Afstuderen 2020-2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ryukapple

Berichten: 1776
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:55

Gefeliciteerd Topsylover. Geniet van je vakantie!

Spannend Elmo

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:35

Ik heb ook mn eindverslag ingeleverd!
Deadline was 14:00, dus ruim op tijd :D

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:53

Gefeliciteerd Topsylover! Wat moet dat fijn zijn!!!

Duimen maar Eelmo! Komt vast goed :))

En jij ook al ingeleverd Esther.

Iedereen geniet van een break?

Hier twee tentamens gehad, tussenevaluatie van stage, essay eerder ingeleverd (deadline is de 18de) dus alleen nog bezig met thesis en maandag/dinsdag een opdracht. Einde van dit blok is in zicht. Dan nog een paar maandjes! :))

ryukapple

Berichten: 1776
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:58

Hier nog een week te gaan. Aangezien alles van verslag nu bij de supervisor ligt nu maar bezig met mijn reflectie verslag. Vind het wel enorm lastig want die schrijven we normaal nooit :+

Verder moet er voor volgende week eigenlijk nog een eindpresentatie ingepland worden maar helaas reageerd natuurlijk nu net mijn supervisor van school niet.. hopelijk geeft hij vandaag toch echt een reactie

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 12:07

Wauw wat goed hierboven, een 8 :oo *\o/* Als ik dat kreeg zou ik wel echt een flinke fles champagne openbreken, ookal drink ik niet :') maar toch

Ik heb even niet meegelezen, maar ik heb afgelopen dinsdag ook mijn definitieve versie ingeleverd en gisteren een presentatie gegeven aan mijn praktijkbegeleiders :)

Mijn verdediging is helaas pas 5 februari, dus ik ben er sowieso nog even niet vanaf, maar in tussentijd wel even vakantie :D

Spannend van iedereen die 'm heeft ingeleverd!!! Hopen op het beste!

Domi_94

Berichten: 2046
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:35

topsylover schreef:
Ik heb een 8 op mijn scriptie! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
En gisteren te horen gekregen dat we door de maatregelen (eindelijk na 10 maand) thuis moeten werken, en aangezien ik al klaar ben heb ik vakantie tot in ieder geval 1 februari! :D

Gefeliciteerd Eelmo! *\o/* Geen inleverangst deze keer? :D

San4nie, hup hup, je bent er bijna! *\o/*

Van harte gefeliciteerd *\o/*

Spannend Eelmo, Es_ther en IsaCalixa, ik ga voor jullie duimen.

Hoe gingen je tentamens LienC?

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:46

Volgens mij wel goed :)) Maar is altijd spannend tot de cijfers er zijn.

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:47

Gefeliciteerd allemaal!!

Ik ben bezig met het verwerken van mijn eenerlaatste feedback. Een model nog anders moeten programmeren, waardoor er ook per leeftijd gemodeleerd wordt. Maar man, wat een bevalling. Deadline staat op maandag & voor thesis 2 moet ik volgende week vrijdag t/m materiaal methode inleveren _O-

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:20

Ik heb eindelijk een GO op mijn onderzoeksopzet (lees; na veel herinneringen en 28 dagen wachten). En inleiding en methode al ingeleverd, maar hè.

Ik heb zo'n grappige docent. We moeten voor een vak zelf een 'stoornis' toevoegen aan de DSM5.
Haar voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=RoppJOtRLe4

:') Ik heb nog met zoveel plezier een opdracht gemaakt.

Vandaag de laatste dingen van tentamenweek! *\o/* De bovenstaande opdracht heeft als deadline morgen 23.59, maar ga hem vandaag al opsturen :)) Dus dan is het eerste semester afgerond. Op naar het ALLERLAATSTE semester *\o/*

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:29

Super LienC!

Ik heb vanmorgen mijn herkansing van mijn scriptie ingeleverd, heel spannend. Hopelijk heb ik hem nu wel, vrijdag nog 1 toets en dan zit hopelijk dit semester er voor mij op. Dan alleen nog een minor en dan ben ik klaar *\o/*

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:41

Succes ladies *\o/* !

Earth

Berichten: 7910
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:54

Wow wat een mooie cijfers zijn er gehaald, gefeliciteerd!! En iedereen nog succes.

Ik ben ook goed bezig om eindelijk een strak onderwerp te gebruiken. Maar ik moet alleen kijken naar de invulling. Ik hoop dat ik een product kan gaan aanbieden met voor-en nameting, want ik vind het onderwerp zo belangrijk om direct in te zetten.
Mijn onderwerp is het psychisch welzijn van docenten in coronatijd. Maar ik wil daar geen onderzoek naar doen, want dan kan ik pas in de tweede helft van het jaar daadwerkelijk iets gaan aanbieden. Ik wil dus eigenlijk zsm aan de gang. Mijn idee is om eerst een enquete te houden onder docenten, waarna docenten zich bij mij kunnen aanmelden. Daarna zal ik aan het werk gaan als coach, waarbij ik persoonlijke gesprekken aanbiedt. Hierin doe ik een voormeting, en een nameting. Ik wil eigenlijk zsm beginnen met het begeleiden omdat ik echt de behoefte voel vanuit de docenten, daarom wil ik niet wachten tot na een onderzoek.

Maar, ik heb dus geen idee of dat een gangbare werkwijze is voor een afstudeerproject :=

Earth

Berichten: 7910
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:29

Ik ben trouwens wetenschappelijke onderzoeken aan het verzamelen over het welzijn van docenten in coronatijd, maar dat is bijna niet te vinden. Is dat een hint? := Of zoek ik gewoon niet goed genoeg :')

Domi_94

Berichten: 2046
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:53

Hmmm wetenschappelijke onderzoeken nemen vaak redelijk wat tijd in beslag, alvorens ze gepubliceerd worden. Zeker op zo'n specifiek en recent onderwerp, durf ik niet te zeggen of er al wel voldoende literatuur beschikbaar is.

Eelmo

Berichten: 2929
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:42

Ik zag laatst op NOS geloof ik een artikel dat er juist vrij weinig wordt bijgehouden over hoeveel docenten ziek worden etc tijdens de pandemie. Het punt van het artikel was dat dat anders moest, maar zou dus zomaar kunnen dat er idd niets over gepubliceert is.

Wat je onderwerp ongelofelijk relevant maakt trouwens :D

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:25

Ik denk vooral, aangezien corona nog maar +- een jaar speelt, dat er nog niks wetenschappelijks over welzijn gepubliceerd is. :')

Earth

Berichten: 7910
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:28

Ja maar de grap is dat er wel heel veel onderzoeken al zijn gedaan naar de gesteldheid van studenten. Als ik dat in typ in scholar krijg ik er best veel namelijk.
Gek eigenlijk he. Maar inderdaad, dat maakt het des te relevanter. Vanuit de school is er ook veel focus op de studenten, en er was voor de vakantie en enquête gehouden, waarbij docenten ook mee waren genomen. Dus ik dacht goh dat is interessant, maar dat ging dus alleen maar over de studiebelasting van de studenten.

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:30

Hmm dat is wel apart dan inderdaad! Er heeft ook wel het een & ander in de krant gestaan m.b.t. de werkdruk van docenten en dat die door corona toegenomen heeft. Maargoed, dat is niet wetenschappelijk

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:03

Ik ga even voor je kijken in onze database :))

Earth

Berichten: 7910
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:53

Imke95 schreef:
Hmm dat is wel apart dan inderdaad! Er heeft ook wel het een & ander in de krant gestaan m.b.t. de werkdruk van docenten en dat die door corona toegenomen heeft. Maargoed, dat is niet wetenschappelijk

Ja nja dat soort bronnen zijn dan in dit geval wel interessant natuurlijk, al ligt het er maar net aan waar de cijfers vandaan komen natuurlijk.

Thanks LienC :D

Gisteren ben ik trouwens best lekker bezig geweest, maar ik ben te lang door gegaan. Mijn hoofd kon nniet meer uit. Ik heb uren in bed wakker gelegen en bedacht welke vragen in welke schaal ik ga stellen, wat ik wil weten, hoe ik wil meten. Bloedirritant :')

Eelmo

Berichten: 2929
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:10

Niet wetenschappelijk, maar wel een indicator dat het in de samenleving speelt :)

Die onderzoeken naar studenten zullen vast zijn omdat studenten nogal vocaal zijn :+ De LSVB is iig een stuk mondiger dan de docentenbonden heb ik het idee. Plus, dat is een hele 'generatie' die je mooi over 1 kam kunt scheren. Net als ouderen en jongeren. Op 'de zorg' na zijn er geen generalisaties gemaakt op basis van beroep in alle Corona berichtgeving.

Fijn dat je na al je twijfels eindelijk een beetje op gang begint te komen, Earth :D

Earth

Berichten: 7910
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:53

Eelmo schreef:
Niet wetenschappelijk, maar wel een indicator dat het in de samenleving speelt :)

Die onderzoeken naar studenten zullen vast zijn omdat studenten nogal vocaal zijn :+ De LSVB is iig een stuk mondiger dan de docentenbonden heb ik het idee. Plus, dat is een hele 'generatie' die je mooi over 1 kam kunt scheren. Net als ouderen en jongeren. Op 'de zorg' na zijn er geen generalisaties gemaakt op basis van beroep in alle Corona berichtgeving.

Fijn dat je na al je twijfels eindelijk een beetje op gang begint te komen, Earth :D


Ik ben blij dat jij hetzelfde ziet haha.
Ik heb gisteren wat mailtjes rond gedaan naar docenten en er is echt heel sterk de behoefte voor een coach, dus dat zijn zowel interessante als verdrietige berichten. Eentje zit er helemaal doorheen en ik vraag me af of ze zo lang kan wachten tot ik echt kan beginnen...

Ik heb gelukkig morgen een afspraak gemaakt op het afstudeerspreekuur, dus dan wordt het voor mij weer wat duidelijker.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:48


Eelmo

Berichten: 2929
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:39

Earth schreef:
Eelmo schreef:
Niet wetenschappelijk, maar wel een indicator dat het in de samenleving speelt :)

Die onderzoeken naar studenten zullen vast zijn omdat studenten nogal vocaal zijn :+ De LSVB is iig een stuk mondiger dan de docentenbonden heb ik het idee. Plus, dat is een hele 'generatie' die je mooi over 1 kam kunt scheren. Net als ouderen en jongeren. Op 'de zorg' na zijn er geen generalisaties gemaakt op basis van beroep in alle Corona berichtgeving.

Fijn dat je na al je twijfels eindelijk een beetje op gang begint te komen, Earth :D


Ik ben blij dat jij hetzelfde ziet haha.
Ik heb gisteren wat mailtjes rond gedaan naar docenten en er is echt heel sterk de behoefte voor een coach, dus dat zijn zowel interessante als verdrietige berichten. Eentje zit er helemaal doorheen en ik vraag me af of ze zo lang kan wachten tot ik echt kan beginnen...

Ik heb gelukkig morgen een afspraak gemaakt op het afstudeerspreekuur, dus dan wordt het voor mij weer wat duidelijker.


Maar dat laatste is niet jouw verantwoordelijkheid he? Dan moet die persoon zelf hulp inschakelen via huisarts oid. Trap niet in de valkuil. Je doet een afstudeeronderzoek, je bent (nog) geen hulpverlener.

---

"Your examiner (responsible supervisor) and your second reviewer have submitted the evaluation forms for your internship"

Kill me :')
Dit betekent eigenlijk alleen dat mijn scriptie is nagekeken. Ik weet verder nog van niets. Morgen presenteren/verdedigen. Ik doe het echt in mijn broek, geen idee waarom. Normaal sta ik wel redelijk stevig in mijn schoenen als ik moet presenteren.. Ik heb mijn ouders ook de zoomlink gegeven, moet zeggen dat dat wel flink op mijn zenuwen werkt. :\

Bijna klaar. Bijna klaar. Bijna klaar.

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:24

Succes Eelmo!! Je kan het *\o/*

Ik heb zo mijn allerlaatste meeting voor mijn presentatie en verdediging. Laatste feedback is binnen, dus druk bezig met verbeteren. Heb alleen niet echt meer concrete vragen voor mijn meeting straks :')