Afstuderen 2020-2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 13:15

Even een durf te vragen. Was er iemand in dit topic die ervaring met R heeft? Ik krijg een error en ik heb echt totaal geen idee hoe ik het op kan lossen.

Eelmo

Berichten: 2949
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:05

Ja, wel een beetje. Maar ik ben echt niet handig genoeg om je te helpen denk ik := Kloppen je haakjes/spaties/hoofdletters? Google al geprobeerd? Google weet alles namelijk *D

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:47

Ik werk veel met R (RStudio) dus hopelijk kan ik je helpen!

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 16:11

Oeps ik heb leuk een berichtje hier in gegooid laatst en vervolgens niet meer gereageerd. Wel een goed teken aan de ene kant want ben dus echt heel fanatiek bezig met school :') beetje vrije tijd wat ik heb ben ik bij mijn paard haha

@Oshaa
Goed dat je dat hebt besloten! een keer is het klaar ;)
Ik heb de deadline van 29 maart helaas niet gehaald maar wel vandaag de helft van mijn hoofdstukken opgestuurd weer. Nu volgt er nog 1 groot hoofdstuk en 3 kleine hoofdstukken. Ik heb er een goed gevoel bij dat het deze maand afronden wordt *\o/*
Ben ook wel trots op mezelf dat het nu zo goed gaat.

@Earth wat goed dat je laatst toch nog jezelf er toe hebt kunnen zetten om weer bij te lopen op schema. Hoe is het nu? met pasen ff rust genomen en nu misschien ook nog ivm afwachten feedback?

@LienC ik ben straks gelukkig echt helemaal klaar ja. Scriptie is t laatste nog. Toetsen/verslagen, stages en minor etc is allemaal afgerond :j

@Imke95 sorry ik ben er niet bekend mee!

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 16:19

@Felien ik heb helemaal geen rust genomen, ik ben echt lekker wezen knallen haha. Ik heb inmiddels hoofdstuk 2 al af en hoofdstuk 3 bijna. Daarnaast heb ik de eerste opzet voor de enquete klaar en gaan we die donderdag verder opzetten. Dus ik ben lekker wezen knallen haha.

Goed om te horen dat het goed gaat bij jou. Ik heb nog vrijwel geen stress gehad met het afstuderen, dus dat is wel heel fijn :D

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 16:22

Earth schreef:
@Felien ik heb helemaal geen rust genomen, ik ben echt lekker wezen knallen haha. Ik heb inmiddels hoofdstuk 2 al af en hoofdstuk 3 bijna. Daarnaast heb ik de eerste opzet voor de enquete klaar en gaan we die donderdag verder opzetten. Dus ik ben lekker wezen knallen haha.

Goed om te horen dat het goed gaat bij jou. Ik heb nog vrijwel geen stress gehad met het afstuderen, dus dat is wel heel fijn :D

ooooh wat goed! :j :j en fijn dat je 0,0 stress ervaart. Scheelt een hoop ;)

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 16:33

Ja dat scheelt zeker, ik vind het ook onwijs leuk om met mijn afstudeerproject bezig te zijn. Vandaag posters opgehangen op mijn stage om de medewerkers alvast voor te bereiden op mijn enquête :P

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:58

Dan is het helemaal leuk! Ik vind mijn opdracht (training ontwerpen en uitvoeren) ook leuk maar het gehele onderzoek wat eraan vast zit is echt niks voor mij.... Maar goed, even doorzetten ;) kunnen niet altijd alleen maar dingen doen die leuk zijn he haha :D

Goed dat je de medewerkers vast laat weten dat het er aan komt. Weet dat binnen veel organisaties het nog wel een dingetje is om medewerkers zover te krijgen een enquete in te vullen haha

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:42

Ik heb het probleem opgelost! Heb heel R verwijderd & vervolgens opnieuw geïnstalleerd. Vandaag moet ik nog een keer dezelfde code runnen, dus hopelijk blijft het goed gaan deze keer :D

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 13:42

Felien: wat voor training is het precies? Klinkt leuk!

En handig Earth, om de medewerkers voor te bereiden. Bij een organisatie deden ze ook dat het team met het hoogste percentage (per team een percentage aan ingevulde enquêtes) iets leuks kreeg. Werkte ook goed :))

Imke: Wat fijn! Hoop dat het is gelukt!

Hier schiet het best op. Na deze week nog zes weken stage. Daarnaast allerlei opdrachten ingeleverd (alleen nog een feedbackronde) en thesis is zo goed als af. Komende twee weken worden wel weer heftig. Ik merk dat ik niet zo goed functioneer op 3 dagen werk, 2 dagen stage en dan nog alles erom heen (qua studie, paard, kinderen etc.). Maar aan de andere kant, na de komende twee weken zit er vaak een dagje niets tussen , met dank aan Koningsdag, 5 mei, hemelvaart etc. :)) Dus het is echt aftellen!

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 13:50

LienC schreef:
Felien: wat voor training is het precies? Klinkt leuk!

En handig Earth, om de medewerkers voor te bereiden. Bij een organisatie deden ze ook dat het team met het hoogste percentage (per team een percentage aan ingevulde enquêtes) iets leuks kreeg. Werkte ook goed :))

Imke: Wat fijn! Hoop dat het is gelukt!

Hier schiet het best op. Na deze week nog zes weken stage. Daarnaast allerlei opdrachten ingeleverd (alleen nog een feedbackronde) en thesis is zo goed als af. Komende twee weken worden wel weer heftig. Ik merk dat ik niet zo goed functioneer op 3 dagen werk, 2 dagen stage en dan nog alles erom heen (qua studie, paard, kinderen etc.). Maar aan de andere kant, na de komende twee weken zit er vaak een dagje niets tussen , met dank aan Koningsdag, 5 mei, hemelvaart etc. :)) Dus het is echt aftellen!


Haha dat is wel een leuk idee. Even nadenken wat :P
Fijn dat het zo goed gaat bij jou. Ik was gisteren even in de bonen, dacht dat ik echt valide schalen moest gebruiken voor mijn enquête, terwijl ik die vragen al helemaal had gemaakt. :P Maar dat hoeft gelukkig niet. Ik voel wel steeds meer de druk van nog maar 7 weken, het moet wel lukken maar het wordt ietwat krap haha.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:01

Chocolade was daar de prijs, haha.

Ja, die druk is niet leuk! Ik merk dat ik er soms compleet doorheen zit, mega chagrijnig etc. En bij mij (voor mijn gevoel dan) is stage ook echt wel spannend. Maar het is nog maar zes weken na morgen.
Hebben jullie al plannen nadat alles is ingeleverd?
Ik heb drie weken vrij genomen in juni, we gaan een midweekje naar een camping (met kinderen, zonder hond) en daar heb ik echt zin in! *\o/*

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:17

Ja gewoon wat chocolade is wel leuk ja.

Ik zit er nog niet doorheen, maar dat komt vast nog een keer. Ik loop stage en afstuderen op school dus ik heb sowieso in de vakantie vrij. En ik houd er waarschijnlijk nog iets leuks aan over, maar dat deel ik hier pas als het zeker is :P

Ik ga nu bezig met SPSS, gelukkig krijg ik hulp maar ik word altijd bloednerveus wat statistieken. Vind het allemaal veel te ingewikkeld enzo, en stom om te doen. Maar helaas hoort het erbij :P

Wyb_ster

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:32

Oeeeh ik kom me ook hier melden! Ik heb 2 scripties gepland staan voor de komende maanden om zowel mijn bachelor economie als rechten af te ronden, maar merk toch dat ik mezelf er moeilijk toe kan zetten en dat er nog zoveel andere dingen zijn die ook moeten worden gedaan.

Wellicht is er hier al iemand die mij kan helpen. Is er toevallig een Belgische (rechten)student die voor mij kan kijken of diegene toegang krijgt tot een bepaalde bron? Via de EUR heb ik alleen toegang tot databanken di Nederlandse boeken en artikelen hebben gepubliceerd.

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:09

Earth schreef:
Ja gewoon wat chocolade is wel leuk ja.

Ik zit er nog niet doorheen, maar dat komt vast nog een keer. Ik loop stage en afstuderen op school dus ik heb sowieso in de vakantie vrij. En ik houd er waarschijnlijk nog iets leuks aan over, maar dat deel ik hier pas als het zeker is :P

Ik ga nu bezig met SPSS, gelukkig krijg ik hulp maar ik word altijd bloednerveus wat statistieken. Vind het allemaal veel te ingewikkeld enzo, en stom om te doen. Maar helaas hoort het erbij :P


Neejoh!! Statistiek is leuk <3 Als ik je ergens mee kan helpen, dan stuur je maar een pb!

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:17

Wyb_ster schreef:
Oeeeh ik kom me ook hier melden! Ik heb 2 scripties gepland staan voor de komende maanden om zowel mijn bachelor economie als rechten af te ronden, maar merk toch dat ik mezelf er moeilijk toe kan zetten en dat er nog zoveel andere dingen zijn die ook moeten worden gedaan.

Wellicht is er hier al iemand die mij kan helpen. Is er toevallig een Belgische (rechten)student die voor mij kan kijken of diegene toegang krijgt tot een bepaalde bron? Via de EUR heb ik alleen toegang tot databanken di Nederlandse boeken en artikelen hebben gepubliceerd.


Ik kan volgens mij alles zien, pb maar ;)

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:20

WannabeAnky schreef:
Earth schreef:
Ja gewoon wat chocolade is wel leuk ja.

Ik zit er nog niet doorheen, maar dat komt vast nog een keer. Ik loop stage en afstuderen op school dus ik heb sowieso in de vakantie vrij. En ik houd er waarschijnlijk nog iets leuks aan over, maar dat deel ik hier pas als het zeker is :P

Ik ga nu bezig met SPSS, gelukkig krijg ik hulp maar ik word altijd bloednerveus wat statistieken. Vind het allemaal veel te ingewikkeld enzo, en stom om te doen. Maar helaas hoort het erbij :P


Neejoh!! Statistiek is leuk <3 Als ik je ergens mee kan helpen, dan stuur je maar een pb!


Oh wat lief! Kan ik je inhuren, voor alles zeg maar? :') Nee geintje, maar ik ga het zeker onthouden. Ben je dan ook handig met SPSS specifiek?

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:32

Ik vind het altijd zo leuk om te lezen dat er mensen zijn die statistiek leuk vinden. Ik kan me er echt geen voorstelling bij maken, maar knap! SPSS, statistiek, brrr :roll: ik koos dus bewust voor literatuuronderzoek

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:22

Earth schreef:
WannabeAnky schreef:


Neejoh!! Statistiek is leuk <3 Als ik je ergens mee kan helpen, dan stuur je maar een pb!


Oh wat lief! Kan ik je inhuren, voor alles zeg maar? :') Nee geintje, maar ik ga het zeker onthouden. Ben je dan ook handig met SPSS specifiek?


SPSS en R werk ik dagelijks mee *\o/* <3 , Linux en Python vind en ken ik wat minder -O-

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:22

LienC schreef:
Ik vind het altijd zo leuk om te lezen dat er mensen zijn die statistiek leuk vinden. Ik kan me er echt geen voorstelling bij maken, maar knap! SPSS, statistiek, brrr :roll: ik koos dus bewust voor literatuuronderzoek


-O- -O- -O-

Nee grapje, iedereen zijn ding, gelukkig maar! :D

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:58

Ik ben blij met mensen zoals jij <3 :D
Ik heb waarschijnlijk een supervoordeel dat mijn organisatie werkt met Onderwijsspiegel, waardoor een heleboel automatisch gaat. Ik krijg dan datasets terug. Scheelt me bakken met tijd dat ik niet zelf alles hoef in te voeren.

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:15

@LienC een training voor mentoren die de leerling moeten begeleiden in hun loopbaan. Hiervoor ga ik dus bezig met trainingen rondom loopbaanbegeleiding.

Maar jongens er is licht aan het einde van de tunnel, nog 2 en een half hoofdstuk waarvan 2 hoofdstukken 2 kleine hoofdstukken zijn :D Oke en feedback nog verwerken :') haha maar dat is continue al.

@Earth wat fijn dat er al zoveel word bijgehouden en ben benieuwd wat je er misschien voor leuks aan overhoud! Wanneer weet je hier zelf meer over? :)
En ik kan me helemaal vinden in hoe je over statistiek denkt :')

@Wyb_ster helemaal herkenbaar. Welkom in het topic!


Ik heb 21 april een sollicitatie gepland staan. Spannend :D Ben langzaamaan ook wat aan het rondkijken wat ik straks wil als mijn studie er echt op zit.

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 11:49

Wat een stilte hier.

Ik ben al lekker even bezig geweest vanochtend. Merk wel dat ik alles de laatste dagen last minut doe, qua deadlines die ik voor mezelf stel... Even niet zo heel erg gemotiveerd.
Hoe gaat het bij jullie?

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:29

Bij mij gaat het goed! Eerste 2 onderzoeksvragen zijn beantwoord; maandag met de laatste beginnen & dan mijn discussie gaan schrijven, einde komt in zicht *\o/*

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 14:14

Hier wat wisselend. Afgelopen maandag thesis ingeleverd, maar nog veel dingen die ik moet afmaken. Dit weekend nog een casus (nav feedback) en 2 reflecties (ook nav feedback) en een nieuwe reflectie schrijven voor het laatste vaak. En eigenlijk nog met stagedoelen bezig, maar is niet reëel.

Laatste loodjes..

Net uren buiten geweest, want het is zo lekker buiten!