Afstuderen 2020-2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 14:00

smurffie schreef:
Woooeeehioeeeee gefeliciteerd!!


Eelmo schreef:
*\o/* *\o/* *\o/*

Gefeliciteerd!



denisesilver schreef:
Gefeliciteerd!!! *\%/* *\%/*

Hier net na heeeel lang proberen en zoeken naar formules het knopje "gemiddelde" in Excel gevonden :')

Dankjulliewel!

Aii, maar, knopje? Ik typ altijd "=GEM" in de Nederlandse versie of "=AV" in de Engelse versie, dan staat is in het drop-down menu, dubbelklik en dan de cellen selecteren waarvan je het gemiddelde wil weten :D

denisesilver

Berichten: 2896
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 14:24

@Steeph:
Afbeelding
Maar nu ga ik dat van jou ook uitproberen!

Edit: ah, waarom kan ik de uitgerekende waardes niet meenemen naar een nieuw blad |o

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 14:54

Jaaa wat goed zeg! Gefeliciteerd!! *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb net mijn proposal presentatie achter de rug, kreeg meteen na de presentatie een mailtje in de mailbox van mijn begeleider: Goede presentatie, heel erg netjes! Al die zenuwen & stress voor niks :')

denisesilver

Berichten: 2896
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:26

denisesilver schreef:
@Steeph:
[ [url=m/oVmxNH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar nu ga ik dat van jou ook uitproberen!

Edit: ah, waarom kan ik de uitgerekende waardes niet meenemen naar een nieuw blad |o

Gefixt :')

Super Imke, altijd fijn zulke feedback! *\o/*

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:34

Imke95 schreef:
Jaaa wat goed zeg! Gefeliciteerd!! *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb net mijn proposal presentatie achter de rug, kreeg meteen na de presentatie een mailtje in de mailbox van mijn begeleider: Goede presentatie, heel erg netjes! Al die zenuwen & stress voor niks :')


Haha herkenbaar wel. Fijn dat je feedbach goed was!

Iemand verstand van het prototype programm Figma :') ? Ik ben mn interacties aan het maken, maar ze doen niet wat ik wil -O-

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:57

Gefeliciteerd! *\o/* *\o/* *\o/*

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 18:21

Steeph schreef:
Deze meid is vanaf vandaag Bachelor of Science *\%/*

Gefeliciteerd! *\o/* *\o/* *\o/*

@Loeky01 Dank je wel! Ik volg de opleiding HRM op het Saxion in Deventer :)

@Es_ther echt nog nooit van gehoord :') wat is dat voor programma?

@Imke95 Ah wat fijn en ook lief van je begeleider :D

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 23:41

Gefeliciteerd Steeph! En lekker bezig iedereen zo te zien!! :D

Even snel een vraagje. :') Ik ga nu beginnen met de discussie, en ik wil proberen dit in 1,5 week tijd zo goed als af te maken. Echter geeft de docent aan dat 't wel ongeveer 3 weken tijd kost om te schrijven (oeps). Ik was echter best wel lang bezig met de resultaten uitwerken.

Nu heb ik na die 1,5 week nog wel zo'n 1,5 a 2 weken om alles nog netjes te maken, maar ben ik qua neerzetten v/d discussie nu heel ambitieus? Of valt dit wel te doen?

Vind het lastig in te schatten.. ik denk dat het schrijven zelf op zich wel te doen is, maar bv. dat het vinden van studies wel wat tijd kan kosten..

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:48

Gefeliciteerd!

Ik denk dat dat prima te doen is, maar ik zie vaak alles te rooskleurig in, haha :')

Mijn onderzoeksopzet ligt bij de tweede beoordelaar. Is er hier ook iemand met een literatuurstudie? Ik weet niet of ik het verkeerd inschat, maar ik zie allemaal literatuurstudies van zo'n 20 pagina's. Eitje?

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:57

IsaCalixa schreef:
Gefeliciteerd Steeph! En lekker bezig iedereen zo te zien!! :D

Even snel een vraagje. :') Ik ga nu beginnen met de discussie, en ik wil proberen dit in 1,5 week tijd zo goed als af te maken. Echter geeft de docent aan dat 't wel ongeveer 3 weken tijd kost om te schrijven (oeps). Ik was echter best wel lang bezig met de resultaten uitwerken.

Nu heb ik na die 1,5 week nog wel zo'n 1,5 a 2 weken om alles nog netjes te maken, maar ben ik qua neerzetten v/d discussie nu heel ambitieus? Of valt dit wel te doen?

Vind het lastig in te schatten.. ik denk dat het schrijven zelf op zich wel te doen is, maar bv. dat het vinden van studies wel wat tijd kan kosten..

Ik zelf denk dat dit goed te doen is hoor. Als ik kijk naar mijn klasgenoten tenminste ;)

School gaf bij mij de afgelopen vier jaar ook aan dat naast de lessen je nog 20 uur kwijt was voor school in de week. Ik had weken dan was ik 0 uur kwijt in de week :') en heb op mijn scriptie na alles binnen 3,5 jaar gehaald qua vakken :D

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:13

IsaCalixa schreef:
Gefeliciteerd Steeph! En lekker bezig iedereen zo te zien!! :D

Even snel een vraagje. :') Ik ga nu beginnen met de discussie, en ik wil proberen dit in 1,5 week tijd zo goed als af te maken. Echter geeft de docent aan dat 't wel ongeveer 3 weken tijd kost om te schrijven (oeps). Ik was echter best wel lang bezig met de resultaten uitwerken.

Nu heb ik na die 1,5 week nog wel zo'n 1,5 a 2 weken om alles nog netjes te maken, maar ben ik qua neerzetten v/d discussie nu heel ambitieus? Of valt dit wel te doen?

Vind het lastig in te schatten.. ik denk dat het schrijven zelf op zich wel te doen is, maar bv. dat het vinden van studies wel wat tijd kan kosten..


Ik denk dat het ontzettend van je studie af hangt.
Maar als je literatuur en resultaten goed geschreven en uitgewerkt zijn is je discussie een eitje.
Ik heb mijne in een dag geschreven.

Resultaten uitwerken was echter drama. Code schema's, citaten, waardeloos. Ruim een week mee bezig geweest.
Ik had totaal 13 weken := zou niet best zijn als ik 3 weken nodig had voor een discussie naast zo'n 7 uur interviewen + transcriberen en analyseren.

Domi_94

Berichten: 2054
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:12

Steeph schreef:
Deze meid is vanaf vandaag Bachelor of Science *\%/*


Van harte gefeliciteerd *\o/*


smurffie schreef:
IsaCalixa schreef:
Gefeliciteerd Steeph! En lekker bezig iedereen zo te zien!! :D

Even snel een vraagje. :') Ik ga nu beginnen met de discussie, en ik wil proberen dit in 1,5 week tijd zo goed als af te maken. Echter geeft de docent aan dat 't wel ongeveer 3 weken tijd kost om te schrijven (oeps). Ik was echter best wel lang bezig met de resultaten uitwerken.

Nu heb ik na die 1,5 week nog wel zo'n 1,5 a 2 weken om alles nog netjes te maken, maar ben ik qua neerzetten v/d discussie nu heel ambitieus? Of valt dit wel te doen?

Vind het lastig in te schatten.. ik denk dat het schrijven zelf op zich wel te doen is, maar bv. dat het vinden van studies wel wat tijd kan kosten..


Ik denk dat het ontzettend van je studie af hangt.
Maar als je literatuur en resultaten goed geschreven en uitgewerkt zijn is je discussie een eitje.
Ik heb mijne in een dag geschreven.

Resultaten uitwerken was echter drama. Code schema's, citaten, waardeloos. Ruim een week mee bezig geweest.
Ik had totaal 13 weken := zou niet best zijn als ik 3 weken nodig had voor een discussie naast zo'n 7 uur interviewen + transcriberen en analyseren.


Mijn ervaring is inderdaad dat een discussie niet zoveel tijd kost. Zeker wanneer de rest van je scriptie gewoon goed staat. Succes in ieder geval!

Hier feedback gekregen van mijn docent en ik snap dat hij een goed verslag wil. Maar eerlijk, op sommige punten gaat hij wel heel lang door. Ik had liever dat hij een algemeen verhaaltje typte ipv bepaalde dingen heel vaak te herhalen.

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:16

@Domi_94, ik zou het dan op een gegeven moment maar aanpassen voor de docent. Zodat ik er klaar mee zou zijn. Snap wel dat het frustrerend is..

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:41

Felien_Kyra schreef:
@Domi_94, ik zou het dan op een gegeven moment maar aanpassen voor de docent. Zodat ik er klaar mee zou zijn. Snap wel dat het frustrerend is..


Ja inderdaad...
Werkt totaal niet motiverend

Ik zit echt compleet in de stress vanwege de feedback...

Ik slaap er legit slecht/niet door en kan wel echt elk moment janken -O- ..
Ik heb ook geen motivatie, want dadelijk doe ik het weer voor niks. En ik zit ook heel erg met: wat als ik nu weer zak? Ik ga echt niet voor een 3e keer nog een keer dit traject doen, dat trek ik niet meer...

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:13

Es_ther schreef:
Felien_Kyra schreef:
@Domi_94, ik zou het dan op een gegeven moment maar aanpassen voor de docent. Zodat ik er klaar mee zou zijn. Snap wel dat het frustrerend is..


Ja inderdaad...
Werkt totaal niet motiverend

Ik zit echt compleet in de stress vanwege de feedback...

Ik slaap er legit slecht/niet door en kan wel echt elk moment janken -O- ..
Ik heb ook geen motivatie, want dadelijk doe ik het weer voor niks. En ik zit ook heel erg met: wat als ik nu weer zak? Ik ga echt niet voor een 3e keer nog een keer dit traject doen, dat trek ik niet meer...


Aah wat rot zeg dat je je zo voelt :(
Je kan hartstikke trots zijn als je kijkt naar hoe ver je deze tweede keer al bent gekomen.
Begrijp je goed hoor en denk dat veel mensen dit herkennen. Ik kan in deze periode ook af en toe echt wel even janken

Is de feedback ook echt verschrikkelijk dan? Of wat is de reden dat je zo zo in de stress zit?
Of gewoon het idee wat als ik dit nu niet haal?

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:20

Bij de eerste keer (voor de zomer) stond ik ook op dit punt en kwam mn feedback a) te laat en b) mocht ik niet op.
En dat was ook nadat ik de feedback versie heb ingeleverd.
En tussentijds hebben wij geen feedbackmomenten met de docenten, als je een vraag hebt krijg je wel antwoord, maar stukken lezen doen ze niet. Dus je levert het blanco in en dat is echt doodeng.

En nog een keer afstuderen trek ik mentaal niet meer, maar ook financieel niet. Mn spaarrekening is zo goed als leeg (krijg geen stufie/lening meer), dus ik zit daar enorm mee..

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:50

Es_ther schreef:
Bij de eerste keer (voor de zomer) stond ik ook op dit punt en kwam mn feedback a) te laat en b) mocht ik niet op.
En dat was ook nadat ik de feedback versie heb ingeleverd.
En tussentijds hebben wij geen feedbackmomenten met de docenten, als je een vraag hebt krijg je wel antwoord, maar stukken lezen doen ze niet. Dus je levert het blanco in en dat is echt doodeng.

En nog een keer afstuderen trek ik mentaal niet meer, maar ook financieel niet. Mn spaarrekening is zo goed als leeg (krijg geen stufie/lening meer), dus ik zit daar enorm mee..


Wat vervelend zeg. Zijn er geen studiegenoten die tussendoor eens feedback willen geven? Hier kreeg ik ook weinig feedback (voor alles krijg je 1 keer feedback thats it) maar hadden we wel thesis ringen oftewel andere studenten die je stukken doorlezen en feedback geven

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:01

Esther, voor mijn gevoel ben je deze 2e ronde in je 'updates' al veel positiver dan de 1e keer. Dus dat is opzich wel een goed teken. Ik hoop dat je feedback krijgt/hebt waar je iets mee kan. Ik snap je frustratie en je angst heel goed. Als ik niet 29 januari al mijn cijfers heb kost me dat €700 :$ Dat klinkt misschien als een goede motivatie, maar eigenlijk zorgt het alleen maar voor heel veel stress.

Kun je idd aan studiegenoten of aan familie feedback vragen? Ik laat mijn vader proofreaden. Dat is ook gelijk een mooi check of mijn scriptie leesbaar is voor een leek.

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 14:30

smurffie schreef:
IsaCalixa schreef:
Gefeliciteerd Steeph! En lekker bezig iedereen zo te zien!! :D

Even snel een vraagje. :') Ik ga nu beginnen met de discussie, en ik wil proberen dit in 1,5 week tijd zo goed als af te maken. Echter geeft de docent aan dat 't wel ongeveer 3 weken tijd kost om te schrijven (oeps). Ik was echter best wel lang bezig met de resultaten uitwerken.

Nu heb ik na die 1,5 week nog wel zo'n 1,5 a 2 weken om alles nog netjes te maken, maar ben ik qua neerzetten v/d discussie nu heel ambitieus? Of valt dit wel te doen?

Vind het lastig in te schatten.. ik denk dat het schrijven zelf op zich wel te doen is, maar bv. dat het vinden van studies wel wat tijd kan kosten..


Ik denk dat het ontzettend van je studie af hangt.
Maar als je literatuur en resultaten goed geschreven en uitgewerkt zijn is je discussie een eitje.
Ik heb mijne in een dag geschreven.

Resultaten uitwerken was echter drama. Code schema's, citaten, waardeloos. Ruim een week mee bezig geweest.
Ik had totaal 13 weken := zou niet best zijn als ik 3 weken nodig had voor een discussie naast zo'n 7 uur interviewen + transcriberen en analyseren.


Zo te lezen valt het opzich dus mee met de discussie :) Mijn resultaten / analyse kostte ook erg veel tijd, zowel het afnemen & verwerken van interviews en enquetes, als het schrijven van het resultatenhoofdstuk zelf.

Ik heb nog een keer mijn inleiding en methoden goed doorgelezen, en wat verbeterd, lijkt me toch goed om dit te doen voordat je aan de discussie begint. Ik blijf alleen een beetje worstelen met de onderzoeksvraag.. op mijn vraag kan namelijk geen eenduidig antwoord worden gegeven (het zijn meerdere losse dingen), maar dit wordt wel verwacht in de discussie. Ik heb ook niet echt resultaten die uit te drukken zijn in cijfers of waarvan betrouwbaarheid met een meetinstrument kan worden afgenomen (alhoewel ik nog wel toetsingen in SPSS wil doen, maar hier kom ik nog ff niet uit :') )

wat lastig Es_ther dat je de eerste keer niet op tijd feedback kreeg. Waarom had je geen feedbackmomenten? Ook niet als je een kort stukje (ipv je hele verslag) opstuurt?

kun je ook bij je docent aangeven dat je zo bang bent om het niet te halen? misschien kunnen ze er dan meer rekening mee houden.. of idd studiegenoten of familie vragen :)

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:34

Mijn vorige begeleider reageerde dan gewoon niet of zei ze: daar heb ik geen tijd voor. Zit je dan -O-

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 14:47

Es_ther schreef:
Mijn vorige begeleider reageerde dan gewoon niet of zei ze: daar heb ik geen tijd voor. Zit je dan -O-


Jeetje.. -O- je docent- of praktijkbegeleider? Ik hoor wel vaak dat praktijkbegeleiders niet reageren op mails etc, maar nu is dat ook lastiger vanwege corona (mijn studiegenoten doen veelal onderzoek bij zorginstellingen). Maar toch.. ze vragen jou om onderzoek voor hen te doen, dan kunnen ze toch op z'n minst wel een beetje meewerken..

Als het je docent is is dat gewoon heel slecht van school uit, die moeten toch gewoon hun taken als begeleider uitvoeren.. waaronder feedback geven.

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:10

Es_ther schreef:
Mijn vorige begeleider reageerde dan gewoon niet of zei ze: daar heb ik geen tijd voor. Zit je dan -O-


Ik heb zo'n vaag vermoeden dat je dan niet gezakt bent omdat je zelf incapabel bent := Wat een zak hooi van een begeleider zeg.

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:44

Mocht je willen, ik wil er wel een keer een blik op werpen voor je?
Heb een HBO scriptie geschreven & ben nu bezig met afronden van mijn eerste MSc thesis & m'n tweede MSc onderzoeksvoorstel is net geaccepteerd. Inhoudelijk weet ik natuurlijk niet zoveel, maar kan wel eens naar je zinstructuur en dat soort dingen kijken?

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:37

Wat lief van je @Imke95

Wat klote zeg Es_ther, echt niet netjes dan van die docent. Ik krijg wekelijks feedback en doen alle begeleiders naar mijn weten, wat ik van klasgenoten hoor. Zo zou het toch ook moeten gaan. Ik begrijp best dat het niet elke week kan, maar af en toe tussendoor moet gewoon. Ik begrijp je angst nu ook heel goed. Ook het financiële gedeelte.

Ik weet eigenlijk niet eens hoe dat zit? Ik ben nu mijn 5e jaar zegmaar ingegaan afgelopen september, heb ik dan er gewoon nog recht op? En hoe zit het eigenlijk met OV?

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:33

Imke95 schreef:
Mocht je willen, ik wil er wel een keer een blik op werpen voor je?
Heb een HBO scriptie geschreven & ben nu bezig met afronden van mijn eerste MSc thesis & m'n tweede MSc onderzoeksvoorstel is net geaccepteerd. Inhoudelijk weet ik natuurlijk niet zoveel, maar kan wel eens naar je zinstructuur en dat soort dingen kijken?

Wat lief!

Ik stuur je tzt een PB, voor mn mail, is dat goed?