Afstuderen 2020-2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:45

Iedere week is wel heel netjes! *D
Die van mij vergeet het, tenzij ik haar eraan herinner. Niet ideaal. Ga binnenkort maar even een gesprekje plannen, want ik vind het ontzettend irritant.

Ik tel de maanden inmiddels af. Nog 6.5 te gaan.

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:12

Felien_Kyra schreef:
Ik weet eigenlijk niet eens hoe dat zit? Ik ben nu mijn 5e jaar zegmaar ingegaan afgelopen september, heb ik dan er gewoon nog recht op? En hoe zit het eigenlijk met OV?


sorry even off topic, maar weet iemand dit? :)

Blacky94

Berichten: 3489
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:20

Felien_Kyra schreef:
Felien_Kyra schreef:
Ik weet eigenlijk niet eens hoe dat zit? Ik ben nu mijn 5e jaar zegmaar ingegaan afgelopen september, heb ik dan er gewoon nog recht op? En hoe zit het eigenlijk met OV?


sorry even off topic, maar weet iemand dit? :)

https://duo.nl/particulier/studiefinanc ... -recht.jsp

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:26

Dank je! :D

denisesilver

Berichten: 2896
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:51

Ik ben ook mijn vijfde jaar begonnen. Mijn beurs is vervallen, daarvoor staat nu in de plaats het bedrag dat ik als beurs kreeg als lening. Daar bovenop heb ik een tegemoetkoming gehad van €1500

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:02

Es_ther schreef:
Imke95 schreef:
Mocht je willen, ik wil er wel een keer een blik op werpen voor je?
Heb een HBO scriptie geschreven & ben nu bezig met afronden van mijn eerste MSc thesis & m'n tweede MSc onderzoeksvoorstel is net geaccepteerd. Inhoudelijk weet ik natuurlijk niet zoveel, maar kan wel eens naar je zinstructuur en dat soort dingen kijken?

Wat lief!

Ik stuur je tzt een PB, voor mn mail, is dat goed?


Yes is helemaal goed!

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:52

Kan een van de endnote-wizards in dit topic mij even helpen? Vanuit het niets zet endnote referenties in mijn tekst als {Burel, 1995 #75} ipv als echte referentie. Ik heb alles al opnieuw opgestart, het artikel staat gewoon in mijn library en ik snap er helemaal niets van :?

Als het allemaal gewoon een beetje mee zou werken zou ik vandaag mijn scriptie (weer) in kunnen leveren dus ik ben echt super gefrustreerd nu |o

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:58

Wellicht is je endnote style in word veranderd? Dus daar weer de juiste style selecteren?

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 15:18

Is instant formatting uit gegaan? Dat gebeurd mij wel eens als endnote vastloopt
Laatst bijgewerkt door ryukapple op 10-12-20 15:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 15:20

ryukapple schreef:
Is instant formatting uit gegaan? Dat gebeurd mij wel eens als endnote even vastloopt


*\o/* *\o/* *\o/*

Je mag door voor de koelkast! Dankjewel! Stond echt op het punt om alles het raam uit te smijten :=

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 15:22

Ja de eerste keer vond ik het ook echt niet grappig is gelukkig niet zo erg meer als je het eenmaal weer :+

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 15:24

Eerst maakte ik er nog grapjes over, maar inmiddels maak ik me toch wel zorgen. Ik wilde het afstudeertraject opstarten, maar door mijn gezondheid ben ik er toch wel heel onzeker over. Zeker als ik jullie zo lees wat voor druk erbij komt kijken.
Dus ik blijf het uitstellen, want ik ben zo bang dat het niet lukt door de werkdruk :( Het gaat momenteel ook weer slecht, en dan heb ik weinig ruimte in mn hoofd voor werk.

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:21

Earth schreef:
Eerst maakte ik er nog grapjes over, maar inmiddels maak ik me toch wel zorgen. Ik wilde het afstudeertraject opstarten, maar door mijn gezondheid ben ik er toch wel heel onzeker over. Zeker als ik jullie zo lees wat voor druk erbij komt kijken.
Dus ik blijf het uitstellen, want ik ben zo bang dat het niet lukt door de werkdruk :( Het gaat momenteel ook weer slecht, en dan heb ik weinig ruimte in mn hoofd voor werk.

Niet om je te demotiveren, maar ik heb een hele slechte periode achter de rug en heb echt geleerd dat er ruimte in mijn hoofd moet zijn voor scriptie.... Weet natuurlijk niet wat je problemen zijn, bij mij was het niet werk dat het te veel maakte.

@denisesilver, dank je wel!
Dus de beurs ga je vanaf nu ook terug moeten betalen? Of hoe moet ik het zien?
En vanwaar de tegemoetkoming? Of is dat iets wat ik ook heb gekregen als t goed is? :')
Men... moet me hier echt beter in verdiepen merk ik al.

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:43

Earth schreef:
Eerst maakte ik er nog grapjes over, maar inmiddels maak ik me toch wel zorgen. Ik wilde het afstudeertraject opstarten, maar door mijn gezondheid ben ik er toch wel heel onzeker over. Zeker als ik jullie zo lees wat voor druk erbij komt kijken.
Dus ik blijf het uitstellen, want ik ben zo bang dat het niet lukt door de werkdruk :( Het gaat momenteel ook weer slecht, en dan heb ik weinig ruimte in mn hoofd voor werk.


Heb je een studiebegeleider waar je mee kunt overleggen hoe en wat?

denisesilver

Berichten: 2896
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:50

Felien_Kyra schreef:
Earth schreef:
Eerst maakte ik er nog grapjes over, maar inmiddels maak ik me toch wel zorgen. Ik wilde het afstudeertraject opstarten, maar door mijn gezondheid ben ik er toch wel heel onzeker over. Zeker als ik jullie zo lees wat voor druk erbij komt kijken.
Dus ik blijf het uitstellen, want ik ben zo bang dat het niet lukt door de werkdruk :( Het gaat momenteel ook weer slecht, en dan heb ik weinig ruimte in mn hoofd voor werk.

Niet om je te demotiveren, maar ik heb een hele slechte periode achter de rug en heb echt geleerd dat er ruimte in mijn hoofd moet zijn voor scriptie.... Weet natuurlijk niet wat je problemen zijn, bij mij was het niet werk dat het te veel maakte.

@denisesilver, dank je wel!
Dus de beurs ga je vanaf nu ook terug moeten betalen? Of hoe moet ik het zien?
En vanwaar de tegemoetkoming? Of is dat iets wat ik ook heb gekregen als t goed is? :')
Men... moet me hier echt beter in verdiepen merk ik al.

Geen idee waarom die tegemoetkoming, waarschijnlijk omdat de beurs stopt. Is ook eenmalig.
Ik hoop niet dat ik mijn beurs nu terug moet betalen, dan ga ik huilen :')
Als je binnen 10 jaar een opleiding afrond hoef je de beurs niet terug te betalen, uit mijn hoofd.

Blacky94

Berichten: 3489
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:00

denisesilver schreef:
Geen idee waarom die tegemoetkoming, waarschijnlijk omdat de beurs stopt. Is ook eenmalig.
Ik hoop niet dat ik mijn beurs nu terug moet betalen, dan ga ik huilen :')
Als je binnen 10 jaar een opleiding afrond hoef je de beurs niet terug te betalen, uit mijn hoofd.

Die 1500 eu van DUO is eenmalig en komt waarschijnlijk omdat je afgelopen zomer voor het laatst een aanvullende beurs hebt gehad en er nu niet meer recht op hebt. Dat heb ik ook, ware het niet dat mijn vader in het buitenland woont en nogal wel eens geen zin heeft om dit soort dingen te regelen, dus de vraag is even of ik hem wel ga krijgen ondanks dat ik o.a. door corona ook vertraging heb...

Alles wat je aan aanvullende beurs hebt gehad hoef je inderdaad niet terug te betalen als je binnen 10 jaar je opleiding haalt. Reisproduct wordt dan ook een gift. Maar lening of collegegeldkrediet moet terugbetaald worden. Binnen DUO kan je goed zien welk bedraag waar open staat en wat een gift wordt en wat terugbetaald moet worden.

Ik moet ga morgen mijn voorlopige versie inleveren voor feedback. Nu nog even laatste dingen doen, heb er eigenlijk niet zo veel zin meer in... Zo blij als ik hier vanaf ben := maar wat hier eerder ook wel benoemd werd, ben ook wel een beetje bang om hem in te leveren, maar vooral ook voor de feedback die terug komt. Ben een beetje bang dat ik nog een hoop moet gaan aanpassen :=

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:08

Eelmo schreef:
Earth schreef:
Eerst maakte ik er nog grapjes over, maar inmiddels maak ik me toch wel zorgen. Ik wilde het afstudeertraject opstarten, maar door mijn gezondheid ben ik er toch wel heel onzeker over. Zeker als ik jullie zo lees wat voor druk erbij komt kijken.
Dus ik blijf het uitstellen, want ik ben zo bang dat het niet lukt door de werkdruk :( Het gaat momenteel ook weer slecht, en dan heb ik weinig ruimte in mn hoofd voor werk.


Heb je een studiebegeleider waar je mee kunt overleggen hoe en wat?

Jawel, ik heb volgende week een gesprek daarmee dus dan kan ik dat fijn bespreken.

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:38

Dat is fijn! :j Hopelijk heb je een goed gesprek dan!

---

Net mijn 2e versie ingeleverd. Maandag weer feedback. Ik hoop nu inmiddels toch wel voor de kerstvakantie nog klaar te zijn. Maargoed, je weet maar nooit :=

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:54

Spannend Eelmo!

denisesilver

Berichten: 2896
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:07

Afbeelding
Kan iemand me hiermee helpen, voordat er een gat zo groot als een laptop in mijn raam zit? Automatisch berekenen staat aan. Ik denk dat er iets fout is gegaan met kopiëren en plakken in een nieuw blad, of met opslaan. Gisteren stonden er ook niet zoveel cijfers achter de komma bij een van de andere uitkomsten.

denisesilver

Berichten: 2896
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:32

denisesilver schreef:
[ [url=m/RLLLrb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kan iemand me hiermee helpen, voordat er een gat zo groot als een laptop in mijn raam zit? Automatisch berekenen staat aan. Ik denk dat er iets fout is gegaan met kopiëren en plakken in een nieuw blad, of met opslaan. Gisteren stonden er ook niet zoveel cijfers achter de komma bij een van de andere uitkomsten.

Laat maar, al gefixt.

Spannend Eelmo!

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 09:35

Blacky94 schreef:
denisesilver schreef:
Geen idee waarom die tegemoetkoming, waarschijnlijk omdat de beurs stopt. Is ook eenmalig.
Ik hoop niet dat ik mijn beurs nu terug moet betalen, dan ga ik huilen :')
Als je binnen 10 jaar een opleiding afrond hoef je de beurs niet terug te betalen, uit mijn hoofd.

Die 1500 eu van DUO is eenmalig en komt waarschijnlijk omdat je afgelopen zomer voor het laatst een aanvullende beurs hebt gehad en er nu niet meer recht op hebt. Dat heb ik ook, ware het niet dat mijn vader in het buitenland woont en nogal wel eens geen zin heeft om dit soort dingen te regelen, dus de vraag is even of ik hem wel ga krijgen ondanks dat ik o.a. door corona ook vertraging heb...

Alles wat je aan aanvullende beurs hebt gehad hoef je inderdaad niet terug te betalen als je binnen 10 jaar je opleiding haalt. Reisproduct wordt dan ook een gift. Maar lening of collegegeldkrediet moet terugbetaald worden. Binnen DUO kan je goed zien welk bedraag waar open staat en wat een gift wordt en wat terugbetaald moet worden.

Ik moet ga morgen mijn voorlopige versie inleveren voor feedback. Nu nog even laatste dingen doen, heb er eigenlijk niet zo veel zin meer in... Zo blij als ik hier vanaf ben := maar wat hier eerder ook wel benoemd werd, ben ook wel een beetje bang om hem in te leveren, maar vooral ook voor de feedback die terug komt. Ben een beetje bang dat ik nog een hoop moet gaan aanpassen :=


Huh k ben dit nu aan t uitzoeken, maar begrijp niet waarom ik geen tegemoetkoming heb gekregen?
Ga duo denk ik even bellen.
Niet dat ik op geld uit ben maar dit is wel een groot bedrag die ik goed kan gebruiken voor de laatste maanden schoolgeld.

Of moest je zelf dingen regelen?
Begrijp er echt niks van.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:05


Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:15


Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:59

Werd dat niet pas later uitgekeerd? Weet ik niet zeker hoor, maar dacht dat dat pas in 2021 uitgekeerd werd!