heel moeilijk om aan te leren, ik doe dus eigenlijk alle handelingen al zelfstandig na wat meekijken en oefenen onder toezicht (en met toestemming). De praktijkdagen moet ik nog wel doen maar hoop wel met mijn vooropleiding wat vrijstellingen binnen te kunnen krijgen.

En naast mijn werk op de huisartsenpraktijk werk ik in de ANW-feestdag uren nog op de ambu, gewoon omdat het kan en omdat dat de tofste baan ter wereld is :)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 15:29

Afgelopen week 4 examens gedaan, uitslagen vandaag binnen gekregen : 7, 7.3, 8,4 &. 8.7 dus dit is binnen.
Nog 1 medisch examen en dan nog algemene vakken en m'n keuzedeel

Anoniem

Re: MBO 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 16:02

Goed bezig!
Ik heb 7 sept kennismaking, maar begin 1 sept al met werken.

kruimel

Berichten: 89
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Ergens boven Amsterdam

Re: MBO 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 22:55

Als alles mee zit en er geen tweede corona uitbraak komt, begin ik in november voor mijn werk met een BBL MBO niveau 4 dierverzorging opleiding.
Ik heb er onwijs veel zin in en vind het super spannend, vooral omdat ik na 10 jaar weer in de boeken duik en als ik de opleiding haal dan heb ik ook alle MBO niveau's (1 t/m 4) doorlopen.

Boterbloem90

Berichten: 558
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 23:47

Ik meld mij weer. Ook al hield ik het vorige topic niet bij :+

1 september start ik met mijn ziekenhuis stage. Voor het 3e leerjaar bol verpleegkunde. Stik zenuwachtig := Door corona loop ik (en klasgenoten) achter op de stage opdrachten en handelingen.

Wel blij dat ik met stage begin, 5 dagen in de week online lessen volgens was/is niks voor mij. Gelukkig bij mijn vorige stage kunnen blijven werken dus een beetje afwisseling gehad.

Lau, welke opleiding ga je doen?

Polly, respect voor jou! Volgens mij ben je wel iemand die zijn tanden ergens in zet en er voor gaat.

Anoniem

Re: MBO 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:32

Leuk kruimel, wat voor werkplek heb je gevonden?

Succes boterbloem! Komt vast goed.

Ik zie best wel op tegen mijn schooldagen (iedere maandag) := omdat het voor mij 2 uur enkele reis met het OV is naar de locatie. Ik ben op zo'n dag dan 4 uur onderweg..

Boterbloem90

Berichten: 558
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:20

Dat reizen is pittig brokjes.
Zelf 2 jaar 1.5 uur naar school moeten reizen en 2 uur naar stage (half jaar). Mede de rede dat ik van opleiding van veranderd.

Moet je veel overstappen? Anders kan je nog wat aan school doen (moet er wel plek zijn om te zitten)

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:23

Mag ik mij ook melden? Ik start volgende week met de opleiding mbo verpleegkundige. En ik ben heel benieuwd hoe ze het nu allemaal gaan doen ivm corona.

Ik heb er wel veel zin in! Eindelijk weet ik wat ik ga doen. Ik zie wel op tegen het reizen :+
Laatst bijgewerkt door CupCakes_ op 24-08-20 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:24

Boterbloem90 schreef:
Dat reizen is pittig brokjes.
Zelf 2 jaar 1.5 uur naar school moeten reizen en 2 uur naar stage (half jaar). Mede de rede dat ik van opleiding van veranderd.

Moet je veel overstappen? Anders kan je nog wat aan school doen (moet er wel plek zijn om te zitten)

Pff pittig ja. Snap dat dat een reden is om te switchen.

Ik moet super vaak overstappen helaas.
Gelukkig woon ik wel op 5 minuten fietsen van mijn werkplek, dat maakt wel weer iets goed voor die ene dag.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: MBO 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 15:48

Ik meld me ook! :D Begin als het goed is donderdag met BOL niv 4 paraveterinair. Als het goed is, want er zijn nu al problemen met ICT voor de online lessen. Lang leve corona :+

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:05

Mag ik mij ook melden?

Sinds november in de ziektewet gezeten, wilde ik in januari met re-integreren gaan beginnen. Toen bleek dat op mijn werkplek niet te kunnen om een paar uur per dag op therapeutische basis te gaan werken.

Ik werkte al een aantal jaar via hetzelfde uitzendbureau, had een fase B contract. Toen in Maart besloten dan toch maar weer hele dagen te proberen kwam Corona om de hoek. Resultaat alle uitzendkrachten eruit, en daardoor geen contractverlenging voor mij. :+

Al eerder met het idee gelopen mij om te scholen.

Afgelopen mei begonnen met de opleiding verzorgende IG, wel via het LOI omdat gewoon mijn eigen huis heb dat ook betaald moet worden. Solliciteer mij nu suf naar een baan voor 28 uur, zodat er straks ruimte is in uren om stage te gaan lopen.

Opleiding duurt 18 maanden. Vind het erg leuk! Eerste examens zijn ook al achter de rug. Ook voor alle andere huiswerk opdrachten haal ik alleen maar mooie cijfers.

Op dit moment ben ik in voorbereiding voor mijn BPV. Ben nu bezig mijn BPV plan schrijven en aan het solliciteren naar een stageplaats. :D :D

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: MBO 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:39

Hoe is het bij jullie? Zit jullie eerste week er al op? Ik begin dinsdag en ik begin toch wel fikse tegenzin te krijgen :')

Anoniem

Re: MBO 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:55

Ojee :') hoort erbij misschien! Wat ging jij nou doen?

Hier dinsdag begonnen op mijn werkplek, dus al 3 dagen erop zitten (donderdag vrij). As maandag begint school.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: MBO 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:07

Ik ga fotografie doen dus wel zin in, alleen vind het zo naar en mijn faalangst speelt weer ontzettend op. Wil mij alweer uitschrijven.

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: MBO 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:09

Mijn eerste halve week zit er weer op! Ik moest echt wennen weer aan het onwijs vroege opstaan en met het ov gaan. Gelukkig kan ik een deel met de auto wat al veel scheelt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 23:50

Lau schreef:
Ik ga fotografie doen dus wel zin in, alleen vind het zo naar en mijn faalangst speelt weer ontzettend op. Wil mij alweer uitschrijven.

Hulp zoeken op school. Meteen de eerste dag. Het is zonde als je het niet doorzet, je wilt dit super graag toch?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:45

Hoe is het hier? Het is echt super stil wat wel een beetje jammer is. Het lijkt mij namelijk best leuk om elkaar te steunen.

Ik heb deze week mijn tweede week intro. En eigenlijk heb ik best leuke vrienden gemaakt al. Het groepje waar ik mee om ga is echt wel heel gezellig dus dat maakt het wel beter.
De opleiding hebben we nog niet zo veel inhoudelijk over gehoord maar ik denk dat het wel goed komt. Vandaag hebben we een online les + opdracht dus ik ben heel benieuwd. Tot nu toe was mijn angst en stress nergens voor nodig. En stoppen ook niet eigenlijk want het is in ieder geval gezellig. Dus wie weet maak ik het nog af ook :')

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: MBO 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:41

Ik heb deze week online les en hoe fijn ik het wel niet vind om thuis te werken, het werkt eigenlijk voor geen meter. Ze doen het via teams, maar de helft kan je gewoon niet volgen.