Afstuderen 2020-2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:15

LienC schreef:
Ik heb mezelf nu 6 weken gegeven (onderwerpen waren deze week pas bekend). Maar wil hem in 2 weken schrijven ivm vakantie van het werk. Nu ik jullie reacties lees hoop ik dat het lukt. Is van de uni, maximaal 1200 woorden zag ik..

Jullie zijn al goed op weg Elmoo en Esther :))

Mijn deadline is vamdaag dus heb geen keuze :')

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:38

Wij mogen ook maar maximaal 8 kantjes voor je opzet, maar geen hoofdvraag en deelvraag wat ik dus heel lastig vind _O-. Het eindverslag bij ons mag ook maar 8000 woorden hebben, dus ik heb daar al een beetje stress van.

Succes iedereen met de deadlines! Ik geef mezelf nog een week om mijn opzet af te maken.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 09:57

Ik had donderdag diploma uitreiking... lag mn diploma niet klaar |o
Denk je alles gehad te hebben, kan t nog erger 8)7

Eelmo

Berichten: 2925
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 09:59

Mijn eindverslag moet 25-50 pagina's. Ik dacht toen ik hieraan begon echt dat dat mokerveel was en ik het nooit ging redden :')

Hoe kun je nou weer een onderzoeksopzet maken zonder onderzoeksvraag? :o?

Oh nee, echt Monte? Ze moeten je wel hebben zeg :(:)

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:09

Eelmo schreef:
Hoe kun je nou weer een onderzoeksopzet maken zonder onderzoeksvraag? :o?

Ze hebben bedacht dat een onderzoek niet echt afstuderen is of iets duurzaams voor de praktijk. Dus we moeten een afstudeer project maken waarbij onderzoek een onderdeel is en je dus een product ontwerpt wat nog niet bestaat |o.

Was het iedereen nog gelukt met de deadlines?

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:24

Loeky01 schreef:
Eelmo schreef:
Hoe kun je nou weer een onderzoeksopzet maken zonder onderzoeksvraag? :o?

Ze hebben bedacht dat een onderzoek niet echt afstuderen is of iets duurzaams voor de praktijk. Dus we moeten een afstudeer project maken waarbij onderzoek een onderdeel is en je dus een product ontwerpt wat nog niet bestaat |o.

Was het iedereen nog gelukt met de deadlines?

Dat had ik tijdens mijn bachelor ook inderdaad! Gekke constructie, maar ben uiteindelijk wel geslaagd :)

Ik heb zojuist mijn masterscriptie ingeleverd! Nu is het wachten op een uitnodiging voor de verdediging, maar dat zal nog wel even duren :=

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:14

Mijn deadline is zojuist gezet op eind oktober. Dat wordt flink bikkelen :=

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:42

Ik zit echt te stoeien met onderzoeksopzet. Vind het maar lastig... :?

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:28

Vind het lastig om motivatie bij elkaar te rapen. Iets met "Laatste loodjes wegen het zwaarst"? Zo voelt het wel voor me. Bij ons wordt 2,5 maand uitgetrokken voor Plan van Aanpak en 2,5 maand voor het onderzoek, bizar.
En misschien dat we vanaf morgen niet meer op kantoor mogen komen. Al denk ik dat ik thuiswerken wel prettig vind, zodat ik de paarden kan doen als het nog licht is en ik niet 's avonds in het donker alles moet doen.

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:26

LienC schreef:
Ik zit echt te stoeien met onderzoeksopzet. Vind het maar lastig... :?

Waar loop je mee vast? wellicht kunnen wij tips geven of aanvulling.

Ik zit hier met de billen samengeknepen voor de persco vanavond. Als het OV weer beperkt wordt ga ik moeilijker (niet) op stage kunnen komen, en aangezien ik tijdsmetingen uitvoer is het nogal heel belangrijk dat ik vrijwel elke dag op locatie kan komen. :\

Eelmo

Berichten: 2925
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:33

Maar er wordt gespeculeert over "alleen noodzakelijke OV" toch? Neem aan dat als je niet de mogelijkheid hebt om thuis te werken (tijdsmetingen) en geen eigen vervoer hebt, dat toch wel noodzakelijk vervoer is :)
Kun je eventueel met iemand carpoolen?

Motivatie? Wat is dat? :+ Ik dacht dat ik eindelijk weer een beetje ging, maar vandaag voelt nog steeds als maandag :')

Fearn

Berichten: 4764
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 20:10

Hoi, is hier iemand die goed is in APA bronvermelding? In m'n beoordeling stond dat ik dit niet overal goed had gedaan, maar ik kan zelf niet vinden wat er dan niet klopt :') Mocht iemand mijn bronvermelding even willen nakijken (per pb), zou erg helpen!

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:14

Ja hoor! Wil ik wel doen :))

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:17

Ik zou het eventueel ook wel willen doen. Maar heb wel pas van het weekend tijd.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:22

topsylover schreef:
LienC schreef:
Ik zit echt te stoeien met onderzoeksopzet. Vind het maar lastig... :?

Waar loop je mee vast? wellicht kunnen wij tips geven of aanvulling.


Ik zit met de hoofd- en deelvragen. Mijn thesis zal gaan over ouders die een kind met een (zeer) ernstige meervoudige en verstandelijke beperking hebben. En dan vooral de balans tussen werk en familie/zorg.

Nu heb ik het volgende;
- Welke persoonlijke eigenschappen hebben een positief en/of negatief effect op de balans tussen werk en gezin?
En dan onderbouwen met de Capabilities Approach.

Deelvragen:
- Hoe motiveren andere landen ouders met een kind met een beperking om te werken?
- Iets met geldstromen/uren aan zorg? Ouders kunnen ook PGB'er zijn..
- Iets met leeftijd en zorguren

Als kader:
- de cijfers (dus hoeveel ouders werken wel, aantal FTE als dat te vinden is, hoeveel procent stopt met werken en is dit te koppelen aan leeftijdsfases?)

theadora99

Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:39

IsaCalixa schreef:
Hoi, is hier iemand die goed is in APA bronvermelding? In m'n beoordeling stond dat ik dit niet overal goed had gedaan, maar ik kan zelf niet vinden wat er dan niet klopt :') Mocht iemand mijn bronvermelding even willen nakijken (per pb), zou erg helpen!

Tip: gebruik Scribbr! Wel zelf altijd even checken, maar scheelt veel werk haha.

Eelmo

Berichten: 2925
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:41

IsaCalixa schreef:
Hoi, is hier iemand die goed is in APA bronvermelding? In m'n beoordeling stond dat ik dit niet overal goed had gedaan, maar ik kan zelf niet vinden wat er dan niet klopt :') Mocht iemand mijn bronvermelding even willen nakijken (per pb), zou erg helpen!


Ik gebruik altijd Endnote, dan hoef ik het niet zelf te doen en weet ik zeker dat alles in correct format staat. Je kunt een free trial doen voor 30 dagen :D

Fearn

Berichten: 4764
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 11:32

Hmm, ik had ook de apa generator van Scribbr gebruikt, maar de docent zei dat er alsnog iets niet klopte :') en ook niet welke bron dan niet klopt, dus ik weet ook niet wat ik moet aanpassen haha

Zal zo ff wat mensen pb'en!

theadora99

Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:41

Heb je geen APA gids? Wij hebben van de opleiding een bestand met precies hoe we APA moeten doen. Dat wijkt af van scribbr in de data geloof ik.

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:44

Een beetje laat maar ik zit nu ook in het laatste jaar van mijn opleiding ( persoonlijk begeleider gehandicaptenzorg niv 4 ).

Door Corona lopen we helaas achter. Zo moet ik mijn Nederlands , Rekenen en Engels examen nog maken. Ook nog een boel praktijk examens. Veel gaat nu online en 1x in de week hebben we 3 uurtjes les op school. Waarschijnlijk komt daar nog een keuzedeel bij dus dan is het 4 uurtjes op school.

Ik moet wel zeggen dat de motivatie iets begint te zakken. Komt ook omdat het het laatste jaar is en er nog zoveel moet gebeuren. Ik stel ook dingen wel een beetje uit. En af en toe ben ik opeens een hele dag bezig.

Ik loop nu 16 uur per week stage ( vaak wel meer uren) en dat gaat gewoon heel goed. Ik heb ook echt de leukste plek ooit moet ik zeggen. Dus stage is geen probleem daar heb ik zeker genoeg motivatie voor.

Verder ben ik nu bezig met een project ( verdiepen in onze eigen bedachte dagbesteding). Ik wil daar eigenlijk niet zoveel tijd in stoppen omdat de examens nu eenmaal belangrijker zijn. Wel zoek ik de verdieping op , maar niet zo uitgebreid als dat ik normaal doe.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 21:09

Heeft iemand een onderzoeksopzet als voorbeeld? Mag per pb :)) gaat om een literatuuronderzoek.
Niveau: universitaire master.

Ik loop nog steeds vast :')

Verder wel in 5 dagen een interview afgenomen, getranscribeerd en onderzoeksverslag gemaakt. Dus ook wel een klein succesje :))

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 21:26

Alle kleine successen vieren *\o/* !

Ik merk dat thuiswerken we soms wat demotiveert hoor.. ga morgen even bij een klasgenoot werken. Kunnen we ook samen sparren en even een andere omgeving.

Kantoor mogen we eigenlijk alleen heen als het echt echt echt moet en op school mag je alleen komen als je les hebt.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 06:57

Ik merk echt dat de stress bij mij de overhand weer gaat nemen.. :') (Alleen al als ik kijk naar de tijd dat ik dot tik, weet ik het.) :=

Ik ben nu bezig met het regelen van laatste opnames voor mijn campagne voordat we echt op lockdown gaan, maar ik moet eigenlijk het hele ontwerpverslag nog schrijven. Ik weet wel wat ik moet maken en hoe/waarom, maar hoe ik dat in een goede hoofdstukstructuur en woorden krijg is echt lastig.

Zou het zin hebben anderen ernaar te laten kijken? Studiegenoten ofzo? mijn stagebegeleider heeft al weken niet gereageerd, ik ga hem vandaag bellen..

De 27e van November moet ik alles opleveren. Ik zie de weken echt krimpen met alle gebeurtenissen van afgelopen weken.. En er moet nog een compleet stageverslag bij waarin naar voren komt wat ik heb gedaan, waarom, hoe, wat kan beter e.d. en daar is geen echte hoofdstuk structuur van. (Dus een en al vaagheid en de tijd vliegt voorbij..) Ik denk dat ik mezelf helemaal gek aan het maken ben. ;(

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 08:22

Ik ben IxD, volgens mij deden we namelijk beide CMD maar dan een ander profiel. Ik zal je m’n mailadres sturen!

Blacky94

Berichten: 3470
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:30

Lekker bezig LienC!

Canon, ik stuur verslagen regelmatig naar klasgenoten voor feedback :) en andersom ook. Ik vind het persoonlijk heel helpend omdat je allemaal toch weer andere dingen ziet of bedenkt. Probeer met mijn buddygroepje toch wel regelmatig even af te spreken en dingen door te spreken. Kan imo best heel helpend zijn als je serieuze klasgenoten hebt :)

Hier gaan ze de aangepaste toetsmatrijs van vorig semester mogelijk verlengen. Ivm corona en werk in de zorg is het lastig om mensen te vinden die mee willen doen voor praktijk onderzoek. Hoop heel hard dat ze akkoord gaan want dan hoef ik geen praktijkonderzoek meer te doen maar mag ik bewijs uit een eerder praktijkonderzoek laten zien. En dat zou een berg werk schelen * fingers crossed *