Afstuderen 2020-2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:28

Felien_Kyra schreef:
AnneJ1995 schreef:

Ja klopt :)

Maar ik begrijp niet helemaal waarom ik er niet voor in aanmerking kom haha

Nja heb t even naar mijn ouders gestuurd.


Oh ik dacht dat je zei; waarom je het nog niet gehad had. Maar je krijgt het vanzelf van duo zoals ik het begrijp. Ik denk dat niemand het nog gehad heeft?

Blacky94

Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:48

Krijg je wel een aanvullende beurs? Want volgens mij krijgen alleen degenen met een aanvullende beurs welke afliep in de maanden juni/juli/augustus/september de tegemoetkoming. Dus nadat je die al 4 jaar gehad hebt.

xRivaldo

Berichten: 824
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:27

Ik heb donderdag nog een tentamen op de uni. Ben benieuwd of dat door gaat.

Komen er voor jullie ingrijpende maatregelen aan?

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:31

xRivaldo schreef:
Ik heb donderdag nog een tentamen op de uni. Ben benieuwd of dat door gaat.

Komen er voor jullie ingrijpende maatregelen aan?

Ga er maar vanuit dat die niet op de uni is..

Ik studeer in Breda, ben dus al sinds februari niet meer op school geweest.
Ik weet niet of ze dat voor iedere opleiding gedaan hebben, ik studeer deeltijd.

xRivaldo

Berichten: 824
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:44

smurffie schreef:
xRivaldo schreef:
Ik heb donderdag nog een tentamen op de uni. Ben benieuwd of dat door gaat.

Komen er voor jullie ingrijpende maatregelen aan?

Ga er maar vanuit dat die niet op de uni is..

Ik studeer in Breda, ben dus al sinds februari niet meer op school geweest.
Ik weet niet of ze dat voor iedere opleiding gedaan hebben, ik studeer deeltijd.


Ik had vorige week alleen het inzien van een tentamen op de uni. Lessen zijn hier ook al heel het studiejaar volledig online. Voor alsnog zie ik berichten voor basisscholen en voortgezet onderwijs. Ik wacht het rustig af.

Ik studeer aan de Universiteit Twente en die hebben een licht trauma aan online tentamens geloof ik :') : https://nos.nl/artikel/2337821-fraude-m ... e-bak.html

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:50

Mijn januari tentamen is een paar weken terug al verandert naar een online tentamen. Met een beetje pech gaan alle studieplekken weer dicht, maar ik zit al sinds maart thuis dus heb daar zelf geen last van. Maar ik zou er maar van uit gaan dat als middelbare scholen dicht gaan, universiteiten en hoge scholen enzo ook weer dicht gaan.

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 15:05

Ik baal echt dat de scholen (waarschijnlijk) dichtgaan :( Ik had graag voor de kerstvakantie nog een aantal dagen in de studieruimte op school willen zitten, want kan me thuis niet goed concentreren..

Even iets anders: hebben meer mensen moeite met het maximaal aantal woorden aanhouden? Ik mag er maximaal 8000 en ik zit daar al ruim overheen, terwijl de discussie nog niet af is :')

Nu heb ik wel mijn bronvermelding van APA veranderd naar Vancouver, dat scheelt al veel woorden. Verder ga ik toch maar wat meer resultaten in de bijlage zetten denk ik, en veelal overbodige woorden etc verwijderen..

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:06

Wij hebben geen woorden maar aantal pagina's.
Maar wij gebruiken nogal veel plaatjes, dus je zit zo aan de 50.

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:25

IsaCalixa schreef:
Ik baal echt dat de scholen (waarschijnlijk) dichtgaan :( Ik had graag voor de kerstvakantie nog een aantal dagen in de studieruimte op school willen zitten, want kan me thuis niet goed concentreren..

Even iets anders: hebben meer mensen moeite met het maximaal aantal woorden aanhouden? Ik mag er maximaal 8000 en ik zit daar al ruim overheen, terwijl de discussie nog niet af is :')

Nu heb ik wel mijn bronvermelding van APA veranderd naar Vancouver, dat scheelt al veel woorden. Verder ga ik toch maar wat meer resultaten in de bijlage zetten denk ik, en veelal overbodige woorden etc verwijderen..


Horen je bronnen niet gewoon buiten het aantal woorden? Of bedoel je dat je de naam+ jaartal in de tekst?

Ik mocht 10.000 woorden in leveren, heb zonder schrappen uiteindelijk 9946 woorden ingeleverd. Maar voorpagina, literatuurlijst, inhoudsopgave, afbeeldingen, voorwoord en bijlage telden niet mee in het aantal woorden.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:30

Hier verandert er niets :D Behalve dat mijn ontspanningsmassage van vrijdagavond geschrapt wordt := Ik kan nog lekker de hele week op kantoor schrijven aan mijn onderzoek, vrijdagmiddag inleveren en dan jooeeee :wave: Op naar 7 dagen vakantie in Drenthe!
Oja, geen scholieren meer in de trein *\o/*

denisesilver

Berichten: 2897
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:20

Miscommunicatie bij het Erasmus, dus de boeken die ik echt nodig heb, hadden ze niet klaar liggen. Hoop dat ze nog kunnen inscannen of iets dergelijks.

Loeky01
Berichten: 7317
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:28

denisesilver schreef:
Miscommunicatie bij het Erasmus, dus de boeken die ik echt nodig heb, hadden ze niet klaar liggen. Hoop dat ze nog kunnen inscannen of iets dergelijks.

Kan je niet intern bij digitale literatuur? Ik kan via Avans bij bijna alle boeken van bijv. Springerlink. Kost me niks extra.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:36

Hier hetzelfde. Wil wel even voor je kijken?

denisesilver

Berichten: 2897
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:41

Ah als jullie willen kijken, zou heel fijn zijn! Gaat om het statistisch zakboek met de jaren 1921 t/m 1982. Is verdeeld over meerdere boeken, sommige twintiger jaren missen.

Edit: wij hebben op school alleen greeni, alles natuur etc. maar niet dit soort boeken.

Loeky01
Berichten: 7317
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:54

Ik heb even snel voor je gekeken maar kan het zo snel niet vinden. Maar ik ben zelf ook niet bekend met deze literatuur dus weet ook niet goed waar ik op moet zoeken :(

denisesilver

Berichten: 2897
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:51

Loeky01 schreef:
Ik heb even snel voor je gekeken maar kan het zo snel niet vinden. Maar ik ben zelf ook niet bekend met deze literatuur dus weet ook niet goed waar ik op moet zoeken :(

Toch bedankt hoor! Het is eigenlijk de voorloper van het CBS. Statistieken van Nederland. Ik ben opzoek naar de aantallen bedrijven per sector. Ik vrees dat de boeken alleen verkrijgbaar zijn via de universiteitsbibliotheken.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:01

Ik heb wel wat gevonden in onze databank. Volgens mij is alles er maar niet online :(
Overigens ook in openbare bibliotheken te leen :))
Ik begreep dat bibliotheken open blijven voor ophalen/afhalen, dus misschien is dat een optie?

denisesilver

Berichten: 2897
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:05

LienC schreef:
Ik heb wel wat gevonden in onze databank. Volgens mij is alles er maar niet online :(
Overigens ook in openbare bibliotheken te leen :))
Ik begreep dat bibliotheken open blijven voor ophalen/afhalen, dus misschien is dat een optie?

Oh, thanks ook via de bieb dan! Dan kan ik daar ook kijken. Ik kreeg van een bokker een link van CBS waar ook sommige uitgaven in staan. Ik zal morgen daar eens in gaan zoeken wat ik kan vinden. *\o/*

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:08

Mocht je nog willen weten waar ze precies te krijgen zijn, let me know :))

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:34

Blacky94 schreef:
Krijg je wel een aanvullende beurs? Want volgens mij krijgen alleen degenen met een aanvullende beurs welke afliep in de maanden juni/juli/augustus/september de tegemoetkoming. Dus nadat je die al 4 jaar gehad hebt.

Dacht dat ik die wel altijd had gekregen. Ga er van het weekend wel even rustig met mijn vader naar kijken.

Dank je wel in ieder geval :D

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:39

Ja, mooi balen dat alles dicht gaat. Maar voor mij veranderd er niets eigenlijk :=

Wij hebben een max van 50 pagina's geloof ik. Met bronnen en bijlagen ga ik daar wel overheen, maar als het goed is tellen die niet mee. 8000 woorden vind ik wel weinig hoor. Ik ga richting de 25.000 (incl referentielijst) :')
---

Ik had gister een heel fijn gesprek met mijn begeleider! Ze vindt mijn onderzoek artikelwaardig en wil het ook gaan gebruiken voor een column die ze moet schrijven :D Heb gister de hele avond lopen stuiteren haha. Het is allemaal goed genoeg, maar omdat ik wil solliciteren voor een PhD gaat ze me helpen om er "een echt pareltje" van te maken :+

Ik heb er op momenten echt zó hard doorheen gezeten, maar ik loop nu echt weer over van motivatie. Ze was altijd al enthousiast over mijn onderzoek, maar dat ze het zo goed vond had ik niet verwacht :o Ik vind het zelf niet eens zó goed hahaha

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:09

Wat een fijn bericht Eelmo :D!

Ik heb nog steeds geen feedback, slaap er echt slecht door -O-

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:23

Eelmo schreef:
Ja, mooi balen dat alles dicht gaat. Maar voor mij veranderd er niets eigenlijk :=

Wij hebben een max van 50 pagina's geloof ik. Met bronnen en bijlagen ga ik daar wel overheen, maar als het goed is tellen die niet mee. 8000 woorden vind ik wel weinig hoor. Ik ga richting de 25.000 (incl referentielijst) :')
---

Ik had gister een heel fijn gesprek met mijn begeleider! Ze vindt mijn onderzoek artikelwaardig en wil het ook gaan gebruiken voor een column die ze moet schrijven :D Heb gister de hele avond lopen stuiteren haha. Het is allemaal goed genoeg, maar omdat ik wil solliciteren voor een PhD gaat ze me helpen om er "een echt pareltje" van te maken :+

Ik heb er op momenten echt zó hard doorheen gezeten, maar ik loop nu echt weer over van motivatie. Ze was altijd al enthousiast over mijn onderzoek, maar dat ze het zo goed vond had ik niet verwacht :o Ik vind het zelf niet eens zó goed hahaha


Wat leuk! Zorg je in ieder geval dat je wel co-auteur (danwel eerste auteur) wordt op het artikel? Je zal de eerste niet zijn waarbij het onderzoek "wordt overgenomen" en je geen credits krijgt voor je werk. Staat goed op je CV voor je PhD sollicitatie!

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:28

Ben ik me van bewust idd :j Was het eerste waar ik aan dacht toen ze het zei haha. Maar ze gaf zelf al aan dat ze iig die column door zou sturen, dus denk dat ze daar wel rekening mee houdt. Ze is zelf promotor van die PhD, dus zou gek zijn als ze me zo'n artikel door mijn neus boort toch?

Het gaat trouwens om een artikel in een vakblad, niet zo zeer een wetenschappelijke publicatie. Maar toch :D

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:33

Eelmo schreef:
Ben ik me van bewust idd :j Was het eerste waar ik aan dacht toen ze het zei haha. Maar ze gaf zelf al aan dat ze iig die column door zou sturen, dus denk dat ze daar wel rekening mee houdt. Ze is zelf promotor van die PhD, dus zou gek zijn als ze me zo'n artikel door mijn neus boort toch?

Het gaat trouwens om een artikel in een vakblad, niet zo zeer een wetenschappelijke publicatie. Maar toch :D


Er zijn gekke mensen hoor in "onze" wereld :+ Maar dan komt het vast goed, leuk! *\o/*

A.s. donderdag heb ik een soortgelijk iets (ware het niet dat de Telegraaf geen vakblad is :+ ), komt er een artikel in de Telegraaf over mijn onderzoek, waar ik in januari 2021 patiënten voor ga includeren. Hopelijk willen mensen meedoen *D

Verder nog een paar vakken voor mijn Master, maar dat is inderdaad ook allemaal online en nog verdeeld over het komende half jaar, dus ligt een beetje stil voor nu.