Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 11 [ 275 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

FNV wil thuiswerkvergoeding afdwingen

 
Profiel   

Ik hoef nergens om te vragen.
Het wordt gewoon geregeld vanuit de werkgever.
Zodra de thuiswerkvergoeding bekend is per dag, wordt de reiskostenvergoeding stopgezet en krijgt men daarvoor in de plaats deze thuiswerkvergoeding.

Wij kunnen ook een laptop van het werk krijgen, maar die vind ik niet fijn, dus ik gebruik mijn eigen laptop. Inkt doe ik declareren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 16:48 



 
Profiel   

Courses, het Nibud heeft berekend dat het je 2,- per dag extra kost. Dat is dus per jaar € 440,- Kun je hoog en laag springen maar dat is een feit. Dat kun jij niet erg vinden maar voor mensen met een gewone kantoorbaan, vind ik dat best veel geld.

Ik quote het Nibud ook nog even
‘Het Nibud raadt consumenten aan om rekening te houden met de thuiswerkkosten in de begroting. Het zijn kleine bedragen die niet opvallen, maar op jaarbasis gaat het toch al gauw om € 440 extra. Dan wordt je aan het einde van het jaar niet overvallen door een hoge energierekening’ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 17:54 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Courses, het Nibud heeft berekend dat het je 2,- per dag extra kost. Dat is dus per jaar € 440,- Kun je hoog en laag springen maar dat is een feit. Dat kun jij niet erg vinden maar voor mensen met een gewone kantoorbaan, vind ik dat best veel geld.

Ik quote het Nibud ook nog even
‘Het Nibud raadt consumenten aan om rekening te houden met de thuiswerkkosten in de begroting. Het zijn kleine bedragen die niet opvallen, maar op jaarbasis gaat het toch al gauw om € 440 extra. Dan wordt je aan het einde van het jaar niet overvallen door een hoge energierekening’ .


‘Mensen met een gewone kantoorbaan’. Waaruit lees je dat ik niet onder die categorie val? Dit soort aannames vind ik dus ook vrij kwalijk, het is niet zo dat ik maar wat in het rond gooi zonder kennis :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 18:03 



 
Profiel   

Nou ja, jij staat er gewoon anders in omdat je geen baan meer hebt, wat erg genoeg is. Maar inderdaad genoeg sectoren waar dat niet aan de orde is en dan vind ik het niet meer dan normaal dat je een vergoeding krijgt. Vergeet ook niet dat werkgevers ook geen reiskostenvergoeding meer hoeven te betalen. Dat scheelt ze veel meer dan een paar tientjes thuiswerkvergoeding per maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 18:19 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Nou ja, jij staat er gewoon anders in omdat je geen baan meer hebt, wat erg genoeg is. Maar inderdaad genoeg sectoren waar dat niet aan de orde is en dan vind ik het niet meer dan normaal dat je een vergoeding krijgt. Vergeet ook niet dat werkgevers ook geen reiskostenvergoeding meer hoeven te betalen. Dat scheelt ze veel meer dan een paar tientjes thuiswerkvergoeding per maand.


Klopt mijn RK-vergoeding is een stuk hoger dan 2 euro per dag.
Maar ik maak ook geen kosten en het scheelt mij minimaal 2 uur reizen per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 18:29 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Nou ja, jij staat er gewoon anders in omdat je geen baan meer hebt, wat erg genoeg is. Maar inderdaad genoeg sectoren waar dat niet aan de orde is en dan vind ik het niet meer dan normaal dat je een vergoeding krijgt. Vergeet ook niet dat werkgevers ook geen reiskostenvergoeding meer hoeven te betalen. Dat scheelt ze veel meer dan een paar tientjes thuiswerkvergoeding per maand.


Wederom. Aanname. Misschien handig om niet zoveel aannames te doen en te oordelen voordat je weet wat er echt gaande is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 18:45 



 
Profiel   

Courses schreef
Ik ben mijn baan, waar ik jaren keihard voor gewerkt heb, in één klap kwijt geraakt door corona. En ja, dit lag puur aan corona.

Als ik dan een paar kopjes koffie zelf moet betalen, trust me; dat zou je echt niks uitmaken.


Je geeft toch zelf aan dat je geen baan meer hebt :? Ik snap het niet meer geloof ik. Dat is geen aanname, dat verkondig je zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 18:53 



 
Profiel   

Naja de aanname is dat ze doordat ze haar baan verloren heeft ze er volgens jou anders in staat.

Dat is het enige wat ik er uit kan halen. Verder zie ik geen aannames.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 19:36 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Courses schreef
Ik ben mijn baan, waar ik jaren keihard voor gewerkt heb, in één klap kwijt geraakt door corona. En ja, dit lag puur aan corona.

Als ik dan een paar kopjes koffie zelf moet betalen, trust me; dat zou je echt niks uitmaken.


Je geeft toch zelf aan dat je geen baan meer hebt :? Ik snap het niet meer geloof ik. Dat is geen aanname, dat verkondig je zelf.

Het is natuurlijk bullshit, dat je een andere mening hebt omdat je je baan kwijt zou zijn.

Een werkgever is überhaupt niet verplicht om koffie te schenken op het werk.
dus waarom zouden ze dat dan in vredesnaam moeten gaan vergoeden bij iemand die thuiswerkt ? ( geloof me er zijn genoeg werknemers die hun personeel het liefst op kantoor zien, maar door advies van de overheid en verantwoordelijkheid nu dit besluit nemen )

Vergeet niet dat het in vele takken echt slecht is, en dat er nu nog veel overeind word gehouden door de NOW regeling.
Ik denk wel dat er veel anders zullen piepen als ze daadwerkelijk thuis in de Ww komen te zitten zonder volledig inkomen.

1 voordeel wel , je kan je auto verkopen want die heb je toch niet meer nodig voor werk :+ en je hebt geen extra stroomkosten van je laptop want die kan je ook aan de kant gooien.

Ik snap echt wel dat de situatie voor iedereen heel vervelend is, zowel werknemer als werkgever en dat er een middenweg moet worden gezocht. Maar om alle kosten op een werkgever te gaan verhalen terwijl er ook zijn die er 'profijt' van hebben door bijv. een hoop reistijd te besparen ... nee dat gaat mij te ver.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 19:37 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Courses schreef
Ik ben mijn baan, waar ik jaren keihard voor gewerkt heb, in één klap kwijt geraakt door corona. En ja, dit lag puur aan corona.

Als ik dan een paar kopjes koffie zelf moet betalen, trust me; dat zou je echt niks uitmaken.


Je geeft toch zelf aan dat je geen baan meer hebt :? Ik snap het niet meer geloof ik. Dat is geen aanname, dat verkondig je zelf.


Ik ben m'n baan verloren inderdaad. Maar gelukkig kan je anno 2020 weer gewoon solliciteren ;) Maakt het niet minder zuur, vervelend of enigsinds naar maar in de tussentijd heb ik (na een goede pauze) een fijne functie mogen vinden binnen een bedrijf wat mij met liefde wou hebben.

Dus nogmaals: Ik zie niet in waarom (ook al was ik nu niet aan het werk) daar een andere mening over kan/mag hebben? Wanneer het nu niet persé van toepassing is, hoeft niet te betekenen dat dat voorheen of in de toekomst niet weer gaat gebeuren?


Happinez schreef
Het is natuurlijk bullshit, dat je een andere mening hebt omdat je je baan kwijt zou zijn.

Een werkgever is überhaupt niet verplicht om koffie te schenken op het werk.
dus waarom zouden ze dat dan in vredesnaam moeten gaan vergoeden bij iemand die thuiswerkt ?
( geloof me er zijn genoeg werknemers die hun personeel het liefst op kantoor zien, maar door advies van de overheid en verantwoordelijkheid nu dit besluit nemen )

Vergeet niet dat het in vele takken echt slecht is, en dat er nu nog veel overeind word gehouden door de NOW regeling.
Ik denk wel dat er veel anders zullen piepen als ze daadwerkelijk thuis in de Ww komen te zitten zonder volledig inkomen.

1 voordeel wel , je kan je auto verkopen want die heb je toch niet meer nodig voor werk :+ en je hebt geen extra stroomkosten van je laptop want die kan je ook aan de kant gooien.

Ik snap echt wel dat de situatie voor iedereen heel vervelend is, zowel werknemer als werkgever en dat er een middenweg moet worden gezocht. Maar om alle kosten op een werkgever te gaan verhalen terwijl er ook zijn die er 'profijt' van hebben door bijv. een hoop reistijd te besparen ... nee dat gaat mij te ver.


Onder andere dit inderdaad :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 19:52 



 
Profiel   

Happinez schreef
Fitzroy schreef


Je geeft toch zelf aan dat je geen baan meer hebt :? Ik snap het niet meer geloof ik. Dat is geen aanname, dat verkondig je zelf.

Het is natuurlijk bullshit, dat je een andere mening hebt omdat je je baan kwijt zou zijn.

Een werkgever is überhaupt niet verplicht om koffie te schenken op het werk.
dus waarom zouden ze dat dan in vredesnaam moeten gaan vergoeden bij iemand die thuiswerkt ? ( geloof me er zijn genoeg werknemers die hun personeel het liefst op kantoor zien, maar door advies van de overheid en verantwoordelijkheid nu dit besluit nemen )

Vergeet niet dat het in vele takken echt slecht is, en dat er nu nog veel overeind word gehouden door de NOW regeling.
Ik denk wel dat er veel anders zullen piepen als ze daadwerkelijk thuis in de Ww komen te zitten zonder volledig inkomen.

1 voordeel wel , je kan je auto verkopen want die heb je toch niet meer nodig voor werk :+ en je hebt geen extra stroomkosten van je laptop want die kan je ook aan de kant gooien.

Ik snap echt wel dat de situatie voor iedereen heel vervelend is, zowel werknemer als werkgever en dat er een middenweg moet worden gezocht. Maar om alle kosten op een werkgever te gaan verhalen terwijl er ook zijn die er 'profijt' van hebben door bijv. een hoop reistijd te besparen ... nee dat gaat mij te ver.



Het is met name voor de extra gas- en electriciteitskosten en water.

Werknemers verhalen dit ook niet op hun werkgever.
Het is een afspraak gemaakt door werkgevers met werknemersorganisaties en dat is dan voor iedereen van toepassing die onder deze cao valt.
Daarentegen zullen de reiskosten moeten worden stopgezet.
Die mag je nl. niet (meer) vergoeden als werknemers die kosten niet (meer) maken.

Het klinkt allemaal wel zuur zeg...…….. die paar tientjes per maand, als iemand fulltime werkt.
Het zijn gewoon secundaire arbeidsvoorwaarden, de éne werkgever heeft die meer of beter dan de andere werkgever.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 19:58 



 
Profiel   

Als de enige financiële schade die ik aan corona overhoud die 440 euro extra kosten zijn, dan ben ik best tevreden.
Alleen, ik hoor nu ook verhalen over verplicht thuis werken, ook na corona, zodat bedrijven minder kantoren aan hoeven te houden.
Dan wil ik die 440 euro wél hebben, anders is het voordeel van de baas in mijn nadeel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 20:21 



 
Profiel   

Ik hoef geen vergoeding voor kopjes koffie en wc papier. Mijn werkgever heeft mij goed gefaciliteerd wat betreft werkplek; extra beeldscherm, standaard voor mijn laptop en een bureaustoel.

Mijn woonsituatie is alleen niet helemaal geschikt voor thuiswerk. In de hete periode van de zomer was het 33 graden binnen in het weekend, op werkdagen 37. Want extra warmte van monitors en kon op de schaduwkant geen raam open gooien i.v.m. privacy. In de winter ga ik extra stookkosten hebben. Op werkdagen staat de thermo op 16 en als ik thuis kom (Na werk en paard om een uur of 19.00/19.30) gaat die naar 19,5 tot ik ga slapen. Daar gaan ook wat kosten inzitten. Mijn werkgever kan er niks aan doen dat mijn woonsituatie zo is, maar ik ook niet.

Ik vermoed dat veel werkgevers gaan downsizen in hun panden, meer thuiswerken en de plekken die er zijn worden flex. Zij zitten echter voorlopig nog aan hun contracten vast/ zakelijke verkoop loopt ook geen storm. Ik heb eens opgevangen dat de kosten hier als werknemer ruim 30-40% hoger zijn als het loon dat ik ontvang. Dat komt door ict kosten en dus mijn plek op kantoor (en in mijn specifieke geval een hele dure werklocatie en parkeerplek). Dan hebben we het dus niet over een paar honderd euro. Die kosten blijven doorlopen en ik zit daar niet eens!

Kortom; er valt wat te zeggen voor de werkgeverskant en de werknemerskant. Deze situatie kent alleen maar verliezers...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 21:00 



 
Profiel   

Ze mogen mijn thuiswerkvergoeding doorgeven aan zorgpersoneel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 21:13 



 
Profiel   

Voor velen is het thuiswerken ook een enorme inbreuk op het leven naast het werken.
Mijn situatie is dat ik samen met mijn partner in een flatje woon van 55 vierkante meter. Beidden zijn wij verplicht thuis te werken. De eettafel is niet meer te gebruiken privé want daar staan nu 4 beeldschermen op. Onze 'leefkamer' is 1 ruimte met een open keuken, woonkamer en dus het kantoor nu. Werk en privé lopen daardoor over in elkaar en het is echt niet alleen maar gemak en niks doen wat velen volgens mij denken? Mijn huis is niet meer een rustplek waar je werk even kan vergeten.

Wij hebben van augustus al gezien dat de elektra rekening ten opzichte van vorige jaar enorm gestegen is, en daar komen straks nog stookkosten bij? Waarom zou ik niet gecompenseerd mogen worden hiervoor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 09:21 



 
Profiel   

Ik had voor de Corona een thuiswerktoeslag van 2 euro per uur (bruto voor mij zo'n 200 per maand) en eenmalig 150 euro per jaar kantoor kosten, best goed geregeld dus.
Dit is helaas, omdat iedereen moest thuiswerken, per april afgeschaft, beur ook geen reiskosten.

Ik snap, dat ook mijn werkgever in deze tijd extra wil bezuinigen, maar mijn werk hoeft mij geen geld te kosten, dus een thuiswerkvergoeding vind ik niet meer dan een werknemersrecht.

Alhoewel ik zou kunnen accepteren dat het in een afgeslankte vorm is. Als medewerkers hebben we een eis op tafel gelegd en zijn we op dit moment met de werkgever in overleg, ben benieuwd of dat nog iets gaat opleveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 10:52 



 
Profiel   

Hier geen vaste vergoeding (vooralsnog), maar als dit nog heel veel langer gaat duren weet ik niet of dat er wel gaat komen. Misschien. Lastige voor mijn werkgever is dat hij ook niks bespaard of zo met dat we thuiswerken. Ik werk gedetacheerd, dus vanuit mijn werkgever gezien is er nooit veel direct in de werkplek geïnvesteerd perse. Dat gebeurde wel bij de opdracht.

Wel is hij super makkelijk met als we iets nodig hebben. Zo heb ik een bureau, een stoel, een nieuwe monitor en een goede koptelefoon aangeschaft die betaald zijn door de baas. Als we iets nodig hebben zegt hij “regel het maar en stuur me de rekening”.

Dus hoewel er geen vaste vergoeding is, wordt er wel veel geregeld.

Vind het wel lastig nu we langzaam richting winter gaan. De gas rekening zal wel flink oplopen denk ik!

Maar goed. Zelf zou ik er niet zo heel snel over beginnen. Ik verdien goed. Heb een fijne baas en ben super tevreden. Ga dan niet om een paar tientjes lopen piepelen. En die twee uur reistijd die ik me bespaar per dag is me ook best veel waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 00:38 



 
Profiel   

Mochten de thuiswerkers een bakkie koffie, toilet en een warme pauze plek hebben rond lunchtijd voor mijn partner, heel graag. Er is voor hun helemaal niks....kantines dicht, horeca waar ze toilet vaak gebruiken (hangt van de klus af, niet op elke klus is een tankstation in de buurt) en ja nu het kouder wordt zitten ze buiten op de grond hun broodje op te eten want kantines moeten dicht. Dagelijks minimaal 10 uur op de werkplek...en niks wat geregeld kan worden. Een toilet mee nemen per persoon onderweg zal geen optie zijn :D

Zelf al lang thuis door ziekte dus ook winterdag (rond de €150 g/e)meer de gaskachel aan (heb geen cv) en zomers (onder de €100 g/e) airco maar ik merk zeer weinig verschil qua meer verbruik dan dat ik nog werkte.

Laptop/bureaustoelen of wat dan ook wat echt voor de werkplek aangeschaft moet worden voor een werkgever is natuurlijk belachelijk en hoort niet de kosten voor de werknemer te zijn maar vind persoonlijk wel dat nu voor vele reiskosten vervallen er ook weer een hoop voor terug komt. Minder reistijd a xxx euro per uur (benzine/slijtage/rijtijd), de koffie/thee wat je nu zelf betaald doet de baas al jaren misschien wel voor jou en vraagt daar ook niks voor (ken meerdere werkgevers waar de koffie niet meer gratis is en er naast de automaat een betaalpot staat). Dat mensen collega's missen, ja dat is even zo. Went echt wel en voor de meeste is het ook maar even dit allemaal. Desnoods ga je samen pauze houden met een collega via de skype/facetime of welke media ook. Net zo gezellig!

Succes allemaal!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 03:08 



 
Profiel   

Smit_ilse: wat voor werk doet je partner dan? Moet een opdrachtgever niet zorgen voor deze voorzieningen bijv een Dixie als toilet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 06:15 



 
Profiel   

Mijn partner zit in de grond weg en wegenbouw en particulieren container klussen. Riolerings klussen bv waar hij met de vrachtwagen en knijper moet begeleiden, afval ervan weghalen. De andere keer rijdt hij weer bij een particulier een bouw en sloopcontainer weg. Het is enorm divers wat hij doet dus echt heel goed omschrijven is lastig. Dixie is niet te doen en mee te nemen op de klussen. Als hij een hele dag voor een bedrijf staat die voor hun eigen personeel bv een dixie hebben staan mochten de vorige keer de inhuurchauffeurs er geen gebruik van maken. Dan had misschien de baas een dickie kunnen neerzetten voor 1 dag maar dat is enkelt op klussen waar hij een dag zal staan. Gister was hij vrij dus vandaag zal hij zien hoe het deze keer gaat worden.


Laatst bijgewerkt door smit_ilse op 15-10-20 07:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 07:15 



 
Profiel   

Hier nu per 1 november een thuiswerkvergoeding van 2 euro per dag. Reiskosten komen te vervallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 07:18 



 
Profiel   

Wij werken om te leven toch dan is het toch niet de bedoeling dat werknemers moeten gaan betalen om te werken??
Dat er geld wordt gevraagd voor koffie en lunch vind ik dan beetje overdreven Maar als je kan aantonen dat de energie rekening flink omhoog gaat is dit wel iets wat naar gekeken moet worden vanuit de werkgevers. En dan lijkt mij het niet meer dan normaal dat een werknemer een werkplek regelt (dus computer bureau en goede stoel) als je die van kantoor kan meenemen ook prima maar ik vind dat dit wel verplicht moet worden. Er zijn genoeg mensen die thuis werken niet als prettig ervaren of er gewoon geen plek voor hebben dus een beetje compensatie lijkt mij ook normaal. En dan roepen mensen ja je mag blij zijn dat je werk hebt maar dr andere kant mogen de werkgevers blij zijn dat ze personeel hebben want als die allemaal door kwaaltjes van slechte werkplekken ongeschikt worden en zich ziek melden kunnen ze het bedrijf ook sluiten. En de mensen die hard weken om elke cent bij elkaar te rapen en dan even een laptop moeten kopen en een printer enz zelfs mensen die dan een internet abonnement moeten afsluiten wat toch wel z’n €50 pm kost die moeten anders gewoon een optie krijgen om dan evt wel naar kantoor te kunnen of een tegemoetkoming. Nu vind ik dat de werknemer hier niet helemaal
voor op hoeft te draaien maar dat de staat hiervoor ook gaat meebetalen het is tenslotte hun besluit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 07:42 



 
Profiel   

conejo schreef
Sinds 7 oktober 2019 heb ik nieuw werk en dat is van uit huis. Hoef nooit naar een kantoor ook training en besprekingen gaan vanuit huis. (Calcenter werk) en krijg elke maand een thuiswerk vergoeding. En pc en dergelijke van het bedrijf.


Waar werk je? Zoeken ze nog mensen? Klinkt alsof het erg goed geregeld ia daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 08:01 



 
Profiel   

Hier ook per 1 Nov geen reiskosten meer die vergoed worden. De vergoeding voor thuis werken wordt nog bepaald, daar krijg ik nog bericht over.

Ik vind het al super netjes dat mijn werkgever al die tijd de reiskosten wel heeft betaald. Dat was nog best een bedrag. We hoeven dit niet terug te betalen. Bovendien stellen zij hun werknemers in de gelegenheid de werkplek helemaal passend te maken met goede schermen, stoelen etc. Niks dan lof voor hoe mijn werkgever dit aan pakt hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 08:58 



 
Profiel   

Ja hoor moet de kamer verwarmen waar ik werk en het gezeur dat het dagelijkse verbruik van de electriciteit die de lucht in gaat begint al. :\

Leuk is anders hoor.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 09:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 11 [ 275 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen