Afstuderen 2020-2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:23

theadora99 schreef:
Er is nog niets gebeurd. Ik ga haar dus even een mailtje sturen dat ik mijn hoop op juli afstuderen ga laten varen en ga voor eind augustus.

Nog een update: hij is vandaag goedgekeurd. Ik was alvast begonnen met testen dus nu alleen nog even afmaken en dan eindgesprek inplannen. Daarnaast nog 4 andere deadlines lopen dus ik ben op dit moment volledig ondergesneeuwd en helemaal de weg kwijt.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:07

Hoi Allemaal!

Ik kom even binnen vallen. Jullie zijn (hopelijk) allemaal bijna klaar! Nog de laatste loodjes *\o/* .

Ik zelf studeer in 2022 af en heb daarvoor een nieuw topic aangemaakt. Nu ga ik er vanuit dat die voor jullie niet nodig is, maar mochten er hier bokkers zijn die toch niet in 2020-2021 maar in 2021-2022 afstuderen, wees van harte welkom om mee te praten!

[STW] Afstuderen 2021-2022!

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 19:18

Goed bezig allemaal! :D En voor wie denkt achter te lopen of stil te staan: soms zit het mee, soms zit het tegen! Ik durf te wedden dat we allemaal dagen hebben waarop we niks uitvoeren/er niks uit ons handen komt en ook dagen waarbij we knallen en aan het eind van de dag trots zijn op wat we allemaal bereikt hebben. Komt echt goed! *\o/*

Zelf ben ik nu vooral druk met het afronden van mijn laatste twee cursussen. Afgelopen twee weken online les gehad, iets wat ik echt verschrikkelijk vind -O- Of nouja, het online les an-sich niet, maar wel het zelf moeten kijken van vooropgenomen videos.... ;( Ik heb dan altijd betere dingen te doen (vind ik dan :o ), dus uiteindelijk loop ik altijd achter :')

Verder, over geen geduld hebben, ben ik super ongeduldig aan het wachten op de beslissing van een heel tof journal waarbij mijn eerste paper is gesubmit *\o/* 5 weken geleden "pas", maar hoop elke dag op een bericht :+ Goed bericht dan uiteraard, al is de kans groter dat het afgewezen wordt. :')

Mijn eerste en laatste deadline voor mijn master stuk is pas ergens in juli, al het onderzoek is al klaar, dus alleen het schrijven moet nog "even" afgemaakt worden. B-)

Wyb_ster

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 20:39

Woow zo spannend WannabeAnky! Ik duim voor je dat het toegelaten wordt

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 20:59

Jongens over minder dan 48 uur is mijn definitieve scriptie ingeleverd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Sorry maar dit vooruitzicht is het beste vooruitzicht dat ik in tijden heb gehad :')

@WannabeAnky ik ga voor je duimen dat je goed bericht krijgt! En precies wat je zegt. Ik heb ook wel eens een aantal dagen niks gedaan en dan ineens weer een aantal dagen knallen. Is volgens mij best heel normaal :j

@theadora99 wat fijn, eindelijk! :D

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:18

@Wyb_ster @Felien_Kyra Thanks!! Het is zo spannend, vooral omdat het mijn eerste is haha. Nouja we gaan het zien! En zo niet, dan gaat het naar een ander blad en proberen we het opnieuw. :')

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:26

Precies zo moet je ook denken!

Ik ben inmiddels vandaag wat minder enthousiast :') Gok dat het nogal laat wordt vannacht of je kan ook zeggen vroeg morgenochtend :')

Wyb_ster

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:31

Felien_Kyra schreef:
Precies zo moet je ook denken!

Ik ben inmiddels vandaag wat minder enthousiast :') Gok dat het nogal laat wordt vannacht of je kan ook zeggen vroeg morgenochtend :')


Ik begin me hetzelfde te voelen, hahaha, en dat mooie weer maakt het er niet makkelijker op...

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:40

Wyb_ster schreef:
Felien_Kyra schreef:
Precies zo moet je ook denken!

Ik ben inmiddels vandaag wat minder enthousiast :') Gok dat het nogal laat wordt vannacht of je kan ook zeggen vroeg morgenochtend :')


Ik begin me hetzelfde te voelen, hahaha, en dat mooie weer maakt het er niet makkelijker op...

Fijn dat er nog iemand bezig is op dit moment _/-\o_ Ik voelde me al heel zielig dat ik alleen op mijn kamertje zit achter mijn laptop. Misschien ga ik mezelf trouwens wel voor een dag bannen van bokt haha... veel te afgeleid

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:44

Zei iemand binnen zitten?
Afbeelding

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 13:18

Ik zit lekker buiten met de laptop :P

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 13:27

Earth schreef:
Ik zit lekker buiten met de laptop :P

Wij hebben helaas visite :')


@theadora99, haha ik heb een schuin dak en kan helaas niet zo heerlijk voor het raam zitten....

Wyb_ster

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:15

Felien_Kyra schreef:
Earth schreef:
Ik zit lekker buiten met de laptop :P

Wij hebben helaas visite :')


@theadora99, haha ik heb een schuin dak en kan helaas niet zo heerlijk voor het raam zitten....


Hup aan het werk jij :+

Ik kom even binnenvallen met het goede nieuws dat ik mijn definitieve scriptie voor rechtsgeleerdheid heb ingeleverd *\%/* (Hoe bedoel je hyper hahaha)

Op naar scriptie no. 2!

Blacky94

Berichten: 3489
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:34

Goed bezig Wyb_ster, gefeliciteerd! Lekker even van genieten! *\%/* Je 2e scriptie moest ook al redelijk snel ingeleverd worden toch? Succes daar nog even mee!

Felien_Kyra, jij ook nog even succes en sterkte! De laatste loodjes zijn het zwaarst maar het wordt daarna echt beter! :(:) :D Mooi vooruitzicht wel dat je binnen 48 uur klaar bent :D

earth, wat fijn van je baan en dat je het daar zo goed naar je zin hebt :D Jij was ook bijna klaar toch? En gaat het lichamelijk inmiddels weer wat beter? :)

theadora99, wat fijn dat ie toch nog is goedgekeurd! Maar jeetje, wat een gedoe zeg. Heb je nu wel ondertussen het idee weer dat je een beetje overzicht terug hebt?

WannabeAnky, wat spannend van je paper! Binnen welke termijn zou je normaal gesproken antwoord moeten krijgen? Jij ook nog even succes met het schrijven van de laatste dingen! :)

Hier 12 mei het laatste verslag ingeleverd. Had eigenlijk geen feedback wat betreft zaken die aangepast moesten worden dus kon daarna lekker genieten van het niks doen. Alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik de eerste week daarna nog wel constant last heb gehad van stress in mijn lijf :') ik mocht voor mijn gevoel niet genieten van alle leuke dingen die ik ging doen ''omdat ik nog wat voor school moest doen'' terwijl dat onzin was omdat ik alles al af en ingeleverd had :') Maar na die tijd kwam een beetje dat ''vakantiegevoel'' omhoog waarbij ik me gelukkig niet langer schuldig voel als ik leuke dingen doe :')
Momenteel wel met de laptop (en een glas wijn O:) ) in de tuin in de zon... Morgenochtend mijn eindgesprek (heb hem naar voren kunnen halen *\o/* ) dus moet nog even mijn verslagen doorlezen en kritische vragen/antwoorden bedenken. Kon gelukkig eerder naar huis van mijn werk maar moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds aardig aan het SOGgen ben :') :=

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:13

Ik ga vandaag even flink bikkelen :D . Wil mijn discussie vandaag afronden zodat ik die nog voor mijn eerste versie een keer naar mijn begeleiders kan sturen!

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:53

Succes Imke95! Ik heb morgen mijn deadline voor het afstudeeronderzoek en probeer het vandaag helemaal af te krijgen :D

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:49

Succes Imke en Kirsten! Ff knallen! Ik ga ook ff knallen, loop wel wat achter maar kan er wel elke dag aan werken dus ik heb er nog vertrouwen in. Ik heb de deadline 16 juni. Moet nog 2 hoofdstukken :')

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:21

@Blacky94, Pfoe! Lastig te zeggen, hier staan volgens mij niet echt termijnen voor en mochten die er wel zijn, dan worden ze vaak overschreden... :') Soms hoor je heel snel wat, maar vaak duurt het wel enkele maanden. Het gaat eerst naar de Editor, die kan het al afwijzen, dus dat gebeurt meestal snel. Dan past het niet in het blad en stuurt hij het meteen terug. Als het naar de reviewers gaat (daar ligt het stuk van mij nu *\o/* ) dan kan het wel even duren... Niet te zeggen of lang durend = goed, kort durend = slecht, dat ligt echt aan wie er reviewen en hoeveel haast ze maken helaas. :') :Y)

Goed bezig allemaal, lekker dat sommige van jullie alweer een deadline hebben gehaald en spullen hebben ingeleverd! *\o/*

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:38

Ik heb dus nu nog 4 deadlines lopen. 1 voor volgende week dinsdag, de andere 3 moeten nagekeken zijn voor 1 juli, waaronder scriptie presentatie (moet nog ingepland, maar wel snel resultaat) en 2 verslagen. Nog even volhouden dan maar, laatste loodjes en dan hooooop ik van harte dat ik half juli kan zeggen dat ik geslaagd ben.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 23:35

Afbeelding

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 07:32

:') :')

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:05

Hahahaha. Klinkt als een goed excuus.

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:11

hahaha :') die is leuk.

ik ben klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar! Hoop ik tenminste. Als die wordt goedgekeurd in ieder geval. Gisteren ingeleverd en krijg 14 juni te horen of ik op gesprek mag komen (verdediging).

@Earth succes met de laatste twee hoofdstukken! Fijn dat je er bijna bent :D

@blacky94 hoe was je eindgesprek???

@theadora99 nog even volhouden!! Hoe lekker is het als je dan klaar bent :D

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 23:05

Mijn manuscript is sinds vandaag van de reviewers weer terug bij de editor!! Omg zo spannend dit :')

En totaal off topic sorry haha :+

Blacky94

Berichten: 3489
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:54

WannabeAnky, dat klinkt op zich positief toch? :D

Imke en Kirsten nog gelukt met de deadlines?

Felien, wat fijn dat het gelukt is!! 14 juni is al wel redelijk snel ook :D

Theadora, dat klinkt nog wel heftig zeg... Normaal zou ik zeggen, kan ik je ergens bij helpen, maar ik ben bang dat ik 0 kaas gegeten heb van je opleiding :') heel veel succes nog even!

Als ik verder nog iemand gemist heb: jullie ook nog succes of al gefeliciteerd! Via mobiel bijlezen is wat onhandig haha :')

Hier ging het goed en ben ik officieel afgestudeerd *\%/* gesprek viel me eigenlijk ook nog wel alles mee :D De planning daarvan verliep niet vlekkeloos ivm langdurig zieke onafhankelijke beoordelaar dus de examinator heeft eind april "last minute" aangegeven het dan zelf maar over te nemen. Dus dat vond ik nog wel even spannend maar viel eigenlijk allemaal uiteindelijk wel mee dus :D