Afstuderen 2020-2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
denisesilver

Berichten: 2881
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:03

Eelmo schreef:
Presenteren met kat opschoot is dan ook wel de ultieme relaxed modus :D
Helaas hier geen pluizige support. Ja, vriendlief :+ maar dat staat zo stom tijdens presentatie :=

_O-

Gisteren gesprek gehad met mijn stagebegeleider van school. Ze twijfelde aan de HBO waardigheid van mijn onderzoek. Begrijp ik wel want het is vooral gegevens verzamelen en verwerken. De laatste deelvraag omtrent de groeitrends vond ze wel goed. Baal er wel van, ze mogen wel wat schappelijker zijn in deze tijd en dan helemaal met een stage van tien weken. Heb al stress genoeg dat ik het niet ga redden met de kerst en oud en nieuw drukte er tussen.

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 09:42

Ik weet natuurlijk niet wat je studeert, maar data correct kunnen verwerken an sich is al best een skill toch? :o?

denisesilver

Berichten: 2881
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 23:15

Eelmo schreef:
Ik weet natuurlijk niet wat je studeert, maar data correct kunnen verwerken an sich is al best een skill toch? :o?

Ja dat dacht ik ook :')
Ik studeer bedrijfskunde en agribusiness

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 00:39

Vrijdagmiddag half 2 alles ingeleverd en toen was het weekend *\o/* !

Hè balen Denise, vervelend als je docenten twijfelen aan je opdracht.

Oeh, presenteren met een kat op schoot! Mag ik dat met een konijn doen :') ?

denisesilver

Berichten: 2881
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 00:46

Es_ther schreef:
Vrijdagmiddag half 2 alles ingeleverd en toen was het weekend *\o/* !

Hè balen Denise, vervelend als je docenten twijfelen aan je opdracht.

Oeh, presenteren met een kat op schoot! Mag ik dat met een konijn doen :') ?

Gefeliciteerd! *\o/*

Haha ja hoor, ziet niemand :')

Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 14:39

Gefeliciteerd Esther!

Oh wauw heel fijn Denise :'). Kan je er niet iets aan toevoegen waardoor het HBO waardig wordt?


Ik heb vrijdag feedback gehad van mijn praktijkbegeleider, onwijs waardevol maar wel veel stress nu. Miste de rode lijn en morgen om 12u 's middags moet mijn verslag ingeleverd worden.
Daarmee heb ik ook meteen een vraag aan de (sociale studies) HBO studenten. Ik moet een analysemodel gebruiken bij de inhoudelijke analyse (zeg gerust literatuurstudie), maar ik kan voor mijn gevoel niks passends vinden. Het is heel erg gericht op marketing of financiën, en de literatuur die aangedragen wordt helpt me ook niet verder -O-

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:11

Welk stuk bedoel je nu, want je inhoudelijke analyse lijkt mij je discussie of conclusie afhankelijk van lay-out en literatuurstudie zit, afhankelijk van je lay-out, in je theoretisch kader of inleiding.
Wat ik bij sph had was mijn hoofdvraag uitgewerkt in operationaliseringsschema en deze is dan je start voor theoretische stuk.
Of bedoel je iets anders?
Ik heb nu voor zowel sph bij de hs leiden als hbo-v bij avans een scriptie moeten schrijven. Je mag me ook pb'en

denisesilver

Berichten: 2881
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:44

Loeky01 schreef:
Gefeliciteerd Esther!

Oh wauw heel fijn Denise :'). Kan je er niet iets aan toevoegen waardoor het HBO waardig wordt?


Ik heb vrijdag feedback gehad van mijn praktijkbegeleider, onwijs waardevol maar wel veel stress nu. Miste de rode lijn en morgen om 12u 's middags moet mijn verslag ingeleverd worden.
Daarmee heb ik ook meteen een vraag aan de (sociale studies) HBO studenten. Ik moet een analysemodel gebruiken bij de inhoudelijke analyse (zeg gerust literatuurstudie), maar ik kan voor mijn gevoel niks passends vinden. Het is heel erg gericht op marketing of financiën, en de literatuur die aangedragen wordt helpt me ook niet verder -O-

Het analyseren van de groeitrends was wel HBO waardig, dus we gooien het daarop. En ik moet het kunnen verdedigen in mijn procesverslag.

Vervelend van de stress Loeky. Ik kan je helaas niet verder helpen

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:20

Ik heb gister avond mijn eerste kans ingeleverd, nu duimen en afwachten.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:09

denisesilver schreef:
Ik vind presenteren via teams juist heerlijk. Veel minder stress, gewoon vanuit de vertrouwde omgeving, met kat opschoot :+

Wat fijn dat je al een baan aangeboden hebt! *\o/*

Hier helaas geen kat, maar wel vervelende huisgenoten, dus ik ga lekker in een lokaal op school zitten zodat ik in alle rust kan presenteren.

denisesilver schreef:
Loeky01 schreef:
Gefeliciteerd Esther!

Oh wauw heel fijn Denise :'). Kan je er niet iets aan toevoegen waardoor het HBO waardig wordt?


Ik heb vrijdag feedback gehad van mijn praktijkbegeleider, onwijs waardevol maar wel veel stress nu. Miste de rode lijn en morgen om 12u 's middags moet mijn verslag ingeleverd worden.
Daarmee heb ik ook meteen een vraag aan de (sociale studies) HBO studenten. Ik moet een analysemodel gebruiken bij de inhoudelijke analyse (zeg gerust literatuurstudie), maar ik kan voor mijn gevoel niks passends vinden. Het is heel erg gericht op marketing of financiën, en de literatuur die aangedragen wordt helpt me ook niet verder -O-

Het analyseren van de groeitrends was wel HBO waardig, dus we gooien het daarop. En ik moet het kunnen verdedigen in mijn procesverslag.

Vervelend van de stress Loeky. Ik kan je helaas niet verder helpen

Fijn dat je van te voren al wel weet waar je de nadruk op moet gaan leggen :j

smurffie schreef:
Ik heb gister avond mijn eerste kans ingeleverd, nu duimen en afwachten.

Super!

Hier lopen de frustraties weer op :roll: mijn stagedocent zou een Teams-meeting moeten aanmaken, dat is nog niet gebeurd. Ik heb daar over gemaild, hij had wel tijd om een mail terug te sturen maar geen tijd om even een meeting aan te maken. Ja ja... minimaal 24 uur voor aanvang was de afspraak. Mijn familie die loopt te k*tten, over mijn verdediging en over prive zaken. Heb nu maar gezegd dat live-meekijken niet mogelijk is want ik wil ze er eigenlijk gewoon niet bij hebben. Daarnaast zal er wel een collega bij zijn waarbij ik me echt niet op mijn gemak voel, het voelt alsof er tussen ons iets in de lucht hangt want ze praat absoluut niet met mij als het niet nodig is, volgt aanwijzingen van onze teamleider niet op (ze moest mijn ingevoerde data en berekeningen even checken, is niet gebeurd).

Ik heb heel erg de neiging om mezelf af te sluiten van alles wat me nu irriteert en daar pas morgen namiddag weer meer aandacht aan te geven. Maar mezelf op dit moment 'even' verwijderen gaat wat lastiger :o

Voor de verdediging zelf is de spanning een heel stuk afgenomen, ik heb de presentatie een aantal keer doorgenomen, een keer met mijn vriend en vanavond nog een keer met mijn huisgenoot. Mijn blouse voor morgen hangt al klaar, ik heb er (een klein beetje) zin in *\o/*

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:15

smurffie schreef:
Ik heb gister avond mijn eerste kans ingeleverd, nu duimen en afwachten.

Spannend *\o/*

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:30

Vervelend Steeph. Ik zou proberen om me zo min mogelijk druk te maken over zaken waar je toch geen invloed op kunt uitoefenen.
Je weet wat je geschreven hebt, je weet waarom je dat gedaan hebt. Daar achter proberen te staan.

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:24

smurffie schreef:
Ik heb gister avond mijn eerste kans ingeleverd, nu duimen en afwachten.

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Hier worden deze week de laatste metingen verricht. Ik ben al begonnen met een aantal posten af te sluiten en te analyseren, anders wordt het volgende week écht nachtwerk. := De deadline van 18 december 12:00 lijk ik makkelijk te gaan halen!

En om 19:00 een massage geboekt als beloning voor mezelf, kan niet wachten.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:42

Hey allen,

in het vorige topic kletste ik nog behoorlijk wat mee. Vorig jaar mei begonnen met afstuderen en helaas heb ik er even helemaal doorheen gezeten vanaf augustus/ september. Inmiddels gaat het beter met mij en kom ik graag nog weer mee kletsen. Een aantal van jullie ken ik nog wel.@Es_ther bijvoorbeeld en wat fijn om te lezen dat het deze keer bij jou in ieder geval al tot inleveren is gekomen :D echt heel fijn voor je!
Ik hoop in maart klaar te zijn, eigenlijk al wel eerder maar moet wel even in mijn tempo nu werken voordat het weer niet goed met mij gaat. Als iemand zich afvraagt waar ik ben met mijn onderzoek: h1,2,3 en 4 zijn allemaal een beetje af :') Zojuist wel een heel fijn gesprek gehad met mijn begeleider over waar ik nu eerst mee verder moet.

Ik heb trouwens super fijne begeleiding vanuit stage en mijn school. Die hebben alle begrip voor de situatie dus dat is heel fijn.

@smurffie wat fijn dat je ook de 1e kans hebt kunnen inleveren. Wanneer verwacht je feedback?

denisesilver

Berichten: 2881
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:58

Spannend Smurffie en Steeph, succes!! *\o/*

Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 23:20

smurffie schreef:
Ik heb gister avond mijn eerste kans ingeleverd, nu duimen en afwachten.

Super!

Probeer het los te laten Steeph. Je hebt gedaan wat je kon betreffende je familie, de rest ligt buiten jouw opties om iets aan te kunnen doen. Gaat goedkomen, en slim om op school te gaan zitten.

Gaat je lukken topsylover! Je weet waar je het voor doet. Je bent er bijna.

Welkom terug Felien_Kyra. Welke opleiding volg je? Fijn dat het nu beter gaat met je en je een prettige begeleiding hebt.


Ik heb vanmiddag 5 minuten voor de deadline mijn verslag ingeleverd. Was een heuse bevalling, mijn hemel. Maar dat is af, herkansing is realistisch maar toch duimen van niet.
Komende week nog focussen op mijn presentatie van volgende week vrijdag en dan is het eventjes klaar. Heerlijk.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:08

Deze meid is vanaf vandaag Bachelor of Science *\%/*

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:18

Steeph schreef:
Deze meid is vanaf vandaag Bachelor of Science *\%/*


Leuk, gefeliciteerd! *\o/*

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:29

Steeph schreef:
Deze meid is vanaf vandaag Bachelor of Science *\%/*

Gefeliciteerd!

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:42

Steeph schreef:
Deze meid is vanaf vandaag Bachelor of Science *\%/*

Gefeliciteerd!!! Normaal zou ik zeggen 'FEESTEN!!!" maar daar moet je nog ff mee wachten :P

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:47

Dankjulliewel! *\o/*
Earth schreef:
Steeph schreef:
Deze meid is vanaf vandaag Bachelor of Science *\%/*

Gefeliciteerd!!! Normaal zou ik zeggen 'FEESTEN!!!" maar daar moet je nog ff mee wachten :P

Ik ga lekker met mezelf een feestje bouwen =:)

ryukapple

Berichten: 1776
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:49

Gefeliciteerd Steeph geniet ervan

denisesilver

Berichten: 2881
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:53

Gefeliciteerd!!! *\%/* *\%/*

Hier net na heeeel lang proberen en zoeken naar formules het knopje "gemiddelde" in Excel gevonden :')

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:56

Woooeeehioeeeee gefeliciteerd!!

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:59

*\o/* *\o/* *\o/*

Gefeliciteerd!