Afstuderen 2020-2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:49

Wyb_ster schreef:
Wyb_ster schreef:
Ik heb mijn cijfer voor mijn rechtenscriptie binnen, een 8 *\o/*
Morgen 21:00u mijn finale versie voor economie inleveren, maar laatste loodjes zijn nog best zwaar


Update: Ik heb mijn eindversie voor economie ook ingeleverd, nog 2 tentamens en dan heb ik mijn bachelors binnen _/-\o_

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 23:30

Goed bezig.

Hier ook goed nieuws, ik heb mijn deadline gehaald, mijn laatste vak gehaald met een 7 en nu hoef ik enkel mijn stageverslag nog. En nu wachten of ik een voldoende krijg voor mijn scriptie, maar ik heb de afgelopen 3 dagen keihard gewerkt aan alles apa maken en ervoor zorgen dat mijn verslag door de quickscan komt. :=

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 08:29

Goed bezig Wybster en Earth!! Gefeliciteerd alvast met het inleveren, hele mijlpaal haha!

Ik wacht nog op mijn laatste cijfer van een vak en ben druk aan het schrijven, 26 juli heb ik de deadline van m'n research paper.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 15:37

Intussen is bij mij alles zo goed als geregeld, 1 cijfer komt later (maar de examencommissie heeft toegezegd dat dat oké is). Alleen mijn minor moet nog door de examencommissie ingevoerd worden, als dat gedaan is ben ik klaar voor mijn eindassessment (al ingepland voor 7 juli 15.30). Dan weet ik hopelijk woensdagavond of/dat ik geslaagd ben!

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 20:40

theadora99 schreef:
Intussen is bij mij alles zo goed als geregeld, 1 cijfer komt later (maar de examencommissie heeft toegezegd dat dat oké is). Alleen mijn minor moet nog door de examencommissie ingevoerd worden, als dat gedaan is ben ik klaar voor mijn eindassessment (al ingepland voor 7 juli 15.30). Dan weet ik hopelijk woensdagavond of/dat ik geslaagd ben!

Ik ben geslaagd!!!

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:18

theadora99 schreef:
theadora99 schreef:
Intussen is bij mij alles zo goed als geregeld, 1 cijfer komt later (maar de examencommissie heeft toegezegd dat dat oké is). Alleen mijn minor moet nog door de examencommissie ingevoerd worden, als dat gedaan is ben ik klaar voor mijn eindassessment (al ingepland voor 7 juli 15.30). Dan weet ik hopelijk woensdagavond of/dat ik geslaagd ben!

Ik ben geslaagd!!!

GEFELICITEERD!!!

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 21:01

Ik zit echt even met een dilemma, ik ben op dit moment bezig met mn buitenlandse stage in Griekenland. Het is hier al 1 en al drama vanaf dag 1, maar goed.

Nu zien ook wij de besmettingen hier oplopen en beginnen we allemaal een beetje nerveus te worden, wat gaat er met ons gebeuren? Moeten we naar huis? Mogen we blijven?

Meerdere klasgenoten en ikzelf hebben deze bezorgdheid gedeelt met onze docent.
Het enige wat we tot nu toe te horen krijgen is dat ze nog niks kunnen zeggen. Dit begrijp ik echt heel goed, het is ook allemaal heel onzeker natuurlijk, maar een beetje duidelijkheid zal fijn zijn.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:59

melissac schreef:
Ik zit echt even met een dilemma, ik ben op dit moment bezig met mn buitenlandse stage in Griekenland. Het is hier al 1 en al drama vanaf dag 1, maar goed.

Nu zien ook wij de besmettingen hier oplopen en beginnen we allemaal een beetje nerveus te worden, wat gaat er met ons gebeuren? Moeten we naar huis? Mogen we blijven?

Meerdere klasgenoten en ikzelf hebben deze bezorgdheid gedeelt met onze docent.
Het enige wat we tot nu toe te horen krijgen is dat ze nog niks kunnen zeggen. Dit begrijp ik echt heel goed, het is ook allemaal heel onzeker natuurlijk, maar een beetje duidelijkheid zal fijn zijn.


Ik zou er uiteindelijk voor kiezen wat voor jou goed voelt. Dat is misschien lastig, maar als jij naar huis wil gaan, moet je dat gewoon doen. Dan kun je vanuit hier de situatie bekijken en vanuit hier ook rustig kijken hoe verder.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 23:23

Earth schreef:
melissac schreef:
Ik zit echt even met een dilemma, ik ben op dit moment bezig met mn buitenlandse stage in Griekenland. Het is hier al 1 en al drama vanaf dag 1, maar goed.

Nu zien ook wij de besmettingen hier oplopen en beginnen we allemaal een beetje nerveus te worden, wat gaat er met ons gebeuren? Moeten we naar huis? Mogen we blijven?

Meerdere klasgenoten en ikzelf hebben deze bezorgdheid gedeelt met onze docent.
Het enige wat we tot nu toe te horen krijgen is dat ze nog niks kunnen zeggen. Dit begrijp ik echt heel goed, het is ook allemaal heel onzeker natuurlijk, maar een beetje duidelijkheid zal fijn zijn.


Ik zou er uiteindelijk voor kiezen wat voor jou goed voelt. Dat is misschien lastig, maar als jij naar huis wil gaan, moet je dat gewoon doen. Dan kun je vanuit hier de situatie bekijken en vanuit hier ook rustig kijken hoe verder.


Het probleem is alleen als ik besluit om weg te gaan of 8 maanden studie vertraging op loop of het hele jaar over moet doen. Op het moment dat er een negatief reisadvies komt moetenbwe sowieso weg, anders moet ik stage lopen tot eind oktober wat nog ongeveer 14 weken zijn.

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:15

Lastige situatie Melissa! Zou je normaal gesproken in de zomer wel terugkomen of daar aaneensluitend tot eind oktober zijn?

Ik sluit me aan bij Earth als in: doe wat voor jou goed voelt. Als je hierover twijfelt, doe het niet en probeer die 8 maanden studievertraging op te vullen met iets anders zodat het geen echte "vertraging" is. Je kan misschien ook proberen een vervangende stage in Nederland te vinden en dan vanwege de Corona omstandigheden vragen of dat ook goedgekeurd wordt. Het is immers een gekke situatie en we zullen het toch met elkaar moeten oplossen.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:40

melissac schreef:
Earth schreef:

Ik zou er uiteindelijk voor kiezen wat voor jou goed voelt. Dat is misschien lastig, maar als jij naar huis wil gaan, moet je dat gewoon doen. Dan kun je vanuit hier de situatie bekijken en vanuit hier ook rustig kijken hoe verder.


Het probleem is alleen als ik besluit om weg te gaan of 8 maanden studie vertraging op loop of het hele jaar over moet doen. Op het moment dat er een negatief reisadvies komt moetenbwe sowieso weg, anders moet ik stage lopen tot eind oktober wat nog ongeveer 14 weken zijn.


Pff, en dat fijn dat school zo goed mee denkt (not).. #)

Ik weet hoe het is om stage in het buitenland te lopen en in zo'n situatie aangewezen te zijn op jezelf. In dit geval maakt school (nog) geen besluit en weten wat de besmettingen gaan doen weet ook niemand.

Het klinkt wel als twee opties: A, je blijft, loopt stage en hoopt dat je niet terug hoeft door het oplopende aantal besmettingen. Of B, je besluit naar huis te gaan en neemt de studievertraging op je.

Hou goed contact met school en voel zelf aan of het nog gaat daar in Griekenland. De kans dat Griekenland ineens op rood springt en dat vluchten vanaf Griekenland naar Nederland niet meer toegestaan zijn zal niet ineens heel snel gaan. Zou je stage in zo'n 'worst case scenario' wel door blijven gaan? Want van wie moet je dan naar huis, je stage?

Even een dikke knuffel tegen je onzekere situatie :knuffel:

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:06

Volgende week zal waarschijnlijk Kreta weer op oranje gaan bij buitenlandse zaken. Op de Europese kaart is Kreta op rood gezet.
Ik wacht het sowieso nog af, eind augustus zit ik hier alleen. De andere jongen waar ik mee zit gaat dan beginnen aan z’n hbo opleiding en moet dus naar huis.

Het is idd aaneengesloten. We mogen niet naar huis. Tenzij we thuis willen blijven of als we naar huis gestuurd gaan worden.

2 dagen geleden heb ik een appje gekregen van onze docent waar in stond dat het afwachten is op wat er besloten gaat worden, kan natuurlijk van alles betekenen.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 16:33

Maar wat ik me nu afvraag, valt er genoeg te werken en daardoor genoeg te leren? Dat is ook wat ik persoonlijk belangrijk zou vinden, het moet wel waardevol zijn.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 16:59

Earth schreef:
Maar wat ik me nu afvraag, valt er genoeg te werken en daardoor genoeg te leren? Dat is ook wat ik persoonlijk belangrijk zou vinden, het moet wel waardevol zijn.


Dat gelukkig nog wel! Het is hier op sommige dagen echt heel druk, dus dat scheelt.
Maar ik verwacht dat dit dus veel minder gaat worden als Santorini wel op rood gaat.

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:34

Ik heb vorige week voor het eerst echt stress gehad... Maar na een week hard bikkelen heb ik afgelopen vrijdag mijn research paper naar mijn begeleider gestuurd voor feedback. Hij is altijd lekker snel, dus heb het commentaar al binnen. _/-\o_ Morgen verwerken en dan is het hopelijk af!! Vrijdag presenteren en inleveren en dan ben ik er ook vanaf! *\o/*

Teminste, ik wacht nog op 1 ander cijfer maar ik ga er voor het gemak maar vanuit dat dat voldoende is... :')

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 17:42

WannabeAnky schreef:
Ik heb vorige week voor het eerst echt stress gehad... Maar na een week hard bikkelen heb ik afgelopen vrijdag mijn research paper naar mijn begeleider gestuurd voor feedback. Hij is altijd lekker snel, dus heb het commentaar al binnen. _/-\o_ Morgen verwerken en dan is het hopelijk af!! Vrijdag presenteren en inleveren en dan ben ik er ook vanaf! *\o/*

Teminste, ik wacht nog op 1 ander cijfer maar ik ga er voor het gemak maar vanuit dat dat voldoende is... :')


Ingeleverd! *\o/* En werkplek voor een weekje afgesloten. Even een weekendje weg en een weekje vrij (thuis). Bijkomen en daarna weer hard aan het werk! :):)

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9318
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 13:18

Ja ja mijn Research Proposal is EINDELIJK goedgekeurd, HALLELUJA.
Nu begint het gezeur pas, maar ok dit is stap 1 :Y)

Ik heb gelijk jullie hulp nodig :+
Ik moet dus een online enquete opstellen, MAAR hebben jullie aanraders.
Was al bezig in SurveyMonkey, maar boven de 10 vragen moet je dan betalen.
Nu is dat geen probleem, maar wellicht zijn er mensen in dit topic die zeggen nee dit is een vele betere optie/site.