Afstuderen 2020-2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:48

MonteKarlo schreef:
Ah, een nieuw topic.
Ik blijf jullie volgen hoor, en als ik eens iemand kan helpen, let me know!

Iedereen die er voor de tweede keer in gaat, ik ken het gevoel, maar je kunt dit! Je gaat het rocken! +:)+ Paniek is niets geks, maar zorg dat het niet de overhand neemt, zoek op tijd hulp en spreek je uit over je gevoel. :(:)

Ik heb afgelopen week alles stop gezet op DUO. Het vrije leven voelt onwijs gek, alsof je 10 kilo lichter bent :=

Cant wait := := :=

Ik lever 27 september mijn gehele scriptie voor concept in. Dan krijg ik hem met 1 a 2 weken terug en dan is de officiële deadline 19 oktober. Super spannend.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:25

Ik kom ook voorzichtig meepraten (durf ik het??? Nog niet zeker :') ). Ik ben nu begonnn aan mijn laatste stage, tot eind januari. In die periode ook mijn “scriptie” (ik weet niet of t echt een scriptie is, maar het lijkt er wel op) en tegelijk nog 5 inhoudelijke bakken afronden. Dan na januari heb ik nog een assessment en 2 inhoudelijke vakken en als het goed is heb ik dan 2 HBO diploma’s tegelijk op zak (2x lesbevoegdheid, wiskunde en Nederlands). Vind het doodeng, ook dat het ineens allemaal heel snel lijkt te gaan.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 20:19

theadora99 schreef:
Ik kom ook voorzichtig meepraten (durf ik het??? Nog niet zeker :') ). Ik ben nu begonnn aan mijn laatste stage, tot eind januari. In die periode ook mijn “scriptie” (ik weet niet of t echt een scriptie is, maar het lijkt er wel op) en tegelijk nog 5 inhoudelijke bakken afronden. Dan na januari heb ik nog een assessment en 2 inhoudelijke vakken en als het goed is heb ik dan 2 HBO diploma’s tegelijk op zak (2x lesbevoegdheid, wiskunde en Nederlands). Vind het doodeng, ook dat het ineens allemaal heel snel lijkt te gaan.

Jeetje wat pittig. Wel knap en super fijn voor jou als dat gaat lukken in ieder geval! :j


Studeer je dan voor docent nederlands en wiskunde? Of wat studeer je?
Ik wil volgend jaar september mogelijk gaan studeren voor docent Nederlands alleen vraag ik me af of er meerdere mogelijkheden zijn om mijn bevoegdheid te halen om bijvoorbeeld Nederlands te mogen geven.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 20:39

Ja ik doe docentenopleiding, wiskunde in voltijd en Nederlands in deeltijd ernaast. Volg een aangepast programma en de vakken over lesgeven etc hoef ik maar 1 keer te volgen haha.

Ik weet niet wat je nu studeert? Zover ik weet zijn er 3 "hoofd"trajecten, de opleiding die ik doe (gewoon HBO lerarenopleiding), zij-instroomtraject (vaak via particuliere aanbieders) of een (universitair?) diploma in het vakgebied en dan een kopopleiding educatie. Maar weet dit niet zeker hoor haha.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:11

theadora99 schreef:
Ja ik doe docentenopleiding, wiskunde in voltijd en Nederlands in deeltijd ernaast. Volg een aangepast programma en de vakken over lesgeven etc hoef ik maar 1 keer te volgen haha.

Ik weet niet wat je nu studeert? Zover ik weet zijn er 3 "hoofd"trajecten, de opleiding die ik doe (gewoon HBO lerarenopleiding), zij-instroomtraject (vaak via particuliere aanbieders) of een (universitair?) diploma in het vakgebied en dan een kopopleiding educatie. Maar weet dit niet zeker hoor haha.

Ja zo ken ik het ook inderdaad. Ik wil de deeltijd opleiding gaan volgen voor docent nederlands :j Wel pas volgend jaar september. Waar volg jij de studie? :)

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:40

Hogeschool Utrecht :)

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:45

theadora99 schreef:
Hogeschool Utrecht :)

Mag ik jou prive een berichtje sturen van de week? :j hoogstwaarschijnlijk wil ik de studie daar gaan volgen.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:51

Ja hoor natuurlijk :) Als ik niet reageer, help me vooral herinneren.

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 17:02

Hoi! Hoe gaat het nu bij iedereen? Allemaal al een eerste opzet gemaakt? :)

Ik lever morgenavond mijn eerste concept van de onderzoeksopzet in, spannend :D

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:36

Mij lukt t nog niet echt. We hebben nu studieweek (maar ik heb gewoon 4 dagen stage) dus donderdag heb ik geen lessen, ga er dan nog eens naar kijken. Ik heb vooral met het bedenken van hoofd- en deelvragen en het verwoorden van mn inleiding haha

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:47

Bij ons zijn thesis onderwerpen nog steeds onbekend en ook vanuit stage (begeleiding vanuit school) veel onduidelijkheden. Wel ben ik begonnen met mijn stageplan en zijn de eerste twee weken van de masterstage alweer voorbij.

Ik hoop dat er snel wat meer duidelijkheid is :(

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:07

Ik ga mijn eerste thesis half oktober inleveren & dan start ik met mijn tweede thesis op 1 november. Laatste loodjes komen langzaam in zicht!

Noraly_

Berichten: 2073
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:53

Imke95 schreef:
Ik ga mijn eerste thesis half oktober inleveren & dan start ik met mijn tweede thesis op 1 november. Laatste loodjes komen langzaam in zicht!

Hey Imke! Leuk, ik heb hier pas 1 berichtje gepost maar leuk dat je ook hier bent!

Ik ben met een halve valse start nu met thesis 2 begonnen, vooral veel literatuur lezen. Hopelijk kan ik aan het einde van de week een klein beetje gaan schrijven. Er is nu al wat gedoe over het statistiek programma wat ik moet gebruiken, omdat het niet op apple kan draaien maar de computers van de uni ook niet volledig beschikbaar zijn... ben benieuwd!

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:04

Ik heb echt een mega dip gehad in motivatie, maar ik begin nu eindelijk weer op een punt te komen dat ik het gevoel heb dat ik leuke resultaten heb en echt iets gedaan heb in mijn onderzoek. En dat motiveert, dus ik ga nu best lekker eigenlijk. Hopelijk denkt mijn begeleider daar maandag hetzelfde over :')

Noraly, kun je dan niet eventueel met een windows simulator (hoe heten die dingen haha) op je apple werken?

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:27

Haha Eelmo, ik heb dat gevoel ook heel erg vaak gehad! Fijn dat het nu weer wegebt. :o
Gewoon zo denken "Begeleiders zijn er om je te helpen" :(:) Als er hele nare dingen in staan, gewoon vragen om deze netjes uit te leggen. Als je vertrouwt bent met diegene aangeven dat je er een negatief gevoel bij krijgt en dat niet wilt.. Dat helpt vaak enorm. Het zijn ook mensen. (Vaak helpt bellen als je dat mag/kan.) Die van mij was toen meteen heel begripvol en behulpzaam.

Ik merkte vandaag dat ik deze periode eigenlijk héél erg lekker ga. Dat het goed zit. :j Wat een verschil met twee weken geleden.. Ik wordt een beetje bang van die grote pieken en dalen.. Toen zat ik diep in mijn dal weggekropen. Ik ben met mijn bedrijfsbegeleidster gaan zitten en heb persoonlijke stippen aan de horizon en in mijn agenda gezet. Dat helpt enorm! Ik weet nu heel goed waar ik aan toe ben. En ook wanneer dingen genoeg zijn.

Morgen spreek ik mijn docentbegeleider. Dan stemmen we ook daar af hoe en wat.
Dan kan ik mijn omgevings- en doelgroepsanalyse beiden al bijna versturen voor feedback van hem. Dat is nog nooit zo snel gegaan.. Maar ik heb dan ook eigenlijk twee/drie maanden erop zitten.. :') Ik probeer hevig die ruimte vast te houden en mezelf niet weer over de kop te werken.. := Tot nu toe geen problemen gelukkig.


Alles goed bij de rest? :D

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:45

Ik ga ook dit schooljaar afstuderen, hopelijk rond juni. Interessant om mee te lezen.
Ik loop stage tot ik afgestudeerd ben, ben gestart met mijn onderzoek en na de kerstvakantie begin ik met de kwartaalopdracht. Doe trouwens de pabo :)

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:48

Leuk! Ik hoop ook in de zomer mijn (2e) Master te halen! Doe dit part-time naast/als onderdeel van mijn PhD. Vorig jaar al het overgrote gedeelte van mijn vakken gevolg. Dus dit jaar nog 5 vakken en een eind thesis en dan is de Master afgerond. *\o/*

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:05

Ik heb afgelopen vrijdag m’n plan van aanpak ingeleverd *\o/* ! Nu wachten op feedback en rustig m’n onderzoek opzet maken. Ben benieuwd wat de feedback zal worden.

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:00

Klopt Canon, maandag moet ik bellen met mijn begeleider. Had ook al in een eerdere mail aangegeven dat ik wil dat ze er qua begeleiding bovenop blijft zitten omdat mijn motivatie zo laag is. Ik ken mensen die nu al 2 jaar "werken" aan het afronden van een stage, en ik wil echt niet dat mij hetzelfde gebeurd :=
Al vind ik dat dan ook weer lastig om aan te geven, want ze hebben op deze afdeling heel erg een "je bent nu afstuderend Master student dus je moet het zelf kunnen" mentaliteit.

WannabeAnky, een master naast je phd is ook wel pittig, of niet? Wat is je phd onderwerp? :)

Lekker bezig Esther! *\o/*

WithinYuuri
Berichten: 964
Geregistreerd: 02-01-13

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:34

Na vele jaren meegelezen te hebben kan ik hier ook meepraten :D Afgelopen jaar mijn scriptie voor WO Natuurkunde afgerond, maar wacht nog even met diploma aanvragen tot ik mijn scriptie voor WO Filosofie dit jaar ook af heb, plan is om daar in januari/februari mee te starten en dat loopt dan gewoon door t/m juni :j

Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:31

Fijn dat jullie in een fijne vibe zitten wat betreft afstuderen. Ik merk dat ik dat helaas (nog) niet heb. Ik moet vrijdag mijn plan van aanpak af hebben, gisteren had ik die gepitcht en voor mijn gevoel was eigenlijk niks goed genoeg. Wat gewoon heel frustrerend en irriterend is. Zeker omdat ik heel erg achter mijn onderzoek/project sta en dit ook gewoon de opdracht is om uit te voeren. En aangezien school toch echt bepaald of het goed genoeg is, merk ik dat ik een beetje in een dipje zit. :(


@WithinYuuri, wat een leuke combinatie. Natuurkunde en Filosofie. Hoe komt dat zo die combi als ik vragen mag?

Domi_94

Berichten: 2047
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:43

Ik meld me ook (master bedrijfseconomie). Ik hoop dit semester af te studeren. Ik heb nog 1 vak die ik dit blok af ga ronden en een idee voor mijn thesis aangedragen bij de coördinator, nu is het wachten op zijn verwijzing naar een begeleider.

Voor hen die wachten op een uitslag: ik duim met jullie mee

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:06

Oh ik kom ook joinen! Ben 31 augustus begonnen en moet mijn scriptie tussen 11 en 15 januari inleveren! Spannend!

WithinYuuri
Berichten: 964
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:25

Loeky01 schreef:
@WithinYuuri, wat een leuke combinatie. Natuurkunde en Filosofie. Hoe komt dat zo die combi als ik vragen mag?


Ja toen ik mijn studiekeuze moest maken in de zesde heb ik heel lang gestruggled en uiteindelijk kwam ik uit op Natuurkunde en Filosofie, waar ik nog steeds niet tussen kon kiezen. Toen hoorde ik dat ik op de VU Filosofie in deeltijd kan doen en vrijstelling kan krijgen voor wat dingen vanwege mijn 2e bachelor, dus dat haalt beide wel veel druk weg (ook geen bsa vanwege deeltijd). Dus toen dacht ik, ik probeer het wel beide :) Ik zeg altijd maar dat ik bij beide studies dezelfde vragen beantwoord (over hoe de wereld in elkaar zit maar vanuit een ander perspectief), maar vanuit een ander perspectief :D

Leliex
Berichten: 1086
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:13

Fijn dat dit topic er is! Ik ben nu ook bezig met afstuderen alhoewel er vanuit de school wat moeilijk gedaan wordt omdat ik nog een opdracht van een tweedejaarsvak moet inleveren.
Vanaf november moet ik ook nog twee vakken volgen dus hoop dat ik ergens in februari mijn diploma kan ophalen.

Veel succes allemaal!