Afstuderen 2020-2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:55

Vanmorgen wakker geworden met het bericht dat mijn eindversie positief ontvangen is en ze hopen vandaag het cijfer rond te hebben! *\o/* Dan donderdag of vrijdag eindpresentatie en het procesverslag inleveren en dan is het KLAAR! *\%/*

Maar nog heel even 4 dagen bikkelen. :Z

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:16

oooh spannend zeg!

Loeky01
Berichten: 7317
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:41

Oooh spannend! Succes met de laatste loodjes

Domi_94

Berichten: 2054
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:46

topsylover schreef:
Vanmorgen wakker geworden met het bericht dat mijn eindversie positief ontvangen is en ze hopen vandaag het cijfer rond te hebben! *\o/* Dan donderdag of vrijdag eindpresentatie en het procesverslag inleveren en dan is het KLAAR! *\%/*

Maar nog heel even 4 dagen bikkelen. :Z


Oh wat een goed nieuws! Dat is echt fijn om te lezen

LienC schreef:
Ik moet wel in de weekenden en avonden, werk naast voltijd master 24 tot 30 uur en heb twee jonge kinderen. Dus weinig keuze ;)

Na mijn studie verheug ik me op 4 dagen werken en 3 dagen niets!


Oh dat klinkt wel echt pittig zeg! Ik heb respect voor je, maar het lijkt me echt zwaar. Doe je je master ook volgens de nominale duur of heb je hem verspreidt over een langer tijdvak?

Vandaag weer een gesprek met begeleider, enerzijds positief, anderzijds kan het beter. Ik vind het gewoon heel lastig in hoeverre ik dingen uit moet leggen. Hij gaf me daar gelukkig wel fijne tips voor. Ik moet me vooral voor ogen houden dat een derde aan de hand van mijn thesis zelf de data bij elkaar kan sprokkelen, de analyses zelfstandig uit kan voeren en met dezelfde resultaten op de proppen komt.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:37

Nee, gewoon in één jaar. Het schakelprogramma hiervoor wel in 2 jaar ipv 1 gedaan. Het is gekkenwerk hoor, maar ik wil niet nog een jaar studeren.
Vanmiddag tentamen, brrrr. Altijd weer spannend

Ah, wat fijn topsylover!!! Einde in zicht :))

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:41

Succes met je tentamen *\o/* !

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:09

Dankje!

Wat zijn jullie plannen na het afstuderen? *\o/*
Altijd leuk om plannen te horen en goed voor de motivatie :))

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:30

Een baan vinden, werken, centjes verdienen en sparen :D!
En dan sparen om een huisje te kunnen kopen *\o/* !

En die van jou?

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:35

Klinkt goed!

Phoe. De baan is al binnen en het huis is al een paar jaar in ons bezit, maar wil heel graag sparen zodat onze woonkamer/hal/wc/trappen nog aangepakt kunnen worden. De rest van het huis is de afgelopen 3 jaar gedaan, maar de rest wil ik ook graag, haha. Verder wil ik echt weer meer tijd aan pony besteden, misschien wedstrijdjes oppakken, lessen :))
En mijn studieschuld aflossen, haha |(

Heb je eigenlijk nog plannen om ooit weer te gaan studeren of is het hierna klaar?

Domi_94

Berichten: 2054
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:43

LienC schreef:
Dankje!

Wat zijn jullie plannen na het afstuderen? *\o/*
Altijd leuk om plannen te horen en goed voor de motivatie :))


Oeh pittig, in 1 jaar. Succes!

Mijn plannen: doorgaan met de postmaster tot RA. Daarnaast switch ik 1 februari al van baan (ik hoop dat ik dan 80/90% van mijn thesis heb staan, die laatste dingen kan ik wel na het werk/ in het weekend doen) en ga ik samenwonen met mijn vriend (zijn al bezig met het aanpassen van de woonruimte).

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:48

Leuke plannen! Tot RA? Ik weet even niet wat de afkorting inhoudt. Hoe lang duurt de postmaster nog?

Domi_94

Berichten: 2054
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:54

LienC schreef:
Leuke plannen! Tot RA? Ik weet even niet wat de afkorting inhoudt. Hoe lang duurt de postmaster nog?


Register accountant, de postmaster is in deeltijd en duurt ongeveer twee jaar. Daarnaast hoort er nog een praktijkopleiding bij, die duurt drie jaar (het is mogelijk om ze deels tegelijkertijd te doen). De praktijkopleiding is meer gericht op je werk (ipv het vergaren van kennis) door middel van jaarplannen, semesterverslagen en essays.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:52

Klinkt pittig!

Eerste tentamen ging volgens mij goed! Nog 2 te gaan en dan ben ik echt van de tentamens af (mits ik ze in 1x haal) :))

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:07

Succes met je tentamens Lien! Lekker gevoel he, je laatste tentamens ooit :D Ik heb volgende week als het goed is mijn allerlaatste tentamen.

Ik heb nu trouwens van 2 lezers 180 graden verschillende feedback gekregen := bijna klaar, bijna klaar, bijna klaar.... :')

Mijn plannen voor hierna zijn ook niet zo spannend trouwens. Werken, sparen, huis kopen :D Ik ben afgewezen voor een PhD waar ik voor gesolliciteerd had, dus vanaf volgende week ga ik denk ik maar gewoon solliciteren op alles wat los en vast zit :+

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:09

topsylover schreef:
Vanmorgen wakker geworden met het bericht dat mijn eindversie positief ontvangen is en ze hopen vandaag het cijfer rond te hebben! *\o/* Dan donderdag of vrijdag eindpresentatie en het procesverslag inleveren en dan is het KLAAR! *\%/*

Maar nog heel even 4 dagen bikkelen. :Z

Mail van de docent:
Je rapport is positief ontvangen, maar ik ga je het cijfer pas na de eindpresentatie geven. -O-

Nog langer in spanning zitten dus :=

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:17

Balen topsylover. Hopelijk zit je niet al te veel in spanning.

Hier is volgende week als het goed is de laatste week van mijn stage. Is nogal chaos nu (iets met veel te weinig mensen binnen het team) dus hopelijk kan ik alles goed afronden

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:06

Ik kom me ook maar eens melden. Doe de master ontwikkelingspsychologie. Ben nu bezig met scriptie schrijven en een paar vakken. Scriptie moet ik zondag de eerste versie inleveren, morgen een tentamen en dan verder in januari nog een tentamen, 2 verslagen, scriptie presenteren en de 31e definitieve scriptie inleveren. Vanaf februari ga ik stage lopen en elke periode 1 vak volgen.

Vind het echt pittig en best eenzaam alles zo thuis alleen te moeten doen. Maar inderdaad, net als jullie, wil ik weer gewoon werken en geld verdienen. Dus moet doorzetten nu! Hoop dat we hier wat leed kunnen delen en wat motivatie vandaan kan halen.

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:56

Omg jongens ik heb mijn definitieve versie van scriptie ingeleverd :oo

Dinsdag nog een tentamen, volgende week vrijdag scriptie presenteren.. En dan ben ik als het goed is klaar! *\o/*

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:42

Eelmo schreef:
Omg jongens ik heb mijn definitieve versie van scriptie ingeleverd :oo

Dinsdag nog een tentamen, volgende week vrijdag scriptie presenteren.. En dan ben ik als het goed is klaar! *\o/*

Spannend *\o/* !

Loeky01
Berichten: 7317
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:55

Eelmo schreef:
Omg jongens ik heb mijn definitieve versie van scriptie ingeleverd :oo

Dinsdag nog een tentamen, volgende week vrijdag scriptie presenteren.. En dan ben ik als het goed is klaar! *\o/*

Goed bezig! Succes alvast dinsdag

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:16

Ik heb een 8 op mijn scriptie! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
En gisteren te horen gekregen dat we door de maatregelen (eindelijk na 10 maand) thuis moeten werken, en aangezien ik al klaar ben heb ik vakantie tot in ieder geval 1 februari! :D

Gefeliciteerd Eelmo! *\o/* Geen inleverangst deze keer? :D

San4nie, hup hup, je bent er bijna! *\o/*

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:23

Gefeliciteerd toppertje *\o/* !

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:30

Wauw, dat zijn motiverende berichten. Goed bezig jullie! :D +:)+
Een 8, jeetje!

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:40

Wow gefeliciteerd Topsy! *\%/* Geniet van je verdiende vakantie! :#

Dikke inleveringsangst := vooral omdat het systeem niet duidelijk laat zien of je iets hebt ingeleverd en niet meteen een bevestigingsmail stuurt. Dus dikke paniek :') Maar heb inmiddels mail dat ik iets heb ingeleverd en dat dat ook bij begeleider terecht gekomen is.. Dus nu paniek over de eindbeoordeling *\o/*

Afstuderen is leuk joh <<)

Sky

Berichten: 5069
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:41

topsylover schreef:
Ik heb een 8 op mijn scriptie! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
En gisteren te horen gekregen dat we door de maatregelen (eindelijk na 10 maand) thuis moeten werken, en aangezien ik al klaar ben heb ik vakantie tot in ieder geval 1 februari! :D

Gefeliciteerd Eelmo! *\o/* Geen inleverangst deze keer? :D

San4nie, hup hup, je bent er bijna! *\o/*



Waauw gefeliciteeerd!