Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Full time paardencoach, ondernemingsplannen vragen

 
Profiel   

Hallo

Ik ben bezig mn eigen bedrijf als paardencoach op te zetten. Nu zal ik graag met iemand willen sparren over ondernemingsplannen. Of iemand die heeft eventueel een voorbeeld.

Met vriendelijke groeten



Laatst bijgewerkt door C_arola op 22-09-20 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Titel verduidelijkt

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 15:37 



 

wat is uw eigen inbreng

waardoor gaat u zich onderscheiden van de vele die er al zijn

opleiding

doelgroep


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-09-20 16:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 15:48 



 
Profiel   

MCE schreef
wat is uw eigen inbreng

waardoor gaat u zich onderscheiden van de vele die er al zijn

opleiding

doelgroep


Goede vragen. Ben je bewust van het huidige aanbod en hoe andere coachen functioneren?
Ben je bewust van de risico's?
Weet je dat het bijna onmogelijk is om dit fulltime te doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 15:49 



 
Profiel   

Earth schreef
MCE schreef
wat is uw eigen inbreng

waardoor gaat u zich onderscheiden van de vele die er al zijn

opleiding

doelgroep


Goede vragen. Ben je bewust van het huidige aanbod en hoe andere coachen functioneren?
Ben je bewust van de risico's?
Weet je dat het bijna onmogelijk is om dit fulltime te doen?


Ik heb een concurrentieanalyse gemaakt. Ik wil er gewoon geld mee verdienen om van te leven. En als anderen het kunnen kan ik het ook. Daarom zal ik graag in gesprek gaan met diegene die dit ook gedaan hebben om er van te leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 15:52 



 
Profiel   

Nou dat is het m dus, ik denk dat er heel weinig zijn die hier echt van kunnen levne en dit fulltime doen. Meestal vergoed de verzekering dit niet, dus mensen moeten het zelf betalen. Ze komen dan 1 keer, misschien nog een 2e of 3e keer maar dan haken ze af. Er zijn misschien enkele die ervan leven, die doen dan veel voor bedrijven. Maar daar kom je moeilijk tussen.

Heb je een eigen terrein? Eigen paarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 15:54 



 

ga zelf eerst stage lopen bij bestaande bedrijven, eigen ervaringen zijn de beste informatie bronnen
b.v.
http://www.bl-balans.nl/over-bl-balans.html


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-09-20 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 16:02 



 
Profiel   

Ik ken er 2 die er van leven.. nou ja, niet helemaal.
Dat zijn mensen waarvan 1 HBO (Toegepaste) Psychologie en de ander HBO Social Work heeft gedaan.
Dit om mensen goed te kunnen begeleiden.
Zij doen dit naast/samen met hun gewone baan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 16:03 



 
Profiel   

Er zijn zeker een mensen die ervan kunnen leven. Je hebt dan wel meer paarden nodig. Want er is een grens aan hoe vaak of hoe veel je de paarden kunt inzetten. Mensen kunnen het zelf moeten betalen maar ook veel van ons sluiten contracten af met hun gemeente. Daar liggen de vergoedingen wel veel lager, maar er is een duidelijke toestroom. Naast de clienten is het soms mogelijk ook te werken met mensen die dagbesteding zoeken, wel een andere tak natuurlijk, maar het kan samengaan. Misschien is het dan ook nodig samen te werken of te gaan werken met stagiaires omdat er dan veel te doen en te leren is. Al is dat natuurlijk weer afhanklijk van je eigen opleiding. Ook is een samenwerking mogelijk met een organisatie op het gebied van gulpverlening waarin je een deel van de hulp kunt gaan bieden. Wat is je eigen achtergrond en opleiding?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 16:16 



 
Profiel   

josien_m_ schreef
Er zijn zeker een mensen die ervan kunnen leven. Je hebt dan wel meer paarden nodig. Want er is een grens aan hoe vaak of hoe veel je de paarden kunt inzetten. Mensen kunnen het zelf moeten betalen maar ook veel van ons sluiten contracten af met hun gemeente. Daar liggen de vergoedingen wel veel lager, maar er is een duidelijke toestroom. Naast de clienten is het soms mogelijk ook te werken met mensen die dagbesteding zoeken, wel een andere tak natuurlijk, maar het kan samengaan. Misschien is het dan ook nodig samen te werken of te gaan werken met stagiaires omdat er dan veel te doen en te leren is. Al is dat natuurlijk weer afhanklijk van je eigen opleiding. Ook is een samenwerking mogelijk met een organisatie op het gebied van gulpverlening waarin je een deel van de hulp kunt gaan bieden. Wat is je eigen achtergrond en opleiding?


Ken jij dan mensen die er echt van leven? Dus echt alleen maar paardencoaching doen?
Dat wilde ik ook al zeggen, ik heb even in ts haar profiel gekeken en wat berichten terug gekeken en daar zie ik dat ze 1 paard heeft. Daar vanuit gaande, is dat niet te doen. Er zijn meerdere paarden voor nodig want inderdaad, de paarden kunnen dit niet de hele dag doen.

Ts werk je nu al als coach?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 16:22 



 
Profiel   

josien_m_ schreef
Er zijn zeker een mensen die ervan kunnen leven. Je hebt dan wel meer paarden nodig. Want er is een grens aan hoe vaak of hoe veel je de paarden kunt inzetten. Mensen kunnen het zelf moeten betalen maar ook veel van ons sluiten contracten af met hun gemeente. Daar liggen de vergoedingen wel veel lager, maar er is een duidelijke toestroom. Naast de clienten is het soms mogelijk ook te werken met mensen die dagbesteding zoeken, wel een andere tak natuurlijk, maar het kan samengaan. Misschien is het dan ook nodig samen te werken of te gaan werken met stagiaires omdat er dan veel te doen en te leren is. Al is dat natuurlijk weer afhanklijk van je eigen opleiding. Ook is een samenwerking mogelijk met een organisatie op het gebied van gulpverlening waarin je een deel van de hulp kunt gaan bieden. Wat is je eigen achtergrond en opleiding?



Ik heb u een pm gestuurd

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 17:01 



 
Profiel   

Earth schreef
josien_m_ schreef
Er zijn zeker een mensen die ervan kunnen leven. Je hebt dan wel meer paarden nodig. Want er is een grens aan hoe vaak of hoe veel je de paarden kunt inzetten. Mensen kunnen het zelf moeten betalen maar ook veel van ons sluiten contracten af met hun gemeente. Daar liggen de vergoedingen wel veel lager, maar er is een duidelijke toestroom. Naast de clienten is het soms mogelijk ook te werken met mensen die dagbesteding zoeken, wel een andere tak natuurlijk, maar het kan samengaan. Misschien is het dan ook nodig samen te werken of te gaan werken met stagiaires omdat er dan veel te doen en te leren is. Al is dat natuurlijk weer afhanklijk van je eigen opleiding. Ook is een samenwerking mogelijk met een organisatie op het gebied van gulpverlening waarin je een deel van de hulp kunt gaan bieden. Wat is je eigen achtergrond en opleiding?


Ken jij dan mensen die er echt van leven? Dus echt alleen maar paardencoaching doen?
Dat wilde ik ook al zeggen, ik heb even in ts haar profiel gekeken en wat berichten terug gekeken en daar zie ik dat ze 1 paard heeft. Daar vanuit gaande, is dat niet te doen. Er zijn meerdere paarden voor nodig want inderdaad, de paarden kunnen dit niet de hele dag doen.

Ts werk je nu al als coach?

Josien heeft er belang bij om dat te schrijven omdat ze paardencoaches opleidt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 17:06 



 
Profiel   

PB Mandiiee eens. Zij heeft een paardencoachingsbedrijf. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 17:15 



 
Profiel   

Ben je al aan het werk als paardencoach? Want als je het op start naast een andere baan dan kun je altijd kijken hoeveel het verdient en of je steeds meer tijd kan steken in je eigen bedrijf en steeds minder in loondienst, zo heb je ook wat financiƫle zekerheid.

Zelf ben ik ook naar iets aan het kijken wat ik heel graag wel fulltime zou willen doen, maar (en dat zal als coach misschien ook zo zijn) mensen komen vooral wanneer ze niet hoeven te werken, dus sta je er ook voor open ook om eventueel in de avond of in het weekend te werken.
Daarbij is het inderdaad denk ik heel belangrijk om te kijken naar het aanbod in de buurt en waarom zouden mensen bij jou willen komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 17:15 



 
Profiel   

Haha, ik heb er geen belang bij, de TS heeft al een opleiding gevolgd. En ja, verschillende oud studenten maar ook andere collega's leven van hun werk met de paarden. Zelfs hier in het noorden is dat mogelijk. Ook op congressen kom ik ze tegen.

Die argwaan of het denken dat ik niet gewoon eerlijk zou praten vind ik wat apart trouwens...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 20:19 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar School, studie en werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 20:45 



 
Profiel   

Ik ben zelf nog startende als paardencoach. Vandaar ook mn vragen.
Ik sluit mij even bij josien aan. Vind dat er soms ook wat appart gereageerd wordt.
Eigenlijk is mn enige vraag of iemand wil sparren en of iemand verstand heeft van ondernemingsplannen. Mn vraag is niet 'kan ik hiervan leven.'

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 11:48 



 

naranja1 schreef
Ik ben zelf nog startende als paardencoach. Vandaar ook mn vragen.
Ik sluit mij even bij josien aan. Vind dat er soms ook wat appart gereageerd wordt.
Eigenlijk is mn enige vraag of iemand wil sparren en of iemand verstand heeft van ondernemingsplannen. Mn vraag is niet 'kan ik hiervan leven.'



sorry dat ik u verkeerd begrepen heb, maar mijn vraag was o.a. welke doelgroep want als uw doelgroep kinderen is ben ik geen sparring partner,

wens u heel veel succes, dat je slaagt en uw doel bereikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 19:29 



 
Profiel   

MCE schreef
naranja1 schreef
Ik ben zelf nog startende als paardencoach. Vandaar ook mn vragen.
Ik sluit mij even bij josien aan. Vind dat er soms ook wat appart gereageerd wordt.
Eigenlijk is mn enige vraag of iemand wil sparren en of iemand verstand heeft van ondernemingsplannen. Mn vraag is niet 'kan ik hiervan leven.'



sorry dat ik u verkeerd begrepen heb, maar mijn vraag was o.a. welke doelgroep want als uw doelgroep kinderen is ben ik geen sparring partner,

wens u heel veel succes, dat je slaagt en uw doel bereikt.


Oh sorry had het niet over u in dit geval hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 19:33 



 
Profiel   

https://www.cindyschipperzorgt.nl/blog/ ... XVo7xkmhTg
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 14:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen