Afstuderen 2020-2021

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
denisesilver

Berichten: 2973
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:06

Super Eelmo en WanabeAnky!

Eelmo

Berichten: 2958
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:39

WannabeAnky schreef:
Eelmo schreef:
Ben ik me van bewust idd :j Was het eerste waar ik aan dacht toen ze het zei haha. Maar ze gaf zelf al aan dat ze iig die column door zou sturen, dus denk dat ze daar wel rekening mee houdt. Ze is zelf promotor van die PhD, dus zou gek zijn als ze me zo'n artikel door mijn neus boort toch?

Het gaat trouwens om een artikel in een vakblad, niet zo zeer een wetenschappelijke publicatie. Maar toch :D


Er zijn gekke mensen hoor in "onze" wereld :+ Maar dan komt het vast goed, leuk! *\o/*

A.s. donderdag heb ik een soortgelijk iets (ware het niet dat de Telegraaf geen vakblad is :+ ), komt er een artikel in de Telegraaf over mijn onderzoek, waar ik in januari 2021 patiënten voor ga includeren. Hopelijk willen mensen meedoen *D

Verder nog een paar vakken voor mijn Master, maar dat is inderdaad ook allemaal online en nog verdeeld over het komende half jaar, dus ligt een beetje stil voor nu.


Als je er een mooie oproep van kan maken zal je vast een hoop aanmeldingen krijgen :D

Al die vakken online is wel een ding ja. Ben blij dat ik in januari mijn laatste tentamen heb, want ik vind stiekem online vakken volgen veel vermoeiender dan mijn scriptie thuis te moeten afronden.

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:03

Ik zat er vanochtend na de nieuwe maatregelen toch behoorlijk zelf mentaal doorheen. Vooral door het feit dat we momenteel niet gebruik mogen maken van de binnenbak; ik vaak 's avonds op stal ben & de buitenbak geen verlichting heeft. Maarrrr rondje wezen wandelen en nu helemaal klaar voor mijn online presentatie intern bij het bedrijf. Vorige week al online op de uni gepresenteerd; dus ben benieuwd hoe het me vandaag af gaat. Aan m'n thesis werken is vanochtend door m'n toestand er een beetje bij in geschoten, heb feedback die ik wil verwerken en morgenochtend een meeting dus dat is voor nu toch wel een beetje een stok achter de deur.

Fearn

Berichten: 4778
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 15:07

smurffie schreef:
Horen je bronnen niet gewoon buiten het aantal woorden? Of bedoel je dat je de naam+ jaartal in de tekst?

Ik mocht 10.000 woorden in leveren, heb zonder schrappen uiteindelijk 9946 woorden ingeleverd. Maar voorpagina, literatuurlijst, inhoudsopgave, afbeeldingen, voorwoord en bijlage telden niet mee in het aantal woorden.


Ja klopt, ik bedoelde de namen en het jaartal in de tekst :)

Bij ons tellen ook alleen de inhoudelijke stukken mee, dus inleiding t/m discussie.
(En aanbevelingen etc)

Ik vind 8000 ook weinig. Studenten bij ons de scriptie in koppels doen mogen wel 10.000, maar diegenen die het alleen doen hebben een max van 8000

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:44

Ondertussen wacht ik al de hele dag of ik door mag gaan voor de eind versie of moet stoppen..

Ben echt gesloopt van de zenuwen..

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:16

Hoezo stoppen? Ik duim in ieder geval!

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 22:20

Hier gisteren de eerste versie ingeleverd! *\o/* Ik voel me er best goed over, er moet vast nog wel iets gerepareerd worden voordat het definitief wordt, maar het staat op papier :D

Huh Esther, krijg je dat zo laat pas te horen?

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 22:32

Ik heb feedback *\o/* .
En ik mag door voor de eindversie *\o/* .

Moet nog wel flink aan de bak, maar dat had ik al ingecalculeerd :') .

denisesilver

Berichten: 2973
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:05

Top topsylover! En super, Esther! *\o/*

theadora99

Berichten: 3640
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:20

Ik heb een no-go, niet omdat het slecht was maar omdat ik de tweede beoordelaar redelijk goed ken en hij denkt dat ik veel meer in mijn mars heb. Het is geen officiële herkansing oid en mag het tot ik het opnieuw inlever nog zo veel als ik wil voor tussentijdse feedback inleveren. Heb concrete dingen om toe te voegen en aan te passen.

denisesilver

Berichten: 2973
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:38

theadora99 schreef:
Ik heb een no-go, niet omdat het slecht was maar omdat ik de tweede beoordelaar redelijk goed ken en hij denkt dat ik veel meer in mijn mars heb. Het is geen officiële herkansing oid en mag het tot ik het opnieuw inlever nog zo veel als ik wil voor tussentijdse feedback inleveren. Heb concrete dingen om toe te voegen en aan te passen.

Balen, maar zoals ik lees kan je je er wel in vinden (?) Heel eerlijk vind ik dat docenten wel wat coulanter mogen zijn na dit jaar. Maar wel fijn dat je concrete aanpassingen hebt, beter dan vage feedback waar je niets mee kan :')

Eelmo

Berichten: 2958
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:29

Esther *\%/* *\%/*

Theadora, dat is dan wel weer een van de betere redenen om niet door te mogen. En, wel zo prettig om nu te horen dat je meer kan/zou moeten dan wanneer je klaar bent!
Ook wel mee eens ja dat er wat coulanter nagekeken mag worden. Maar dat heeft ook weer grenzen natuurlijk.

theadora99

Berichten: 3640
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:44

Eelmo schreef:
Esther *\%/* *\%/*

Theadora, dat is dan wel weer een van de betere redenen om niet door te mogen. En, wel zo prettig om nu te horen dat je meer kan/zou moeten dan wanneer je klaar bent!
Ook wel mee eens ja dat er wat coulanter nagekeken mag worden. Maar dat heeft ook weer grenzen natuurlijk.

Ja, ik vind het daarom ook minder erg. Heb gewoon concrete werk punten, heb doordat ik nu een baan Ipv stage heb iets meer tijd om alles af te ronden waarschijnlijk dus wat minder stress.

Fearn

Berichten: 4778
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 15:36

Hoe gaat het nu bij iedereen? :) Zijn jullie in de kerstvakantie nog bezig?

Mijn concept moet uiterlijk 3 januari ingeleverd worden, dus ik ben nog druk bezig..

Het verslag is grotendeels af (op details + samenvatting na), maar ik twijfel zo over mijn bronnen..
Ik heb maar 21 bronnen in totaal, máár ik heb ook geen literatuuronderzoek gedaan (meer een praktijkonderzoek). Ik heb dus alleen in de inleiding c.a. 10 bronnen en in de discussie zo'n 10.

In mijn discussie worden ook alleen hele specifieke onderwerpen besproken waar nog niet veel onderzoek naar is gedaan, dus daar kon ik ook moeilijk vergelijkbare studies bij vinden.

Lastig.. hoop dat ik daar niet op wordt afgerekend.. :\

denisesilver

Berichten: 2973
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 20:57

Hier vreselijk druk met werk, dus al twee dagen niet aan school gewerkt. Maandag naar Utrecht naar de universiteitsbibliotheek. Poging twee, hoop dat ze me hier beter kunnen helpen dan in Rotterdam.

IsaCalixa, ik denk dat het wel goed komt als alles goed is onderbouwd. Kun je nog feedback vragen?

denisesilver

Berichten: 2973
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:00

Zo zo zo zo klaar met alles dat met school te maken heeft. Net weer naar een universiteit gereden waar ze de boeken weer niet klaar hadden liggen. Ik loop gigantisch vast in mijn onderzoek (gedeeltelijk omdat ik dus die info uit de boeken mis). Klote bureaucratie in dit poedersuiker land

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:53

denisesilver schreef:
Zo zo zo zo klaar met alles dat met school te maken heeft. Net weer naar een universiteit gereden waar ze de boeken weer niet klaar hadden liggen. Ik loop gigantisch vast in mijn onderzoek (gedeeltelijk omdat ik dus die info uit de boeken mis). Klote bureaucratie in dit poedersuiker land

Nog steeds je statistische zakboeken? :(:)

denisesilver

Berichten: 2973
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:50

Steeph schreef:
denisesilver schreef:
Zo zo zo zo klaar met alles dat met school te maken heeft. Net weer naar een universiteit gereden waar ze de boeken weer niet klaar hadden liggen. Ik loop gigantisch vast in mijn onderzoek (gedeeltelijk omdat ik dus die info uit de boeken mis). Klote bureaucratie in dit poedersuiker land

Nog steeds je statistische zakboeken? :(:)

Yep :roll:
Maar ik loop sowieso vast, heb gelukkig wel akkoord gekregen om de gegevens van de gemeente te gebruiken in plaats van de gegevens van het dorp. Op kleine schaal valt zo weinig te vinden..

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:06

Ik ben vandaag aangenomen voor een baan waar ik over 6 maanden een diploma voor heb! Begin al in februari :))
Nu dus een maand knallen zodat ik straks niet in de knoei kom... Oeps. Thesis, vakken, nog zoveel te doen

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:13

LienC schreef:
Ik ben vandaag aangenomen voor een baan waar ik over 6 maanden een diploma voor heb! Begin al in februari :))
Nu dus een maand knallen zodat ik straks niet in de knoei kom... Oeps. Thesis, vakken, nog zoveel te doen

Gefeliciteerd met je baan *\o/* !

Sky

Berichten: 5072
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:22

LienC schreef:
Ik ben vandaag aangenomen voor een baan waar ik over 6 maanden een diploma voor heb! Begin al in februari :))
Nu dus een maand knallen zodat ik straks niet in de knoei kom... Oeps. Thesis, vakken, nog zoveel te doen


Ik kruip uit meelees-modus. Gefeliciteerd!

Ik werk zelf ook gewoon door deze kerstvakantie. Ik wil januari écht afstuderen.

denisesilver

Berichten: 2973
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:40

LienC schreef:
Ik ben vandaag aangenomen voor een baan waar ik over 6 maanden een diploma voor heb! Begin al in februari :))
Nu dus een maand knallen zodat ik straks niet in de knoei kom... Oeps. Thesis, vakken, nog zoveel te doen

Gefeliciteerd!! *\o/*

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:54

Gefeliciteerd LienC :D

@Es_ther succes nog even met deze laatste loodjes, je bent er bijna :D

Ik heb een weekje vakantie gehouden en ga vanaf morgen weer vol aan de slag.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:05

Dankjulliewel!

Zo bizar, had gesolliciteerd onder het mom; ach, proberen kan. Is eigenlijk te vroeg.
Nu mag ik tot mijn diploma onder supervisie werken. Ik werk ook door in de kerstvakantie..
Tot nu toe plan van aanpak herschreven en opgestuurd, alle colleges bij, maar moet nog een aantal casussen schrijven (a 8000 woorden per stuk).. Niet mijn favoriet. Morgen staat nr. 1 op de planning (nu iets van 2000 woorden, oeps). :x

Straks vanaf 11 januari (t/m 19) allemaal tentamens en opdrachten en ik dacht nog prima twee vakken extra te kunnen doen dit blok. Dus ik heb nu 3 vakken a 5ec, een thesis waar druk op staat vanwege baan, een stage waarbij de tussenevaluatie ook in die week is, casussen schrijven, help :Y)

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:16

Klinkt als een drukke planning!
Ik ben druk bezig met feedback verwerken.. tijd begint wel te dringen merk ik := .