Lastige keuze qua baan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Lastige keuze qua baan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 16:18

Hoi allemaal,

Ik moet even iets kwijt.
Begin dit jaar ben ik begonnen met een BBL-opleiding. In de zorg. In eerste instantie leek mij dit onwijs leuk, goed te combineren met de paarden en ik dacht dat ik het interessant zou vinden. De eerste maand(en) begonnen redelijk oké. Al snel kwam covid-19 en werd ik overgeplaatst naar een woning, hier begonnen de twijfels. Inmiddels ben ik er ook achter gekomen dat de manier van lesgeven op school mij totaal niet ligt, ik raak super ongemotiveerd. Ook vind ik al het gedoe en de manier waarop managers omgaan met je in deze instelling echt niet leuk. Ik wil er dus eigenlijk mee stoppen.

Ik heb het contract getekend voor 3 jaar, maar deze kan tussentijds beëindigd worden. Echter moeten de tot dan toe gemaakte kosten terug betaald worden.

Alleen, wat ga je dan doen? Ik wil echt wel weer een BBL-opleiding gaan doen, liefst van MBO 4 niveau. De opleiding die ik nu doe is niv. 3, super zonde want ik heb mijn HAVO diploma, dus niveau 4 moet ik makkelijk kunnen redden.

Als ik zo´n loopbaan test doe dan komt er het volgende uit:
Secretaresse, dokters/apothekersassistent, marketing en communicatie, junior assistent accountant, HRM, verzorgende IG.

Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar banen gehad waar ik na een tijd geen plezier en voldoening meer uit haalde. Ik vind het zo onwijs lastig. Ik wil graag iets doen waar ik blij en gelukkig van word.

Sorry, ik moest het even van me af typen. Ik merk de laatste tijd dat het steeds meer met me gaat doen.

Liefs

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Lastige keuze qua baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:22

Wat vreselijk zonde. Is het echt de instelling die je niet bevalt? Of het werk op de woning? Je kunt misschien overplaatsing aanvragen naar een andere instelling? Is dat een optie

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:28

Ik vraag me ook heel erg af of je het werk echt niet leuk vind of de dingen er omheen? Want je kunt misschien ook naar een andere leer werkplek gaan kijken en bij bbl ga je volgens mij meestal 1 dag naar school en als de opleiding klaar is hoef je er nooit meer naartoe. Ik zit trouwens zelf in hetzelfde schuitje of althans na 8 jaar ben ik erachter gekomen dat het voor mij beter is om iets anders te gaan doen. Maar ja wat dan? Bij best veel vacatures zie ik staan dat je zoveel jaar ervaring nodig hebt, hoe dan? Nu ik wat ouder ben en een huis heb kijk ik ook voor bbl opleidingen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 07-09-20 16:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 16:29

lovelucydan schreef:
Wat vreselijk zonde. Is het echt de instelling die je niet bevalt? Of het werk op de woning? Je kunt misschien overplaatsing aanvragen naar een andere instelling? Is dat een optie


Het is zowel de instelling als het werk op de woning. Er is zoveel gedoe rondom, dat ik het helemaal beu ben. Ook met mijn school. Ze hebben een nieuwe manier van lesgeven ´uitgevonden´, maar ik vind het helemaal niks. Heb dit meerdere keren aangegeven en ook voorzichtig al eens gezegd dat ik dit niet ga volhouden op deze manier. Toen schrokken ze en gaven direct aan het zonde te vinden als ze mij kwijt zouden raken op de opleiding, maar er is toen niks veranderd.

Overplaatsen naar een andere instelling zou ik weleens kunnen informeren inderdaad. Ik weet dat er hier dichtbij nog een instelling zit die onwijs leuk schijnt te zijn. Dankjewel!

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 16:32

moonsparkle schreef:
Ik vraag me ook heel erg af of je het werk echt niet leuk vind of de dingen er omheen? Want je kunt misschien ook naar een andere leer werkplek gaan kijken en bij bbl ga je volgens mij meestal 1 dag naar school en als de opleiding klaar is hoef je er nooit meer naartoe.


Ik haal zeker voldoening uit het omgaan en contact met de mensen, zeker als je een band begint te krijgen en merkt hoe gek ze op je zijn. Maar ook inderdaad het gedoe eromheen, ik word er moe van. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Ik ben altijd van het doorzetten en niet opgeven, maar inmiddels ben ik het echt zat.

Achteraf was dit ook al in het begin aan de hand, op mijn eerste werkplek, maar ik dacht toen dat het de nieuwigheid zou zijn en ik wilde het even aankijken.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Lastige keuze qua baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:40

Wat is het 'gedoe' dan precies (of ongeveer). Is dat iets specifiek voor dit bedrijf, of ga je daar op een andere plek ook tegenaan lopen? Ben jij de enige in dit traject? Of hoe staan de anderen er in?

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 16:45

eilleen333 schreef:
Wat is het 'gedoe' dan precies (of ongeveer). Is dat iets specifiek voor dit bedrijf, of ga je daar op een andere plek ook tegenaan lopen? Ben jij de enige in dit traject? Of hoe staan de anderen er in?


Er word vanuit school weinig tot geen les gegeven (voor de corona tijd al niet), als er vragen zijn dien je deze zelf uit te zoeken (heel leuk bedacht, maar ik vraag pas dingen als ik er echt niet uitkom) en het is gewoon allemaal heel onduidelijk wat er van ons verwacht word. Ik ben niet de enige hierin.

Daarnaast word ik op de woning slecht begeleid, er zijn in het begin ook best veel fouten gemaakt hiermee door de organisatie waardoor ik echt heel onzeker ben geworden in mijn werk. Dit gaat nu gelukkig een stuk beter weer.

Wat ik van verhalen hoor (helaas hoor je die altijd achteraf...) is dit wel typisch voor deze organisatie.

laliz
Berichten: 2197
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Randstad

Re: Lastige keuze qua baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 19:01

Zelfde gehad in de zorg. Wat mij hielp? Gewoon doorzetten, het zo goed mogelijk doen en dat diploma halen. Daarna iets kiezen wat je wel leuk vindt :)

Dyanne_z

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:52

Ben heel benieuwd hoe t nu gaat TS. :) Kwam dit topic weer tegen via de zoek functie